Cuvîntul Nou, mai 1988 (Anul 21, nr. 5054-5078)

1988-05-03 / nr. 5054

II. tbftf-1/1% L- ros?- %m-SDWjOol| PROLETARI DIN TOATE ŢARIL£. UNITI-VA ! Ti* "@SttVL Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular Judeţean TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUSESCU, 17 Adunarea festivă din Capitală consacrată sărbătoririi Zilei de 1 Mai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a participat, sâmbătă după-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a oamenilor muncii. Desfăşurată in climatul de puternică angajare patriotică, de intensă şi rodnică activitate creatoare în care oamenii muncii, întreaga naţiune acţionează pentru realizarea importantelor obiective stabilite pe 1988, an hotărîtor pentru înfăptuirea actualului cincinal, adunarea festivă consacrată Zilei de 1 Mai s-a constituit intr-un vibrant omagiu adus gloriosului nostru, partid comunist, continuatorul celor mai înaintate tradiţii de luptă ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, sub conducerea căruia şi-au găsit împlinire aspiraţiile supreme de libertate, independenţă, pace şi progres ale poporului român, a participat la în acest înălţător moment sărbătoresc, au fost reafirmate vibrant simţămintele de dragoste, de aleasă consideraţie şi fierbinte recunoştinţă ale tuturor cetăţenilor ţării faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru prodigioasa activitate desfăşurată, cu exemplară dăruire şi abnegaţie revoluţionară, în slujba partidului, a patriei şi poporului, a cauzei socialismului şi păcii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi, la sosirea în Sala Palatului Republicii, unde a avut loc adunarea, cu deosebită căldură şi însufleţire de participanţi. In aplauzele, uralele şi aclamaţiile celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au luat loc în loja oficială. In celelalte loji au luat loc, de asemenea, membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al CC. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului. In sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi , ai presei străine, oaspeţi de peste hotare. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Luind cuvîntul, tovarăşul Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului Municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei, a spus : „Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşascu, Mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimaţi tovarăşi, Deschizînd adunarea festivă (Continuare in pag. a 3-a) Eforturi susținute, organizare exemplară pentru încheierea grabnică a semănatului! Lucrătorii ogoarelor, locuitori satelor au cinstit sărbătoarea muncii, participînd în număroare la executarea lucrălor agricole. In majoritatea unităţilors-au In zilele de 1 şi 2 Mai — adevărate zile record — pe ogoarele judeţului nostru s-a lucrat cu spor la însămînţarea culturilor de primăvară depăşindu-se ritmul zilnic stabilit . S-a terminat însăminţarea sfeclei de zahăr, acum C.A.P.urile fiind ocupate cu plantarea cartofilor şi însăimînţarea cicorii , însămînţarea legumelor se desfăşoară într-un ritm necorespunzător, cooperaţivelucrat cu spor, reuşindu-se să se însăminţeze şi planteze suprafeţe însemnate cu sfeclă (de zahăr, cartofi, in, cicoare, pr-orumb şi plante furajere. Nu ■ mai în cursul zilei de duminile agricole de producţie au semănat numai 21 la sută din suprafaţa planificată, iar asociaţiile economice — care sunt profilate pe producerea legumelor, numai 51 la sută. Sunt unităţi cooperatiste care nu au însăminţat nici un hectar de legume (Catalina, Tîrgu Secuiesc, Hăghig, Berlin) . Trebuie urgentată însămînţarea porumbului boabe, întîrziiid această lucrare, nu mai putem obţine producţiile planificate că, săminţa a fost pusă in brazdă, la nivel de judeţ, pe mai bine de 3.700 de hectare. La nivel de consilii unice agroindustriale, cele mai mari viteze zilnice de lucru s-au înregistrat în C.U.A.S.C. Baraolt, Bodoc, Boroşneu Mare şi Cernat. La C.A.P. Cernat, în ultimele zile, la plantarea cartofilor s-a lucrat cu toate cele 14 maşini de plantat aflate în dotarea secţiei de mecanizare. Sute de cooperatori şi mecanizatori şi alţi locuitori ai satelor comunei acţionează pentru încheierea acestei lucrări in cel mai scurt timp. In zilele de duminică şi luni s-au atins viteze record, de circa 100 de hectare, ceea ce înseamnă că în medie, în această unitate, cu o maşină se plantează 7,8 hectare. PrinPlantatul cartofilor — o lucrare care trebuie Încheiată în cel mai scurt timp, păşit in mod constant cu 2—3 hectare norma stabilită pe o maşină se numără Orosz Mátyás, Bajkó Károly, Konczei Csaba şi Nitzuly Sándor. După cum ne-a precizat inginerul şef al C.A.P., tovarăşul Bajcsi Akos, cele 170 de hectare pe care cartofii mai trebuiau puşi in brazdă, începînd de ieri dimineaţă, vor fi plantate în întregime, pînă astă seară. In ultima perioadă, la transportarea cartofilor pentru sămînţă au fost utilizate nu mai puţin de 80 de atelaje şi 12 mijloace auto, cu care s-au transportat zilnic la maşinile de plantat, circa 400 de tone de cartofi pentru săminţă. Duminică, la C.A.P. Cernat a început şi semănatul porum burel GOLDTU L .M-I SITUAŢIA INSAMINTARILOR DE PRIMAVARA LA DE 2 MAI 1988 — în procente — DATA C.U.A.S.C. Semănat total Din care Porumb boabe Cartofi Baraolt 72 31 60 Bodoc 83 79 79 Boroșneu Mare 61 28 60 Cereiat 86 45 86 Ozun 82 49 81 Sînzieni 83 18 63 MEDIA PE C.A.P 77 s. 37 75 1 Anul XXI Nr. 5054 Marți 3 mai 1988 Soarele răsare 6h 04m apune 20h 23m Au trecut 124 zile Au rămas 242 zile 4 pagini— 50 bani INTit-O ATMOSFERA ÎNSUFLEŢITOARE, DE PUTERNICA ANGAJARE, A AVUT LOC ÎN MUNICIPIUL SFÎNTU GHEORGHE Adunarea festivă consacrată Zilei de 1 Mai La Casa de Cultură a Sindicatelor din municipiul Sfintu Gheorghe s-a desfăşurat duminică adunarea festivă consacrată Zilei de 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Au participat membri ai birourilor Comitetelor judeţean şi municipal de partid, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, activişti de partid şi de stat, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, secretari de partid şi directori ai unor mari unităţi economice, numeroşi oameni ai muncii din întreprinderile şi instituţiile municipiului. S-a intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Adunarea a fost deschisă de tovarăşul Iosif Molnár, primsecretar al Comitetului Municipal Sfîntu Gheorghe al P.C.R. Despre semnificaţia Zilei de 1 Mai, ce exprimă unitatea de acţiune a oamenilor muncii de pretutindeni pentru edificarea unei lumi noi, mai bune şi mai drepte pe planeta noastră, pentru o viaţă liberă, demnă, pentru progres social, independenţă naţională, colaborare şi pace intre popoare, a vorbit tovarăşul Rab Ştefan, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. Relevînd că sărbătorim această zi într-o unitate deplină în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit şi stimat fiu al naţiunii, marele Erou intre eroii neamului, înflăcărat patriot revoluţionar, eminent gînditor şi om politic al lumii contemporane, intr-o atmosferă de puternică angajare patriotică in opera de înfăptuire a măreţelor obiective stabilite de Congresul al XIII- lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, vorbitorul a evocat drumul glorios de luptă şi muncă, de măreţe înfăptuiri, parcurs de poporul nostru sub conducerea clarvăzătoare a partidului. Reliefînd că Partidul Comunist Român, făurit acum. 67 de (Continuare în pag. a 3-a) Pe fronturile energiei — nici o clipă de răgaz ! GHELINŢA. Prin acţiuni energice, prin mai buna organizare a activităţii la fiecare sondă, prin urmărirea lucrului sapelor pe talpă, petroliştii de la Schela de Foraj Ghelinţa au reuşit ca in cursul lunii aprilie să îndeplinească şi să obţină chiar şi un plus de 54 metri la planul de foraj. Utilizarea mai bună a timpului de lucru al instalaţiilor şi asigurarea asistenţei tehnice de specialitate au permis ca debutul lunii mai să consemneze un prim succes: obţinerea unei viteze sporite de foraj şi depăşirea sarcinii de plan din prima zi a lunii mai, cu 34 de metri. Aşa cum ne-a confirmat tovarăşul Ion Popa, inginer-şef cu forajul, rezultatul bun obţinut încă din prima zi a lunii mai confirmă hotărirea petroliştilor de a acţiona pentru lichidarea restanţelor înregistrate in lunile februarie şi martie la planul de foraj şi finalizarea la timp a tuturor sondelor prevăzute pentru acest an. Prin munca bine organiza- Preda MIŢA (Continuare io pag. a 3-a)