Cuventul, iulie 1928 (Anul 4, nr. 1145-1175)

1928-07-01 / nr. 1145

flYlTl« cea mai veche şi mai răspândită L B S B11 • revistă ilustrată de actualitate OGLINDA LUNII care publică săptămânal numai ilustraţiuni originale şi exclusive ale corespondenţilor din lumea întreagă. Luxos tipărită pe hârtie specială. 16 pagini format mare Exemplarul 7 LEI Se găsește la toți vânzătorii și depozitarii de ziare EDITURA „EMINESCU“, S. A. București, Str. Parlamentarului No. 2. Azi a apărut No. 24 Realitatea ilustrată tipărită în 3 culori, cu clişee de actualitate. 20 pagini mari. Ilustraţii fotografice din toată lumea. Curiozităţi, moda, cinematograf, sport, glume, jocuri distractive, etc. 8 lei exemplarul Achiziţionarea de mobile e o chestiune de încredere Dacă doriţi să cumpăraţi mobile bune, să nu vă pară rău pentru o călătorie la TARGU-MUREŞ să priviţi magazinele de mobilă ale firmei SZÉKELY &RETI FABRICA ARDELEANA DE MOBILE S. A. Reprezentanta fabricilor de PIANE şi PIANINE Bösendorfer, Stingi, Wirth şi Hoffmann Persoanele de încredere condiţiuni favorabile de plată URODONAL ! Combate Reumatismul ! Azi se deschide congresul medicilor Al 31-lea congres al «Asociaţiei generale a medicilor din România» se deschide azi la orele 10 şi jum. în localul soc. din str. Isvor 16. Cu acest prilej se va desveli bustul regretatului G. G. Mârzescu, cel dintâi ministru al sănătăţii publice. Duminică dim. se va comemora la «Fundaţia Carol» tricentenarul lui Harvey când d. prof. dr. D. Ionescu va vorbi despre viaţa şi opera acestui savant. înştiinţare Intru cât s’au răspândit svonuri false că în Carmen-Sylva (bălie Movila-Techirghiol) s’ar fi ivit epidemia de «Paralizie infantilă». Autoritatea comunală a băilor din Carmen-Sylva, afirmă că în localitate nu a exista şi nu există nici un caz de Paralizie infantilă şi nici o boală contagioasă. Vizitatorii şi suferinzii sunt rugaţi deci a nu da crezare svonurilor false şi tendenţioase. Preşedintele Comisiunii Interimare Grigore Cristea Hotar Cercual Sf. Mototolea. Ravagiile ploilor la Tg.Frumos SUNT MAI MULTE VICTIME OMENEŞTI. CLĂDIREA UNEI MORI SE PRĂBUŞEŞTE Ultimele rapoarte sosite din Tg. Frumos, arată că în urma ploii de em, sunt şi mai multe victime omeneşti. Moara de pe malul Bahluiului s’a prăbuşit omorând 2 copii. De asemenea, trăznetul a ucis pe săteanul Vasile Borș din comuna Focuri. vergentă de opiniie dilatată şi ornamentată. Aflăm, astfel, că cutare domn se deosibeşte de vecini prin preferinţele acordate unei cărţi, unei poeme, unei femei. In tratate şi istorii, situaţia variaţiilor individualiste este abundent şi laborios trasată. Toate aceste spirite minore, izvoare de mediocre delicii — sunt înregimentate şi medaliate. Obicinuim a numi seria aceasta de suflete mărunte: umanitate. Poate nu greşim. Caracteristica omului oprit înainte de Christ, a vieţii asociate cultivând valori economice — e mediocritatea. De ea se leagă tot ce se respectă, se propune pildă, se regenerează. Şi totuşi mediocritatea e voluptate. Depăşeşte ampla voluptate a simţurilor pentru că se bănuieşte spirituală. Surogat multiform şi irezistibil, e înghiţit cu voie sau fără voie de oricine se voieşte înţeles şi asimilat. Toţi concurează la realizarea cadrelor ideologice în care va funcţiona mediocritatea. Inconştienţa şi imbecilitatea provoacă neîntrerupte voluptăţi în trup şi în îngâmfare. Voluptatea mediocrităţii e vibratilă, filiformă. Mediocrul se crede vast şi profund, complex şi insaţiabil. Exaltă tremurâturile seismografului lăuntric, socotindu-le conflicte. De aceia şi voluptatea lor e discontinuă şi intensă. In spiritualitatea vieţei asociate, fermenţii geniului potabil sunt socotiţi rari, preţioşi, inimitabili. Literatura şi saloanele, profesorii şi presa, politica culturală şi femeile — contribuesc la nivelarea potentelor, la amestecul valorilor, la mediocrizare. Toţi se vor fericiţi, deşi rareori o recunosc. Doresc acea fericire superioară, a elitei, a sufletelor adâncite de crize. Contribueşte fiecare, după puteri, la înscăunarea acestui geniu surogat — căruia nu i se poate găsi nici un defect în afară de acela de a nu fi geniu. Mediocritatea de rasă, mediocrii autentici, trebuesc căutaţi printre rândurile ilustre. Voalul şi metamorfoza îi ascund cu pricepere. De altfel, ochii mediocrilor sunt daltonici. Pentru ei, geniul descinde din Goethe. Intrunirea podgorenilor din Nicoreşti Podgorenii din întreaga regiune au ţinut o întrunire la sediul sindicatului viticol din Nicoreşti. Iau parte alături de podgoreni, mulţi intelectuali. Au vorbit d-nii: Dumitru Anastasiu, directorul Sindicatului Viticol de la Arad şi preşedintele Sindicatului Viticol de Timiş Torontal şi Dumitru M. Teocanan, membru în consiliul Uniunei Generale a Sindicatelor viticole, P. Şerban şi Milea delegaţii sindicatului viticol de Panciu. S’a insistat în privinţa însemnătăţii conferinţelor pentru cultivarea podgorenilor, atât din punctul de vedere pur profesional, viticol, cât mai ales pentru comercializarea vinului. Oratorii au arătat că organizarea şi protejarea vidurii ca ramură de bogăţie naţională este o chestiune de mare însemnătate şi guvernele sunt datoare să-i acorde toată solicitudinea. Favorizarea consumului intern al vinului natural este o chestiune care interesează sănătatea publică. In ceea ce priveşte exportul vinului, aceasta este iarăşi o datorie a guvernului în puvioţii căreia trebue să vegheze cu toată atenţiunea cuvenită. Ca vinul să-şi poată avea locul cuvenit, trebuie să dispară principalul element al falsificărilor adică spirtul industrial şi în acest caz transformarea fabricilor de spirt industrial în alte întreprinderi sau exproprierea lor, este o chestiune impusă în chip imperativ. In urmă s’a votat o moţiune în care se cere protecţia podgorenilor printr’o lege specială, exproprierea fabricilor de spirt industrial şi împlinirea dezideratelor podgorenilor. -OXO CUVÂNTUL STAŢIUNEA BALNEO-CLIMATICA VatraDoriei In baza expertizei reputatului geolog şi inginer hidrolog consilier prof. dr. Knett din Viena, s-a investit suma de aproape 10.000.000 Lei pentru amenajarea acestei staţiuni balneare. Prima şi principala lui grijă a fost de a asigura debitul şi eficacitatea izvoarelor minerale. După cum s’a putut convinge publicul în decursul lunei iunie, azi Vatra-Dornei posedă întradevăr cele mai bune izvoare minerale curative, cari conţin în abundenţă C 0,2 şi a căror fertilitate e atât de mare, încât cu uşurinţă se pot servi 1000 băi la zi, pe când în anii trecuţi maximul băilor servite abia atingea cifra de 300 zilnic. Pe lângă acest fapt îmbucurător se mai poate adăuga constatarea, că odată cu debitul izvoarelor lor a fost sporit şi numărul cabinelor de băi şi cel al căzilor, astfel că se pot satisface toate pretenţiunile, oricât de mare ar fi afluenţa publicului. S’a mai introdus un nou sistem practic al distribuirii biletelor de băi prin care se exclude aglomeraţia la ghişeuri. In afară de multe alte inovaţiuni, Administraţia Fondului bisericesc a mai construit o mare hală pentru repaus după baie precum şi o baie de aer, soare şi lumină în parcul băilor. Se va da o deosebită atenţie educaţiei fizice şi sportive a copiilor şi adulţilor prin exerciţii sistem Zander-Herz, gimnastica suedeză, excursiuni în grupuri şi dansuri ritmice. Aceasta ar fi noua situaţie aşa cum se prezintă băile Vatra-Dornei în nouile împrejurări, datorite inovaţiilor şi instalaţiunilor creiate în prudenta apreciere a necesităţii de desvoltare modernă balneologică a staţiunei. Ea va face fără îndoială pe mulţi pacienţi să viziteze Vatra-Dornei, această staţiune balneară a patriei lor apropiate şi frumoase, aflând acolo azi cele mai bune condiţii pentru o cură agreabilă. Prospecte se trimit gratuit de către COMISIA BALNEARA -exo- Vehiculele particulare trebue să fie înscrise la serviciile respective Primăria Municipiului Bucureşti constatând că cea mai mare parte din proprietarii de vehicule particulare, cu tracţiune mecanică sau animală, nu le-au înscris până astăzi la serviciile vehiculelor — din sectorul respectiv — deşi prin Ordonanţa Municipiului cu No. 59614 din 1927 erau obligaţi să le înscrie până la 31 Ianuarie 1828, — face cunoscut celor ce nu s’au conformat acestei ordonanţe că trebuie să se prezinte de îndată la aceste servicii pentru înscriere. La prezintare vor aduce şi recipisele de plata taxei comunale, pentru vehicul, la zi, precum şi permisul de circulaţie. Cu începere de la 15 iulie 1928, controlorii şi agenţii serviciului, vor ridica automobilele şi trăsurile cari se vor găsi în neregulă şi le vor duce la grajdurile comunale. Vaporul „împăratul Traian“ pleacă azi la Geneva Constanta 29. — Epava vaporului «împăratul Traian», care după cum se ştie a fost vândut unei societăţi de navigaţie din Italia, pleacă mâine din port spre Genova. Vasul va fi remorcat de remorcherul Richard sub comanda d-lui Căp. Ombo Francesco. • Chestia locuinţelor rechiziţionate la Cluj Cluj. Conform unui ordin al ministerului de interne, începând de la 1 August, locuinţele ocupate de funcţionarii de la prefectura judeţului şi primărie, sunt scoase de sub prevederile rechiziţiilor. Astfel, chiriaşii de această categorie, sau ajung la o învoială cu proprietarii pe bază de liberă transacţie, sau se mută la data de 1 August. D. dr. Partenie Dan, prefectul judeţului a declarat că ordinul va fi executat, oricâte greutăţi vor fi în calea punerii lui în aplicare. Datorită acestei dispoziţii circa 39 la sută din locuinţele rechiziţionate ale Clujului, vor fi redate proprietarilor, fiind scoase de sub regimul rechiziţiilor. -oxo----— O societate de asigurări reclamată parchetului Iaşi 29. «Societatea de Asigurări Centrala Moldova», şi-a încetat operaţiile, iar lichidarea asigurărilor în curs se face în detrimentul celor asiguraţi care sunt terorizaţi şi siliţi să devină acţionari la Banca Centrală de nord. Celor ce refuză, li se acordă numai 30% din capital. Majoritatea asiguraţilor s’a adresat justiţiei. . . Scrisori din Lugoj Cum a fost primit şi instalat la Lugoj noul Prefect de Severin. De la Consilieratul Agricol : Slugoii suspendaţi, vătaful răutăţilor decorat. „Ziua Cavaleriei“ la Lugoj. LUGOJ. — Printre alte pronosticuri politice făcute la «Cronica Banatului» preziceam că în postul de prefect al jud. Severi rămas vacant prin alegerea de senator a fostului prefect dr. C. Corneanu, nu poate fi numit alt liberal din Banat decât cumnatul celui ce plecase medicul dr. Virgil Budinţanu din Caransebeş. Şi aşa a fost... Succesiunea la postul de prefect judeţean din Lugoj îşi urmează croiala pur liberală a arborelui genealogic, care este familia «Corneştilor» din Banat. Timp de vreo 4 ani monumentalul palat administrativ din Lugoj a sălăşluit în vastele apartamente parchetate pe d. Petre Corneanu — unchiul actualmente prefect (1) la Oraviţa. A urmat dr. Cornel Corneanu, nepotul, pentru ca astăzi să avem deosebita modestie de lugojeni disciplinaţi şi liberalizaţi (în afară de alegeri), să instalăm ca prefect al jud. Severin pe dr. Virgil Budinţan, cumnatul. Mai piroaspăta instalare de prefect s’a făcut tacit, frumos şi... cuminte D. prefect dr. V. Budinţanu după ce a prestat jurământul înaintea primului preşedinte al tribunalului, a fost transportat de către maşina No. 1 la prefectură, unde a fost întâmpinat cu protocolul obicinuit de către sub-prefectul dr. Gh. Culpe. In răspunsul dat de d-sa corpului funcţionăresc, a accentuat că a venit să lucreze şi să... vindece (e doar medic), dar mai ales să îndeplinească opera concepută de antecesorii săi. Oraşul Lugoj la această instalare a fost reprezentat prin doi şefi de autoritate administrativă. In schimb Caransebeşul şi Timişoara a trimis reprezentanţi cu duiumul. Un lucru uitasem să spun: Lugojenii sunt ca şi copiii de tată... Primesc atâtea hapuri până li se strică stomacul... Agronomi suspendaţi, consilier decorat... Despre isprăvile deochiate ale consilierului agricol din Lugoj Tache Peahă, nu odată am scris în coloanele acestui ziar. S’au făcut anchete, dar muşamaua şi de astădată a fost bine venită. Recent prin trecerea prin Lugoj a d-lui ministru Argetoianu i s’a prezentat o delegaţie de intelectuali liberali, cerând sancţiuni urgente contra autorului fărădelegilor, consilierul Tache Peahă. Rezultatul ni-l aduce «Monitorul Oficial» într’unul din numerile trecute vestindu-se că: «D. Tache Peahă consilier agricol al jud. Severin a fost decorat de M. S. Regele cu ordinul «Coroana României» în gradul de cavaler». In ordinea ideilor de mai sus însă, tot «Monitorul Oficial» ne aduce ştirea că agronomii Aler, Neguţi şi Johan Schemminger, primul de la regiunea Balint ,iar al doilea de la Sacul, au fost suspendaţi din serviciu pentru grave nereguli comise în exerciţiul funcţiunii. Mâţa îşi acoperă murdăria cum poate.... «Ziua Cavaleriei», la Lugoj «Ziua Cavaleriei» a decurs în localitate prin organizarea unei serbări hipico-sportive de către reg- 13 Călăraşi pe terenul de lângă bărăci, în scopul măririi fondului pentru monumentul cavaleriei. Programul s-a început dimineaţa la ora 9, în faţa unui public foarte numeros şi select în frunte cu toate notabilităţile oraşului, şi a durat până seara la ora 7 Din isprăvile jandarmilor — «ircea- Sătenii din Borsa se adresează parchetului. Cluj. — Tribunalul Cluj a desbătut procesul intentat de ţăranii din comuna Borsa, jandarmilor Petre Diaconescu, Mihai Nemeş şi Dionisie Paul. Geneza procesului este un diferend între locuitoiii comunei Borşa cu cei ai comunelor vecine pe chestii de reformă agrară, care urma să fie rezolvată pe cale paşnică între cele două tabere. Intr’o zi însă jandarmii au intervenit nechemaţi pentru aplanarea diferendului, într’un fel cu totul original. Au rechiziţionat vitele sătenilor din Borşa. Aceştia încercând să împiedice aceasta, acest arestaţi Aceştia au denunţat cazul justiţiei. Tribunalul a dispus ascultarea a 80 noui martori şi complectarea cercetărilor. Geneva (Rador). — Pricipalele manifestări ale activităţii Societăţii Naţiunilor în cursul lunei Iulie vor fi: a doua conferinţă pentru suprimarea prohibiţiunilor şi a restricţiunilor la import şi la export; sesiunea anuală a Comisiunei internaţional de Cooperaţiune intelectuală şi întrunirea comitetului de experţi şi pentru studiul mortalităţii infantile. Conferinţa pentru suprimarea prohibiţiunilor şi a restricţiunilor la import şi export care se întruneşte la 3 iulie, este după cum se ştie o adunare de plenipotenţiari, la care participă reprezentanţi a treizeci de state, printre cari Statele Unite şi Turcia. In Noembrie trecut prima conferinţă a elaborat o convenţiune prin care părţile se angajează sub rezerva unor anumite excepţiuni să suprime într’un termen de şease luni dela punerea în vigoare a Convenţiunei, toate prohibiţiunile şi restricţiunile la import şi la export. A doua conferinţă va avea deci a statua asupra cererilor de derogaţiune prezentate până la 1 Februarie 1928, data până la care era permis Statelor să anunţe rezervele lor, şi să determine numărul şi reparaţiunea geografică a Statelor, a căror decisiune este necesară pentru ca convenţiunea să poată obţine efectul ei deplin, precum şi termenul pentru ratificarea ei. Sesiunea anuală a Comisiunei internaţionale de cooperaţiune intelectuală, care se întruneşte la 25 iulie va fi precedată ca în fiecare an, de întrunirile tuturor subcomisiunilor, a căror lucrări pregătite de Institutul Internaţional de Cooperaţiune Intelectuală din Paris şi la care participă vreo 50 de savanţi, profesori, scriitori şi artişti, aparţinând la vreo 20 de ţări, fie ca membrii ai Comisiunei fie ca experţi. In cursul acestei sesiuni Comisiunea de Cooperaţiune intelectuală va avea să aleagă pe preşedintele său în locul decedatului profesor Lorentz renumitul fizician olandez, va lua cunoştinţă de lucrările diferitelor sub-comisiuni, va examina raporturile guvernelor asupra chestiunei schimbului international al publicatiunilor şi proeesul de statut al Institutului international de Cinematograf-educativ. etc. ■ifH* Comitetul de experţi pentru protecţiunea primei copilării se va întruni la 23 iulie la Londra pentru a lua cunoştinţă de rezultatele anchetelor făcute în cursul acestui an în Germania, Austria, Franţa, Anglia, Italia, Norvegia şi Olanda, asupra cauzelor medicale şi sociale ale mortalităţii infantile. Comitetul va trage din rezultatele acestor anchete concluziunile practice proprii a facilita și a simplifica aplicarea măsurilor preventive la mortalitatea infantilă. Atac banditesc Chişinău 29. In apropiere de Tg. Călăraşi din jud. Lăpuşna, 3 bandiţi au atacat pe Ion Portocală, pe care l-au jefuit de 40.000 lei. Portocală a fost împuşcat de jefuitori şi în stare muribundă a fost transportat la spital. -------ooxxxoo—---- Tragerea loteriei uniunei avocaţilor din România Mâine, 1 Iulie, orele 10 a. m. începe tragerea loteriei Uniunei Avocaţilor în sala Casei funcţionarilor P. T. T. din strada Sft. Dumitru No. 4. Vor asista d-nii: Stelian Popescu ministrul justiţiei, General Eracle Nicoleanu, prefectul poliţiei Capitalei şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor, ai decanatelor din ţară şi numeroşi avocaţi, înainte de tragere va avea loc o şedinţă solemnă; vor ţine cuvântări d-nii Dem. I. Dobrescu, preşedintele Uniunei Avocaţilor, Jean Th. Florescu, decanul baroului, Ilfov și Vasile Toncescu, membru în comisiunea permanentă a Uninei, delegat cu organizarea și conducerea loteriei. Tragerea loteriei va continua în zilele următoare. Farmaciile de serviciu Azi, 30 Iunie: A. Th. Chiale, Şerban Vodă 258; D. Adamovici, Griviţei 81; Al. Albini, Victoriei 86; G. Hotăranu, Vasile Laiscar 76; G. Păltinescu, B-dul Ferdinand 104; M. Trandafirescu, Dorobanţilor 8; Al. Leist, Dr. Felix 67; Iacob Repanovici, 13 Septembrie 83; Gh. Urseanu, col. Orero 8 bis; Dr. Luc. Georgescu, Șos. Cotroceni 15 bis; Ilie Ioanid, Sf. Apostoli 52; Dr. G. Sima, 11 Iunie 28; I. Stănescu, Traian 64—66; Farmacia «Sf. Nicolae» N. Popovici, Rahovei 237. -exo- Un Rasputin în jud. Iaşi -----oo^oo----- - Iaşi, 29. Autorităţile clericale locale au fost înştiinţate de protoereul din Ungheni de existenţa unui individ cu numele Ivan Dimitrof, zis Balinsca. Acesta a organizat în comuna Todireşti, judeţul Iaşi, o nouă sectă a inochentiştilor. Venit de peste Nistru individul acesta a înjghebat o casă de rugăciuni în acea comună. Ritualul acestei secte constă în rugăciuni către cer, urmate de dansuri desfrânate, flagelarea cu verigi a corpului femeilor de către însuşi Balinsca, şeful sectei. Principiul fundamental al nouei religii este pedepsirea corpului şi osteneala cărnii «pentru că prin aceasta diavolul şi ispita să fie alungate din corp». Se afirmă că multe femei vin în cursul nopţii spre a se tămădui în locaşul sfânt de către Balinşca„ care este un om robust şi cu fizic plăcut. Preoţii ortodxi luptă din răsputeri contra acestei secte. Autorităţile au luat măsuri pentru a împiedeca propaganda religioasă a acestui individ -exo- Zinoview a fost crtat Paris 29 (Rador). — Din Moscova se anunţă că partidul comunist a reprimit în cadrele sale pe Zinoview, Kamenev şi 36 alţi foşti membri ai opoziţiei, care au recunoscut că au greşit şi s-au lepădat formal de principiile trozkiste, asigurând că se vor supune în viitor fără crâcnire la toate hotărîrile partidului. —oxo — Alegerea prezidenţială în Mexic Berlin 29 (Rador). —* Duminecă vor avea loc în Mexic alegerile pentru Preşedinţia Republicei. oxo- Nou transport de aur pentru Franţa Paris, 29 (Rador). — Din Havre se anunţă că în port au sosit din America, pentru Banca Franţei, 248 de butoiaşe cu aur, în valoare de 13 milioane 932.528 dolari. oxo- Franţa , a decis încă semnarea pactului Kellog Paris 29 (Rador). — D. Briand a comunicat ori la Consiliul de miniştri ultima notă remisă de d. Kellog, secretarul de Stat al Statelor Unite. înainte de a răspunde la această notă, guvernul va aştepta să cunoască părerea celorlalte puteri, interesate la încheerea pactului împotriva războiului şi în special punctul de vedere al Statelor semnatare a acordurilor de la Locarno. In consecinţă o prematurăm ştirea dată de unele ziare, că guvernul francez ar fi decis în consiliul de miniştri tmuteri să semneze pactul. Adeziunea Franței este probabilă, dar nu încă oficială. Totuși, de Rivera se căsătorește Madrid 29 (Rador). — Ziarele anunță că de Primo de Rivera s’ar fi împăcat cu fosta sa logodnică. Căsătoria va avea loc în curând. Sovietele repară podul de la Tiraspol Chişinău, R9. — Călătorii sosiţi la Tighina răspândesc zvonul că sovietele încep repararea podului care trece peste Nistru între Tiraspol şi Tighina. Podul acesta în timpul când armatele române au intrat în Basarabia a fost aruncat în aer. Bloc-Noies Teatrale Teatrul «Cărăbuş» continuă să reprezinte cu acelaş mare succe» «Cioc, Cioc, Cioc» a d-lui N. Kiriţescu. Interpretarea are în frunte pe d. Tănase, iar montarea e făcută cu decoruri şi costume de la Paris. Duminică vor debuta noi angajaţi negrii Mutt şi Ieff, exentriei cu renume mondial. FLORETTE & PATAPON Spectacole TEATRUL NOSTRU (Parcul Oteteleşanu): Lumpatius Vagabondus. TEATRUL CĂRĂBUŞ: Cioc, Cioc, Cioc. TEATRUL MIC (Calea Griviţei): Satyrul. Băile Homorod BĂILE HOMOROD. Băi cu apă conţinătoare de Radium. Se deschid la 14 Iunie şi se închid la 1 Septembrie. Băile Homorod la înălţime de 720 m, sunt recomandate de medici contra anemiei, gălbinării, în caz de afecţiunile organului respirator şi digestiv, la boli femeieşti de râni, chi, băşică, mitră, de nervi, neurastenie- Sunt folositoare reconvalescentelor după orice boală în deosebi debilitor, pentru brădetul ce înconjoară băile cu aer curat şi linişte. Isvoarele de borviz (apă minerală) în imediata apropriere cu conţinut mare de radiumbună contra anemiei, bolii de rinichi, stomac vindecă pe deplin catarele organelor respiratoare şi întăreşte nervii. Băile sunt înconjurate de regiuni frumoase pentru excursiuni. 1 cameră pe zi costă de la 60—80 lei. Bucătărie omenească. Cofetărie, vinuri ardelene şi de Drăgăşani. 1 baie caldă costă 30 lei, rece 20 lei. Muzică stabilă. Circulaţie zilnică de autobus între Odorheiu şi Mercurea Ciuc prin Băile Homorod. Poştă şi telefon în loc. Doritorii se pot adresa primăriei comunei Căpăluita, jud. Odorheiu. SMITH PREMIER 60 REPREZENTANT GENERAL JACQUES DAN PASAGIUS ROMAN, 21 — TEL: 28/17 TIMP DE MAI MULTE DECENII TACÂMURILE $i ORFEVREalILE BERNDORF & ne argintate argintate şi Reprezinte sliliţim si gust ierfed Aceste calităji rămân neîntrecute. Rugăm a vizita Magazinul nostru special ! Asortiment bogat in articole pentru cadouri ** împrejurărilor. Se primesc şi orice reparaţiuni în această branşă. a FABRICA DE AR6INIARIE BEJD08F, S. 9. lQARoJiA