Cuvîntul Nou, februarie 1985 (Anul 18, nr. 4048-4071)

1985-02-01 / nr. 4048

Pro re fari din toate tarile,unifi-vá ! Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XVIII, Nr. 4048, VINERI, 1 FEBRUARIE, 1985 4 PAGINI, 50 BANI Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, joi, 31 ianuarie, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Au luat parte membrii Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi Guvernului Republicii Socialiste România. In cadrul şedinţei a fost dezbătut şi aprobat Comunicatul cu privire la îndeplinirea Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1984, care va fi dat publicităţii. Comitetul Politic Executiv a apreciat că rezultatele obţinute în îndeplinirea planului pe 1984 — cele mai bune din actualul cincinal — au asigurat dezvoltarea susţinută a industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare, potrivit prevederilor celui de-al patrulea an al cincinalului. In acest sens, s-a subliniat că, în cursul anului trecut, industria a constituit, în continuare, factorul dinamizator al creşterii economice din agricultură, deşi condiţiile climatice nu au fost dintre cele mai favorabile, s-a obţinut cea mai mare producţie de cereale din istoria ţării, s-au dat în folosinţă importante obiective care au contribuit la întărirea potenţialului economic al ţării. A crescut producţia materială, a sporit avuţia naţională, creîndu-se premisele ridicării în continuare a nivelului de trai şi a gradului de civilizaţie ale întregului popor. Anul 1984 s-a caracterizat prin ritmuri mai înalte de producţie, a marcat noi progrese pe calea îmbunătăţirii laturilor calitative, a dezvoltării intensive a economiei noastre socialiste. Astfel, valoarea producţiei industriale nete a crescut cu 8,4 la sută faţă de anul 1983, producţia globală cu 7 la sută, iar producţia marfă cu 6,7 la sută. Producţia agricolă a crescut cu 13,3 la sută, faţă de anul 1983, iar volumul total al investiţiilor cu 6,1 la sută. Productivitatea muncii în industria republicană a sporit cu 7,1 la sută. Realizările obţinute anul (Continuare un pas a 4-a) . Şedinţa de constituire a cursului de dactilografie, organizat in prima parte a acestui an de Casa de Cultură a Sindicatelor din Sfîntu Gheorghe, va avea loc luni, 11 februarie, la ora 17. Se mai primesc înscrieri, pînă la data de 9 februarie, la secretariatul instituţiei organizatoare, telefon 1.32.10, unde pot fi obţinute şi informaţii suplimentare privind organizarea cursului. (S.F.) Membrii formaţiei de teatru în limba română a Casei de Cultură a Sindicatelor se reîntâlnesc luni, 11 februarie, la ora 17, în vederea reluării repetiţiilor şi a spectacolelor din acest an. Sunt aşteptaţi şi noi amatori în scopul definitivării distribuţiilor (Continuare in pag. 2—3) Dinamism şi armonie în dezvoltarea judeţului Covasna Amplasarea echilibrată, raţională a forţelor de producţie în teritoriu şi dezvoltarea armonioasă a tuturor zonelor ţării au dobîndit sensul unui principiu fundamental al strategiei economice a partidului şi statului nostru, aplicat cu perseverenţă în viaţă mai ales după cel de-al IX-lea Congres al partidului. Această strategie, fundamentată de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a fost investită de la bun început cu o triplă misiune: asigurarea dezvoltării ■ accelerate a tuturor sectoarelor economicosociale, punerea deplină în valoare a resurselor materialei umane locale, creîndu-se astfel cea de-a treia premisă — •asigurarea celor mai bune condiţii pentru adevărata egalitate în drepturi, pentru manifestarea plenară, în toate domeniile, a tuturor cetăţenilor patriei. Cifrele cuprinse în planul anual un profil teritorial reliefează principalele orientări în dezvoltarea şi modernizarea forţelor de producţie, punîndu-se un accent deosebit pe calitate, pe competitivitate şi eficienţă. Judeţul Covasna va continua şi în acest an să se dezvolte cu o dinamică ascendentă, unul din cele mai mari ritmuri din ţară — creşterea producţiei marfă industriale va fi de 10,4 la sută — asigurînd astfel îndeplinirea prevederilor actualului cincinal şi crearea condiţiilor pentru aplicarea în practică a prevederilor Congresului al XIÎI-lea al partidului. In acelaşi timp se PREDA NIŢA (Continuare in pag. 2—3) Ritmul mediu de creştere a producţiei marfă industriale într-o deplină unitate de acţiune şi voinţă în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu (în pag. 2-3) n an de pregătire a gărzilor patriotice — hotăritor pentru îndeplinirea integrală a sarcinilor prevăzute in directiva comandantului suprem Pentru purtătorii uniformelor cu ecusonul tricolor — luptătorii din gărzile patriotice — ziua de 1 februarie, marchează deschiderea unui nou an de instrucţie şi educaţie. Anul de pregătire 1985, în care ne revin sarcini de o complexitate şi importanţă hotărîtoare pentru îndeplinirea integrală şi la un înalt nivel calitativ a obiectivelor prevăzute de Directiva comandantului suprem pentru perioada 1981—1985, se integrează organic în activitatea susţinută pe care oamenii muncii din judeţul nostru — români şi maghiari, înfrăţiţi în muncă şi viaţă — o desfăşoară asemenea întregului nostru popor, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin în ultimul an al cincinalului actual, a hotăririlor adoptate de cel de-al XIÎI-lea Congres al Partidului Comunist Român. , Deschiderea noului an de pregătire a gărzilor patriotice are loc în atmosfera de puternic entuziasm şi efervescent locotenent colonel ION ONISCU, locţiitorul şefului de Stat Major al Gărzilor Patriotice din județul Covasna (Continuare in pag. 2—3) UN IMPORTANT REPER AL MUNCII PROPAGANDISTICE Economisirea energiei electrice l. I.A.M.E. din municipiul Sfîntu Gheorghe munca educativă desfășurată în rîndul personalului muncitor are, in această perioadă, un foarte important reper: conștientizarea oamenilor muncii în vedereaeconomisirii materiilor prime şi materialelor şi, mai ales, a energiei electrice, în linia unei necesare — şi obligatorii! — primeniri a materialelor, în domeniul propagandei vizuale a fost luată, încă din primele zile ale lui ianuarie, măsura expunerii, în fiecare secţie, a unor grafice de folosire a utilajelor. Conform cotelor repartizate in cursul zilei — timp în care există trei variante — pe maşini şi ore, poţi şti care sînt normele de consum, pentru a te putea încadra în ele. Dar măsurile vizînd conştientizarea oamenilor muncii nu se opresc aici. Acolo unde se constată că o maşină a fost lăsată să funcţioneze în gol, echipa întreagă este atenţionată, făcîndu-se caz de a- I. CORNEANU (Continuare in pag. 2—3) AZI ÎNCEPE O ACŢIUNE DE IMPORTANŢĂ NAŢIONALA UNIUNIIMOOISTICE Recensămintul animalelor este o acţiune de utilitatea căreia cetăţenii au avut pînă acum prilejul să se convingă. Facem totuşi precizarea că de ea, de reuşita acestei acţiuni de importanţă naţională se leagă strîns alte şi alte aspecte şi în primul rînd, fundamentarea planurilor de dezvoltare a agriculturii, definitivarea programelor de alimentaţie a populaţiei, elaborarea planului pe acest an şi a celor de perspectivă. In judeţul nostru, măsurile organizatorice privind recensămîntul animalelor au fost luate din timp şi conform legii elaborate pentru această acţiune, el fiind efectuat de cadre specializate, lucrători ai consiliilor populare, de alte cadre în funcţii de răspundere. Ce este important , chiar foarte important de reţinut pentru cetăţeni ? Că recensămîntul care începe azi, 1 februarie 1985, are ca bază, ca unic reper data de azi, ora 8. Situaţia existentă în această zi şi la această oră va fi singura luată în consideraţie, aceasta pentru a se ajunge la o imagine generală corectă. Este de la sine înţeles, că numai printr-o informare exactă, precisă, cetăţenii, toţi crescătorii de animale vor da un real ajutor celor care efectuează recensămintul, uşurîndu-le munca. In anii trecuţi au fost puţini acei cetăţeni, acele cazuri în care s-a încercat inducerea în eroare a celor care fac recensămintul, în general acesta decurgînd în condiţii bune. Este motivul care ne face să credem că în acest an lucrurile vor decurge şi mai loi (Continuare în pag. 2—3)