Cuvântul Nou, mai 2010 (Anul 2, nr. 25-28)

2010-05-04 / nr. 25

Săptămânal pentru minter inimă și spirit românesc EEm. . ‘fll Serie nouă - Anul II, nr. 25, 12 pagini, 1 leu isiW £W ^ Jm IU Apare în fiecare marti Cuvântul nou mm BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ „BOD PÉTER" ________ Vicioşi, violenţi, lustraţi Te trezeşti cu tot soiul de handicapaţiretardaţi-frustraţi-vicioşi-violenţi înjurând, jignind, ameninţând că vor face ei, după blocuri şi bloguri, o revoluţie de-or să-şi lustreze părinţii, fraţii, bunicii, laolaltă cu vecinii şi, desigur, cu profesorii care n-au reuşit să-i înveţe lecţia despre bun simţ. Nu, nici măcar copii pe care-i poţi scuza sau ignora, sunt oameni care n-au apucat să afle destule în „epoca“ lui Ceauşescu dar n-au reuşit să descopere arta de a trăi demn şi onorabil, respectându-i şi pe ceilalţi, nici în capitalismul perfect lustrabil pe care ne chinuim să-l suportăm cu toţii de vreo 20 de ani încoace. N-am niciun fel de nostalgii din vremea pe care am crezut-o apusă odată cu Revoluţia din 1989. Sau poate am, totuşi, una: aceea a bunului simţ dominant în epocă. Ce auzi, ce vezi, ce citeşti, ce trăieşti astăzi sunt de natură să te descurajeze definitiv, să-ţi îngroape speranţa că vom putea trăi vreodată într-o lume mai bună, mai demnă, mai dreaptă, mai omenoasă. Din păcate, lipsa de măsură şi de bun simţ n-o descoperi doar pe forumuri şi pe bloguri, ci şi în viaţa politică. Ce speranţe îţi poţi pune în tinerii Ponta, Boureanu, Ridzi, Ştefanescu, Marinescu, Chiuariu şi alţii ca ei? Ăştia au ajuns mai penibili decât predecesorii lor, bătrânile vulpi Iliescu, Năstase, Băsescu, Antonescu... Trist, dezolant peisaj, descurajant viitor. Dar ăştia suntem, nu reuşim nicicum să construim, ne obsedează încă trecutul, ne pasionează să distrugem, să dărâmăm, să lustrăm - chiar dacă, după cum lesne se poate observa, nu prea are nimeni ce pune în loc. Mă bântuie un hohot de râs la gândul că, peste o vreme, o altă alcătuire de tupeişti - care-şi vor spune, probabil, „Noua stângă de consum informaţional“ - îi va lustra, înjura, jigni, ameninţa pe tinerii de azi, atât de plini de orgolii dar, vai!, atât de ignoranţi. Va fi însă un râs amar, pe care nu mi-l doresc şi pe care sper să nu-l trăiesc. Până atunci, cei care n-au avut norocul să se bucure de o revoluţie capitalistă la 10 ani vor suporta cu stoicism înţelepciunea şi bunul simţ bătătoare la ochi pe care, cu mândrie naţională şi dragoste de popor, şi-o asumă bloggerii de după blocuri. »% (Adriana Negulescu) Prefectura Covasna vine în ajutorul comunelor din judeţ . In data de 29 aprilie, la iniţiativa subprefectului Valentin Ionaşcu, au fost invitaţi pentru informarea în teritoriu, în localitatea Breţcu, reprezentanţii Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA), Direcţiei Agricole şi Dezvoltării Rurale (DADR), Inspectoratului Teritorial şi Regimului Silvic (ITRSV) Braşov, Direcţiei Silvice Sfântu Gheorghe şi Asociaţiei Judeţene a Vânătorului şi Pescarului (AJVPS) Covasna. PAGINA 7 ■ ■»«ti*,« mta Parc sportiv şi de distracţii deschis la Chichiş Un parc sportiv şi de distracţii, care se întinde pe o suprafaţă de aproape 160 de hectare, a fost inaugurat pe 1 mai în Chichiş. Pag. 1 Locuri de muncă în Danemarca AJOFM Covasna anunţă selecţie de personal pentru un număr de 30 de locuri de muncă vacante ca stagiari în diverse ferme de creștere a animalelor în Danemarca Pag. 5 Reabilitarea drumului Ciumernic