Cuvîntul Nou, iulie 1983 (Anul 16, nr. 3556-3581)

1983-07-01 / nr. 3556

ga, al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XV, Nr. 3556, VINERI, 1 IULIE, 1983 4 PAGINI, 50 BANI Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, în zilele de 29 şi 30 iunie, a avut loc Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările plenarei au participat ca invitaţi primsecretari ai comitetelor judeţene de partid, cadre de conducere din ministere, instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, redactori-şefi ai presei centrale, care nu sunt membri ai C.C. ai P.C.R. In cadrul dezbaterilor asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi au luat cuvîntul tovarăşii: Pavel Aron, Marin Enache, Anton Lungu, Ştefan Rab, Neculai Agachi, Dumitru Bejan, Vasile Bărbulescu, Ioan Avram, Radu Bălan, Maria Gheorghe. 1. Dezbătînd Raportul Consiliului de Miniştri cu privire la realizarea Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României pe semestrul I şi măsurile ce trebuie luate pentru îndeplinirea integrală a planului pe acest an, plenara a relevat, cu satisfacţie, succesele obţinute de oamenii muncii din toate sectoarele economico-sociale în creşterea potenţialului productiv al industriei, dezvoltarea şi modernizarea agriculturii, transporturilor, intensificarea ritmului construcţiilor, creşterea eficienţei şi perfecţionarea activităţii în toate ramurile economiei naţionale. Au fost evidenţiate rezultatele înregistrate în această perioadă în lărgirea bazei de materii prime, creşterea mai rapidă a producţiei ramurilor prelucrătoare, care valorifică la un grad mai înalt resursele naturale şi de muncă, extinderea gamei produselor cu nivel tehnic şi calitativ superior, ce încorporează rezultatele cercetării ştiinţifice româneşti, sporind în continuare contribuţia industriei la promovarea şi amplificarea schimburilor economice internaţionale. Plenara a criticat, în acelaşi timp, o serie de neajunsuri ce s-au manifestat în diferite sectoare de activitate, care au influenţat negativ realizarea ritmică şi la toţi indicatorii a sarcinilor de plan. Comitetul Central a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale şi întreprinderilor să acţioneze cu întreaga răspundere pentru îndeplinirea integrală a producţiei prevăzute — în primul rînd a celei destinate exportului —, creşterea mai accentuată a productivităţii muncii, a calităţii produselor, reducerea costurilor de producţie, a consumurilor de materii pri(Continuare în pag., a 4-a) Creativitatea -factor de promovare a noului Consiliile de conducere, organele sindicale şi comisiile inginerilor şi tehnicieilor din întreprinderea ecanică şi întreprinderea Izolatori Electrici de casă Tensiune, ambele uităţi din Tirgu Secuiesc, acţionat mai consecvent entru unirea, organizarea , direcţionarea eforturilorucrătorilor din întreprinderi pentru valorificarea deplină a capacităţii, lor creatoare la afirmarea noului. Experienţa valoroasă în domeniul creaţiei tehnice la întreprinderea Mecanică a dat naştere unei iniţiative care își propune (Continuare In pag. 2—3] I*. NITA Proletari din toate ţările,unitive . Creşterea producţiei de lapte şi a livrărilor lacul de stat La nivelul judeţului, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, producţia de lapte a cunoscut o sensibilă creştere. Astfel, producţia medie zilnică pe vacă, în cele mai multe unităţi, se menţine la cote ridicate. Astfel, la Mărtineni producţia zilnică pe vacă este de 11,5 litri, la Ghidfalău — 10,6 litri, la Chilieni — 10,5 litri. Este îmbucurător faptul că, în unele unităţi, cum ar fi de pildă, C.A.P. Valea Crişului şi Lunga, unde producţiile de lapte anul trecut erau scăzute, în prezent s-a ajuns să se obţină producţii bune, de peste 8 litri pe vacă. Este de neînţeles faptul că în patru unităţi din judeţ — C.A.P. Chichiş, Vîrghiş, Belin şi Mereni — producţiile de lapte se menţin la cote scăzute, acestea fiind mult mai mici faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La Chichiş, de pildă, în prezent producţia este de numai 3,7 litri, cu 2 litri mai puţin decit in aceeaşi perioadă a anului trecut. La C.A.P. Vîrghiş, Belin şi Mereni, unde nu s-a atins nici măcar o producţie de 4,5 litri pe vacă, faţă de anul trecut producţia e mai mică, cu circa un litru. Este îmbucurător faptul că, în cele mai multe dintre uni-Ing. URBANOVTCI ERNEST (Continuare în pag. 2—3) Organizaţiile democraţiei şi unităţii socialista - o prezentă activă, permanentă Pentru ca Organizaţiile Democraţiei şi Unităţii Socialiste să-şi îndeplinească în condiţii tot mai bune rolul lor de catalizator al energiilor maselor de oameni ai muncii la îndeplinirea politicii partidului, la mobilizarea maselor de cetăţeni pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite de Congresul al XII-lea, a sarcinilor şi orientărilor desprinse din cuvîntările secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Consiliul Municipal Sfîntu Gheorghe al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste se preocupă îndeaproape de pregătirea cadrelor de conducere ale O.D. U.S. Despre modul în care se organizează şi se desfăşoară această activitate ne vorbeşte tovarăşul Kozak Coloman, secretar al Comitetului Municipal de Partid, preşedinte al Consiliului Municipal al F.D. U.S. — Pe baza indicaţiilor primite de la Consiliul Naţional al E.D.U.S., în această perioadă s-au desfăşurat şi continuă să se desfăşoare consfătuirile comunale, orăşeneşti, municipale şi judeţene ale cadrelor care activează în cadrul Organizaţiilor Democraţiei şi GHEORGHE POPIŢA (Continuare In pag. 2—3) BISLIOTIKA i..- ■. — sF. g. i-O Telefon 1 36 03 Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, joi, a avut loc plenara Consiliului Naţional al F.D.U.S. Pe ordinea de zi au figurat următoarele probleme: 1. Programul privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii şi creşterea retribuţiei in acest cincinal; 2. Programul naţional pentru asigurarea unor producţii sigure şi stabile prin creşterea potenţialului productiv al pămîntului, mai buna organizare şi folosire în mod unitar a terenurilor agricole, a întregii suprafeţe a ţării, realizarea irigaţiilor pe circa 55—60 la sută din suprafaţa arabilă, a lucrărilor de desecări şi combaterea eroziunii solului; 3. Contribuţia consiliilor F.D.U.S., a organizaţiilor de masă şi obşteşti componente la unirea eforturilor, a energiei şi iniţiativei tuturor oamenilor muncii, în vederea înfăptuirii exemplare a planului şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării; 4. Informare cu privire la activitatea Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste pentru înfăptuirea politicii externe a partidului şi statului nostru, consacrată dezarmării, destinderii, cooperării şi păcii în lume. Participanţii la dezbateri şi-au exprimat deplinul acord faţă de prevederile cuprinse în documentele plenarei, subliniind că acestea sunt menite să asigure îndeplinirea exemplară a obiectivelor stabilite de Conferinţa Naţională a partidului privind dezvoltarea industriei şi agriculturii, a orientărilor referitoare la valorificarea superioară a resurselor materiale şi energetice, a indicaţiilor cu privire la promovarea progresului tehnic, creşterea pe această bază a productivităţii muncii, îmbunătăţirea calităţii produselor şi realizarea integrală a sarcinilor la export, sporirea eficienţei întregii activităţi economice şi ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. In cuvîntul lor, vorbitorii au evidenţiat că aceste documente poartă amprenta concepţiei originale şi profund creatoare a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, că ele sînt în deplină concordanţă cu hotărîrile Congresului al XII-lea al partidului. În unanimitate, plenara Consiliului Naţional al F.D.U.S. a adoptat docuneentele supuse dezbaterii. Totodată, plenara a adoptat o hotărîre, care se va da publicităţii. In încheierea lucrărilor plenarei, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvîntarea conducătorului partidului şi statului nostru a fost urmărită cu deosebită atenţie, vie satisfacţie, fiind subliniată în repetate rânduri cu puternice aplauze. S-a scandat îndelung „Ceauşescu — P.C.R.“, „Ceauşescu şi poporul". Lucrările plenarei s-au încheiat prin intonarea Imnului Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste — „E scris pe tricolor unire !“. Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste Joi, a avut loc Plenara Comitetului Central al Organizaţiei Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe ordinea de zi s-au aflat următoarele probleme: 1. Programul privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii şi creşterea retribuţiei în acest cincinal; 2. Programul naţional pentru asigurarea unor producţii sigure şi stabile prin creşterea potenţialului productiv al pămîntului, mai buna organizare şi folosire în mod unitar a terenurilor agricole, a întregii suprafeţe a ţării, realizarea irigaţiilor pe circa 55—60 la sută din suprafaţa arabilă, a lucrărilor de desecări şi combaterea eroziunii solului; 3. Contribuţia consiliilor F.D.U.S., a organizaţiilor de masă şi obşteşti componente la unirea eforturilor, a energiei şi iniţiativei tuturor oamenilor muncii, în vederea înfăptuirii exemplare a planului şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării; 4. Raport cu privire la organizarea şi desfăşurarea adunărilor organizaţiilor democraţiei şi unităţii socialiste pentru dare de seamă şi alegeri. In cuvîntul lor, participanţii la dezbateri — oameni ai muncii ,români, maghiari, ger(Continuare in pag. 2—3) Munca politică de masă intre cerinţe şi realitate Este binecunoscut efectul educativ al mijloacelor muncii politice de masă, capacitatea lor mobilizatoare. Mulţi dintre cei învestiţi cu asemenea responsabilităţi le folosesc cu bune rezultate, alţii le întrebuinţează cu jumătăţi de măsură, ceea ce scade, evident, eficienţa lor educativă. O EXPERIENŢA CE TREBUIE GENERALIZATA La punctele de primire-predare ale Cooperativei Meşteşugăreşti „Arta Populară" din întorsura Buzăului fiinţează de mai multă vreme, cu bune rezultate, o inedită vitrină a calităţii muncii, depuse de cooperatoare. Este vorba de un panou care are două rubrici — Aşa da ! şi Aşa nu ! — unde sunt înscrise numele ţesătoarelor fruntaşe şi codaşe cu retribuţiile realizate. Tot pe acest panou sunt expuse sub genericul „Cel mai frumos produs executat în (Continuare în pag. 2—3) tart. A