Cuvântul Nou, septembrie 2010 (Anul 2, nr. 43-44)

2010-09-07 / nr. 43

BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ „BOD PÉTER" ‘'Anti om SFEORGHE Săptămânal pentru mintet inimă si spirit romaMEgMEGYEI KONmR ' ' * Săptămâna 7-13 septembrie 2010 . 'iMt Serie nouă - Anul II, nr. 43, 12 pagini, 1 leu ^ JkI [Kj Apare în fiecare marti Cuvântul nou La fotbal, ca în politică. Și invers La fotbal e ca în politică. Pierzi, câştigi, negustor cinstit te numeşti... Am făcut egal cu albanezii, frate! Să fie asta o nenorocire? Păi ne băteau şi acu câţiva ani dacă n-ar fi fost atât de şpăgari şi nar fi jucat la pariuri mizând pe România... Pierdem pe toată linia. La fotbal ne bat albanezii, în politică ne bate... Vântu. Prin instituţiile statului se dau afară oameni cu ghiotura, fără nicio socoteală, cu un simulacru de concurs sau examen sau cum s-o numi, după ce şefii şi şefuţii au întocmit nişte liste atent gândite: cine trebuie să plece, cine trebuie să rămână! Sigur că acţiunea e un succes pe toată linia: rămâne cine trebuie, pleacă cine trebuie! Atât de transparentă şi corectă e treaba asta, încât, peste ceva timp, când vor veni social-democraţii şi liberalii la Putere, lucrurile vor sta taman pe dos... Cine a plecat va reveni şi cine a rămas va pleca! Nu că asta ar folosi cuiva, economiei naţionale sau finanţelor ţării, dar prea s-au înmulţit inspectorii guvernamentali, nu mai încap în schemă şi le trebuie şi lor nişte prefecturi, nişte ministere, conform zicerii actualizate de Vadim Tudor: vom fi iarăşi ce-am fost şi mai mult decât atât! Consolarea noastră şi în fotbal, şi în politică se numeşte Franţa. Ăştia îi alungă pe ţiganii noştri la fel de aiurea cum îşi alungă statul român angajaţii. După ureche, adică, şi după interesele cine ştie cui. Că dac-ar fi să fie corecţi şi cinstiţi, i-ar alunga şi pe africanii din echipa lor naţională, pripăşiţi naturalizaţi în echipa Cocoşului Galic după reguli doar de statul francez ştiute. Dacă e să gândim ţigăneşte pozitiv, n-ar fi lipsit mult ca şi Bănel al nostru să fie naturalizat şi cooptat în echipa naţională a Franţei. Iar cu el în teren echipa Franţei n-ar fi încasat-o de la nişte bieloruşi pe care, ca şi pe albanezii noştri, îi bătea toată lumea cu câţiva ani în urmă... De germani nu zic nimic, şi echipa lor naţională s-a umplut de negri - se răsuceşte Hitler al lor în mormânt... - dar măcar nemţii nu-i alungă (încă) pe ţiganii noştri. Danke! (Adrian Negulescu) continuare în pagina 3 Oamenii sării în perioada 10-20 august, la Beclean - Băile Figa (jud. Bistriţa Năsăud) a avut loc Tabăra de Arheologie Experimentală organizată de Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni din Sfântu Gheorghe, Fundaţia „Cucuteni pentru Mileniul III” din Bucureşti, Asociaţia Cultural- Ştiinţifică „Carpaţii Răsăriteni” din Sfântu Gheorghe şi Universitatea Exeter din Anglia. Pagina 6 Biblionet: Biblioteci publice covăsnene mai atractive şi mai eficiente Pagina 2 Răzvan Lucescu: Nu-mi dau demisia, indiferent de rezultatul de la Minsk Selecţionerul naţionalei de 99 fotbal consideră că factori externi influenţează jocul echipei şi crede că oricare alt antrenor ar fi avut aceleaşi rezultate. Chivu în lacrimi: îmi era uşor să renunţ, mulţi mi-au zis să-mi bag picioarele Pagina 3 Zile de sărbătoare pentru întorsureni Sfârşitul de săptămână ce tocmai a trecut a adus două evenimente notabile pentru întosura Buzăului, Zilele oraşului şi festivalul folcloric „Ciobănaşul“ care s-a aflat la cea de-a 38-a ediţie. Pagina 7