Cuvîntul Nou, iunie 1971 (Anul 4, nr. 342-367)

1971-06-10 / nr. 350

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.H şi al Consiliului popular judeţean Anul IV Nr. 350 JOI1 1 Vizita delegaţiei de partid şi guvernamentale române, conduse de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Republica Populară Chineză Miercuri dimineaţa, la reşedinţa oficială a delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarăşul CIU EN-LAI, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de faţă membrii delegaţiei române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, primsecretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri şi experţi. Erau prezenţi, din partea chineză, Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Cen (Continuare în pag. a 4-a) La invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze, între 1 şi 9 iunie 1971, o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republici Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit în această vizită de soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu. Tovarăşul Mao Tzedun, preşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şi tovarăşul său de luptă apropiat, vicepreşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarăşul Lin Biao, au avut o întrevedere cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi cu toţi tovarăşii din delegaţia de partid şi guvernamentală română. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi cordialitate, în spiritul solidarităţii militante dintre cele două partide, ţări şi popoare ale României şi Chinei. în continuare, preşedintele Mao Tzedun, vicepreşedintele Lin Biao şi tovarăşul Ciu En-lai, Kan Sen şi alţi tovarăşi au avut convorbiri prieteneşti cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, cu tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi tovarăşi din delegaţia de partid şi guvernamentală a României. In timpul şederii în Republica Populară Chineză, delegaţia de partid şi guvernamentală română a vizitat oraşele Pekin, Nankin şi Şanhai uzine şi fabrici, o comună populară şi instituţii de învăţămînt, s-a întîlnit cu masele largi revoluţionare. Oaspeţii români s-au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă şi o ospitalitate cordială — expresie a sentimentelor de prietenie frăţească dintre poporul român şi poporul chinez. Delegaţia română a exprimat mulţumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimentele cu care a fost intîmpinată peste tot în Republica Populară Chineză. în timpul vizitei, părţile română şi chineză au purtat convorbiri într-o atmosferă de prietenie cordială şi înţelegere reciprocă, în legătură cu dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre cele două partide, ţări şi popoare, precum şi asupra problemelor internaţionale de interes comun. La convorbiri au participat, din partea română tovarăşii Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat — conducătorul delegaţiei de partid şi guvernamentale. Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, Ioan Florescu, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, şef de secţie la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct de şef de secţie la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Constantin Mitea şi Emilian Dobrescu, membri supleanţi ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român consilieri la Comitetul Central al Partidului Comunist Român. Din partea chineză, tovarășii: Ch. En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat, Huan Jun-sen, membri al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ian Veniuan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al şefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şeful Secţiei relaţii externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pîn-fei ministru ad-interim al afacerilor externe, Fan I, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, ministru al relaţiilor economice cu străinătatea, Li Cian, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, ministru adjunct al comerţului exterior, Cian Haitim, ambasadorul Republicii Populare Chineze in Republica Socialistă România, Li Lien-cin, Han Siu şi Liu Ka-min, lucrători cu munci de răspundere în ministerele interesate. Partea română a informat partea chineză despre realizările obţinute de poporul român, sub conducerea Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în edificarea socialismului, despre activitatea creatoare pe care o desfăşoară muncitorii, ţăranii cooperatori, intelectualii pentru îndeplinirea sarcinilor planului cincinal 1971—1975 în vederea dezvoltării continue a economiei, ştiinţei şi culturii, a perfecţionării organizării şi conducerii vieţii sociale, a realizării obiectivului trasat de Congresul al X-lea al Partidului COMUNICAT COMUN ROMÂNO-CHINEZ  (Continuare în pag. a 4-a) (Continuare în pag. a 4-a) Cuvîntarea de salut a tovarăşului Kim Ir Sen Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimate tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, Stimaţi şi distinşi oaspeţi români, Dragi tovarăşi şi prieteni în numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene şi al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă intîmpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei şi coeziunii dintre popoarele ţărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit. Poporul coreean şi poporul român, sunt unite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie încă din trecut. 4 pagini 30 bani Cuvîntarea de răspuns a tovarăşului Nicolae Ceaușescu * Stimate tovarăşe Kim Ir Sen, Stimată tovarăşă Kim Song E, Dragi tovarăşi şi prieteni, Sosit pe pămîntul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Prezidiului Adunării Populare Supreme şi guvernului ţării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărăşesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat şi a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vii mulţumiri Comitetului Central al Partidului Muncii şi Cabinetului de Miniştri, personal tovarăşului Kim Ir Sen, pentru invitaţia ca o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea frăţească. Suntem bucuroşi, dragi tovarăşi, că avem astfel posibilitatea de a lua contact nemijlocit cu munca şi preocupările entuziastului şi dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobîndite sub conducerea gloriosului său partid, în frunte cu tovarăşul Kim Ir Sen, sunt urmărite cu sinceră satisfacţie şi întrunesc o înaltă preţuire din partea întregului nostru popor. (Continuare în pag. a 4-a) 1 1 1 1în pagina a 2-a 1 ABSOLVENȚI AI SCO- | 10 iunie 19711LILOR GENERALE — | 1 SPECIALIZĂRILE ȘI MESERIILE VĂ SOLI- | CITĂ! 1 1 1 1 1 Vizita delegaţiei de partid şi guvernamentale române, conduse de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în R. P. D. Coreeană Sosirea la Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întâmpinat sărbătoreşte, cu sentimente de caldă prietenie, delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegaţiei ţării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluţia ascendentă a relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă dintr cele două partide şi state frăţeşti, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român şi coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie", „coeziune" sunt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean şi român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalţii oaspeţi urmează să-l parcurgă şi de-a lungul căruia s-au înşiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineţii. Aceeaşi atmosferă festivă domneşte la aeroportul Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroşi oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român şi coreean: „Trăiască Partidul Comunist Român", „Bun venit delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu". Baloane uriaşe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României şi Coreei, precum şi lungi eşarfe de mătase cu urările : „Intîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României", „Trăiască prietenia şi coeziunea frăţească statornicite între poporul coreean şi pope, ui român". Orele 11:30. Avionul oficial românesc îşi face apariţia pe cerul Phenianului, însoţit, de reactoare ale forţelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera ţării. Salutaţi cu puternice aplauze, cu ovaţii şi uralele mulţimii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu soţia sa, Elena Ceauşescu, membrii delegaţiei române coboară scara avionului. Ei sunt întîmpinaţi cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, tovarăşul Kim Ir Sen, împreună cu soţia sa, Kim Song E. Conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări îşi string cu căldură mîinile. Tovarăşul Kim Ir Sen salută, apoi, pe membrii delegaţiei de partid şi guvernamentale române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. Un grup de pionieri, îmbrăcaţi în costume naţionale coreene, înconjoară cu voioşie pe oaspeţii români, le oferă buchete de flori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa se fotografiază împreună cu pionierii. Ceremonia oficială a sosirii delegaţiei este marcată de momentul solemn al intonării imnurilor de stat ale României şi Coreei, în timp ce sunt trase 21 de salve de artilerie în cinstea delegaţiei române, tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Kim Ir Sen şi Ion Gheorghe Maurer trec în revistă unităţile de infanterie, aviaţie şi marină care alcătuiesc garda de onoare aliniată pe aeroport. în continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi oaspeţi români sunt salutaţi de personalităţile coreene venite în întimpinarea delegaţiei române: Kim Ir, Pak Sen Cer, Kim Jang Gin, O Jin U, membri ai Comitetului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Ten Diun Theak, Yang Hyong Sop, Kim Man Ghen, membri supleanți ai T*— —1 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1 Lipsa graficelor de execuţie generează un ritm nesatisfăcător al investiţiilor Recenta analiză a stadiului de realizare a planului de investiţii, în special la beneficiarii care prezintă realizări necorespunzătoare faţă de prevederile de plan, a scos în evidenţă sarcinile ce revin fiecărei unităţi în parte, în scopul asigurării condiţiilor punerii în funcţiune la termen a obiectivelor şi a realizării integrale a planului de investiţii pe acest an. Analiza s-a dovedit deosebit de necesară, deoarece nu sunt puţini beneficiari de investiţii precum şi constructori, care îşi des-* făşoară activitatea în salturi, prezentînd realizări slabe în primele luni ale anului, ceea ce ulterior, din cauza desfăşurării lucrărilor în asalt, contribuie la o calitate slabă a lucrărilor sau la nerealizarea integrală a volumului fie plan. Aceste unităţi, în general, au un volum mare de investiţii, influenţînd negativ rezultatele obţinute la nivelul judeţului. Astfel, din volumul total de investiţii al judeţului, s-a realizat în luna ianuarie 3,2 la sută, în februarie 5,1 la sută şi numai în lunile martie şi aprilie s-a ajuns la nivelul normal de realizare de 8,4 la sută. Realizările obţinute pînă în luna mai, nu indică faptul că s-ar fi luat măsuri de recuperare a volumului de investiţii nerealizat în lunile ianuarie şi februarie. La lucrările de construcţii-montaj, situaţia este nefavorabilă deoarece în nici o lună din acest an nu s-a obţinut procentul mediu de 8,33 la sută. Realizările înregistrate sunt de 5,1 la sută în ianuarie, 6,6 la sută în februarie, 7,9 la sută în martie şi 6,9 la sută în aprilie. Deşi condiţiile atmosferice au fost incontestabil mai bune în aprilie decât în februarie, totuşi ritmul executării lucrărilor a fost aproximativ la acelaşi nivel. Aceste date statistice, indică faptul că unii beneficiari şi constructori nu-şi organizează activitatea de investiţii corespunzător cerinţelor actuale, îşi neglijează în special sarcinile din prima parte a anului; de fapt, chiar planificarea are carenţe, în sensul că se prevăd fără vreo justificare, volume mult mai mari de investiţii în trim. IV. Pe primele 4 luni din acest an, faţă de un procent de 33,3 la sută, cit trebuia realizat din planul anual s-au obţinut realizări sub posibilităţi. Astfel, 14,3 la sută din plan a realizat întreprinderea pentru industrializarea cărnii Sfîntu Gheorghe, 15,8 la sută întreprinderea de gospodărie comunală SfîntuSheepaghe, 15,3 la sută Fabrica de şuruburi Tîrgu Secuiesc, 16,1 la sută întreprinderea minierăSăpeni, 17,5 la sută I.I.L. „Poliprod" Târgu Secuiesc, 22,4 la sută Oficiul judeţean de turism Sfîntu Gheorghe, etc. Este de la sine înţeles, că ,realizările necorespunzătoare ale acestor unităţi, au diminuat, la nivelul judeţului, realizările bune obţinute de alte unităţi, cum sînt, C.E.I.L. Tîrgu Secuiesc, Fabrica de brînzeturi Tîrgu Secuiesc, etc., determinînd un procent de realizare de numai 25,1 la sută. La întreprinderea minieră Gă* GHEORGHE FLACK, inginer-şef al Sucursalei Covasna a Băncii de investiţii (Continuare în pag. a 3-a) 1 * • Noutăţi la Magazinul 1' \ ,,Gorso" din Sfîntu Gheor- / i ghe: perdele din polieste- 1 ’ rin-diolen, lăţime 1,50-3 meltri, preţ 41-82 lei; poşete li 4 din Ungaria; mănuşi din ’ ■ piele pentru conducător! | 1 auto, preţ 50-60 lei; fire î' 1 P.N.A. pentru croşetat, 100 ? i gr. — 28,20 lei, 29 culori; ? ’ragrane bărbăteşti din terţi i cot, nuanţe deschise, 408- 4 / 450 lei; halate, de baie din J 1 flotii; ţesături de mătase în I 4 culori pastelate. • 1637 to- 4 ? ne metale feroase şi 33 to- i ne neferoase, colectate prin * \ I.C.M. de la începutul anului ^ i pînă în prezent. • A venit ii ! circul 1 3 zile de spectacole ?| 1 prezentate de circul „Bero- V 4 lina" din R.D.G. Premiera Ia y / 14 iunie, ora 16. Biletele la || 1 Casa circului. • Azi, 10 iun J,unie se deschide în Bucu- f rești — Sala Dalles — al ll ' 8-lea Salon international de artă fotografică, între cele 4 250 de fotografii selecţiona- | i te se află şi lucrarea „Ra- idiografie" aparţinînd fo tore- I porterului ziarului „Cuvîntul j i nou", Árpád Bartha. •, l J Sîmbătă după masă, la Ză- ? \ bala, întîlnire artistică între \ l ansamblul folcloric al jude- î / ţului Argeş, laureat la cel 7 \ de al X-lea Festival al formaţiilor artistice de amatori | 1 şi reprezentanţii judeţului 4 * nostru. Spectacole, schimb | | de opinii privind munca cultaturală de masă. | Bazele de recepţie sunt gata să primească rodul ogoarelor (Continuare în pag. a 4-a) . Pentru ca şi în anul acesta recoltarea cerealelor păioase să înceapă din timp şi să se desfăşoare într-o perioadă cît mai scurtă, sunt executate lucrări ample de pregătire înaintea începerii recoltărilor, atît în unităţile producătoare şi întreprinderile care deservesc unităţile cooperatiste ca şi de către beneficiarii produselor agricole, în scopul de a cunoaşte felul cum sunt pregătite bazele de recepţie pentru primirea aurului holdelor, redacţia ziarului nostru a solicitat un interviu tovarăşului Ernest Sándor, şeful sectorului judeţean al întreprinderii de valorificare a cerealelor şi a plantelor tehnice (LV. e.p.T.) Red.: Care sînt lucrările de pregătire pe care le-aţi făcut sau pe care trebuie să le executaţi în cadrul bazelor de recepţie pînă la începerea recoltării cerealelor ? E.S.: Pentru a putea prelua , cerealele operativ şi în bune condiţii, lucrul cel mai important este golirea din timp a spaţiilor, de depozitare. Aceasta este necesar şi pentru a putea executa lucrările de curăţire, dezinfectare şi spoire a magaziilor. Valorificînd din timp stocurile de cereale din producţia anului trecut, am eliberat Interviu realizat de: D. SZABÓ Motocositoarea „Balgar“, lucrind pe ogoarele C.A.P. Catalina (Continuare în pag. a 3-a)