Cuvîntul Nou, iulie 1982 (Anul 15, nr. 3246-3272)

1982-07-01 / nr. 3246

Despre necesitatea unei anume legături An de an, în municipiul Sfîntu Gheorghe, ca dealtfel în toate oraşele ţării, sute de familii se mută in casă nouă. Statul nostru socialist depune eforturi deosebite pentru a asigura fiecărui cetăţean condiţii de locuit cit mai bune, fie prin repartizarea de apartamente proprietate de stat, fie prin sprijinirea cu credite în bani a celor care optează pentru construirea de apartamente proprietate personală. Odată mutaţi în noile cămine confortabile, majoritatea cetăţenilor înţeleg — aşa cum este firesc — să achite la timp obligaţiile băneşti care le revin pentru serviciile asigurate de E.G.C.L. : încălzire, apă rece, apă caldă ş.a. Majoritatea, dar nu toţi, pentru că din păcate mai sunt încă, iată numai în municipiul nostru circa 200 de locatari cae nu şi-au achitat de luni de zile sumele datorate. In cazul unora e vorba chiar de ani. Așa, de exemplu, Szakács Kádár din Bulevardul 23 August, bloc 21 A, scara B, apartamentul 1, are de achitat suma de 6 099 lei, iar Magyari Gyula din cartierul Ciucului, bloc 13, scara A, ap. 20 datorează 6 300 de lei plus 4 070 lei majorări. Ambii lucrează la I.J.C.M. „Recordul" pe municipiu un „record" desigur nedorit de nimeni - l-a bătut Takó József din (Continuare în pag. a 4-a] Organ a! Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XV, Nr. 3246, JOI, 1 IULIE, 1932 4 PAGINI. 50 9ANI 17 ANI DE LA CONGRESUL AL IX-LEA AL P.C.R. Anii cei mai fertili din bogata istorie a ţării Se împlinesc, nu peste multă vreme, 17 ani de la istoricul Congres al IX-lea al P.C.R., piatră de hotar in noua istorie socialistă a patriei, a poporului nostru, care a marcat începutul ereticelor mai profunde, mai structurale transformări în viaţa economică, socială, politică şi culturală a patriei. Realizările remarcabile obţinute în această perioadă, prin munca avîntată a întregului popor sunt o confirmare a justeţei orientărilor stabilite de Congresul al IX-lea, temelie trainică a unităţii în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, dovadă a încrederii în capacitatea de a învinge orice greutăţi, de a asigura dezvoltarea social-economică, progresul multilateral al patriei socialiste. Evenimentele istorice, interne şi internaţionale - şi este cunoscut faptul că România anilor noştri este o participantă activă, plină de iniţiativă la evenimentele care frămîntă planeta la ora actuală - poartă puternic impregnată amprenta personalităţii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, OMUL care se confundă cu aspiraţiile de pace, de încredere, de colaborare între popoarele mari sau mici, de destindere şi dezarmare, de instaurare a unei păci trainice, fără arme nucleare, fără arme de nici un fel pe întregul Pămînt. Fiecare cetăţean al ţării este astăzi mîndru că este contemporan al unui timp în care idealul partidului este una cu idealul întregului popor, purtînd numele conducătorului partidului şi poporului , NICOLAE CEAUŞESCU. Omul in care partidul şi poporul regăsesc marile sale idei ale unei politici vizionare, novatoare şi realiste. Politică preocupată deopotrivă de , cinstirea trecutului, de construirea cu tenacitate a prezentului socialist, înfrîngînd bărbăteşte greutăţile inerente oricărui urcuş, adăugind noi fapte de muncă eroică, noi şi durabile împliniri in măreaţa ctitorie socialistă a patriei. Acum, în preajma împlinirii a 17 ani de la (Continuare în pas. 2—3) TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU I S-A ÎNMÎNAT ÎNALTA DISTINCŢIE „OM AL ANULUI1381“ Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, i-a fost îmmînată, miercuri, 30 iunie, în cadrul unei solemnităţi care a avut loc în staţiunea Neptun, înalta distincţie ,,Om al anului 1981“. Prestigioasa distincţie a fost conferită de un juriu al Adunării pentru Integrare Naţională din India (N.T.A.) — organizaţie internaţională pentru pacea rhondială —, pentru serviciile aduse omenirii şi securităţii internaţionale, pentru faptul de a fi creat un puternic curent în rîndul conducătorilor lumii spre a da importanţa cuvenită păcii şi a salva umanitatea de dezastrul unei catastrofe nucleare. La solemnitate au participat tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Erau prezenţi membrii delegaţiei Adunării pentru Integrare Naţională din India, sosiţi în România pentru a inmîna înalta distincţie. Pentru a omagia personalitatea preşedintelui Nicolae Ceauşescu şi a releva semnificaţia înaltei distincţii conferite, au luat cuvîntul Ramchandra Bharadvvaj, deputat în parlamentul indian membru al Partidului Congresuui Naţional (I), Tariq Shall, deputat în parlamentul indian, secretar general adjunct al Partidului Congresului Naţional (I), şi prof- Raj Baldev, preşedintele Adunării pentru Integrare Naţională din India. In continuare prof- Raj Baldev a imtivat tovarăşului Nicolae Ceauşescu Placheta de argint ,reprezentînd însemnul înaltei distincţii „Om al anului 1981“, precum şi o statuetă simbolică. în cadrul solemnităţii a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu, alocuţiunea fiind urmărită cu deosebit interes şi satisfacţie. Membrii delegaţiei Adunării pentru Integrare Naţională din India, toţi cei prezenţi la solemnitate au felicitat cu căldură pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu pentru înalta distincţie conferită. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a întreţinut apoi, intr-o atmosferă de caldă cordialitate, cu membrii delegaţiei indiene. Cu prilejul vizitei de lucru în judeţul Botoşani, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, astăzi va avea loc în municipiul Botoşani o adunare populară pe care posturile de radio şi televiziune o vor transmite direct în jurul orei 17:00. Desfăşurarea lucrărilor de sezon intr-un spirit de ordine şi disciplină Pregătiri intense pentru recoltarea Cea mai mare atenţie recoltării şi depozitării linului cerealelor păioase Nu peste mult timp va începe şi în unităţile din judeţul nostru recoltarea cerealelor păioase. Este îmbucurător faptul că, spre deosebire de anii trecuţi, acum, toate combinele sunt reparate. După cum ne preciza tovarăşul inginer Hatházi Ioan, directorul Trustului S.M.A., recent s-au încheiat suprarecepţiile la combinele C-12, făcîndu-se, totodată, remedierile necesare. Important este că s-a acordat o atenţie susţinută etanşeizării corespunzătoare a combinelor, în vederea eliminării orcăror pierderi de recoltă. Dn păcate încă nu s-au montat la combine echipamentele de adunat pleavă, deoarece acestea nu au fost primite de la întreprinderea producătoare. Menţionăm şi faptul că la 49 de piese de balotat s-au montat înnodătoarele de sfoară. Toţi mecanizatorii care vor lucra în campania de recoltare a cerealelor au fost temeinic instruiţi, cu care prilej s-a pus un accent deosebit pe reglarea combinelor pentru evitarea oricăror pierderi. A început şi amenajarea ateliere- T. ADJUDEANU (Continuare în pag. 2-3) Pînă în prezent, în judeţul nostru s-a depozitat pentru timpul iernii o cantitate de fîn de 7 746 tone, mult prea puţin faţă de necesarul de 65 500 tone. Cu toate că timpul este favorabil recoltării şi depozitării finului, ritmul de lucru este totuşi scăzut. De pildă, ieri s-au depozitat numai 956 tone fîn, cu toate că pe cîmp se află cantităţi mari. Rezultate slabe la recoltarea şi depozitarea finului se înregistrează în unităţile din Consiliul unic agroindustrial de stat şi cooperatist Covasna, unde pînă în prezent nu s-a depozitat nici măcar o cincime din necesarul anual. Dar să dăm cîteva exemple. La C.A.P. Boroşneu Mare nu a ajuns în fînare decit o cantitate de 35 tone fîn, faţă de un necesar de 1.154 tone. La Reci nu s-au depozitat decit 12 tone, la Androasa - 60 tone şi şirul exemplelor poate continua. Este bine ştiut că ponderea producţiei de fîn o constituia coasa I. lată de ce considerăm necesar ca în cel mai scurt timp întreaga recoltă să fie string ă. TOMA (Continuare în pag. 2—3) Cu operativitate, după recoltarea primei producţii de masă verde, la IA.S- Sfîntu Gheorghe s-a trecut la însămînţarea culturii a doua — porumbul siloz. La LA.S. Sfîntu Gheorghe se pentru recoltarea finului, depun eforturi susţinute Foto: KOVÁCS LÁSZLÓ