Cuvântul Nou, mai 2010 (Anul 2, nr. 25-28)

2010-05-04 / nr. 25

Pagina 2 Comunicat de presă Preşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Tamás Sándor, primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Árpád András, vicepreşedinţii Consiliului Judeţean Covasna, Henning László şi Demeter János, administratorul public al judeţului Covasna, Klárik László, precum şi preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Covasna”, consilierul judeţean Ambrus József au organizat o conferinţă de presă comună în data de 29 aprilie în sala mare a Consiliului Judeţean Covasna. Cuvântul nou Editura Eurocarpatica - 10 ani în slujba culturii româneşti din Arcul Intracarpatic 2000-2010 în cadrul programului Zilelor Sfântu Gheorghe, duminică, 25 aprilie, la Centrul Ecleziastic de Documentare „Mitropolit Nicolae Colan” a avut loc vernisarea expoziţiei „Editura Eurocarpatica - 10 ani în slujba culturii româneşti din Arcul Intracarpatic”. Editură „Eurocarpatica”, a Centrului European de Studii Covasna - Harghita, a fost înfiinţată în anul 2000, în Sf. Gheorghe. Editura îşi propune să editeze cu prioritate lucrări privind istoria, cultura şi spiritualitatea românească şi convieţuirea interetnică din sudestul Transilvaniei, indiferent de domiciliul autorilor, precum şi volume ce poartă semnătura unor intelectuali din Arcul Intracarpatic, indiferent de tematica acestora, împreună cu editurile partenere: Grai Românesc a Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei, Angustia a Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, Arcuş a Centrului de Cultură Arcuş, România pur şi simplu din Bucureşti ş.a., în cei 10 ani de activitate au văzut lumina tiparului peste 100 de volume şi publicaţii de istorie laică şi bisericească, teologie ortodoxă, etnografie, demografie, sociologie, pedagogie, management, matematică, memorialistică, volume de proză şi poezie, monografii ş.a. Volumele apărute la Eurocarpatica şi la editurile menţionate, în acest prim deceniu de activitate, cu participarea nemijlocită a redactorilor editurii, cu sprijinul unor generoşi sponsori, în primul rând a I.P.S. Părintele Arhiepiscop Ioan Selejan, poartă semnăturile unor distinse personalităţi, membrii ai Academiei Române, cadre didactice universitare, cercetători, muzeografi, arhivişti, dar şi a mai multor profesori, preoţi şi alţi intelectuali din judeţele Covasna şi Harghita. Deoarece majoritatea volumelor editate au fost tipărite în tiraje mici şi nu au fost cuprinse în reţelele naţionale de distribuire a cărţilor, începând din luna mai 2010, majoritatea lor vor putea fi consultate şi pe Internet, pe site-ul Centrului European de Studii Covasna — Harghita. www.cesch.ro. (Mihail Broanăr) Noi numiri în funcţii de conducere Consilierul judeţean Kovács Ödön a fost numit în funcţia de director al Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna - a declarat preşedintele Tamás Sándor. Potrivit preşedintelui este un rezultat deosebit şi faptul că funcţia de inginer şef este îndeplinită de un hidrotehnician de naţionalitate maghiară, dna Deák Anna. Preşedintele a mai adăugat că au reuşit să obţină promisiuni din partea conducerii administraţiei naţionale că vor pune un accent mai mare asupra problemelor neglijate din judeţul Covasna, astfel vor trata cu prioritate amenajarea albiei cursurilor de apă Tărlung, Covasna, Ghelinţa şi Pava. De asemenea se află în fază de proiectare şi regularizare a albiei pâraielor Caşin şi Baraolt, pentru care se caută mijloace de finanţare în vederea finalizării acestor proiecte. De asemenea funcţia de inspector şcolar general adjunct la Inspectoratul Şcolar al Judeţului Covasna este îndeplinită provizoriu de Farkas Csaba. Lucrările de reabilitare ale Spitalului Judeţean vor putea fi finalizate în cursul acestui an Potrivit preşedintelui Tamás Sándor, ministrul sănătăţii, Cseke Attila, a promis alocarea unor fonduri pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare ale Spitalului Judeţean, lucrări care se întind de mai bine de 15 ani. Ministerul de resort a alocat în cursul acestui an 850.000 lei noi pentru continuarea lucrărilor din aripa C a spitalului, sumă care a fost suplimentată cu încă 1,45 milioane lei. Administratorul public, Klárik László a vorbit în ton optimist despre soarta continuării lucrărilor de reabilitare, mai mult este convins că lucrările se vor finaliza până la startul anului în curs, în vara anului 2012 ar putea funcţiona Centrul de management integrat al deşeurilor Preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Covasna”, consilierul judeţean Ambrus József, a declarat că proiectul de finanţare pentru realizarea „Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Covasna” va fi supus verificării în zilele următoare de către comisia europeană. Potrivit consilierului judeţean lucrările ar putea fi începute în luna iulie anul curent, putând fi finalizate în cursul anului 2012. Preşedintele Tamás Sándor şi-a exprimat îngrijorarea din cauza faptului că numai conducerea oraşului Baraolt nu a dorit să participe la acest proiect, iar locuitorii oraşului plătesc deja dublu faţă de ceilalţi locuitori ai judeţului pentru ridicarea deșfeurilor. 1 ’ ’ f- ■ * W •■*•*•■ * • mmm Actualitate Grenade, proiectile şi petarde, asanate la Sfântu Gheorghe Miercurea trecută, echipa pirotehnică a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna a desfăşurat în Poligonul Păiuş David din municipiul Sfântu Gheorghe o acţiune de asanare a muniţiei rămasă neexplodată şi găsită pe întreg teritoriul judeţului Covasna. Printre muniţia asanată s-au numărat grenade de mână, proiectile şi petarde, iar pentru distrugerea lor s-a folosit o cantitate de peste 2 kg de trotil. Misiunea a fost executată fără a se produce incidente. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna Covasna vă recomandă ca în cazul în care descoperiţi astfel de muniţii să nu le atingeţi, să nu le loviţi sau mişcaţi, să nu le introduceţi în foc, să nu încercaţi să demontaţi focoasele, sau alte elemente componente, să nu le ridicaţi, să nu le transportaţi, întrucât vă puneţi viaţa în pericol. Când luaţi la cunoştinţă despre existenţa lor telefonaţi la 112. Compartimentul Informare şi Relaţii Publice Sg. maj. Marius Tolvaj FOTO: ISU COVASNA