Cuvîntul Nou, octombrie 1988 (Anul 21, nr. 5183-5208)

1988-10-22 / nr. 5201

Proletari curi fapte firite,ofiifiverlasM Organ al Comitetului județean Covasna al P.C.R. şi al Popular județean Anul XXI Nr. 5201 Sîmbătă 22 octombrie 1988 4 pagini — 50 bani ÎNCHEIEREA VIZITEI SALE DE PRIETENIE A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, ÎN R.P.D. COREEANĂ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu au revenit, vineri după-amiază, în Capitală, din vizitele oficiale de prietenie efectuate in Republica Populară Chineză , la invitaţia tovarăşului Zhao Ziyang, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şi a tovarăşului Yang Shangkun, preşedintele Republicii Populare Chineze, şi în Republica Populară Democrată Coreeană — la invitaţia tovarăşului Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene. Conducătorul partidului şi statului nostru a fost însoţit în aceste vizite de tovarăşii Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, Ioan Totu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, de alte persoane oficiale. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi la sosirea pe aeroportul Otopeni, cu înalt respect şi deosebită consideraţie, de membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., de secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti. Grupuri de tineri şi pionieri români, chinezi şi coreeni au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. Mii de oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii ale Capitalei au făcut o caldă primire tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu la întoarcerea în patrie, din vizitele efectuate în Republică Populară Chineză şi Republica Populară Democrată Coreeană. Ei purtau steaguri tricolore şi roşii, portretele tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, pancarte avînd înscrise cuvinte de bun sosit, urări la adresa partidului şi a secretarului său general. In această caldă manifestare şi-au găsit expresie sentimentele de profundă dragoste şi preţuire ale întregului nostru popor faţă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru neobosita sa activitate consacrată dezvoltării multilaterale a patriei, creşterii prestigiului României socialiste în lume, cauzei păcii, instaurării unui climat de încredere şi largă colaborare între toate naţiunile. S-a dat, totodată, glas satisfacţiei depline faţă de rezultatele rodnice ale vizitelor oficiale de prietenie efectuate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu — eveniment de deosebită însemnătate în bogata cronică a relaţiilor Republicii Socialiste România cu Republica Populară Chineză şi Republica Populară Democrată Coreeană —, care, prin înţelegerile convenite, deschid noi perspective conlucrării multilaterale dintre România şi aceste ţări, în folosul reciproc, al cauzei generale a socialismului şi păcii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu prietenie manifestărilor pline de entuziasm ale celor aflaţi pe aeroport. ★ Vizita oficială de prietenie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. (Continuare în pag. a 1 a) Expoziţie zootehnică Mîine, 23 octombrie, va avea loc la întorsura Bufzăului o expoziţie de animale care reuneşte cele mai valoroase taurine din zonă. Manifestare devenită,tadiţională in peisajul intorsurean, această nouă ediţie reprezintă pentru crescătorii de animale un bine venit prilej de afirmare a experienţei pozitive dobîndite în domeniu. Interesul sporit cu care este privită expoziţia este demonstrat de faptul că în anii trecuţi munca susţinută a crescătorilor de animale din zonă a fost răsplătită cu bune rezultate. Astfel, prin creşterea numărului de mame de taur, aufost posibile livrări substanţiale de tăuraşi la unităţile specializate, SEMTEST. Aceste exemplare, care participă în prezent la Programul naţional de ameliorare a taurinelor din rasa Bălţaţa Românească, dau garanţia că şi la actuala ediţie animalele expuse vor obţine premii ce vor face cinste crescătorilor de animale întorsureni. R. D. Colectivul de muncă al întreprinderii de amidon şi glucoză, din Tîrgu Secuiesc se află printre colectivele fruntaşe în întrecerea socialistă din judeţul nostru. Punând în prim-planul activităţii problemele privind ridicarea calităţii produselor, a diversificării acestora, sporirea productivităţii muncii, în secţia de glucoză se remarcă operatoarea Gáspár Eva, care lucrează la filtrul de glucoză. Foto: KOVÁCS László TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU ) , A PRIMIT PE MINISTRUL INDUSTRIEI ŞI TEHNOLOGIEI AL REPUBLICII ZIMBABWE Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, vineri după-amiază, pe Callistus Ndlovu, ministrul industriei şi tehnologiei al Republicii Zimbabwe, preşedintele părţii ţării sale în Comisia mixtă guvernamentală româno-zimbabweană de cooperare economică şi tehnică, ale cărei lucrări s-au desfăşurat la Bucureşti. In timpul întrevederii s-a subliniat că bunele raporturi de prietenie şi solidaritate româno—zimbabweene, statornicite în perioada luptei duse de poporul din această ţară pentru independenţă naţională, se dezvoltă continuu, în noile condiţii, în spiritul înţelegerilor la cel mai înalt nivel. S-a apreciat, totodată, că programele de dezvoltare şi potenţialul economic al celor două ţări creează largi posibilităţi pentru dezvoltarea în continuare, a acestor relaţii în diverse domenii de interes comun. Au fost relevate rezultatele Comisiei mixte guvernamentale şi, în acest context, importanţa înfăptuirii înţelegerilor la care s-a ajuns în vederea dezvoltării cooperării economice şi tehnice dintre cele două ţâri, lărgirii şi diversificării schimburilor de mărfuri, spre binele celor două popoare prietene, al cauzei păcii şi colaborării internaţionale. I M. Căpeni — locul 1 în întrecerea socialistă Colectivul întreprinderii miniere Căpeni-Baraolt s-a situat pe locul I în întrecerea socialistă pe cele trei trimestre ale anului, în ramura extracţiei cărbunelui din subteran. Rod al materializării măsurilor de organizare superioară a producţiei, de mai bună utilizare a maşinilor şi instalaţiilor din dotare, de folosire completă a timpului disponibil de lucru, a sporit producţia de lignit extrasă peste pian, ceea ce a condus la depăşirea nivelului planificat al producţiei marfă cu aproape 74 de milioane lei. In acelaşi timp, prin urmărirea transpunerii în practică a prevederilor programului de modernizare a proceselor de producţie, ca şi prin mai buna organizare a muncii şi asigurarea cu personal calificat a tuturor posturilor din subteran, s-a reuşit majorarea productivităţii muncii cu 42,6 la sută. Prin încadrarea strictă în normele de consum şi obţinerea unor importante economii planul de beneficii a fost depăşit de 2,2 ori. (N.P.) TEZELE PENTRU PLENARA C.C. AL P.C.R. — mobilizator program de acţiune pentru partid şi popor Perfecţionarea pregătirii profesionale — un obiectiv de înaltă importanţă socială In cuprinsul orientărilor aflate in dezbaterea întregului popor şi care constituie tezele viitoarei Plenare a C.C. al P.C.R., un loc esenţial îl ocupă ideile referitoare la pregătirea şi perfecţionarea forţei de muncă, despre care secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a spus: „Forţa de muncă reprezintă factorul determinant, hotărîtor şi revoluţionar al dezvoltării". Imperativele ce decurg de aici sînt concepute astfel încît prin realizarea unor noi calităţi profesionale, morale şi politice ale oamenilor muncii antrenaţi în procesul producţiei de orice fel, să se poată determina o nouă calitate a muncii, a fluxului de gîndire creatoare, chemată să revitalizeze, să amplifice întreaga activitate economică şi socială. Experienţa BUZOGÁNY Elisabeta, şef birou P.I.R. la întreprinderea de ţigarete Sfîntu Gheorghe (Continuare în pag . 3-a) Strîngerea grabnică a recoltei - condiţie a executării la timp a arăturilor de toamnă Dacă în majoritatea unităţilor agricole recoltarea sfeclei de zahăr se află într-un stadiu avansat, iar în cîteva, printre care C.A.P. Brăduţ, Vîrghiş, Băţanii Mari, Aita Seacă, Chilieni, s-au încheiat adunatul şi desfrunzitul pe întreaga suprafaţă — există însă şi cooperative agricole de producţie în care recoltarea se află abia la început. O asemenea situaţie se înregistrează la C.A.P. Poian, unde doar în urmă cu trei zile s-a trecut la dislocarea sfeclei, iar joi, 20 octombrie, au început adunatul şi desfrunzirea rădăcinilor. Din cele spuse in legătură cu această situaţie de tovarăşul Pál Zoltán, preşedintele C.A.P., nu am putut înţelege, o agricultură de ce la Poian recoltarea sfeclei de zahăr a fost declanşată cu o atît de mare întârziere. E adevărat că strîngerea recoltei de cartofi — care a durat circa o lună şi jumătate! — s-a încheiat doar la finele săptămînii trecute, dar la această acţiune nu au participat decit jumătate din membrii cooperatori. Ce au făcut, deci, ceilalţi? Ni se spune că au recoltat rădăcinoasele furajere, precum și sfecla de zahăr de pe loturile personale. Or, pentru finalizarea acestor lucrări nu erau necesare decît 2—3 zile. Ținînd seama de toate acestea nu putem deduce decît că factorii responsabili, în primul rind, conducerea C.A.P., au neglijat Aurel GOLCIU (Continuare în pag. 13-a)