Cuvântul Nou, februarie 2010 (Anul 2, nr. 13-16)

2010-02-02 / nr. 13

entru minte, mima BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ „BOD PÉTER" SFÂNTU GHEORGHE sepsiszentgyörgy Săptămâna 2-8 februarie 2010 //, 13,12pagini, len Apare în fiecare marţi Aşteptăm înfiinţarea corpului inspectorilor deconcentraţi... 5 E o învălmăşeală teribilă la instituţiile deconcentrate şi în administraţia publică din judeţ şi din ţară. De parcă n-ar ajunge că se anunţă concedieri masive, că se vor repeta, probabil, zilele de concediu neplătit, că vor scădea, aproape sigur, salariile funcţionarilor publici după ce se va aplica noua lege a salarizării unitare, de parcă n-ar ajunge toate nenorocirile astea, mai vine onoratul nostru guvern şi cu schimbările de directori, directori adjuncţi, şefi şi şefuţi de toate soiurile. S-au şi anunţat noii directori şi directori adjuncţi de la partidele aflate la guvernare, dar nu s-a lămurit încă situaţia foştilor directori... Harababură totală, fraţilor. Cu prefecţii a fost oarecum simplu, pe indezirabili i-a trecut guvernul pe linie moartă, dar cu leafă foarte vie, în corpul inspectorilor guvernamentali. Dacă-i întrebi pe foştii prefecţi şi subprefecţi cu ce se ocupă ei pe-acolo, habar n-au. Ştiu doar că, din când în când, trebuie să facă act de prezenţă pe la guvern, chestie pentru care bugetul nostru atât de sărac îi plăteşte mai mult decât generos. Cu ceilalţi, însă, cu directorii de la deconcentrare e mai complicat. Băieţii ăştia au fost învăţaţi că au drepturi. Multe, foarte multe drepturi. Adică pe ei nu-i poţi da afară ca pe prefecţi şi subprefecţi, pentru că pe ei nu-i poţi cumpăra cu un post de inspector guvernamental. Guvernul n-a înfiinţat încă un corp al inspectorilor deconcentraţi... Aşa că s-au pus foştii domni directori pe procese. Dau în judecată Ministerul care a tutelat şi comandat schimbarea lui din funcţie pe temei politic şi câştigă procesul. Urmarea ar trebui să fie revenirea lor pe funcţii. Dar cum, că între timp s-au pus alţi domni directori... Aşa se face că unele instituţii deconcentrate din judeţ, cum ar fi Agenţia pentru Protecţia Mediului, au mai mulţi directori, proveniţi din bulibăşeala repetată patronată de guvern. Foştii directori au câştigat procesele împotriva guvernului, unii s-au mulţumit cu lefurile restante, alţii au vrut mai mult... Dumnezeu cu mila şi noi cu banii, pentru că aceşti domni sunt plătiţi din banii noştri, nu din leafa domnilor miniştri, nici din cea a premierului. Pulsează în minedin ce în ce mai inconfortabil senzaţia că marea răscoală din decembrie a făcut dintr-un popor de mămăligari oneşti o adunătură de orbeţi, condusă de cei mai hoţi dintre ei... Sau invers, curţi doriţi... (Adrian Negulescu) Batalionul 22 Vânători de Munte „Cireşoaia“ a împlinit 70 de ani Militarii Batalionului 22 Vânători de Munte „Cireşoaia” din Sfântu-Gheorghe au organizat în perioada 29- 30 ianuarie o serie de activităţi cu ocazia împlinirii a 70 de ani de la înfiinţare. AGINILE 6-7 Viitorul comunei Comandău - turismul PAGINA 2 A -♦ m O nouă fată la Spitalul de Cardiologie din Covasna PAGINA 3 fTi ' 1 ii • 1I i J î if