Cuvîntul Nou, ianuarie 1983 (Anul 16, nr. 3403-3408)

1983-01-04 / nr. 3403

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean" ANUL XVI, Nr. 3403, MARŢI, 4 IANUARIE, 1983 4 PAGINI, 50 BANI MESAJUL de Anul nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1982 cu noi succese importante in dezvoltarea economico-socială, in sporirea avuţiei materiale şi spirituale a patriei, in condiţiile grele, determinate de accentuarea crizei economice mondiale, cit şi de unele lipsuri ce s-au manifestat in diferite sectoare de activitate, industria românească a continuat să se dezvolte; am obţinut rezultate de seamă in creşterea producţiei agricole, realizind o producţie de cereale de 1 000 kg pe locuitor, s-au înfăptuit neabătut măsurile privind autoconducerea şi autoaprovizionarea, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Cu toate acestea, trebuie să spunem deschis, şi la terminarea celui de-al doilea an al actualului cincinal, că rezultatele obţinute nu ne pot mulţumi, că, dacă în toate sectoarele s-ar fi acţionat cu mai multă răspundere şi fermitate, am fi putut să obţinem rezultate şi mai bune. La Conferinţa Naţională a partidului am analizat pe larg stadiul actual al edificării socialismului in România, drumul străbătut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Ro(Continuare la pag. 2—3) Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, care a avut loc la puţin timp după Conferinţa Naţională a partidului, a dat o înaltă apreciere Raportului prezentat de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, însuşindu-şi pe deplin orientările şi tezele de o excepţională valoare teoretică şi practică, scoţindu-se, totodată, în evidenţă hotărîrea cooperatorilor, mecanizatorilor, tuturor oamenilor muncii din agricultură de a acţiona neabătut pentru îndeplinirea integrală a prevederilor planului pe anul 1983 în agricultură şi industria alimentară, în silvicultură şi gospodărirea apelor. Cu deosebită claritate, în cuvîntarea rostită la încheierea lucrărilor Plenarei Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a analizat acţiunile şi măsurile ce trebuie întreprinse pentru folosirea cu maximă eficienţă a fondului funciar, a bazei tehnico-materiale şi a forţei de muncă in scopul realizării exemplare a sarcinilor de plan in agricultură şi a programelor speciale de creştere a producţiei vegetale şi animale pentru satisfacerea pe deplin a necesităţilor bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare în conformitate cu programul autoconducerii şi autoaprovizionării şi creşterea contribuţiei agriculturii la dezvoltarea generală a ţării, pentru perfecţionarea întregii activităţi în vederea înfăptuirii noii revoluţii agrare. Secretarul general al partidului a accentuat, în mod deosebit, necesitatea întronării in toate sectoarele agriculturii, a unui spirit de ordine şi disciplină, a unui spirit revoluţionar, astfel ca agricultura să aibă o contribuţie substanţială la dezvoltarea generală a ţării. Se vor întreprinde măsuri eficiente în vederea folosirii întregului fond funciar, astfel ca toate suprafeţele de teren, indiferent în proprietatea cui s-ar afla, să fie cultivate cu maximum de randament. De asemenea, se va acţiona pe linia realizării în complex a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, organizîndu-se ample şi susţinute acţiuni de masă, cu participarea tuturor locuitorilor satelor, pentru extinderea suprafeţelor amenajate pentru irigaţii. Aşa cum a subliniat secretarul general al partidului, în fiecare judeţ, se vor amenaja, cu forţe proprii, o suprafaţă de cel puţin 10 000 hectare. Secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a subliniat necesitatea realizării unor importante creşteri de producţie la hectar la toate culturile, acţionîndu-se pentru respectarea riguroasă a tehnologiilor, a densităţilor prevăzute la toate culturile, asigurarea seminţelor de calitate superioară, încadrarea tuturor lucrărilor in epoca optimă. In zootehnie, aşa cum a accentuat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se va acţiona pentru îmbunătăţirea radicală a activităţii în vederea creşterii producţiei şi eficienţei acesteia. Consiliile unice agroindustriale, toate (Continuare in pag 3—3) Un amplu program de dezvoltare a agriculturii Plecarea la Praga a delegaţiei de partid şi guvernamentale române, condusă de tovarăşul Mae Ceauşescu, care va lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a plecat, luni dupăamiază, la Praga, pentru a lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este însoţit de tovarăşii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primministru al guvernului, Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, general colonel Constantin Olteanu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul apărării naţionale. (Continuare in pag a 4-a) C ea mai lungă noapte a anului, şi cea mai frumoasă, noaptea de Revelion, a fost aşteptată şi de această dată cu emoţie şi nerăbdarea specifice momentului unic care este trecerea în noul an. Sărbătoarea sufletului, clipa de rememorare a vieţii de un an, de bilanţ şi de optimiste gloduri pentru anul ce vine. Revelionul 1983 s-a consumat, penru românii şi maghiarii din judeţul Arcului Carpat, intr-o atmosferă de sărbătoare, de satisfacţie pentru rezultatele fructuoase ale unui an de muncă, de eforturi, de succese, un an marcat strălucitor de Conferinţa Naţională a partidului, un an care, ne-a oferit, prin excepţionalul Raport la Conferinţă prezentat de secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, jaloane pentru activitatea în anul care vine,in anii care vor veni. Mesajul preşedintelui Republicii, rostit la posturile noastre de radio şi televiziune cu ocazia Anului nou a influenţat, cu puterea de pătrundere specifică tuturor cuvîntărilor secretarului general al partidului, gîndula şi faptele noastre în anul care, iată, a şi pierdut tei zile. Au fost, cum spuneam, momente de înălţătoare mindrie patriotică, de vibrantă adeziie la ideile de excepţională însemnătate cuprinse in aceste adevărate călăuze în acţiunea pe care preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ni le-a înfăţişat în zilele sfîrşitului de an. Colectivul întreprinderii de maşini-agregat şi subansamnle auto a sărbătorit Revelionul intr-o atmosferă festivă, la zantina-restaurant de pe pnifforma industrială a municipiului. Au fost prezenţi peste 200 de oameni - muncitori, ingineri, tehnicieni — cu familiile lor ; a participat, de asemenea, întreaga conducere a întreprinderii in frunte cu directorul ei, ing. Mircea Florescu, care a ţinut să se afle în mijlocul oamenilor şi cu acest prilej sărbătoresc. S-au bucurat şi veselit împreună, în ultima noapte a anului 1982, mîndri de rezultatele muncii lor neobosite, conştienţi că noul an înseamnă eforturi şi mai mari pentru ca renumele întreprinderii să fie păstrat şi îmbogăţit cu noi şi remarcabile fapte de muncă. Cîntec şi dans, un program atractiv, sărbătoresc, pentru minunaţii oameni de la I.M.A.S.A., un sfîrşit de an demn de acest harnic şi inimos colectiv. Revelionul tineretului s-a petrecut la restaurantul „Stadion" din Sfîntu Gheorghe, unde şi-au dat întîlnire 200 de tineri din întreprinderile şi instituţiile municipiului Sfîntu Gheorghe. Tinereţe, voie bună, ritm, dans, antreu, tombolă - s-a ciştigat chiar un purceluş, viu şi nevătămat (încă), momente vesele, un Revelion cu şi pentru tineri, care în momentele trecerii în noul an şi-au exprimat speranţa şi încrederea intr-o lume liberă, într-o existenţă paşnică. DUMITRU MANOIACHESCU, Foto : IMREH ISTVÁN (Continuare în pag 2—3) REVELION 1083 BIBUarZGA JaDIfCS.’r.-i — G0VA3KA — SF. CHEOEGHETelsfon 136 09 w?