Cuvântul Nou, iulie 2008 (Anul 19, nr. 5184-5206)

2008-07-01 / nr. 5184

— ’.ar ff Pagina 2 ■ Anil XIX Nr.5184 Din nou final de săptămână cu probleme pe şosele Alcoolul şi ...motoscuterul, două pericole sigure în trafic • Un lanţ întreg de abateri, care au dus la rănirea gravă a unui mopedist Finalul de săptămână a adus din nou, ca şi în săptămânile precedente, evenimente negative pe şosele. S-a detaşat un accident grav în care a fost implicat alcoolul, un vechi şi înverşunat duşman al participanţilor la trafic. Sâmbătă, în jurul orelor 15.45 pe Drumul Judeţean 113B la km 11 +400m, în comuna Turia s-a produs un accident rutier grav. Un cetăţean, S.A„ în vârstă de 45 ani, domiciliat în localitatea minuită, fără a poseda permis de conducere, se deplasa un moped marca Yamaha, neînregistrat, din direcţia Bálványos spre Tg. Secuiesc. Ca şi cum o ilegalitate nu ar fi de ajuns, cetăţeanul era şi băut, iar pe fondul consumului de alcool şi a lipsei sale de experiență în coducerea unui asemenea vehicul instabil, s-a dezechilibrat la un moment dat şi a pierdut controlul scuterului, intrând în coliziune cu un cap de pod. Fumurile succesului urmare din pagina 1 Acum, Geoană refuză să se mai sprijine pe acest grup, nu mai ţine cont de promisiunile sale iniţiale. Ca o paranteză: să nu ne mai surprindă că nu-şi onorează nici “jurământul” de a avea un birou senatorial în Sfântu Gheorghe, omul promite câte-n lună şi-n stele până când trece pârleazul, încotro, se va îndrepta noul PSD aflat în mâna baronilor? Deocamdată un lucru este sigur: văzându-se cu sacii-n căruţă, baronii cred că reuşita la alegerile generale din toamnă este ca şi obţinută, deci îşi pot vedea în linişte de afacerile lor. Iar dacă nu se va întâmpla astfel, atunci vor fi găsiţi fără nici un efort vinovaţi pe tărâmuri ardelene. Este evident că PSD s-a postat de sâmbătă într-o albie din care nu vrea să iasă, un făgaş în care laitmotivul este ancorarea într-o mocirlă a micilor pasiuni şi jocuri de culise specifice pe malul Dâmboviței. ér~* ****[, Social - Politic Fără cască de protecţie Din accident a rezultat rănirea gravă a motociclistului care nu purta nici cască de protecţie, asta ca „tacâmul” abaterilor să fie complet. Cercetările sunt continuate de lucrătorii Biroului Poliţiei Rutiere din cadrul Poliţiei municipiului Tg. Secuiesc sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de conducere pe drumurile publice a unui autovehicul neînregistrat, conducere fără a poseda permis de conducere şi conducere a unui autovehicul pe drumurile publice cu o îmbibaţie alcoolică în sânge peste limita legal admisă. Cu o asemenea listă de iregularități, pe S.A. îl aşteaptă, mai mult ca sigur, un dosar penal gresuţ. Horia C. DELIU Procentaj îmbunătăţit în urma testării recente privind cunoaşterea regulilor de circulaţie de către şoferii incorecţi cărora le-a fost suspendat dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice, activitate la care au participat 16 persoane, au fost declaraţi admişi 10 conducători auto. Faţă de alte perioade se constată o îmbunătăţire a coeficientului de promovabilitate, semn că se acordă o mai mare atenţie pregătirii teoretice a celor sancţionaţi. (H.C.D.) Investiţii semnificative în comuna Sita Buzăului Se intenţionează reabilitarea infrastructurii urmate din pagina 1 După finalizarea lucrărilor de extindere a reţelei de apă şi canalizare, temă la care ne-am referit într-o discuţie anterioară, am hotărât să ne orientăm spre un proiect nou, pe care sătenii îl aşteaptă nerăbdători de multă vreme, este vorba de modernizarea căilor rutiere. De fapt, la noi în localitate nu mai există demult drumuri comunale în vechea accepţiune, din acelea acoperite de pământ, avem o reţea de străzi pietruite, însă dorim să le asfaltăm pentru că s-au degradat în timp şi nu mai sunt funcţionale. De asemenea, se vor construi trotuare. De unde veţi face rost de fonduri? Pentru acest proiect contăm pe aportul fondurilor structurale, cifrat la importanta sumă de aproximativ 2,5 milioane euro. Este un proiect destul de mare, care va cuprinde remedierea în jur de 15 km de reţea de drumuri, acolo unde s-au încheiat deja lucrările de aducţiune a apei şi canalizarea. Vă rog să mai reţineţi că aceste lucrări de infrastrucură fac parte dintr-un proiect integrat ce va cuprinde şi reabilitarea a cinci poduri peste râul Buzău, poduri care actualmente aparţin fostului ICF (cei care se ocupau de drumurile forestiere). în perioada următoare vom face toate demersurile pentru a cuprinde aceste poduri în patrimoniul public. în paralel, însă, mai lucrăm la un Program de regularizare şi îndiguire, documentaţie care a fost realizată în colaborare cu Direcţia Apelor Române (care a şi elaborat-o), fiind depusă la Ministerul Mediului. în momentul de faţă aşteptăm finanţarea, dar practic s-au făcut toate demersurile. Acţiuni cu caracter preventiv Poliţişti rutieri covăsneni au acţionat în ultimele zile, inclusiv în cursul zilei de ieri pe cele mai circulate şosele din judeţ în scopul prevenirii accidentelor rutiere, pentru asigurarea fluenţei traficului şi pentru combaterea principalelor cauze generatoare de accidente. Din păcate, în week-end s-a produs, ca de regulă, în ultimele luni, un nou eveniment grav, datorat consumului de alcool şi a lipsei de experienţă în conducere. Victimă a fost un conducător de scuter, care a intrat într-un cap de pod, după ce a comis mai multe ilegalități. Dar despre acest subiect relatăm mai amplu într-un al material" Viteza excesivă şi alcoolul în atenţia agenţilor rutieri Au fost organizate şase acţiuni pentru depistarea conducătorilor auto care circulă cu viteză excesivă sau neadaptată, fiind amendaţi opt şoferi, precum şi trei acţiuni pentru disciplinarea pietonilor, a conducătorilor de scutere (mopede), pentru depistarea persoanelor care conduc în timp ce se află sub influenţa băuturilor alcoolice şi depăşirile neregulamentare. în urma acestor acţiuni poliţiştii au constatat şi sancţionat 38 de contravenţii la regimul circulaţiei pe drumurile publice. Permise de conducere şi certificate retrase în urma abaterilor constatate poliţiştii au reţinut în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule două permise şi au retras trei certificate de înmatriculare auto din cauza constatării unor defecţiuni tehnice. Au fost soluţionate opt accidente rutiere uşoare soldate cu pagube materiale, este vorba de „obişnuitele” de-acum tamponări, datorate neatenţiei şi grabei în trafic. Pe teren Poliţiştii rutieri covăsneni vor acţiona şi în zilele următoare pentru prevenirea accidentelor rutiere şi pentru disciplinarea tuturor categoriilor de participanţi la trafic, în aceasta săptămână se efectuează o acţiune la nivel judeţean de verificare a respectării legii de către executanţii lucrărilor din partea carosabilă. De asemenea, vor fi organizate acţiuni pe linia disciplinării conducătorilor auto care nu respectă prevederile legale referitoare la consumul de băuturi alcoolice, depăşire, viteză. Aparatele radar vor acţiona astăzi pe DN11 în localităţile Chichiş, Ozun, Sîntionlunca, Moacşa, pe DN12, în Olteni, Malnaş, Micfalău şi Bixad, dar şi pe şoselele cu circulaţie intensă din Sf. Gheorghe şi Tg. Secuiesc. Rubrică realizată de ' “  * - Horia C. DELIU