Cuvîntul Nou, septembrie 1979 (Anul 12, nr. 2368-2392)

1979-09-15 / nr. 2380

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XII, Nr. 2380, SÂMBĂTĂ, 15 SEPTEMBRIE, 1979 4 PAGINI, 30 BANI Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in judeţul Timiş Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a făcut, vineri, o vizită de lucru, în unităţi industriale şi agricole din judeţul Timiş. Secretarul general al partidului a fost însoţit de tovarăşa Elena Ceauşescu, de alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. La plecarea din Bucureşti, pe aeroportul Otopeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de membri ai Comitetului Politic Executiv, de secretari ai C.C. al P.C.R. Vizita s-a înscris ca un nou şi semnificativ moment al dialogului permanent, direct şi rodnic, pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu îl are cu făuritorii de bunuri materiale şi spirituale, în probleme esenţiale ale muncii şi vieţii lor, ale dezvoltării ţârii, ale construcţiei socialiste. Reîntîlnirea cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu a constituit pentru locuitorii Timişoarei un fericit prilej de a-i exprima, încă o dată, simţămintele de fierbinte dragoste, stimă şi recunoştinţă, pentru grija permanentă ce o poartă prosperităţii continue a judeţului lor, pentru clarviziunea, dinamismul şi pasiunea revoluţionară cu care acţionează în vederea progresului neîntrerupt al patriei, bunăstării şi fericirii poporului nostru, creşterii prestigiului şi rolului României socialiste în lume. Aceste sentimente profunde şi-au găsit o pregnantă expresie chiar din primele clipe ale sosirii la Timişoara a secretarului general al partidului. La coborîrea din avion, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat sunt salutaţi cu căldură de tovarăşul Petre Dănică, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean. In întîmpinare au venit mii de timişoreni. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu părăsesc aeroportul, într-o maşină deschisă, îndreptîndu-se spre Timişoara. Aceeaşi ambianţă caldă, sărbătorească o regăsim la intrarea în oraş. Aici, primul secretar al Comitetului municipal Timişoara al P.C.R., primarul municipiului, Radu Bălan, adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, în numele celor 300.000 de locuitori ai Timişoarei, un călduros bun venit. „Vă rog să-mi permiteţi — a spus primarul Timişoarei — ca, în numele Comitetului municipal de partid, al Consiliului popular şi al tuturor locuitorilor municipiului Timişoara, să vă ofer cheia şi placheta oraşului, ca simbol al stimei şi respectului, al dragostei neţărmurite pe care v-o purtăm. Să ne trăiţi, ani mulţi şi fericiţi, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu !“ Răspunzând, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus: „Vă mulţumesc pentru urarea de bun venit şi pentru primirea pe care ne-o fac comuniştii, toţi oamenii muncii din Timişoara". La întreprinderea mecanică Timişoara (I.M.T.) miile de muncitori — români, germani, maghiari, sîrbi — îşi exprimă prin îndelungi aplauze şi ovaţii deosebita bucurie de a se reîntîlni la locurile lor de muncă cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Dialogul pe care secretarul general al partidului îl poartă cu conducerea ministerului de resort şi a întreprinderii, cu muncitori şi specialişti aflaţi de faţă este axat îndeosebi pe modul în care se înfăptuieşte acţiunea de transformare, treptată, a acestei unităţi într-un modern combinat de utilaj greu, de ridicat şi transport uzinal. Directorul general al întreprinderii informează că aşa cum a indicat secretarul general al partidului în vizita precedentă, a fost însuşită în fabricaţie întreaga gamă de poduri rulante cu capacităţi de a ridica greutăţi cuprinse între 5 şi 400 tone. Se subliniază faptul că această unitate, care va fi dotată cu o puternică oţelărie şi un sector de forjă, va produce în viitor şi utilaje pentru centralele nucleare care se vor realiza în ţara noastră. Secretarul general al partidului vizitează apoi fabrica de maşini de ridicat. Aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu cere specialiştilor aflaţi de faţă să persevereze în continuare în direcţia diversificării producţiei, astfel încît să se asigure integral nevoile economiei noastre naţionale în acest sector, ca şi cererile la export. In hala pentru utilaje grele şi metalurgice sunt prezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu o serie de noi utilaje de ridicat pentru combinatele siderurgice şi metalurgice de la Galaţi, Călăraşi, Hunedoara, pentru alte unităţi economice din ţara noastră. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă asupra îmbunătăţirii continue a calităţii agregatelor, ridicării randamentului acestora. în continuare, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i se prezintă, în cadrul unei expoziții, o Continuare in pag. a 4-ul Cu prilejul vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, în judeţul Timiş şi al deschiderii anului şcolar şi universitar 1979— 1980, astăzi va avea loc in municipiul Timişoara o mare adunare populară. Posturile de radio și televiziune vor transmite direct această manifestare în jurul orei 11:00. PE OGOARELE JUDEŢULUI NOSTRU A ÎNCEPUT SEMĂNATUL Specialiştii sunt chemaţi să pregătească temeinic recoltele anului „SUNT NECESARE MĂSURI FERME PENTRU PREGĂTIREA TEMEINICĂ ŞI REALIZAREA LA TIMPUL STABILIT A TNSĂMÎNTĂRILOR. ORICE ZI DE ÎN- tÎRZIERE PESTE PERIOADA OPTIMĂ — CARE NU TREBUIE SĂ DEPĂŞEASCĂ ÎN NICI UN CAZ ȘI NICĂIERI 15 OCTOMBRIE — ÎNSEAMNĂ O DIMINUARE A RECOLTEI." (Din cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.CR.) A început semănatul griului — lucrare de cea mai mare importanţă pentru viitoarele recolte. La Cernat, Căpeni, Ghidfalău şi în toate unităţile din Consiliul unic agroindustrial Covasna, primele seminţe sunt deja sub brazdă. Important este că în acest an, s-au creat toate condiţiile, aşa cum a subliniat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, pentru întocmirea şi respectarea asolamentelor corespunzătoare în fiecare consiliu unic agroindustrial. Totodată, organele agricole judeţene au asigurat seminţele necesare, atît cantitativ, cît şi pe structură, din soiuri productive adecvate judeţului nostru. De asemenea, faţă de alţi ani, s-au asigurat cantităţi mai mari de îngrăşăminte chimice. Acum viitoarea producţie de grîu este „în mina" specialiştilor şi mecanizatorilor, care au datoria să respecte tehnologiile stabilite, termenele optime de însă• Producţia de grîu — „oglinda" muncii inginerului şi mecanizatorului • Respectarea strictă a tehnologiei — cheia succesului • Lucrări de cea mai bună calitate • în dotare, maşini noi, de precizie, de mare randament • Respectarea termenului optim de semănat — obligaţie a fiecărui specialist. (Continuare in pag. 2-3) r . r-rr-r. rm.1 ■w e*m PROGRAM CONCRET DE ACŢIUNE Realizarea integrală a investiţiilor — obiectiv prioritar pe agenda de lucru a Comitetului de partid de la I. M. A. S. A. Una din problemele abordate în magistrala cuvîntare rostită de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R., a constituit-o aceea a investiţiilor. „Sînt serioase rămîneri în urmă în realizarea investiţiilor atît ca urmare a unor deficienţe ale ministerelor şi altor organe, cit şi ca urmare a insuficientei preocupări a întreprinderilor de construcţii, a consiliilor populare, a organizaţiilor de partid, a comitetelor judeţene de partid“ sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, referindu-se la acest important domeniu. Analizînd situaţia existentă la I.M.A.S.A. în lumina acestor sarcini ajungem la concluzia că şi aici — deşi s-au obţinut anumite realizări — mai sunt o seamă de obiective care încă îşi aşteaptă rezolvarea. Analizînd situaţia dării în folosinţă a obiectivelor de investiţii planificate a intra în producţie în cursul acestui an, comitetul de partid al întreprinderii a întocmit un plan de măsuri detaliat, cu date şi responsabilităţi precise. Astfel, pentru a veni în GN. POPITĂ (Continuare în pag 2—3) Formarea unor oameni de o calitate nouă - cerinţă căreia trebuie să-i răspundă şcoala de azi De astăzi, porţile şcolilor se deschid din nou. Peste 45.000 de elevi şi 2.800 cadre didactice din judeţul nostru îşi reiau activitatea, o muncă plină de responsabilitate, îndeosebi în perspectiva viitorului patriei noastre. Noul an de învăţămînt se deschide sub cele mai favorabile auspicii. Aproape fiecare unitate şcolară îşi reîncepe activitatea cu o serie de noutăţi menite să favorizeze desfăşurarea unui proces instructiv-educativ la un nivel superior anului şcolar trecut. Ca urmare a permanentei griji a partidului şi statului nostru faţă de tînăra generaţie, în acest an, în judeţul Covasna s-au investit peste 1.300.000 lei ca fond pentru procurarea de mobilier şi material didactic. (Continuare in pag. 231 Ziua forestierului Această zi, sărbătorită la debutul toamnei şi al anului forestier, cînd în hăţişuri şi-au dat întîlnire codrii de argint şi codrii de aramă, ne reaminteşte, după o vară multă şi frumoasă, de oamenii „aurului verde“ — forestierii. Ei care umblă cu surîs de lună pe umeri, susţin că fără codrii nu s-ar fi putut născoci nici o povestire, că fără cabane şi miros de cetină n-ar fi existat „miraculoasa lume a basmelor, cu care ne-am încîntat copilăria şi le-o încîntăm copiilor noştri, ar fi murit înainte de a se naşte" — cum spunea I. Grigorescu. Forestierii , cei care asigură încă în mustul zăpezii viitoarele păduri, cei care în miezul iernii doboară şi preschimbă materia primă a pădurii în produse finite, constituie un detaşament puternic care militează pentru sporirea surselor proprii ale ţării şi valorificarea lor în condiţii de eficienţă sporită. Rezultatele forestierilor sunt demne de laudă, atît în ceea ce priveşte creşterea producţiei de masă lemnoasă, exploatarea şi prelucrarea superioară a lemnului, cît şi în asigurarea echilibrului patrimoniului forestier. Sarcinile subliniate de secretarul general al partidu(Continuare in pag. 2-3} • Vizita medicală a elevilor din municipiul Sfîntu Gheorghe va avea loc în fiecare unitate şcolară de care aceştia aparţin, în ziua deschiderii anului de învăţămînt , astăzi, 15 septembrie. • Echipele de fotbal din judeţul nostru joacă mîine, duminică, acasă . Oltul întîlneşte pe Utilajul Făgăraş, Minerul Baraolt — O.J.T. Carpaţi Covasna şi Metalul Tirgu Secuiesc — Tractorul Miercurea Ciuc. (Continuare în pag. 2-3)