Cuventul, septembrie 1928 (Anul 4, nr. 1207-1236)

1928-09-01 / nr. 1207

r- O afacere senzaţională po .fi-pe D-rul Gheorghiu surprins în flagant delict Când eşti liberal... La Turnu Severin s’au petrecut oră. Şi-a aţintit atunci ochii la şantierul naval. Acolo era un ucenic König Lorenz, frumos şi tânăr... König fu mai uşor captat: se svârli cu tot focul în braţele îndrăgostitului medic. Dar, gfoisiScsns într’o bună zi, maestrul Bliciovici, electrician la şantier, surprinde pe «cesîic şi pe medic într’un «dolce tratuiente»... Scandalul ia proporţii prin intervenţia unchiului ucenicului, maestrul Frankforter, care află cele ce s’au petrecut. D. dr. Gheorghiu e un om ca toţi oamenii. E drăgăstos nevoe mare. Cu o singură deosebire: în loc de temei, îi plac grozav bărbaţii. E în stare să facă orice pentru a câştiga dragostea bărbatului care i-a căzut cu trone la inimă. Aşa se face, că într’una din zile, d-rul Gheorghiu se înamorează de Dumitru Vrâjneanu maseurul băilor comunale din Turnu-Severin. Ii face propuneri, maseurul le respinge, şi nefericitul amor se termină cu petiţia No. 601 (dosar No. 4) pe care antreprenorul băilor d. lorin Vrâjneanu o înaintează parchetului local, şi prin care arată că dr. Gheorghiu i-a făcut lui Vrâjneanu propuneri de homosexualitate, în ultimul timp o serie de fapte cum au stârnit senzaţie. E vorba de o afacere scabroasă, ajunsă la parchetul local. Eroii, personagii bine cunoscute în localitate constituesc astăzi senzaţia zilei... Principalul protagonist este doctorul Ion Gheorghiu, medicul spitalului Grecescu din Turnu- Severin. Un alt lot Drăgăstos peste măsură, d-rul Gheorghiu s’ar mulţumi doar cu un om de serviciu al băilor, anume Dumitru Iancu. Se vede însă treaba că medicul are ghinion. A fost respins şi de data aceasta. Băile comunale îl duseră într’o passă nea-Afacerea, ca şi prima, este dată în seama parchetului, şi jude-instructorul formează un dosar, în care se află declaraţiile celor de la băile «ghinioniste», ca şi a ucenicului surprins în şantier de către maestru... Sunt câteva luni de când instrucţia se face şi între timp, a izbucnit ca inspectoratul sanitar regional de la Craiova. Ancheta are drept urmare un raport drastic pentru d-rul Gheorghiu, dar el rămâne — fără nici o urmare — în birourile d-rului Vişoianu. Drăgăstosul medic Severinean e membru al partidului liberal, iată explicaţie pentru care, nici o măsură, nici o sancţiune nu s’a ivit încă... lin amor... nefericit La parchet Anchetă Dispariţia misterioasă OSC-30 După ce lasă numeroase datorii pe piaţă, dispare împreună cu concubina ROMAN 29. Autorităţile poliţieneşti din oraşul nostru fiind informate de dispariţia misterioasă a antreprenorului Costică Petrescu a fost delegat cu cercetarea acestui caz de sub-comisar Braşoveanu. O «FINA». MODEL Imediat după luarea cazului spre cercetare su-comisarul Braşoveanu află că concomitent cu dispariţia antreprenorului Petrescu s’a mai produs una şi anume aceia a femieiei Elena Daskoski. Bănuind că această coincidenţă nu ar fi tocmai naturală, poliţistul Braşoveanu face investigaţii mai detailate care dau un rezultat surprinzător, întrucât se află că femeia Elena Caskoski deşi era fina lui Petrescu totuşi trăia de mai mult timp în concubinaj cu el, astfel că nu e de mirare că a consimţit să-şi urmeze... naşul. ÎNCASAREA DATORIILOR înainte de a dispare, antreprenorul Costică Petrescu a avut grija de şi-a încasat toate datoriie ce-i se cuveneau de pe urma lucrărilor ce le executase în timpul verii. Şia format astfel după informaţiunile noastre, un activ în numerar de 600.000 Iei. IAR PE CREDITORI.... ...care sunt în majoritate foştii lui lucrători deci oameni săraci, i-a lăsat în... plata Domnului. Dar nu a tras «chiulul» numai foştilor lui lucrători, ci a excrocat şi mai multe firme de cherestea şi fierărie de unde se aproviziona cu materialele necesare lucrărilor ce trebuiau executate, păgubindu-le cu aproape de un milion de lei. Asemenea a mai excrocat și societatea «Carul Funebru» cu o mare sumă de bani. ȘI FINA «CUMPĂRĂ» Ultimele pregătiri fiind gata Elena Caskoski fina antreprenorului, a făcut o revizuire generală pentru a constata cam ce-i lipseşte. Simţindu-se absenţa unui ceas, «fina» s’a gândit că mai e timp pentru remedierea acestei lipse. Astfel s’a dus imediat la bijutierul Iosif Leivandman din str. Mare unde a cumpărat bine înţeles pe credit, un ceas şi un inel în valoare de lei 4500. O FAMILIE NENOROCITA Excrocul Petrescu şi-a lăsat părăsind în mod laş familia compusă dintr-o femeie împreună cu şapte copii în cea mai neagră mizerie, şi fără nici o speranţă în mai bine. VERSIUNI In oraş şi mai ales în straturile unde antreprenorul Petrescu era cunoscut, circulă în mod persistent versiunea că el s’ar afla împreună cu fina sa la Bucureşti. In acest sens a fost sesizată şi poliţia, astfel că i s’a pus în vedere tuturor consulatelor ca să nu se vizeze paşaportul nici unuia din dispăruţi. Tot odată s’au dat telegrame la toate punctele de frontieră pentru arestarea lor. ----- La Academia de înalte Studii Comerciale şi Industriale din Bucureşti. Inscrierile pentru anul I, se primesc la Secretariat, dela 4—6 p. m. în orice zi de lucru, între 15 Septembrie şi 31 Octombrie inclusiv, afară de Sâmbătă. Formularele de cereri de înscriere, se vor procura de la Acedemie. Se cer următoarele acte: 1) act de studii. (Diploma de bacalaureat în original, sau diploma (certificat) al vreunei Școli Comerciale Superioare, în original. 2) Act de naștere în original. 3) Certificat de sănătate, legalizat la Comisariat, dacă nu este eliberat de un medic oficial. 4) Certificat de revaccinare legalizat. 5) Două fotografii pe fond alb. 6) Totalul taxelor de înscriere, fretinenţă, bibliotecă, laborator, şi carnet ale student, este de lei 1250 (una mie două sute cinci zeci) şi se achită la Casieria Academiei, Piaţa Lascar Catargiu. La cererile pentru aprobarea de bursă, şi pentru admiterea în Căminul şi Cantina Academiei, cei interesaţi trebuie să alăture următoarele acte-1) Certificat de starea materială a părinţilor. 2) O declaraţie personală a studentului, dacă are slujbă, sau avere personală. Cererile pentru admiterea în Cămin şi Cantină, se fac separat de cererea de înscriere, asemenea şi cele de bursă, şi se primesc la Secretariat Academii, între 15 Septembrie şi 31 Octombrie inclusiv. Legea şi Regulamentul Academiei, sunt publicate în Monitorul Oficial No. 259 din 25 Noembrie 1927, pagina 15.705. In broșură se găsește de vânzare la Academie începând dela 15 Septembrie, (Casierie), cu prețul de 20 (două zeci) lei exemplarul. Un faliment de 20 milioane la Constanţa Constanţa. 39. La cabinetul de instrucţie local, se cercetează cazul falitului Duţu Aldea, mare proprietar, care a înstrăinat cea mai mare parte a averei sale. Pasivul se cifrează la 20 milioane. Se crede că Aldea va fi arestat. ------------OOXXXOO---------- ------oxo----- Reducerea de 25 la sută pentru băi NU ESTE RESPECTATA DE ORGANLE C. F. R. .Direcţiunea generală C. F. R. a luat în ultimul timp deciziunea de a acorda şi anul acesta o reducere de 25 la sută din taxele tarifare pe căile ferate, celor cari pleacă la staţiuni climaterice sau balneare. In dispoziţiunea direcţiei generale se prevedea că vizitatorii băilor vor păstra biletul de tren, ca apoi cu un certificat al administraţiei băilor, în care se va specifica timpul stat — minimum 15 zile — casierii de staţie să elibereze numai o jumătate de bilet. Ori, lucrurile se întâmplă anapoda. Personalul de tren retrage publicului călător biletele, ca toate protestele ce se fac, iar în baza certificatului administraţiei băilor, casierii staţiilor refuză să acorde reducerea. Zilnic sunt scandaluri pe la staţii din această cauză, cei cari se întorc de la băi nebucurându-se de nici o reducere. Cum protestele publicului nu mai iau sfârşit, felul de procedare al organelor c. f. r. constituind un scandal, rugăm pe d. director general al c. f. r. să dea o nouă dispoziţie, instruind atât personalul de tren cât şi casierii din staţie, cum trebue să procedeze. --------ooxxxoo------- Ungaria va revizui convenţiile comerciale şi tarifare In cercurile economice şi financiare din Budapesta se menţine ştirea că guvernul maghiar ar fi hotărât să rezilieze convenţiunile comerciale şi tarifare. Ştirea aceasta este confirmată de pasivitatea bilanţului comercial, împotriva căreia unicul remediu este realizarea convenţiunilor dovedite oneroase. Din cercetările făcute de oficialitatea maghiară ar rezulta că situaţia precară economică a Ungariei ar fi agravată în special de convenţiunile cu Cehoslovacia şi cu Germania. Importul mai ales din Germania este în plină creştere, pe când exportul Ungariei stagnează. Situaţia economică de astăzi a Ungariei este insuportabilă, susţin aceste cercuri şi realizarea convenţiunilor oneroase ar avea efect bine făcător asupra situaţiei interne a Ungariei. In afară de aceasta guvernul va avea posibilitatea ca ocaziunea încheerei convenţiunilor comerciale în viitor să desfăşoare şi o puternică acţiunea politică externă. Baza acestor lovituri va trebui să fie revizuirea tratatului de la Trianon. Cu alte cuvinte Ungaria să încheie convenţiuni comerciale şi tarifare numai cu statele care îi vor da sprijin în acţiunea sa revizionistă. --------ooxxxoo-------- Situaţia epidemiilor După ultimele rapoarte primite la ministerul sănătăţii situaţia epidemiilor din Capitală este următoare: Scarlatină 56 cazuri, difterie 4, febră tifoidă 16, erisipel 6 şi paralizie infantilă 6 cazuri. ------------,100----------- Farmaciile de serviciu AZI 31 August Al. Alifanti, Griviţei 217; I. Lozinca, Griviţei 104; V. Turinger, O. Lascăr, Victoriei 78; C. Roşu, Moşilor 45; G. Barbier, Moşilor 164; «Farmacia Academiei» Academiei 2; Vasile Novian, II Iunie 49; M. Vartolomeu, Dudeşti 93; Al. B. Nicolscu, Şerban Vodă 147; I. Alexi, Şos. Ştefan cel Mare 24; V. Gheorghiu, 13 Septembrie 2; Şt. Panea, Văcăreşti 223. UPPISH Floreasca, ziua II de toamnă. Joi 36 August Succesul zilei a fost pentru grajdul Ekserdjian, Care a câştigat ambele reprize din Premiul VERONESSE cu JUIVE şi FACER. Bineînţeles victoria fiului lui Dolomit se datoreşte jockeului Adams, care a bătut cu un cap pe Gipsy, aceasta având cursa la discreţie, a fost însă foarte slab susţinută de micul C. Cristea. REZULTATUL TECHNIC I. PREMIUL VERONESSE R. I. 1. Juive (Napoleon). 2. Hatman. 3. Tangneuse. 4. Redivivus. 8 part. P. 26-14-42—15. II. Idem R. II. 1. Facer (Adams). 2. Gipsy. 3. Curtici. 4. Cobzar. 8 part. P. 103—16-16-12. III. PR. BISTRICIOARA : 1. Cocuta (Hofbauer). 2. Manda. 4 part. P. 24—14-12. IV. PR. PERYZADE : 1. Soveja (Csilag). 2. Lybier. 3. Dumbrava. 6 part. P. 20-16-20. V. PR. SPICL Afină (Iorga). 2. Bihor. 4 part. P. 20—15—12. VI. PR. LA POMPADOUR: 1. Puică mică (Csillag). 2. Raptor. 3. Brândușa. 4. Nu o lăsa. 11 part. P. 58—28—57—18. VII. PR ELEGANT (garduri) : 1. Onufrie (Goellei) 2. Alexandru. 4 part. P. 11—11—13. Jgut (Prop.) 2. Gacsina. 3. Imas. 4. Jakab. 12 part. P. 112—37—44—29. IX. Idem R. II: 1. Albert (I. Cost.). 2. Marinem 3. Groska. 4. Alfred. 11 part. P. 61—19—18—31. X. PR. STOROJINEȚ : 1. Bun Venit (Carol). 2. Frumușica. 3. Ofelia. 4. Sultan. 9 part. P. 31—14—13—18. (Wr.) ~----exo----— UUVANTUK R. M. S. -OOiţîOO—-- Ca orice zeu, ca orie viciu, tabagismul departe de-aşi satisface credincioşii le împarte darnic desamăgiri. Dar aceste riscuri inerente oricărei abandonări de nine nu înseamnă nimic pe lângă tortura la care te supune nemiloasă Regia M. S. Să trebuiască să fumezi şi să nu ţi se pună la îndemână decât amestecuri maldorante de mahorcă şi corpuri străine (corpuri străine , cozi de şoareci, şireturi de ghete de la marinarii străini în trecere pe la noi, uioară de «Manilla», etc.) asta se cheamă perfidie. Ştim că în fruntea R. M. S.-ului e astăzi un om priceput şi energie, d. Malcoci. Ii adresăm din partea milioanelor de fumători din această ţară rugămintea să grăbească procesul de perfectizare a fabricaţiei ţigărilor la R. M. S. Ştim foarte bine că ţara noastră nu produce tutunuri bune, că nu avem introduse sisteme moderne de fermentare a lor, că nu sunt fonduri de investiţie, de rulment etc. Dar cu pricepere şi energie ce nu se poate face! Ne adresăm d-sale cu mult speranţă căci până acum a dovedit că înţelege să introducă la R. M. S. o mentalitate nouă. De unde până mai ieri fumătorii era trataţi ca nişte fiinţe nedemne şi bune de speculat atunci când calitatea produslor R. M. S.-ului nu-i putea vindeca de proasta deprindere de-a fuma, vedem că azi se pune oarecare grijă de curăţenie şi s’ar putea spune de decenţă în felul de desfacere a tutunurilor. Restricţiuni au fost impuse proprietarilor de chioşcuri în ce priveşte construcţia şi întreţimea lor. Au început să dispară barăcile rudimentare făcând loc chioşcurilor de fier şi beton. Ca să nu mai vorbim de fericita iniţiativă de a ne deschide un debit de specialităţi în cadrul pitoresc de bazar occidental al sălii Mozart, unde fumătorul e bine servit de un personal civilizat într’o atmosferă ce face mai acel loc un centru de atracţie în inima Capitalei. Nici zecile de mii de străini cari vii la noi n’au fost uitaţi. Li se oferă surpriza de-a găsi ţigări deacasă de la ei, plăcerea de-a fuma ţigarea lor obişnuită. Şi cei cariau gustat vreodată voiajul în strainătate ştiu ce înseamnă asta. O ţigaretă din ţara ta te consolază de bruscheţa vameşilor străini şi de murdăria hotelului, chiar când e vorba să fumezi ţigări româneşti în străinătate. Se schimbă în bine modul de vânzare al produselor R. M. S. Să li se schimbe și calitatea. E rugăciunea de fiecare zi a milioane de fumători. Nouile norme aprobate de consiliul de miniştri, pentru reglementarea circulaţiei autobuzelor de călători şi mărfuri pe şoselele ţărei La ministerul de interne s-a ţinut deunăzi o conferinţă la care au participat prim ministru interimar şi ministru de interne I. G. Duca şi d-nii miniştri de lucrări publice şi de comunicaţii , Victor şi C. D. Dimitriu. S-a examinat stadiul în care au ajuns lucrările comisiunei technice privitoare la stabilirea noului regim al transportului în comun de călători, precum şi al transporturilor mărfurilor cu automobile şi camioane pe şosele ţărei. Conferinţa a constatat că aceste transporturi luând o desvoltare foarte mare în ultimul timp se impune necesitatea de a le reglementapp noui baze. In acest scop s’ara stabilit următoarele principii politeăza cărora se va alcătui proectul de lege. Controlul Controlul superior al circulaţiunei pe şosele aparţine ministerului lucrărilor publice, care-l va exercita prin organele sale şi cu concursu ministerului de interne şi al agenţilor săi. încasarea veniturilor Veniturile cari se vor realiza din perceperea taxelor de concesionare a transporturilor revin admimistraţiunei, pe ale căreia şosele se face circulaţiunea şi anume comunelor pentru şoselele comunale, judeţelor pentru şoselele judeţene, ministerului lucrărilor publice pentru şoselele naţionale. Liberarea autorizaţiilor Autorizaţiunele se vor elibera de autorităţile pe ale căror artere se execută concesiunea. Când concesiunea priveşte două sau mai multe administraţiuni autorizaţia se va elibera de ministerul lucrărilor publice, după ce se vor fi luate în prealabil judeţelor interasate. Concesionarii vor fi obligaţi a transporta gratuit pentru P. T. T. colete, corespondenţe şi conductori poştali pentru punctele care nu sunt deservite de cale ferată. Calea ferată, comunele şi judeţele pot şi ele înfiinţa servicii de transporturi pentru deservirea unor anume localităţi, fie direct, fie prin asociaţiuni între ele sau cu particularii. O comisiune centrală va funcţiona pe lângă ministerul lucrărilor publice, care va executa controlul superior şi se va pronunţa în ultimul resort asupra acordărei conceslurnilor şi asupra tuturor chestiunilor în legătură cu aceste transporturi. Din comisiune vor face parte delegaţi ai ministerului lucrărilor publice, poştelor telegrafelor şi telefoanelor, căilor ferate române şi a ministerului de interne. întocmirea unei statistici S’a dispus facerea unei statistice care să arate : Numele şi numărul traindgovon Numele şi numărul concesionarilor de transporturi cu autobuze. De către ce autoritate s’a eliberat concesiunea, pentru ce parcurs pe ce termen în schimbul cărei plăţi, ce taxe plătesc călătorii, ce taxe se plătesc pentru transportul mărfurilor, dacă concesiunea este pe termen fix şi cu exclusivitate sau dacă este provizoriu. Se va face inventarierea tuturor camioanelor autobuze, care transportă mărfuri fără autorizaţie sau cu autorizaţie. Până la instituirea noului regim, nu se va mai elibera nici un fel de autorizaţiune de transport de nici o administraţiune. Prefecturile şi celelalte autorităţi vor respecta concesiunile în vigoare acordate de administraţia P.T.T. După adunarea tuturor datelor, tot materialul se va supune cercetărei unei comisiuni compusă din delegaţi ai ministerului și reprezentanți ai parlamentului pentru întocmirea definitivă a procetului de lege. -DOJJOO- Conducerea partidului naţionalţărănesc din Capitală a ţinut aseară o foarte populată întrunire publică în localul casei de stat «Dudeşti». întrunirea se deschide sub preşidenţia d-lui Aurel Bolintineanu care în câteva cuvinte arată că în timp ce ţărănimea moara de foame d. Argetoianu afirmă, că ţara nu mai poate de bine. D. Ionel Ţăranu, arată că partidul naţional ţărănesc nu luptă pentru schimbarea de guvern ci pentru o totală schimbare de regim. D. Osias Melic, cere conducătorilor partidului ca atunci când va veni la putere să procedeze fără cruţare cu hoţii banului public ori cum ar fi ei. D. dr. Ilie Rădulescu arată că suferinţele au ajuns la limită şi poporul este hotărât să reacţioneze energie contra asupritorilor. D. Alfred Keany aduce salutul culoarei de galben. D. G. Lăpuşneanu aduce salutul d-lui Dem. Dobrescu. D. av. N. Milozi omagiază pe d. Pompiliu Ioniţescu care pe calea publicităţei a conlucrat la demascarea hoţilor. D. prof. V. V. Haneş în numele Dâmboviţa aduce salutul pământului invadat de hienele liberale. D. deputat Pompiliu Ioniţescu, arată că graţie presei partidului na-ţional ţărănesc s’a curmat scandalul judiciar în chestiunea fraudelor de la Dâmboviţa. Pentru a da un cadru cât mai impozant funeraliilor lui Mihai Cantacuzino, comitetul partidului naţional ţărănesc a convocat Pentru astă seară la clubul din calea Victoriei 49, pe toţi şefii de culori, sectoare şi preşedinţii de secţie. Funcţionari dela primăria Capitalei vizitează serviciile primăriei Ploeşti Eri a sosit în localitate o delegaţie de funcţionari dela Primăria Capitalei. Funcţionarii, printre cari se afla şi un inspector financiar, au vizitat toate serviciile pendinte de primăria municipiului nostru. S-au interesat în special de modul cum este organizat serviciul statistic al oraşului. Se ştie că acest serviciu înfiinţat imediat după venirea în fruntea comunei a d-lui I. G. Obrocea, a fost organizat după norme statistice ce funcţionează pe lângă primăriile marilor oraşe ale Occidentului și cari au dat cele mai bune rezultate. , --------OOYXXOO------------ s.hsV \ AtSN vf-JA, Í0' %MP A apărut m. 3® Nw # ' * •&'ik* Avl/ % * '-\n Oglinda înmii % Cea mai elegantă revistă ilustrată % publică, nuvele glume, jocuri distractive, 100 ilustrațiuni .u# A\y_ siBiy *% ,let? ,#** % # % # *7i . BURSA . . LONDRA 7.96 LEUL ZURICH 3.17.59 PARIS 15.70 Piaţa staţionară. Cursurile fără mişcare. Paris 6.48 Belgia 22.95 Elveţia 31.76 Londra 860 1/2 Italia 8.63 New-York 164.70 Praga 4.89 Viena 23.30 Berlin 39-35 BURSA DIN PARIS Bucureşti 15.70 Londra 124.27 New-York 2560 Germania 610.25 Belgia 356 Italia 134.25 Praga 75.80 Serbia 45 Elveţia 493 Viena 361 Olanda 1026.50 BURSA DIN ZURICH It București 317,50 Berlin 12382 Amsterdam 208.20 New-York 519,32,50 Londra 2520.12 Paris 2028 .. Milano 2723 Praga 1539 Budapesta 9951 Belgrad 913 Viena 73.20 BURSA DIN LONDRA București 7.96 New-York 485.31 Paris 124.28 Bruxelles 3489.50 Italia 9255 Elveţia 251. 80 Olanda 1210.62 Praga 163.71 Germania 2036.20 Viena 3442 Budapesta 2785 Belgrad 276 BURSA DE ACŢIUNI Piaţa debută fermă. Urmeaza o puternică destindere. Toate valorile fiind oferite în cantităţi mari. Banca Naţională termină oferta la 14150 faţă de 14860 cursul cel mai ridicat de azi. Reşiţa 985 Petroliferele indigene susţinute. Cele cotate în străinătate mai slabe la închidere. Numeroase transacţiuni. Banca Naţională opt. 14600 375 400 300 150 Banca Blanck 1650 Banca Românească 1330 50 20 15 Soc. Steaua Română 1850 800 Soc. Astra Română 3700 650 Soc- Petrol Block 3500 Soc. I. R. D. P. opt. 490 80 Soc. Creditul Industrial 1170 40 Soc- România Petroliferă 560 50 Soc. S. R. D. 1035 30 25 15 Soc. I. R. D. P. III vărs. 290 Soc. Creditul Minier opt. 1430 40 45 50 30 Soc. Reşiţa 1015 20 30 15 16 1980 3/8 Renta Impropr. 59 3/8 Impr- Refacere: 66 1/2 5/8 65 Scrisuri Func. Rurale 57 1/2 Urbane București 56 3/4 It)fernaţiuni ---«ifess—— Abonamente la „Cuvântul“ LEI 700 pe an m 330 ff 6 luni M 200 „ 3 fJ Pentru Bănci, Instituţiuni şi Administraţii Publice, 1000 anu&L Pentru străinatatei un an 1700, 6 luni 850, 3 luni 500. Abonamentele încep la 1 şi 15 ale fiecărei Ioni Studenţeşti Căminul studenţesc argeşean anunţă pe domnişoarele şi domnii studenţi argeşeni că cererile de înscriere şi reînscriere în Cămin pe anul 1928—1929, însoţite de actele necesare, se primesc între 1—15 Septembrie la direcţia Căminului din Bucureşti, str. Viitorului 43-45 sau la Piteşti La Camera de Comerţ şi Industrie. Deasemenea se anunţă domnişoarele şi domnii studenţi cari au locuit în Cămin că cererile de reînscriere nu vor fi luate în consideraţie dacă nu vor fi plătit cotizaţiile în restanţă. Orice informaţiuni se pot lua de la Direcţia Căminului din Bucureşti sau de la Camera de Comerţ şi Industrie din Piteşti. Şcolare Ministerul instrucţiunei a hotărât, loi fiinţarea pe ziua de 1 Septembrie a unei şcoale comerciale superioare de fete, care va funcţiona în localul şcoalei comerciale elementare No. 1 de fete din str. g-ral Teii No. 6 (Piaţa Amzei), înscrierile se primesc între 1—5 Septembrie. La ministerul instrucţiunei au fost convocaţi ori directorii şcoalelor secundare din Capitală. S’au discutat chestiuni în legătură cu redeschiderea cursurilor. Examenele particulare de curs primar în Capitală vor începe în ziua de 5 Septembrie la şcoala No. 2 bieţi (Lucăci), înscrierile se vor primi la inspectoratul şcolar al Capitalei până în seara zilei de 14 Septembrie. □averse Toţi profesorii de religie curs secundar, sunt convocaţi în mod excepţional pentru azi ora 5 la sediul sec. cterului «Ajutorul». Comitetul asociaţiei depozitarilor de ziare, mulţumeşte şi pe această cale tuturor domnilor depozitari care au binevoit să trimeată adeziunile şi taxele pentu înscrierea în asociaţie. Totodată atrage atenţiunea celor ce doresc să faca parte din asociaţie, că ultimul termen, până când se pot înscrie este 1 Octombrie cor. La această dată înscrierea membrilor fondatori încetează, iar comitetul va trimete tuturor celor înscrişi statutul şi actul constitutiv spre semnare, urmând a se face regalizarea sătulului şi a asociaţiei. Vreţi să petreceţi? Vreţi să râdeţi? Vreţi să uitaţi necazurile? atunci veniţi la revista INTRE CIOCAN ŞI NICOVALI La Teatrul Cărăbuş TEATRU NOSTRU (Parcul Oteteleşanu) In fiecare seară Divorţul d-lui Duval Farsă în trei acte de BISSON cu G. Timică, Al. Ghiberlcon, Roland De Iassy, C. Hociung, Anicuţa Cârje, Nelly Caracioni, Fanţa Stancovici. Pe ziua de 3 Septembrie sunt convocaţi la ministerul instrucţiunei, inspectorii generali regionali pentru a fixa și decide asupra concediilor membrilor corpului didactic secundar. In curând apare Pro şi Contra rginetă politică şi literară Ministerul lucrărilor publice, prin delegatul său oficial, d. inginer Tache Paraschivescu, a întocmit definitiv planurile de construcţie a şoselei Naţionale, ce leagă Cetatea Eroilor Mănăstirea «Întregirea Neamului» (Bucium) cu împrejurimile Făgăraşului. Se va proceda la executarea lucrărilor pe teren, pentru a putea circula vehiculele invitaţilor oficiali, împreună cu tot poporul la solemnitatea punerei pietrei fundamentale a acestui sfânt locaş ce se înalţă în memoria eroilor noştri, pe locul sfinţit din ţara lui Negru-Vodă unde a mai fost un sfânt locaş ortodox în care s-au închinat strămoşii noştri. Astă seară la orele 19.35 vor pleca din Gara de Nord cu un vagon special pus la dispoziţie de direcţia generală C. F. R. cu reducere de 50 la sută, seria Septembrie a intelectualilor înscrişi pentru căminul Sâmbăta de Sus. Din partea Teatrului Naţional sunt trimişi: d-na Maria Cottescu, I. V. Prenta, Sindicatul Artelor Frumoase: d-nii Paciurea, sculptor, d-na şi d. Stauerer, pictor şi d-na şi d-ra Grimolea, iar din partea Asociaţiei Generale a Presei Române , d-na şi d. Răpeanu. Toţi cei de mai sus se vor afla astă seară în Gara de Nord, unde un delegat al seriei va conduce pe toţi la vagonul special. a ■»——ooxxxoo-----—