Cuvântul Libertății, martie 2018 (Anul 30, nr. 8580-8605)

2018-03-22 / nr. 8598

OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIR Vicepremierul Paul Stănescu, parlamentari doljeni, președinții celor cinci Consilii Județene, din Gorj, Olt, Mehedinți, Vâlcea și Dolj, primari ai municipiilor reședință de județ au fost, ieri, oaspeți de seamă la Ziua Olteniei, eveniment instituit prin lege pe 21 martie și sărbătorit, anul acesta, pentru prima dată, în foaierul Teatrului Național „Marin Sorescu”, invitații au vizitat mai multe expoziții de fotografii din primul Război Mondial, uniforme militare, vechi costume tradiționale, obiecte decorative din lemn, ba chiar și de preparate culinare de la Calafat și Giurgița au stat de vorbă cu artizanii și au asistat la demonstrații ale meșterilor populari, fiind poftiți, apoi, la spectacolul folcloric cu temă istorică „N-auzirăți deul oltean?”. „Mesajul acestei zile este unul de unitate. Suntem olteni, dar suntem români, în primul rând. Este Anul Centenarului, căruia îi dedicăm și aceste manifestări”, a afirmat primarul Craiovei, Mihail Genoiu. Și vicepremierul Paul Stănescu - oltean get-beget, născut la Vișina-Olt și școlit la Craiova - a apreciat că Ziua Olteniei este o inițiativă bună, care „ne strânge aproape”. Cu acest prilej, vicepremierul a declarat că „Oltenia trebuie să facă parte din rândul regiunilor bogate din România” și s-a referit și la drumul expres Craiova-Pitești, un proiect împotmolit, din nou, în licitații și contestații. MAGDA BRATU - Cum să dorm după-amiaza, Popescule, când la ora asta vecinul meu ori bate covoarele, ori își bate nevasta? Un renascentist fascinant: Alex Mihai Stoenescu! In compania lui Mihai Alex Stoenescu te ajunge anevoios dreptul la intervenție, într-un dialog convențional. Risipa de erudiție, semnalată de însuși Gabriel Liiceanu, la apariția capodoperei .,Patimile Sfântului Tommaso D’Aquino”, în 1995, se resimte, dar e agreabilă, rafinată, deloc ostentativă, deloc convențională și plictisitoare. Deși deținătorul Premiului pentru literatură al Academiei Române nu își revendică apartenența, paradoxal, în pofida vocației, a preocupărilor curente, a operei, nici la lumea istoricilor consacrați, unde acad. Florin Constantiniu îl considera că. .rămâne singular în istoriografia română de astăzi”, nici la lumea literară, unde filosoful Gabriel Liiceanu îl poziționa avantajos, pentru ,Torța vertiginoasă a cuvântului”. ABA Jiu a sărbătorit Ziua Mondială a Apei Hotărâre definitivă. Fostul primar al Craiovei, Antonie Solomon, a scăpat de dosarul de abuz în serviciu Judecătorii de la înalta Curte de Casație și Justiție au soluționat, marți seară, dosarul în care fostul primar al Craiovei, Antonie Solomon, a fost trimis în judecată, în 2014, pentru abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave, împreună cu Nicoleta Miulescu, secretarul Primăriei Craiova, și Carmen Liana Grigore, la data faptelor consilier juridic la Direcția Contencios Juridic și Asistență de Specialitate, legat de restituirea unui imobil în natură. actualitate . Cele opt personalități ale Olteniei