Cuvîntul Nou, iulie 1987 (Anul 20, nr. 4794-4820)

1987-07-01 / nr. 4794

Organ a) Comitetul Mreao Covasni af Wîlt a d Oflcul Populardefesn ANUL XX NR. 4794 MIERCURI, 1 IULIE, 1987 4 PAGINI 50 8ANI 1 ACTUALITATEA ÎN-------------agricultura! Furajele depozitate acum — administrate numai în sezonul rece ! Pină luni, 29 iunie, la C.A.P. Arcuş fuseseră depozitate 130 de tone de fîn, estimîndu-se că, după transportul întregii cantităţi de fîn ce se mai află în brazde, cantitatea depozitată să ajungă la circa 400 de tone. „Cu ce depozităm acum şi cu producţia de otavă, vom asigura întregul necesar pentru perioada da stabulaţie“ , ne spune tovarăşul Rétyi Ödön. Consemnăm, totodată, că au mai fost depozitate şi 160 de tone de semisiloz obţinute de pe cele 80 de hectare cultivate cu perene vechi. Suntem aşadar, tentaţi să credem că, la C.A.P. Arcuş, asigurarea furajelor necesare pentru perioada de stabulaţie nu ridică probleme deosebite. Discutind însă mai in amănunţime problemele zootehniei, aflăm că la ora actuală cea mai mare parte a efectivului de bovine — tăuraşi la îngrăşat — este furajat în adăposturi, cu siloz şi paie, care sunt pe terminate. Ce se va întîmpla după epuizarea stocului? Preşedintele ne spune că se va trece la consumarea semisilozului făcut din ierburile perene. Aşadar, o parte din furajele care se produc acum, vor fi consumate deja pînă la toamnă, ceea ce nu e bine de toc. Mai cu seamă că, la capitolul" suculente, se va înregistra un Aurel GOLCIU (Continuare in pag a 3-a) Exigenţe sporite în toate sectoarele de activitate Analiza succintă a modului cum au fost înfăptuite obiectivele planului economic pe primul semestru al acestui an în industria judeţului Covasna, relevă atît împliniri şi reuşite, cît şi o serie de nerealizări. Deşi au fost obţinute rezultate bune, la unele produse chiar importantei plusuri, realizările atingînd cote de vîrf, rezultatele nu s-au ridicat peste tot la nivelul posibilităţilor şi al condiţiilor materiale, tehnice şi umane existente. Unele neîmpliniri manifestate în planul aprovizionării tehnico-materiale, al organizării producţiei şi a muncii au umbrit eforturile colectivelor, au diminuat unele realizări. Sarcinile de plan pa semestrul II sunt bine cunoscute. Pentru înfăptuirea lor sunt necesare eforturi deosebite, avînd în vedere că în trimestrul III trebuie lichidate restanţele din semestrul I, dar şi faptul că această perioadă este încărcată la maximum, tocmai prin prisma bogatei agende de lucru din activitatea fiecărui colectiv. Trebuie, încă de la început, să spunem că, aşa cum a subliniat tovarăşul Nicolae Ceauşescu în recenta cuvântare la Plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, au fost stabilite măsurile necesare în vederea lichidării, în trimestrul III, a rămînerilor în urmă şi realizării în cele mai bune condiţii a planului pe acest an, accentul punîndu-se PC realizarea producţiei fizice, îndeosebi a celei destinate exportului. Iată deci care sunt problemele trimestrului trei: reeşalonarea restanţelor, înfăptuirea riguroasă a măsurilor menite să conducă la îndeplinirea în cele mai bune condiţii a planului pe întregul an. Avînd în vedere că trimestrul III este o perioadă de vîrf în ceea ce priveşte volumul producţiei ce urmează a fi realizate — la care, se adaugă cota parte nerealizată din semestrul I — se impune ca organele şi organizaţiile de partid, consiliile oamenilor muncii să acţioneze mai ferm, să focalizeze toate măsurile şi acţiunile pentru a asigura, oră de oră, schimb de schimb, şi zi de zi, realizarea planului defalcat până la nivelul locului de muncă. De modul cum se va reuşi imprimarea unui ritm corespunzător fiecărei formaţii de lucru, vom avea certitudinea că Semestrul II - etapă hotărîtoare pentru realizarea planului pe întregul an, pentru pregătirea producţiei anului viitor planul va fi îndeplinit în condiţii corespunzătoare de eficienţă şi productivitate. Adunările generale ale oamenilor muncii care se vor desfăşura în perioada iulie—august a.c. sunt chemate să analizeze în spirit critic modul cum a fost realizat planul pe semestrul I şi să stabilească măsurile adecvate pentru ca planul pe semestrul II şi pe întregul an să fie îndeplinit. Analiza activităţii C.O.M. trebuie să fie făcută prin prisma modului cum au fost create condiţiile propice îndeplinirii planului la toţi indicatorii, a modului cum au fost duse la îndeplinire măsurile stabilite în adunările generale din ianuarie—februarie. Importantele obiective ce se cer îndeplinite în acest an — an care are o importanţă deosebită în realizarea întregului cincinal — solicită concentrarea eforturilor tuturor colectivelor pentru realizarea ritmică a producţiei fizice, cu accent pe comenzile destinate exportului, introducerea în fabricaţie a noilor produse cu parametri înalţi de calitate şi tehnico-funcţionali, accelerarea materializării măsurilor din programele de modernizare şi a celor privind încadrarea în normativele economico-financiare. Acest lucru nu poate fi obţinut decât în condiţiile instaurării unui climat de răspundere exemplară, de maximă mobilizare şi angajare puternică în amplul efort cerut tuturor colectivelor pentru realizarea planului la toate capitolele. Realizarea planului semestrului II din acest an in condiţii de eficienţă maximă solicită din partea proprietarilor, producătorilor şi beneficiarilor întărirea ordinii şi disciplinei, concentrarea eforturilor pentru mai buna organizare a muncii, astfel ca productivitatea să crească în ritmul prevăzut pentru a asigura, paralel cu îndeplinirea planului pe acest an şi o temeinică pregătire a producţiei anului viitor. Trebuie avută în vedere şi acoperirea cu contracte a producţiei marfă atît la intern, cît şi la export. Se impune, în acest sens, o mai bună colaborare cu centralele de resort, o mai mare receptivitate în domeniul ofertei de produse din nomenclatorul reînnoit pentru beneficiarii interni și externi, astfel ca, pînă la adunările generale care vor avea loc în perioada septembrie—octombrie, contractele să fie practic încheiate, atît la desfacere, cît și la aprovizionare, menirea adunărilor fiind de a fundamenta măsurile care să asigure îndeplinirea planului pe 1988 in condiţii de maximă eficienţă. Menţinerea unui ritm superior de producţie în perioada „CUVINTUL NOU" (Continuare în pag. a 3-a) -------------f8tswBTfiMr SITUAȚIA LUCRĂRILOR AGRICOLE LA DATA DE :10 IUNIE, 1987 C.U.A.S.C. Recoltat fineţe naturale In procente Prăşit III, mecanic Ia porumb boabe In procente Baxacll Bodoc Boroşncu Mare Ozun Ce mat Sînzieni MEDIA C.A.P. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe Georges Haoui, secretar general al C.C. al Partidului Comunist Libanez Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, marţi, pe Georges Haoui, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Libanez, care efectuează o vizită în ţara noastră, la invitaţia C.C. al P.C.R. In timpul întrevederii au fost evidenţiate relaţiile de prietenie şi colaborare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Libanez, relevîndu-se contribuţia acestora la extinderea şi întărirea conlucrării dintre ţările şi popoarele noastre. Au fost abordate de asemenea, o serie de probleme ale vieţii internaţionale. In acest cadru, secretarul general al partidului nostru a evidenţiat necesitatea intensificării eforturilor pentru a se ajunge cit mai rapid la depăşirea actualei situaţii din Liban, pentru retragerea totală şi imediată a forţelor israeliene de pe teritoriul libanez, pentru a se pune capăt oricărui amestec în treburile interne ale acestei ţări şi pentru a se găsi calea care să ducă la o largă colaborare a tuturor forţelor politice, pentru asigurarea unităţii poporului libanez, a independenţei şi libertăţii sale. Festivitatea dedicată Zilei învăţătorului La Casa de Cultură a Sindicatelor din municipiul Sfîntu Gheorghe a avut loc ieri festivitatea consacrată Zilei învăţătorului. Au luat parte membri ai Biroului Comitetului Judeţean de Partid şi ai Comitetului Executiv al Consiliului Popular Judeţean, cadre didactice şi elevi din şcolile judeţului, părinţi, reprezentanţi ai conducerii organismelor de masă şi obşteşti, ai unor întreprinderi şi instituţii. In deschiderea festivităţii, tovarăşul Rab Ştefan, prim-secretar al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R, preşedintele Comitetului Executiv al Consiliului Popular Judeţean, a adresat călduroase felicitări profesorilor şi învăţătorilor distinşi în anul şcolar care s-a încheiat, tuturor cadrelor didactice din judeţ şi s-a referit pe larg, în lumina indicaţiilor secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la sarcinile ce revin slujitorilor şcolii în ridicarea pe o treaptă calitativ superioară a procesului de pregătire multilaterală şi educare a tinerei generaţii în spiritul patriotismului revoluţionar. Cu acest prilej a fost transmis mesajul adresat slujitorilor şcolii de către Ministerul Educaţiei şi învăţămîntului. De asemenea au luat cuvîntul tova- răşii Izsák Francisc, profesor la Liceul de Matematică-Fizică din Sfîntu Gheorghe, Maria Teodora, director al Şcolii Generale nr. 1 din Intorsura Buzăului, Boér Emeric, profesor la Liceul Industrial din Baraolt, Biszok Paraschiva, director al Şcolii generale nr. 1 din Tîrgu Secuiesc, Rabocskai László, director al Şcolii Generale din Micfalău, Hagiu Ana, învăţătoare la Şcoala Generală din Zăbala, şi Márton Erzsébet, elevă la Liceul Industrial nr. 2 din Sfîntu Gheorghe. In cadrul festivităţii, unui număr de 85 cadre didactice li s-au înmînat distincţii ale Ministerului Educaţiei şi învăţămîntului, diplome de onoare ale Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, precum şi diplome ale Inspectoratului Şcolar Judeţean şi Comisiei Judeţene pentru activitatea sindicatelor din învăţămînt. Intr-o atmosferă de pu (Continuare in pag. a 2-a) ...........................J - £3F QHECX. T. «»alTi UOC MERIDIANE V. »I . La Moscova, s-au încheiat lucrările sesiunii Sovietului Suprem al U.R.S.S., care a dezbătut şi aprobat documente de o mare importanţă în viaţa economică şi socială a ţării.Astfel, reprezentanţii poporului în forumul legislativ suprem au adoptat legea cu privire la întreprinderea de stat, care prevede dezvoltarea autoconducerii, autogestiunii şi autofinanţării, ce stau la baza activităţii colectivelor de muncă. Aceasta oferă ,mai mult spaţiu iniţiativei oamenilor muncii,presupune mai multă răspundere faţă de întreaga activitate.