Cuvîntul Nou, ianuarie 1989 (Anul 22, nr. 5262-5286)

1989-01-03 / nr. 5262

..Pentru toate măr şi în acest an, adresez, cei noastre clase munci lectualităţii, tuturor oadosebire de naţionali ■-» mai calde felicitări se in întreaga activitate noastre pe noi culmi de de creştere a bunăstării a întregului popor, de dependenţei şi suveraneţele realizări obţinute din toată mitror croitoare, ţărănimii, intemeriilor muncii, fără tate, întregii naţiuni, şi urări de noi succede ridicare a patriei progres şi civilizaţie, materiale şi spirituale întărire continuă a unităţii României!”. Prinţii tovarăşi şi prieteni,Vrjîeiu ai Republicii Socualiste România, încheiem anul 1988 cu importante realizări în dezvoltarea forţelor de producţie şi ridicarea gradului general de civilizaţie al patriei noastre socialiste. Şi în acest an poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obţinut"" noi realizări însemnate în dezvoltarea economico-socială, în creşterea producţiei industriale, agricole, a venitului naţional, a avuţiei generale a patriei noastre. S-au, obţinut succese importante în dezvoltarea ştiinţei,învăţămîntului şi culturii — factori fundamentali ai progresului economic şi social. In anul pe care îl încheiem s-a realizat un volum important de ■ investiţii în industrie, agricultură, în alte sectoare ale economiei naţionale, precum şi in domeniul construcţiilor de locuinţe şi altor aşezăminte social-culturale. In concordanţă cu politica generală a partidului şi statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, în acest an a început majorarea retribuţiilor şi pensiilor, de care au beneficiat, în ultima parte a anului, circa 4 milioane de oameni ai muncii. In acelaşi timp, s-a desfăşurat o largă acţiune de perfecţionare şi organizare a activităţii economico-sociale, a conducerii şi planificării tuturor sectoarelor de activitate, a activităţii statului şi organismelor democraţiei muncitoreşti-revoluţionare. • Marea dezbatere, la partid ,şi in întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele fundamentale şi stadiul actual al construcţiei socialiste în patria noastră, a evidenţiat cu putere marile realizări obţinute de poporul român în construcţia socialismului. Totodată, în cadrul marelui forum democratic de la sfîrşitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societăţii socialiste româneşti, s-au trasat obiectivele dezvoltării în deceniul următor, pînă în anul 2000 şi, in unele domenii, şi în primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, şi crearea condiţiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres şi civilizaţie, spre visul de aur al omenirii — spre comunism! Trebuie să spunem — că adevăraţi revoluţionari, în spiritul deplinei răspunderi in faţa partidului şi poporului — şi acum, la încheierea anului, că nu toate planurile şi programele de dezvoltare economico-socială s-au realizat în cele mai bune condiţii. Pe ansamblu, insă, trebuie să subliniem că, sub conducerea partidului nostru comunist, in strînsă unitate, poporul român a obţinut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare a patriei, de bunăstare a întregii naţiuni. Pentru toate măreţele realizări obţinute şi în acest an, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări şi urări de noi succese în întreaga activitate de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, de creştere a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, de întărire continuă a independenţei şi suveranităţii României ! Dragi tovarăşişi prieteni, In marele forum democratic de la sfîrşitul lunii noiembrie, în celelalte organisme democratice şi in Marea Adunare Naţională s-au adoptat planurile şi programele de dezvoltare economico-socială pe anul 1989, al 4-lea ,an al celui de-al 8-lea cincinal, an hotârîtor pentru înfăptuirea obiectivelor strategice privind dezvoltarea intensivă a întregii economii — pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii —, pentru realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii şi trecerea la un nou stadiu de dezvoltare a patriei noastre. Sunt bine cunoscute planurile şi programele de dezvoltare pentru 1989. Ele au fost larg dezbătute şi aprobate în deplină unanimitate de toate organismele democraţiei noastre muncitoreşti revoluţionare, de toţi oamenii muncii din toate sectoarele de activitate, de întregul nostru popor. Ele asigură ca, în anul viitor, să se obţină o dezvoltare importantă a industriei, agriculturii şi celorlalte ramuri de activitate, ridicarea continuă (Continuare în pag. a 4 a) MESAJUL DE ANUL NOU al tovarăşului NICOLAE CEAUȘESCU * a dresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune I REVELION ’89 \ i In municipiul Sfîntu Gheorghe, ca în întregul județ, Revello-ul nu] a însemnat voie bună, veselie, gînduri frumoase, dans, l ’ antren. Parte din atmosfera de sărbătoare din noaptea de Relvelion, parte a gîndurilor de la cumpăna anilor se regăsesc! \ în momentele surprinse de redactorii noştri în cîteva din ) : unităţile în care tovarăşi de muncă, prieteni, cunoscuţi s-au l 1 întîlnit în ultima noapte a anului pentru a sărbători împreu- j i nă Revelionul, pentru a-şi spune cu emoţie şi sinceritate ,La 1 l mulţi ani ! pentru a ura un călduros „La mulţi ani !“ cu l 'sănătate şi fericire conducătorilor iubiţi ai partidului şi sta-, ţ Luluil ! ! Organ a! Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular judeţean --- ---------------------------- Anul XXII Nr. 5262 Marți 3 ianuarie 1989 4 pagini — 50 bani în lumina mobilizatoarelor chemări şi îndemnuri formulate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU 1989 — anul realizărilor record Odată trecut pragul Anului Nou, activitatea din sfera producţiei materiale a fost reluată cu forţe sporite. La această oră au loc primele confruntări cu problematica producţiei, serviciile de specialitate din întreprinderi înregistrează primele realizări, primele loturi de mărfuri pregătite în vederea expedierii lor pe adresele partenerilor de contract din ţară şi de peste hotare. Pregătit din vreme, debutul producţiei a avut peste tot vigoarea impusă de importantele sarcini care revin anului 1989. La Baraolt, in Cariera de lignit, de la Valea Crişului, pe platformele sondelor de foraj , şi extracţie de la Ghelinţa,din unităţile industriale din Sfîntu Gheorghe, Tîrgu Secuiesc, Covasna, Intorsura Buzăului, Breţcu, Ozun, Reci, pe şantierele de construcţii, în celelalte sectoare de activitate, eforturile care se întreprind poartă amprenta îndemnurilor din Mesajul de Anul Noi), adresat întregului nostru popor de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. I-am pus celui de-al patrulea an al cincinalului 1986— 1990 o foarte solidă temelie de progres şi bunăstare. După cum se ştie Planul naţional unic de dezvoltare economicosocială a României pe 1989 stabileşte ritmuri de creştere dintre cele mai înalte. Sa argumentăm. In cursul acestui an, producţia marfă industrială urmează să sporească cu 6—7 la sută, producţia globală agricolă cu 5—5,5 la sută, volumul investiţiilor cu 4—5 la sută, iar activitatea de comerţ exterior cu 7—8 la sută. Pornind de la cerinţele valorificării depline a factorilor calitativi, planul pe anul 1989 pune accent pe creşterea puternică a eficienţei economice. In acest context, este de reţinut că în industria republicană productivitatea muncii va creşte la 7,8 la sută, iar costurile totale la 1.000 lei producţie marfă vor fi reduse cu 35 lei. De asemenea, venitul naţional urmează Nicolae STOIAN (Continuare in pag a 3-a) orT - -1 ! lipp ?"'îl011819 f