Cuventul, martie 1933 (Anul 9, nr. 2821-2849)

1933-03-02 / nr. 2821

I 1933 MARTIE 31 zii© Miercuri Zile trecute 59. Zile râmase 306. Răsăritul Soarelui 6.55. Apusul Soarelui 18.0. Lună Nouă, a 6-a zi. Zi ’ntâi de Mărţişor, încep zilele Babelor. Ort.: Cuvioasa Martiră Epidochia. Cai.: -1- Miercurea Cenuşii Prot.: Albina. Evr.: 3 Adar 5693. Mah.: 4 Giul-Rade 1351. AZI Buletin meteorologic Timpul probabil dela 28 Februarie la 1 Martie 1933 ora 20. Presiunea în creștere cu 2-4 m. m. Cerul mai mult acoperit. Vânt potrivit din sectorul Nord Estic. Temperatura va continua să scadă uşor. In Banat şi câmpia Dunării uşoară fulguia'^. •----0X0---- radio Miercuri 1 Martie 1933 12.50: Bursa de cereale,, bursa de efecte, cota apelor Dunării. 13.00: Muzică de dans (plăci de gramofon). 13.45: Informaţiuni şi semnal orar. 14.00: Muzică simfonică (plăci de gramofon). 18.00: Orchestra Radio: O. Bohlmann: Spiritul de libertate-marş; Gounod: Valsul, din «Faust»; Auber: Uvertură la „Zidar şi Lăcătuş"’; Rich. Wagner : Fantezie din «Lohengrin»; P. Lincke: Idila licurilor. 19.00 Informaţiuni, meteorul şi seminal orar. , 19.10: DT1 Neagu Boerescu: De ce trebue să învăţăm Ski-ul. * 19.25: Orchestra Radio; Granickstaedten; Potpuri din opereta «Orlov» ; Schmalstieh: Cuvinte de dragoste, romanţă; R. Demaret: Bib şi Bob-intermezzo; I. Hochmann: Liliacul-fox trot. UNIVERSITATEA RADIO Din ciclul asupra României. 20.00: D-l ing. Dion Mardan România minieră (60). 20.20: D-l I. Al. Brătescu-Voinești: Despre pescuit. PROGRAM DE SEARA 20.40: Muzică vocală (plăci de gramofon). 21.00: Ora exactă: D-l George Cocea, violoncel; Vivaldi: Sonata în la minor; Schumann: Adagio; Goenz: Scherzo. 21.30: D-l Alex. Obedenaru: Amintiri din 1877. 21.45: D-na Gliita Mendl-Sehapira, piano: Mozart: Sonata No. 9 în la major; Chopin: Polonaise-fantaisie. 22.15: D-l Vasile Filip, violină: Ysaye: Sonata IlI-a violină solo: Kreisler : Chanson Louis XIIII et pavane; Padre Martini-Kreisler: Andantino; Kreisler: La precieuse; Pugnani-Kreisler: Preludiu şi Alegro. 22.45: Informaţiuni şi ştiri sportive. In noaptea de 1 Martie C. D. Roşu, Moşilor 45, telefon 3.46.21; Farmacia Schuster (A. Prall), Victoriei 138, tel. 2.21.54; N. S. GeorgescU, Grăitei 323, tel. 3.48.09; Farmacia Gresser (Angela Francesco-Popescu), Moşilor 272, tel. 2.54.12; Farmacia Nioilau ,C. Opreanu), Rahovei 79, tel. 315.80; A. Solomon, Dudesti 28, tel. 3.0661, fo. Sterescu, Elisabeta 34, tel. 3.63.34; M. Paleacu, Col. M. Ghica 77; St. Leonescu Romană, colt Tunari 2; St. Antonescu, Stefan cel Mare 166, tel. 2.14.06; J. Cotinghiu, Giurgiului 1. CaBTreviste Au apărut Nr. 1 şi 2 (Februarie) din «Foaie pentru suflet», cu articole d° pe rolul Petre Chiricuţă, AL Lascarov, Moldovan, I. Gr. Oprişan, Cilaudda Millian, ş. a. Clişee şi vignete de d-na L. Ionescu-Maritza. Apare bilunar, pentru zidire sufletească în familii. Abonament lei 40 anual. Redacţia şi aci-fia : Traian 142. * A apărut No. 14 al revistei satirice «La Zid», cu «Amorul». Articolele de d-nii T. Theodorescu Branişte, Ion Dumitrescu, T. Lastun, Ion Anestin, etc. Numeroase litografii originale de Ion Anestin. Polemici, informaţiuni, fapte. Un număr de 16 pagini 10 lei. ❖ A apărut «încotro?» anul III. No. 89, cu următorul sumar: «Amorul văzut de aproape», «încotro?» în ancheta. «D .Ion Lugoşianu în halat şi papuci», «încotro?» la Marcuta. Cam aşa vor sfârşi cei trei de la «încotro?»; «O nuntă ca’n poveste...»; «Miss»-ele în misiune»; «Veninul». Svonuri, fapte, răfueli, culise, polemici, răulii. Redactori: Victor Rodan, Tudor Şoimaru, L. G. Legrel. 12 pagini ilustrate de Dragoş şi I. Val 7 lei. * In curând va apare în editura «Cugetarea» Legea pentru înfiinţarea şi organizarea jurisdicţiei muncii adnotată cu lucrările pregătitoare şi cu comentarii asupra modificărilor ce aduce legilor in vigoare da I. Giurariu avocat al Federaţiei Sindicatelor de Funcţionari Particulari din România De toate şi de pretutindeni bloc «Opheos, dansatorul alb», cu care dresorul lui, dr. Hermann Ostermaier, obţine mari succese la Wintergarten din Berlin Oseminte poarta nenoroc In cripta unei mici capele din satul englez Rothwell se află osemintele a zeci de soldaţi căzuţi cu 300 ani în urmă, în bătălia de la Naseby. Din cauza aceasta, cripta este foarte des vizitată. Dar cei mai ciudaţi vizitatori i-a avut zilele trecute. La paracliser se prezintă într’o bună zi un bătrân însoţit de o bătrână, amândoi arătând a fi foarte amărâţi. Sugară pe paracliser să-i lase a vizita cripta fără alti martori. Ajuns înăuntru, bărbatul scoase dintr’o servietă câteva oase și le puse lângă celelalte aflate în criptă. La întrebarea paracliserului, mirat de gestul bătrânului, acesta ii răspunse: «Venim special din Australia în acest scop. Acum şase ani am vizitat patria noastră, Anglia, şi am venit şi în această criptă. îmi veni atunci ideia să iau, într’un moment când nu voi fi observat, un os ca amintire- Am regretat, enorm de mult micul furtișag, căci osemintele ne-au purtat nenoroc. Când ne-am înapoiat în Australia, am găsit un copil greu bolnav. Chiar a şi murit la putină vreme după aceea. In anii următori am mai înregistrat trei morţi în familie. Am scos din casă oasele, dar de geaba N’a trecut mult şi am avut al cincilea mort. Când am înmormântat şi pe acesta, preotul, căruia i-am povestit cele întâmplate, ne-a sfătuit să ducem osemintele la locul de unde le-am luat. Aşa vom scăpa de nenorocirile cari s’au abătut asupra noastră». Bătrânul îşi şterse ochii şi îngenunchie îngânând o lungă rugăciune. Când se amestecă zeii.» In sătuleţul de eschimoşi Nunivak, complect izolat de civilizaţie, un mic scandal de natură matrimonială era de curând să degenereze într’o gravă vărsare de sânge. Un bogat, dar nu prea june eschimos avea o soţie şi frumoasă şi tânără. Nu e deci de mirare că se găsi un vecin care cam ameninţa liniştea casei, vizitând pe frumoasa-i vecină în timp ce soţul ei era dus la pescuit. Când cel încornorat află cum stă cazul, se purtă ca un adevărat gentleman; provocă la duel pe distrugătorul cinstei casei lui. Cei doi bărbaţi o porniră cu arcul şi cu săgeata, să reguleze această chestie de onoare. O mare mulţime de consăteni îi urmară. Iată ca la faţa locului veni şi preotul satului, preot încă de moda veche. El ştiu, prin puterea elocinţei lui să cheme duhurile rele. Cei doi combatanţi fură cuprinşi de frică. «Amicul casei» îşi recunoscu vina şi făcu jurământ să abandoneze pasiunea lui. Nu e aceasta o superstiţie binefăcătoare1? Când te duci la teatru cu bilet gratuit Ziarele olandeze povestesc o întâmplare petrecută zilele acestea şi care dovedeşte cât de departe a putut duce naivitatea — ca să nu-i zicem decât pe ocolite — o tânără pereche. Intr’una din după amiezele trecute domnul şi doamna Maasten primiră o scrisoare care pe lângă multe felicitări conţinea şi două bilete pentru reprezentativ din acea seară de operă. Cei doi se gândiră mult cam din prietenii sau cunoscuţii lor să le fi făcut această surpriză plăcută şi anonimă. Se gândiră ce se gândiră şi apoi se duseră la operă. După spectacol au încheiat petrecerea cu un supeu copios şi prelungit. Când se înapoiară acasă, îi mai aştepta o surpriză. Toată locuinţa le era golită şi în mijlocul salonului găsiră o hârtie mare, pe care erau scrise următoarele: «Noi suntem doi. Ne-am gândit mult până să găsim cum să vă facem o plăcere. Cele două bilete sunt dela noi». Cum locuinţa tinerei perechi era izolată, n’a fost lucru greu să fie atât de radical prădată. Poliţia caută cu înfrigurare pe cei doi «prieteni» şi până ce-i va prinde, domnul şi doamna Maasten s’au hotărât să nu mai meargă la teatru decât cu bilete cumpărate de ei, tifuiti Prima lecţie de patinaj Corpul Eufrosinei Văcărescu a fost adus vi vară CONSTANŢA. 27. Cu vaporul «Bulgaria» sub pavilion italian, au fost aduse în portul nostru rămăşiţele pământeşti ale Eufrosinei Văcărescu, care a încetat din viaţă la Paris. Pe bordul vaporului a fost improvizat un catafalc pe care a fost aşezat corpul defunctei. Astăzi, la orele 12, în prezenţa autorităţilor locale şi a echipajului vaporului «Bulgaria», P. S. Episcop Gherontie, asistat de vicarul Dumitrescu şi un arhidiacon, a oficiat un parastas pe bord, după care corpul decedatei a fost scoborât din vapor şi aşezat într’un vagon mortuar ataşat trenului rapid de Bucureşti, spre a fi transportat la moşia Văcăreştilor unde va fi înhumat. Pe sicriu se aflau depuse trei coroane, dintre cari una din partea principesei de Muntenegru. -------00X30 ----Slin art slice Sâmbătii 4 Martie a. c. Teatrul Naţional, reprezintă în matineu Vlaicu Vodă zguduitoarea dramă a lui Davila cu artistul Aurel Ghiţescu de la Teatrul Naţional din Iaşi, în reprezentaţie. . «Amantul d-nei Chatterley din Matache» este titlul nouei reviste ce se joacă la teatrul cinema «Maria» leu Niculescu-Buzău, Cleo Dragomirescu, Dan Demetrescu, Nae Simionescu, Nuţi Vlădescu şi numere de Music-hall în frunte cu clovnul muzical «Bazola». Rulează şi filmul «Visul din Schoenbrunn» cu Martha Eggerth, o operetă modernă cu o excelentă muzică vieneză, comedia «Un pacient simpatic» cu Hans Moser și Jurnal Fox. Serbare® de la liceul „SIRCili“ Liceul «Gh. Şincai» din Bucureşti a sărbătorit,eri dimineaţă, 40 de ani de la înfiinţare. Cu acest prilej a avut loc o serbare dată de elevii liceului. D. prof. Nedioglu, directorul şcoalei, a ţinut o cuvântare în care a făcut istoricul liceului. Corul elevilor, sub conducerea d-lui prof. Oancea, a executat diferite arii. La ora 1 d. a. a avut loc un banchet la care au participat profesorii liceului. CUVÂNTUL JOI 2 MARTIE 2933 Operă Reaiaaa Astăseară Miercuri Opera reprezintă «CARMEN» capodopera lui Bizet, sub conducerea muzicală a d-lui Ionel Perlea şi cu concursul d-nei Lia Pop, prima contraltă a operei din Cluj, care va interpreta rolul Carmencitei, compleetează ansamblul d-nele Em. Guţianu, V. Miciora, Zoe Corfescu și d-nii Emil Marinescu, Al. Lupescu, R. Steiner- Gh. Ștefanovici, L. Nanu și I. Manolescu. Teatrul Naţional nr In cursul săptămânei Teatrul Naţional va relua două piese din repertoriul Permanent «Viforul» de Delavrancea, în seara de Joi 2 Martie şi «Vlaicu-Vodă» de Al. Davila, în matineul de Sâmbătă, 4 Martie, cu preţuri reduse. r1 Viitoarea premieră a Teatrului Naţional are loc în seara de Luni, 6 Martie, când se va reprezenta, în prezenţa M. S. Regelui, comedia «Gaiţele» de d. Al- Kiriţescu cu d-nele Marioara Zimniceanu, Aura Buzescu, Cluceru, Cleo-Pan Nataşa Alexandra, Tantzi Bogdan, d-nii N. Bălţăteanu, Al. Ghiberlcon, Al. Marius, etc. —-—exo—— De la Liga Culturală Sâmbătă 4 Martie, între orele 6 şi 9 seara «Liga Culturală», secţiunea Bucureşti, continuă lecţiile de jocuri româneşti în Palatul «Ligii Culturale», Bulevardul Schitu Dfăgureanu Nr. 1, unde vor continua regulat în fiecare Sâmbătă şi la aceleaşi ore. Membrii «Ligii Culturale», sau orice doritor să învețe adevăratele jocuri româneşti, subtrugați a lua parte în număr cât mai iare. -ooxoo- Balul Cu:i -~ 'J Primim : După cererea generală, balurile de Purim anunţate de organizaţiunile evreeşti din Capitală în fruntea cărora se află societăţile A. C. F. E., comitetul de patronaj al spitalului, al grădinii de copii A. C. F. E.-Dudeşti, Eforiile şcoalelor Fraternitatea j'Zwâ, Instrucţiunea Goldfarh, Focşgneaxiu, Ciocanul, Boneţii Romaneubie Unite, precum şi marile organizaţiuni Maccabi şi Institutul de orientare profesională U E. R.,vor avea loc în loc de Sâmbătă 11. duminică 12 Martie, orele 10 seara, în saloanele Cercului Libertatea, Liedertafel şi Barascheum. * Se pregătesc numeroase surprize. Invitaţiunile se pot ridica dela comitetele sus numite şi de la sediul comunităţii din calea Dudeşti 24. * Sâmbătă 4 Martie, ora 8 seara, va avea loc, în saloanele «Gib» din strada Isvor, primul bal al cooperatorilor din Capitală, organizat de banca populară cooperativă «Cuţitu de Argint» şi pus sub patronajul d-lor Gr. Mladenatz, directorul general al Oficiului Naţional de Cooperaţie şi Petre Frumuzache, secretar genral al ministerului de interne. Fondul vaservi la ajutorarea populaţiei nevoiaşe. * La asociaţia culturală «Concordia» (str. Batişte 25) va conferenţia azi, Miercuri, la ora 9 seara, d. dr. I. Ghelerter, despre: «Fapte documentate şi fapte trăite din trecutul evreilor români». Vor asista membrii tuturor secţiunilor asociaţiei. Biletele pentru public la «Concordia». -------0X0----- Conferinţă despre România la Varşovia * In ziua de 23 Februarie a avut loc la Varşovia în sala «Institutului Oriental» o conferinţă cu discuţii, consacrată problemelor economice polono-române. Au conferenţiat : senatorul I. Ivanovski, preşedintele camerei de comerţ polono-română, despre «Problema legăturilor economice polono-române»; Feliks Rostkowski despre «Nota comună a intereselor Poloniei şi României la mare»; Bernard K. Zipper despre «Legăturile de comunicaţie între România şi Dantzig». Moartea unei scriitoare la Brasov . I BRAŞOV, 27. — In localitate a încetat din viată, astă noapte, cunoscuta scriitoare şi ziaristă, Naghi Carola-Nedelcu. Ea era colaboratoare la ziarul minoritar «Brassói Lapok» şi «Nep Ujsag», unde desvolta o activitate pentru apropierea româno-maghiară. Naghy Carola-Nedelcu a scris mai multe poezii, o operetă şi un roman social.Ea moare în vârstă de 28 ani şi lasă unanime regrete de cercurile locale, unde se bucura de o simpatie reală. înmormântarea va avea loc Miercuri, 1 Martie, la ora 3 d. a. Extraordinară LA CINEMATOGRAFELE ■ SELECT, BD.PAlACE PREMIERAMULTASTEPTATULUI FILM ›?n ox³• CURTIZANA" cea yyiai mape creaţie a cete■ mxkkmno ALA TU IU LE LARK GABLE Biletele de Savoare strict suspendate ijloace pentru menţinerea şcolilor (Continuarea articolului din pag. I-a) ------------------0090------------------ numai ei singuri să plătească sume foarte mari comitetului, pe când altfel taxele se repartizează pe toată populaţia şcolară secundară a ţarei, fără privilegiaţi sau năpăstuiţi şi este foarte redusă, deci uşor de suportat. Şi mai important este că prin piaţa profesorilor de către comitetele şcolare, se creiază o stare de lucruri neîngăduit de periculoasă pentru bunul mers al învăţământului, profesorul şi conştiinţa lui fiind striviţi între două imperative. Unul, acel al necesitatei de a avea — pentru a-şi asigura salariul — cât mai mulţi elevi, oricât de nepregătiţi ar fi şi al doilea dependenţă de comitet şi alţi factori extraşcolari, cu interese totdeauna potrivnice rigurozitei selecţionărei valorilor. Cu siguranţă că dacă se adoptă sistemul retribuirei profesorilor prin comitete la şcolile desfiinţate, se va ajunge la rezultatul că toţi copiii puternicilor vor ocupa locurile din şcolile statului, iar cei ai nevoiaşilor, vor urma să plătească pentru învăţătură. Nu cred să existe nici un părinte ostil acestui mod de procedare, mai comod şi sigur pentru fiecare decât ameninţarea în fiecare an cu desfiinţarea şcoalei copilului său şi care procedare ar fi şi mai umană, dacă un elev sărac ar plăti o sumă mai redusă ca aceasta, creându-se cota celor ai căror părinţi sunt însătriţi şi în acelaş timp cheltuelile ministerului cu învăţământul secundar s’ar reduce cu 50 la sută în loc de 28 la sută cu cât s’au redus prin desfiinţarea şcolilor. încasarea de fisc a acestor taxe este mai sigură ca oricare alta prin obligaţia direcţiunilor şcolare de a pretinde elevilor recipisele respective. Al. Manciulescu Profesor, Ploeşti Noul decan al Baroului de Ilfov Consiliul de disciplină al Baroului de Ilfov a proclamat ales cu unanimitate de voturi ca decan al Baroului de Ilfov pe d- Radu D. Rosetti. Alegerea trebuia să aibă loc Duminică 5 Martie. Intru cât nu s’a depus, însă, nici o altă candidatură. Luni expirând termenul, consiliul a decis proclamarea. D. Gh. Petrovici, a fost ales prodecan. -------ooZoo------ Revistă maghiari confiscaţi la Braşov BRAŞOV, 27. — Sub conducerea d-lui Imre Nikes, apare la Oradia Mare, revista ziariştilor şi scriitorilor maghiari «iKialtas» («Strigătul») Revista aceasta a fost confiscata astăzi la Braşov de către organele siguranţei, iar la Oradia Mare. Unde se tipărea, au fost confiscate toate numerile imprimate. —-—ooxoo----- Trianon: „MEPHISTO »»• Un bandit celebru, artist în meseria lui, terorizează o lume şi dă mult de lucru poliţiilor din statele occidentale. Numele obsedează pe toţi O serie de crime învăluite în mister formează începutul senzaţionalelor aventuri. Partea principală a acţiunei este consacrată odiseei unui personaj foarte simpatic (poliţist), care prin diversele lui talente, ingeniozităţii şi curajului său, închee acţiunea cu o satisfacţie generală.. Pentru atingerea scopului final, detectivul nostru cântă cu mult talent o şansonetă pariziană cu referen popular intri o tavernă din Marsilia. Peripeţiile sunt redate cu atmosferă de mister şi continuă emoţie. Mihalescu se identifică perfect cu un scamator, excroc de bâlciu. Apare cu figura liberă de orice intervenţie a recuzitei, o revedere plăcută pentru admiratorii lui. Toţi ceilalţi interpreţi se achită cu multă conştiinţă profesională. Filmul este predominat de un ritm accelerat şi de o diversitate mare de lumini şi umbre, care ajută mult la atigerea scopului urmărit de regizori. «Mephisto» e un spectacol de mare senzaţie, poliţist, emoţionant. ❖ Jurnalul «Fox-Movietone» ne aduce un reportaj de mare actualitate din războiul chino-japonez, curse de automobile pe ninsoare, distrugerea stupefiantelor confiscate de poliţia în cursul anului trecut la New- York şi un admirabil moment din viaţa pinguinilor, luat chiar în insula, denumită «patria lor». QUICK Ciclul Beethoven In prezenţa M. S. Regina Maria va avea loc mâine, joi, ora 5 jum. da., la fundatiunea «Dalles» al doilea concert din ciclul integral al sonatelor pentru pian şi vioară de Beethoven, dat de d-na Cella Delavrancea şi d. Alexandru Theodorescu, cu următorul program Sonata Primăverei op. 24, La major Sonata op. 30 No. L La major Sonata op. 30 No. 2 do minor. Bilete la J. Feder, -------ooxoo----— Elhozni! Sâmbătă 5 Martie se deschide în sala librăriei de artă «Hasefer» (str. Karagheorghevici 9) expoziţia d-lui Jean David, un pictor care duce până la ultimele consecinţe de avantgardă ideile plastice , moderne. Expoziţia d-lui Jean David, va fi, de bună seamă, dacă nu o certă realizare, dar cea mai interesantă, cea mai nouă manifestare plastică a anului acesta. -ooxoo- MIZERII & indiscreţii ----exu----D. Stelian Popescu, eminentul nostru confrate, ale cărui revoluţionare teorii geometrice şi anatomice le-am relevat nu de mult, cu plăcere, la această rubrică, publică în ultimul număr al Universului un nou articol sensaţional. D. Stelian, care a terminat-o cu fascismul şi cu problemele exotice, se reîntoarce spre problemele autohtone, atacând deocamdată chestiunea complexă a zăpezii, a tarifelor C. FR. şi a amatorilor de ski. In deosebi, sunt de remarcat pasagiile în care d-sa cochetează cu gramatica română, faţă de care dovedeşte o veche infidelitate«Nu va fi câştigând prea mult căile ferate» zice d. Stelian, introducând o gravă vrajbă între subiect şi predicat, de unde intr’adevăr căile, ferate nu ştiu ce vor fi câştigând. Ştiinţa acordului este însă în stilul d-sale de resurse şi nuanţe infinite. Admiraţi bună oară următorul răsbel gramatical: «Cu mare greutate, s’a putut ajunge anul trecut şi anul acesta la O MICA REDUCERE, PE CARI cei dela C. F. R. o drămuesc parcă ar fi SPITERUL DE FARMACIE. Ca să fim drepţi, ce e predominant în acest period, nu e inovaţia gramaticală, cât fantezia imaginii. D. Stelian precizează totul cu o stringenţă, pe care o va fi învăţat de la marele său coleg din antichitate, Cornelius Tacitus. Căci d-sa nu lasă nici o noţiune în vag şi când vorbeşte despre un spiţer, ţine să se ştie că este anume un spiţer de farmacie, nu Doamne fereşte de altceva. Lecţie de claritate şi de nuanţare a ideilor, pe care Academia română nu poate întârzia de a şi-o însuşi❖ La inaugurarea palatului societăţii medicilor veterinari, d. Udriski, cunoscutul doctor al animalelor — cunoscut oamenilor, înţelegem, — a ţinut o cuvântare în care a amintit o întâmplare din viaţa Regelui, a d-sale şi a unui câine. Anume, că i s’a adus odată, de mult, când Regele Carol era copil, un câine bolnav şi i s’a exprimat rugămintea fierbinte a micului principe, să i-l facă bine pentrucă îl iubeşte mult... Furat de amintire, distrat — lapsus lingue sau lapsus calami — distinsul medic a continuat astfel: — Regele nostru iubeşte toate animalele, deci... şi pe noi, medicii veterinari! ?... Un zâmbet a fluturat pe toate feţele — să zicem şi noi ca d-rul Udriski, deci şi pe-ale medicilor veterinari —şi un ropot de aplause a întrerupt cuvântarea subliniind savoarea lapsus-ului... Scorpion & Comp. spectacolele zilei Teatre OPERA ROMANA; Carmen. TEATRUL NATIONAL: Titanic Vals. TEATRUL VENTURA: Veninul. REGINA MARIA: Omul fără identitate. TEATRUL ALHAMBRA: Alhambra în carnaval. MAJESTIC: Yo-Yo. Cinematografe BOULEVARD PLACE: Suzan Lenox. CAPITOL: Cântecul vieţii. REGAL: Pijamaua doamnei. FEMINA: Cavalerii Bulevardelor. TRIANON: Mephisto. VOX; Cruci de lemn. CORSO: Gitta. RIO; Eroii aerului; seara program de Music Hall. SELECT: Suzan Lenox ROXY: Cântecul vieţii. FORUM: Viciul şi Masca din Hollywood. OMNIA: Viciul blond şi Secretul secretarei-LIDO: Melo şi In drum spre fericire. TOMIS: Semnul crucii şi jurnal. SALA FRANKLIN: Orfana, Haiducul. SALA EPISCOPIA : L’Aigle.i : Cântecul Trandafirilor. AMERICAN: Semnul crucii şi jurnal Fox-TERRA: Dansatoarea curţii imperiale, seara revistă. MILANO: «Grand Hotel» şi Stan şi Bran escroci. VOLTA BUZEŞTI: Arsene Lupin şi Melodia dragostei. MARCONI: Semnul crucii şi jurnal. MARNA: Visul din Schonbrunn şi Pacientul simpatic, seara revistă. LUX: Omul de emi şi Shanghai sub bombe. TRIUMF: Execuţia spioanei şi complectări sonore. RAHOVA: Sânge cald... sânge vienez şi Lumina albastă. 30X00- Eroul dramei din Galaţi a murit GALAŢI 27. Cu toate sforţările date de medici, tânărul Colţov, eroul dramei de zilele trecute din oraşul nostru, a încetat din viaţă, în urma unei complicaţii. Parchetul a autorizat înmormântarea, care s-a făcut foarte simplă, Colţov neavând nici o rudă în oraş.