Cuvîntul Nou, mai 1985 (Anul 18, nr. 4124-4149)

1985-05-01 / nr. 4124

Organ al Comitetului județean Covasna al P.C.L. și al Consiliului popular județtaft ANUL XVIII, Nr. 4124, MIERCURI, 1 MAI, 1985 4 PAGINI, 50 BANI în prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, ieri a avut loc în Capitală Adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, marţi după-amiază, la adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Intr-o impresionantă unitate şi vibrantă trăire patriotică, toţi fiii ţării au adus în aceasta zi de scumpă sărbătoare, de strălucit bilanţ al marilor împliniri, al istoricelor izbînzi în edificarea noii orînduiri — prinosul lor de caldă recunoştinţă eroicului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înaintate tradiţii ale luptei revoluţionare duse de poporul român, forţa politică conducătoare a societăţii, inima puternică, veşnic tînără a naţiunii. In acelaşi timp, ei şi-au îndreptat gîndurile pline de dragoste şi stimă spre conducătorul iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care şi-a dedicat întreaga viaţă, gîndirea şi fapta revoluţionară cauzei nobile a partidului, patriei şi poporului, binelui şi fericirii naţiunii, înfloririi continue a României, în deplină libertate şi independenţă, triumfului idealurilor socialismului şi păcii. Aceste înalte gînduri şi simţăminte şi-au găsit o vie şi pregnantă expresie în primirea însufleţită făcută tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu de miile de bucureşteni prezenţi în Parcul Tineretului, care au aclamat îndelung pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă, pentru minunatul ei popor, constructor victorios al socialismului. Coruri reunite au intonat atît de îndrăgitul cîntec „Partidul — Ceauşescu — România“. Cu adîncă emoţie, pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere s-au apropiat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, oferindu-le cu afecţiune buchete de flori. Aceeaşi atmosferă entuziastă domnea şi în Palatul Sporturilor şi Culturii, care a găzduit adunarea festivă. In aclamaţiile celor prezenţi în sală, împreună cu Iova(Continuare în pag. a 4-a) RAPORT MUNCITORESC LA MAREA SĂRBĂTOARE Productivitate ridicată Importantele sporuri de producţie pe care unele dintre unităţile industriale covăsnene le-au obţinut în intervalul de timp scurs de la începutul anului — e vorba de întreprinderea Minieră Căpeni-Baraolt, de I.F.E.T. şi întreprinderea de Amidon şi Glucoză din Tîrgu Secuiesc, de I.I. Cărnii, întreprinderea de Ţigarete, întreprinderea de Morărit şi Panificaţie şi Fabrica de Nutreţuri Combinate din municipiul Sfîntu Gheorghe, ale căror producţii sunt mai mari cu două pînă la zece milioane S. NICOCAF (Continuare in pag. 2—3) ZIUA MUNCII - UN EVENIMENT CU SEMNIFICAŢII DEOSEBITE Sărbătorim în acest an ziua de 1 Mai sub semnul marilor evenimente care au marcat pregnant viaţa partidului şi poporului nostru; reînvestirea în funcţia supremă de preşedinte al Republicii a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cel mai iubit fiu al poporului român, patriot înflăcărat, Erou al României şi Erou al păcii, făuritor de epocă şi ţară nouă. Tot în acest an, sărbătorim Ziua Muncii în condiţiile în care întreaga noastră naţiune omagiază cu sentimente de aleasă stimăşi preţuire, împlinirea a două decenii de cînd, urmare a exprimării voinţei tuturor comuniştilor români, a întregului popor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost ales în funcţia supremă de secretar general al partidului, moment de însemnătate epocală în istoria nouă a României socialiste, perioadă în care prin munca şi lupta Întregului popor, a tuturor fiilor şi fiicelor acestui pământ românesc — fără deosebire de naţionalitate, înfrăţiţi pentru totdeauna în muncă şi idealuri —, ţara noastră a cunoscut o puternică dezvoltare economico-socială, împlinindu-se visul de libertate și demnitate al tuturor oamenilor muncii din România socialistă. Sărbătorind ziua de 1 Mai poporul nostru aniversează, totodată împlinirea a 40 de ani de la victoria asupra fascismului — moment de cotitură în destinele poporului (Continuare în pag 2—1) Tinereţea este o permanentă stare de graţie a unui popor, a unei ţări. De aceea nu întîmplător, sărbătorirea ei se petrece în anotimpul proaspăt de florar. Ce este tinereţea dacă nu cutezanţă, dăruire, entuziasm în tot ceea ce înseamnă viaţă şi muncă, gînd şi faptă ? Şi cum s-ar fi scris istoria, cum ar fi apărut marile împliniri ale unei ere luminoase şi fertile fără prezenţa şi mai ales contribuţia lor, a tinerilor României socialiste ? Pe minunatele plaiuri ale Covasnei, ca de altfel în toate judeţele patriei, oriunde se trăieşte şi se munceşte, în orice loc în care se clădeşte prezentul şi se pune temelia viitorului, tînărageneraţie este la datorie. Eforturile tinerilor covăsneni, argumentele muncii lor pline de abnegaţie se regăsesc în toate domeniile de activitate, cifrele fiind grăitoare şi devenind pretext de mîndrie în această zi de sărbătoare a sufletului şi a vîrstei marilor aspiraţii şi realizări: 2 Mai — Ziua Tineretului. Măsura capacităţii lor croitoare se afirmă cu putere în amplele acţiuni de muncă in sprijinul producţiei, in cercetarea tehnico-ştiinţifică, în proiectare, în ampla mişcae de invenţii şi inovaţii, în agricultură, acolo, unde se dă bătălia pentru pline, pentru producţiile record, în orice domeniu de activitate, tineri, covăsneni, alături de toţi tinerii României socialiste, dau dovada minunatului adevăr că sunt oameni pe măsura timpului pe care-l trăim, afîrmîndu-se plenar intr-o societate care le-a creat cele mai bune condiţii pentru a-şi dezvolta multilateral personalitatea. Cei 37.000 de tineri covăsneni se numără, zi de zi, printre primii pe frontul muncii şi al învăţăturii, în bătălia pentru mai bine şi mai mult. (Continuare în pag. 2—3) ■r Laudă tinereții Astăzi, un imn... O mare de oameni, o mare de inimi şi steaguri, Eu cint ! Mai luminând luminând peste noi, Sărbătoarea cuprinde sub cer dimineaţa în praguri, Pe umeri copiii zâmbesc legănaţi de şuvoi. Vin păsări subţiri împânzind cu-al lor zbor orizontul, Nimic nu-i mai liber precum pasul meu pe Pământ, In rânduri ne strângem cu toţii alături, tovarăşi, Iubirea de oameni, prieteni, zvâcneşte din mine în cint. Sunt ore măreţe sub faldul ce arde şi cheamă, Din toate fac astăzi un imn ce-l trăiţi, muncitori. Poetul e-n voi o livadă de vers fără seamăn. Slăvind 1 Mai ca şi voi peste braţe şi flori. IOAN IACOBU 1 Grafică th DVD AS ANTON Constructorii, la înălţime Oamenii muncii de la Brigada nr. 1 din Sfîntu Gheorghe, aparţinând Antreprizei de Montaj Industrial Braşov, au încheiat primul trimestru al acestui an cu însemnate depăşiri la principalii indicatori. Astfel, planul la producţia totală construcţii-montaj a fost realizat în proporţie de 137,62 la sută, iar la productivitatea muncii în proporţie de 123,59 la sută. Totodată, pînă la finele lunii aprilie, volumul producţiei la construcţii-montaj a fost depăşit cu 29 la sută, iar productivitatea muncii cu 31 la sută. Realizarea acestor indicatori a fost posibilă ca urmare a unei bune organizări a muncii, găsirii de noi soluţii în direcţia industrializării, a unor lucrări de instalaţii, creşterii gradului de prefabricare a instalaţiilor. S-a urmărit, de asemenea, ca toate confecţiile metalice necesare executării instalaţiilor electrice, respectiv, brăţări de diferite mărimi, paturi pentru cable, console, suporţi şi altele, să fie executate centralizat, majoritatea din materiale recuperate. COSTFI. VOINEA, maistru la A.M.I. Braşov, Brigada nr. 1 Sfîntu Gheorghe ÎN ACEST NUMĂR: JUDEȚUL COVASNA PE TRAIECTORIA NOILOR PREFACERI ECONOMICO-SOCIALE (în pag. 2—3)