Cuvîntul Nou, septembrie 1978 (Anul 11, nr. 2058-2083)

1978-09-15 / nr. 2070

Proletari e din toate țările, unitivul ___ _£ ‘ic u rj ;x cav A^.i 9 1 Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XI, Nr. 2070, VINERI, 15 SEPTEMBRIE, 1978 4 PAGINI, 30 BANI Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU in judeţele Caraş-Severin şi Cluj în cea de-a doua zi a vizitei de lucru in judeţul Caraş-Severin, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit cu noi colective de oameni ai muncii din unităţi industriale şi agricole. In cadrul acestei noi şi exigente analize au participat reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, conducători ai unor ministere economice, specialişti, împreună cu secretarul general al partidului, la vizită participă tovarăşii Iosif Banc, Virgil Cazacu, Gheorghe Rădulescu şi Ilie Verdeţ. Dialogul de lucru din cea de-a doua zi a vizitei a început la întreprinderea de construcţii metalice Bocşa. La aterizarea elicopterului, din mii de piepturi au izbucnit urale şi ovaţii. S-a scandat ,,Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul !“. Exprimînd marea bucurie a cetăţenilor lîpcşei de a-l avea ca oaspete drag, primarul oraşului, Gheorghe Avram, a urat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la coborîrea din elicopter, un călduros bun-venit, sănătate, viaţă lungă şi putere de muncă în fruntea partidului şi statului nostru. O gardă militară a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Un grup de pionieri, de tineri şi tinere în costume naţionale l-au înconjurat cu emoţie şi bucurie pe secretarul general al partidului, oferindu-i buchete de flori. A urmat un moment de adîncă semnificaţie: minerul Vasile Rudăreanu a adus, în numele acestui detaşament de frunte al clasei noastre muncitoare, un salut revoluţionar conducătorului partidului şi statului nostru — primului miner de onoare al ţării. De aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se îndreaptă spre primul obiectiv al vizitei — întreprinderea de construcţii metalice. La sosirea în incinta întreprinderii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost salutat de Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, Dimitrie Galu, directorul uzinei, de reprezentanţi ai Consiliului oamenilor muncii, de numeroşi muncitori. In faţa unor grafice şi machete, gazdele înfăţişează evoluţia întreprinderii, dinamica principalilor indicatori economici, în discuţia care are loc, gazdele prezintă tovarăşului Nicolae Ceauşescu realizările lor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază succesele obţinute de colectivul unităţii şi subliniază necesitatea de a se continua acţiunea de diversificare şi înnoire a producţiei. Secretarul general al partidului a atras, totodată, atenţia asupra necesităţii de a se lua măsuri pentru o creştere mai substanţială a producţiei şi devansarea termenelor de intrare în funcţiune a noii capacităţi. In timpul vizitei tovarăşul Nicolae Ceauşescu a stat de vorbă cu numeroşi muncitori, s-a interesat de condiţiile lor de muncă şi de viaţă. La Berovia, o frumoasă comună înscrisă în itinerarul vizitei, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi conducători de partid şi de stat li se face o primire călduroasă. Aici se vizitează complexul de creştere şi îngrăşare a taurinelor şi ovinelor şi se continuă analiza problemelor agriculturii din judeţul Caraş-Severin, începută în ziua precedentă, de data aceasta in centrul dezbaterilor aflîndu-se programul de dezvoltare a zootehniei. După cum se ştie, judeţul Caraş-Severin are o veche tradiţie şi bogată experienţă în creşterea animalelor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, apreciind rezultatele obţinute, cere organelor de specialitate să acţioneze mai eficient în direcţia creşterii producţiei de lapte, acest lucru fiind facilitat de existenţa in judeţ a unor mari suprafeţe ocupate cu păşuni şi fineţe naturale. Au fost prezentate apoi rezultatele obţinute în cadrul asociaţiilor economice intercooperatiste de creştere a animalelor. Apreciind rezultatele şi experienţa dobîndite de crescătorii de animale de aici, secretarul general al partidului cere specialiştilor să introducă noi elemente ale prrogresului tehnic menite să asigure obţinerea unei eficienţe sporite. De asemenea, recomandă Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare să vegheze ca la proiectarea viitoarelor comisiere să se asigure o mai bună folosire a spaţiului. Tot aici au fost prezentate rezultatele Asociaţiei economice de creştere a vacilor de la Caransebeş. Secretarul general al partidului cere specialiştilor să grăbească acţiunea de ameliorare a rasei Bălţata românească, larg răspîndită in această zonă. Problema ameliorării raselor a fost discutată pe larg şi în faţa compartimentului în care sunt prezentate diverse rase de oi Specialiştii informează că prin încrucişarea rasei de oaie ţurcană — rasă cu randament mic de lină şi greutate redusă — cu rase adecvate există posibilitatea să se obţină o producţie dublă de lină. Intre obiectivele industriale cuprinse în cadrul vizitei de lucru în judeţul Caraş-Severin s-a Înscris şi Întreprinderea mecanică din Reşiţa. La sosirea secretarului general al partidului, sute de constructori de maşini, în marea lor majoritate tineri, dau glas, prin puternice şi vii urale, sentimentelor de cea mai profundă dragoste ce le poartă. Se aclamă, se scandează „Ceauşescu şi partidul“, „Ceauşescu şi poporul“, în întîmpinarea oaspeţilor au venit Ion Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, membri ai Consiliului oamenilormuncii din întreprindere. Directorul unităţii, ing. Adrian Marinescu, a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu un călduros bun-venit. Pe parcursul vizitei sunt examinate utilajele din dotare. Gazdele informează despre preocupările lor stăruitoare pentru a realiza, prin autodotare, diferite instalaţii şi dispozitive necesare fabricării pieselor destinate compresoarelor de aer şi amortizoarelor de vibraţie pentru autocamioane. Secretarul general al partidului discută cu cadrele de conducere ale ministerului de resort şi ale întreprinderii cu alţi specialişti despre necesitatea diversificării producţiei, a ridicării în continuare a calităţii acesteia, precum şi a eficienţei. Vizita la întreprinderea mecanică ia sfîrşit în uratele şi ovaţiile celor prezenţi, într-o (Continuare in pag. a 4-a) Cu prilejul vizitei tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România in judeţul Cluj, şi al deschiderii anului şcolar şi universitar 1978—1979, astăzi va avea loc în municipiul Cluj-Napoca o mare adunare populară. Posturile de radio și televiziune vor transmite direct această manifestare care va avea loc în jurul orei 12:39. NOUL AN ŞCOLAR 1978-1979 Sub semnul exigenţelor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului ...15 septembrie 1978 ziua inaugurală a unui nou an de învăţămînt. Zi de sărbătoare şi, în acelaşi timp, de început de muncă pentru milioane de elevi, studenţi şi cadre didactice. Zi încărcată de emoţii pentru cei ce păşesc pentru prima oară pragul acestui minunat univers al cunoaşterii, de bucurie pentru cei ce păşesc pe o nouă treaptă a permanentei deveniri. Acest eveniment deosebit are loc în contextul în care întregul nostru popor se află angajat plenar în efortul îndeplinirii în mod exemplar a sarcinilor stabilite de Congresul al XI-lea şi de Conferinţa Naţională ale partidului Inaugurarea noului an şcolar este un eveniment cu largi semnificaţii sociale, deoarece şcoala, în actuala perioadă de mari transformări revoluționare, este chemată să îndeplinească 'tn Continuare in pag 2 3) UN OBIECTIV DE PRIMĂ IMPORTANŢĂ ÎNDEPLINIREA EXEMPLARĂ A PLANULUI DE EXPORT Din cele 116 unităţi cu sarcini de export din judeţ, patru nu şi-au îndeplinit planul cumulat pe cele 8 luni parcurse din acest an, ceea ce a făcut ca, la nivelul judeţului, planul la total export să se realizeze în această perioadă în proporţie de 93,9 la sută. Avînd în vedere numărul mic de întreprinderi cu nete.Vtizări de plan, explicaţia minusului înregistrat la nivelul judeţului se află în faptul că printre acestea figurează întreprinderi cu o pondere mare în activitatea de export a judeţului, cum arfi: I.T. Oltul (70,1 la sută nivelul de îndeplinire a planului de export pe 8 luni), Combinatul de prelucrare a lemnului (79,7 la uită) şi I.F.E.T. Tîrgu Secuiesc 195,7 la sută). în acest context se cuvin reliefate rezulta ele deosebite ale unor colective de muncă, cum sunt cele de la întreprinderea de confecpii, I.M A.S.A., Inspectoratul silvic, 11 Laptelui, Direcția generală pentru agricultură și industria alimentară și U.J.C.C. care au realizat sarcinile de plan la ex- HERMAN ROSNER Continuare In pag 2(1) BIBLIOTECA mnctiv.Ă — CHVASNA — 3 r. : •:•?£. - hohe — T.-ein 1 K.C3 Recoltarea şi livrarea cartofilor, eliberarea terenurilor, executarea arăturilor , lucrări la care sunt chemaţi să participe toţi locuitorii satelor! Datorită timpului nefavorabil, în judeţul nostru, lucrările agricole s-au aglomerat, inregistrîndu-se mari restanţe. Aducerea „la zi“ a acestora presupune o amplă concentrare de forţe umane şi mecanice, folosirea oricărei ore bune de lucru, ca şi o bună organizare a muncii. Cea mai importantă lucrare răămîne, în continuare, recoltarea şi livrarea cartofilor la fondul centralizat al statului. Au mai rămas de recoltat 6.iiile de hectare şi în condiţiile în care timpul se va îndrepta, pînă la sfîrşitul lunii, această importantă lucrare poate fi încheiată dacă viteza medie zilnică va fi de 400 de hectare ! In prezent, pe cîmp, în grămezi, se află mari cantităţi de cartofi, care trebuie transpor-Continuare în pag 2—3) • In unităţile economice şi instituţiile din judeţ au început adunările de dare de seamă şi alegeri, în organizaţiile de Cruce Roşie, în vederea pregnării Conferinţei organizatei judeţene de Cruce Roşie şi a Congresului acestei importante organizaţii de masă din ţara noastră. • Iată noile prefixe ale unor localități: Aiud 908; Alba lulia 968; Alexandria 913 ; Arad 960; Tîrgu Mureș 954. 9 La Casa de cultură a sindicatelor din Sfîntu Gheorghe se organizează (Continuare în pag. 2—3) AMBIŢIA O DORINŢĂ DE PERMANENTĂ AUTODEPĂŞIRE eful biroului programare, lansare şi urmărire a producţiei de la Întreprinderea de confecţii din Tîrgu Secuiesc, comunistul Fitzsesi Emeric, despre a cărui preocupare permanentă in folosirea judicioasă a timpului de lucru se afirmă că este un model, ne spune că nu-i Adrian-AURELIA LOJINSCHI (Continuare în pag. 2—3)