Dimineaţa, iunie 1906 (Anul 3, nr. 831-860)

1906-06-11 / nr. 841

zssssm&izmmms&ri®______________ Anni Lu. au. 891 BAU TELEFON { PUBLICITATEA: Concedată exclusiv AGENȚIEI DE PUBLICITATE CAROL SCHULDER. & Co. București, Str. Karageorgevici ÎS Telefon S 4. Pentru Austria, Ungaria și Germania A se adresa: d-Ior M. Dukes nachf. Max Augenfeld & Emerich Lessner.— wies concesiune exclusivă 5 Hi mi ín tonast tara / DIRECTOR CONST. MINLE ABONAMENTE Simple (Dimineața) Un an . . . .*....................'. Lei 18.— 1lual.................................. » *■— 3 1. „ 4.50 1 ianä.................................... „ 1,50 IW 8TRAILA TAXE ÎNDOIT Combinate (Adevărul și Dimineața) ün an .... lel 82 I 3 Inni . . 8 . • „ 16 I 1 lună . . . , 3 DAUT l'W STP AIVATATE 1SDOIT Sfiul pentru Capitati» Mo. 14/10 Provincie și Străinătate No. 13/40 Apare zilnic la ora 4 dimineața cu ultimele știri ale nopții. Jburourile ziarului str . Sărindar 1 Ultimma oră telegrafică Prin FIB, SPECIAL dela corespondenții noștri din: Londra, Paris, Borlin, Viena și Budapesta *S ® ♦ "S> ♦ ISSS3 ®" Știri din Sfinșia Procesul unor revoluționari Odrga, 9 Iunie.— Astăzi s’a prezentat înaintea tribunalului procesul închișilor cu ocaziunea revoluționoi din Malta, anul trecut. Numărul lor este de 86, iar ca martori sunt citate peste 400 de persoane. Cuirasat rus scos din mare Petersburg, 9 iunie. — Știri sosite din Extremul Orient, spun că japonezii lucrează acum cu mare activitate la scoaterea cuirasatului „Novik“, scufundat pe timpul războiului. Grevă in Petersburg Petersburg, 9 iunie. Lucrătorii atelierelor Petrovschi, în numărul de 400, au declarat greva. Ei umblă din atelier în atelier, oprind pe tovarăși de la lucru. Un lucrător a fost omorît împreună cu ferrfeea sa, deoarece s-a opus la cererea tovarășilor de a părăsi lucrul. întors din închisoare Odesa, 9 iunie.— Profesorul universităței locale, Lisencov, s’a întors din închisoare, isprăvindu-și pedeapsa la care fusese condamnat de consiliul de razbunü. Reforma căilor ferate ruse Petersburg, 9 iunie.— La ministerul lucrărilor publice se lucrează cu mare activitate la noua lege de reorganizare a căilor ferate. Grevă generală Varșovia, 6 Iunie. — Azi a izbucnit la Lodz greva generală. Demisia suveranului rus Petersburg, 9 iunie. — Primul ministru Goremkin, a înaintat era țarului din mm de misiunea întregului cabinet. Noul președinte al consiliului va fi probabil Erhardt, guvernatorul Finlandei. Amănunte îngrozitoare despre măcel Berlin 9 Iunie. — Asupra măcelurilor din Bialistok se telegrafiaza detalii tot mai îngrozitoare. Comisiunea Dumei trimeasă în anchetă a constatat orori namai auzite. Astfel intre altele, fete tinere au fost masacrate în fața mamelor lor. Unui bărbat i s’au tăiat ambele picioare. La foarte mulți li s’au bătut cuie în cap și în ochi. Medicul spitalului evreesc, care pansa pe răniți în curtea spitalului, a fost bătut cu drugi de fier, pînă ce a căzut mort. Numărul morților devine tot mai mare. Multe cadavre au fost înmormîntate în ascuns. In șanțurile și pădurile de lîngă oraș se găsesc mele si cadavre. In spital se află 55 de persoane cu răni foarte grave. Un judecător a povestit comisiunea de anchetă că Vinerea trecută a fost martor cînd trupele primiseră ordinul de a nu ocroti acele case cari sunt jefuite de tulburători. Un preot rus a declarat ca nici o bombă n’a fost aruncată și nici un glonte nu s’a tras asupra procesiunii. Erî a sosit la Bialistok un comisar regal spre a asculta pe martori. Rebeliunea din Dorpat Hamburg, 9 iunie.— Se depășează din Riga că regimentul din Dorpat s-a revoltat. Soldații au ucis doi ofițeri. Cazarma a fost înconjurată de cavalerie. Duma și miniștrii Petersburg, 9 Iunie. — Duma —. Desbaterile Dumei asupra explicațiunilor miniștrilor continuă. Deputatul Ramichvili, din Caucazia, socialist, protestează contra interpelărilor particulare din administrațiune atunci cînd guvernul comite zilnic monstruoșitățî și cînd ministrul de interne dispune de tot in Rusia chiar de școli și de biserici. Oratorul blamează pe ministrul de interne care a îndrăzit să zică că nu va fi condus din cauza zgomotului din sala de ședințe. El termină zicînd că atitudinea ostilă a Dumei nu relatează încă adevărata atitudine a țărei care este cu mult mai energică contra guvernului. Deputatul Aladin în numele grupului muncitorilor se miră de aparițiunea miniștrilor în Dumă și zice că un ministru a îndrăznit să vorbească corespondentului ziarului „Times“ ca despre o adunare revoluționară, dar tragedia de la Bialistok a revoltat sentimentul Europei. Același ziar atâc de binevoitor Rusiei a publicaun articol foarte violent contra guvernului rusesc. Profesorul Kovalevski a demonstrat că lipsa de autoritate a Rusiei se datorește tulburărilor. Witte el însuși a mărturisit oratorului în guvernului său că nu putea timpul face nimic. Descoperirea unui depozit de arme Varșovia 9, Iunie.—Poliția a descoperit la locuința lui Laecarov, un adevărat depozit de arme, revolvere, dinamită etc. Au fost arestați cinci inși. Ciocniri la Moscova Moscova, 9 Iunie.—Greviștii s’au întrunit în număr de peste 500. Poliția i-a provocat să se risipească. Ei au răspuns cu pietre, revolvere. Armata adusă a tras focuri. Au fost un mort și doi răniți. Relația oficioasă în privința desordinelor militare din Sevastopol Petersburg, 9 iunie. — „Agenția Westnic“ publică știrea următoare din Sevastopol : prima companie de fortăreață a primit la 19 Iunie, ordinul să facă garda. Celelalte companii au împedicat pe camarazii lor să ia armele, și batalionul a fost dezarmat de către trupele celelalte și transportat la 20 Iunie spre nord, unde resvrătiții au pătruns in magaziile unui alt batalion de unde au luat arme și munițiuni. Ei au fost împresurați și arestați; batalionul 2 de artilerie nu a luat parte la aceste excese. Măi târziu s’au descoperit mai multe tunuri încărcate îndreptate contra orașului și a populațiunei. Ele au fost luate și astfel panica a încetat. Nu mai e de temut nici o complicțiune. Situația la Kronstadt Petersburg, 9 iunie. — Despre situațiunea din Kronstadt vin știri îmbucurătoare, după care nu mai poate fi teamă de nimic. Rebeliunile se întind Varșovia, 9 Iunie.—Batalionul 10 s’a revoltat. Zece ofițeri și 10 soldați au șarjat mulțimea. Un ofițer a căzut rănit, cum și mai mulți particulari. In Riezan au fost mari turburări. Situația la Libau Petersburg, 9 Iunie.—Din Kronstadt se anunță: Toate vasele au plecat din port spre Libau pe neașteptate. In oraș au fost aduse trupe de gardă. Pagubele din Bialostok Berlin, 9 Iunie. — Din Bialostok se anunță. Pagubele se urcă la un milion de ruble. Păgubbaiî sunt 90 la sută negustori cunoscuți. Ingiijare la Bialistok Berlin, 9 Iunie. — Din Bialostok se anunță instanței izraelite, că deputații din Duma vepițî în anchetă au plecat. Această împrejurare face pe evreii din Bialostok să fie foarte îngrijați, după cum prezența acestor deputați îi liniștise. Șeful poliției continuă cercetarea și zice că măcelurile din Bialostok sunt o mare nenorocire pentru întreaga Rusie și că guvernul este dator de a stabili adevărul în această chestiune. Masacrele din Bialistok vizate de poliție Petersburg, 9 iunie.—Deputatul Ciadapkine înapoiat de la,,Bialistok afirmă că masacrarea evreilor a fost organizată de către funcționarii poliției. Semnalul masacrului a fost dat prin explozia unei rachete dar nu plin a unei bombe. Guvernatorul a dat dovada celei mai mari inacțiuni cînd au fost atacați evreii. Trupele au tras asupra lor socotindu-i ca revoluționari. Alte regimente revoltate Petersburg, 9 Iunie. Ziarele află din Moscova că soldații din garnizoană au ținut o adunare în care s’au rostit pentru o atitudine corectă atît cît guvernul nu va dizolva Duma și nu va lua nici o altă măsură de represiune. Alte ziare află că in regimentele de tiraliori de la Krasnoiarski a izbucnit răscoală. Un soldat care rănit un colonel printr’o lovitură aplicată pe cap și un căpitan, a fost ucis. Manifestațiile soldaților din Riezan Petersburg,9 iunie. — „Agenția Westari“ rectifică știrea dată de ziarul „Divad Welt“- in privința ferberea ce a domnit în regimentul Bolchow de la Riesan. Soldații baajutor pentru jefuiții din Bialistov Petersburg, 9 iunie. Ziarul Novoje Vremja afirmă că o parte din guvern a voit să acorde 2 milioane de ruble pentru cei care au fost jefuiți la Bialistoc, Erijan și Elisabetopol, dar majoritatea membrilor guvernului au fost contra. Este foarte probabil că ministerul va propune Dumei un proiect de lege, pentru a veni în ajutorul jefuiților. d Nouă măceluri pregătite la Homel Petersburg, 9 iunie. — Deputatul Sinaver primește o telegramă, din Homnel, de la vicepreședintele Camerei de comerț de acolo, care îi comunică că se prepară măceluri la Homnet și roagă ministrul de justiție să intervie ca măcelurile contra evreilor să fie împiedicate. Galionului 4 au tras în noaptea de 19 iunie mai multe focuri în aer. Comandantul regimentului a văzut aceasta și soldații s-au grăbit să-i comunice mai multe reclamațiuni cu caracter economic- Comandantul a reușit să liniștească pe soldați. Nici o altă manifestațiune nu a mai avut loc și nu a fost nimeni rănit nici ucis. AToua grevă Baku, 9 Iunie.—„Agenția Vestnic“ află că lucrătorii uzinelor de vartă de la Bibicibat și Balabanov s’au pus în grevă. Bandele sârbești Sofia, 9 iunie. O banda sârbă de 60 de oameni, a intrat în satul Batovo, de unde a luat ca ostatici 12 țărani. Șeful bandei a oprit pe trei din aceștia, iar celorlalți le-a dat drumul spunîndu-le să intervină ca satul întreg să recunoască, suzeranitatea patriarhului. Bandele grecești Sofia, fi, Iunie.—Band.degreci ștind ucis in ziua de 20. Maiu, pe Mitre Papanov din satul Boînița și IDista Macarov din satul Bocalii. înarmările Turciei Constantinopole, 9 Iunie. — Din porunca sultanului toate vasele de războiu au început să fie reparate. S-au comandat foarte mari cantități de material necesar acestor reparațiuni. Un doctor care a descoperit învierea morților Nero-York, 1) Iunie — Dritl Sticke, cunoscutul medic din Cincinatti, a comunicat în trdunarea unei societăți științifice că a reușit să descopere un tratament al inimei, grație căreia poate readuce pe morți la viață. 60 de ucigași cari își ispășesc pedeapsa cu muncă silnică la care au fost condamnați s-au declarat gata să se lase a fi executați prin electricitate, dar cu condițiunea să fie imediat puși în libertate dacă d-rul Hicket va izbuti să-i reînvie. D-rul Hickert declară că a făcut pînă acum 26 de experiențe cu clinii. Dl i-a ucis prin doze puternice de cloroform, apoi le a spintecat pieptul și le-a preparat inima după metoda sa atîta timp pînă cînd au revenit la viață. Experiențele au dat rezultate bune la 18 cini. Chestia unei alianțe austroromîne Viena, 9 iunie. — Cercurile politice serioase vor cere primului ministru Beck să se pronunțe asupra ultimului rol politic jucat de Lueger și anume dacă consideră sau nu drept bine-venită o alianță austroromînă contra Ungariei. Constantinopol, 9 iunie. Consiliul de ministru de eră a discutat asupra achitării gnotei întîrziate a deficitului budgetului macedonean: se știe că toți ambasadorii au cerut de urgență acoperirea sumei respective. Poarta și sporirea taxelor vamale Constantinopol. 9 iunie — Poarta a adresat ambasadorilor o notă în privința sporirei drepturilor de vamă cu 3 la sută. Poarta dă ambasadorilor un răspuns în parte aderent prin care cere ca sporul să nu fie întins și asupra contractelor de mărfuri făcute anterior. Cum se presupune că aceste contracte nu au o durată anterioară de un an cererea a fost refuzată. Garanția cerută în privința întrebuințarei exclusive a sumelor resultînd din acest spor pentru Macedonia a fost dată într’o forma care zice ca datoria publică va primi o parte din aceste sume. încoronarea solemnă, a regelui și reginei Danemarcei * Trondsen, 9 iunie.Azi a avut loc în catedrală de aci solemnitatea încoronării regelui și reginei Danemarcei în prezența principilor moștenitori, a marelui duce Mihail, a principelui și principesei de Galles, a principelui Henric al Prusiei și a ministrului Franței și al Statelor Unite. Iscăiirea de către sultanul Marocuini a protalului conferinței dela llgesiras , Roma, 9 Iunie.—„Agenția Ștefani“ află din Fez cu data de 18 Iunie st. n. că sultanul a remis azi rescriptul imperial cu pecetea șerifiană prin care se primește și se ratifică actul general de la conferința de la Algesiras. Misiunea italiană va pleca la Tanger după schimbul de vizite obicinuite. împăratul Era,un Josef vizitind expoziția din Reichenberg Reichenberg, 9. Iunie. — împăratul Franz Josef a vizitat azi dim primăria și apoi s’a da la expozițiune. Pretutindeni a fost aclamat cu entuziazm. După ce a făcut o plimbare prin expozițiune împăratul s’a dus la reședință unde a avut loc dejunul. Redivul la Viena Viena, 9 iunie.—Redivul Egiptului a sosit aci Sfîrșitul raportului afacerei * Paris, 9 iunie.—Afacerea Dreyfus. — Raportorul crede că nici un obálíiind licitoxxfilegal, nici chiar grațierea acordată condamnatului nu poate să împiedice revizuirea. El conchide că Curtea va trebui să cerceteze dacă dovada formală a inocenței lui Dreyfus nu a fost adusă prin nou fapte. Rechizitorul procurorului general vor avea loc Luni. B. Lahovary la Viena Viena, 9 Iur.ia.—D. Jacques Lahovari, ministrul de externe al Romîniel, care a sosit aci venind din Paris, a tras la Hotel de Paris. Femei arestate Londra, 9 Iunie.—Poliția a deținut patru femei, cari manifestau pentru emancipare. Ele înaintai cu steaguri roșii în mîini dinaintea casei primului-ministru. Cercetările continuă. Amnistia In Franța Paris, 9 Iunie. —Camera deputaților. D. Constans propune numirea unei comisiuni cavre să cerceteze propunerile de amnistie. Propunerea d-lui Constans este respinsă prin 260 voturi contra 265. Adoptarea unui budget Viena, 9 iunie.— Comisiunea bugetară a Delegațiunei austriace a adoptat bugetul extraordinar al războiului. D.Papiniu în audiență la sultan Constantinopol, 9 Iunie. Azi după serbarea Salamnicului sultanul a primit în audiență pe d. Papiniu, ministrul Romîniei, care i-a remis o scrisoare autografă din partea regelui Carol prin care îi mulțumește pentru felicitările adresate cu prilejul jubileului. Primirea făcută d-lui Papiniu a fost foarte cordială. Sultanul a conferit d-l î Papiniu medaliile ,initiază în aur și argint. Protestul rominiior contra alegere din Dobra. Budapesta, 9 iuilie.— In alegerile din Dobra a fost ales deputat Ivan Moscovici, care a reușit contra candidatului naționalităților, Aurel Vlad. Locțiitorul George Oprișanu și partizanii săi au înaintat o petiție contra alegerea lui Moscovici. 3. M Lahovary ia GoluboYSky Chestia conflictului român ©grac Viena, 9 Iunie.—.Ministrul de externe al r omîniei Lahovary, în timpul călătoriei scite de la Paris spre București s-a oprit la Viena unde a avut o lungă convorbire cu contele Coluchovsky. După cum află corespondentul ziarului „Budapesti Hírlap“. Lahovary și-a exprimat în numele Romîniei dorința ca Austro-Ungaria să se pună în capul unei acțiuni al cărei scop să fie de a decide pe Grecia ca să nu mai trimeată bande armate în Macedonia. Nomîrna crede că dacă acțiunea ar fi întreprinsă de Austro Ungaria ea ar avea sprijinul tuturor puterilor. In ce mod a primit contele Goluchovsky această inițiativă, despre asta lipsește deocamdată orice amănunte. Nu este însă probabil că în această chestiune se va face un pas hotărîtor înainte de a se cunoaște părerea guvernului grecesc. In curmă se va prezintă ocazia aceasta, cu prilejul sosirea d-lui Theotufcis la Viena. Știrea despre călătoria primuluiministru grecesc este desmințită de Agenția Havas, dar după cum află sus-zizul corespondent, voiajul acesta va avea totuși loc, bispratribuind important goli vizitei sale la kill! Atentat plănuit contra lui Lueger (?) Viena, 9 Iunie.—D-rul Lueger, vorbind azi cu un corespondent al ziarului Bremdenblatt asupra călătoriei sale la București, a declarat că acest voiaj va avea pentru Austria urmări de cea mai mare importanță și că a reușit ca să distrugă în Romînia orice simpatie pentru Ungaria, simpatie care oricum era foarte slabă. Lueger a mai declarat că avea cunoștința cum că „judeo-maghiarii" pregătiseră la București un atac în contra lui. Totuși nu s’a temut, căci ar fi avut o soartă foarte rea acel ungur care ar fi întins mina înpotriva-i. Moar amănunte despre primirea lui Lueger la Viena Viena, 9 Iunie. — Asupra primirea ce s’a făcut act d rului Lueger, care s’a reîntors dela București, vă mai pot depeșa următoarele amănunte : D rul Lueger a fost întîmpinat la gară de partizanii săi din toate circumscripțiile Vienei, de consiliul comunal, precum și de prințul Alois Lichtenstein. Se formă un cortegiu impunător, care porni dela gară. Trăsura lui Lueger era înconjurată de 200 tineri cari formau o gardă de onoare. Pînă să ajungă la primărie, cortegiul crescu și mai mult. Socialiștii creștinî voiră să deshame caii spre a duce ei trăsura, înstarul Lueger se opuse. Abia lîngă primărie carî fură deshămațî și trăsura fu dusă de mulțime în curte. In timpul demonstrațiune, un polițist anume Wohanka fu trîntit la pămînt și trăsura trecu peste pîntecele și șoldurile sale.La gară vice-primarul Neumayer ținu o cuvîntare zicînd că vienezii sînt foarte recunoscători primarului lor, care a făcut călătoria la București, cu toate instigațiunile judeomaghiarilor. Apoi vorbi un român anume „Biurciu“ (probabil Ciurcu N. R.) în numele coloniei române din Viena, exprimîndu-și speranța că prin vizita d-rului Lueger amiciția între Romînia și Austria s’a întărit și mai mult și că această amiciție va duce către o alianță durabilă. Lueger mulțumi pentru primirea ce i se făcu și zise că voiajul lui va fi de mare însemnătate pentru Austria El sfîrși strigind: „Trăiască poporul român!“ „Trăiască regele Romîniei!“ și invită mulțimea să se risipească în liniște. Mulțimea manifestă încă multe minute în fața primăriei și voii apoi să se îndrepte prin Bankgasse spre Delegațiunea ungară, ceea ce însă poliția împedică. Un bărbat politic român despre vizita lui Lueger Viena, 9 iunie. — „Neue Freie Presse“, ediția de seară, publică un interview cu un distins bărbat politic român asupra călătoriei lui Lueger și a declarației pe care acesta a făcut-o era seară că vizita sa e de mare importanță pentru Austria. Bărbatul de stat român a declarat că cercurile diriguitoare din Romînia au știut dinainte ce considerație să dea lui Lueger și că vorba sa nu tcrebue cântărită cu aur, deoarece el face mai multă gălăgie decit treabă. Acum Lueger atribue călătoriei sale o însemnătate de parecă ar fi avut o misiune politică. D. Jacques Lahovary, care s-a oprit pentru o zi în Viena, va vorbi cu contele Goluchovsky în această privință. Este natural ca primarul Vienei să fie primit N^v»în» București,’ dar nu e mai puțin'<§ieipt că în'periurile cele mai competente'din Romînia a făcut o impresie rea faptul că partizanii săi din Viena au organizat în același timp demonstrațiuni contra Ungariei. Nu trebue să se ia în nume de râu orașului București că a primit bine pe primarul unui oraș cu 2 milioane locuitori și că s’a întărit la București speranța că în viitor se va pune capăt lipsei de carne in Viena de către marile aleatorii romînești. Alte declarații ale lui Lueger Viena, 9 Iunie.—D. Lueger întrebat despre călătoria sa la București a declarat următoarele: — Am plecat la București din propria mea dorință de a cunoaște țara și poporul român, de a mă interesa asupra chestiunei balcanice, și asupra relațiunilor politice și economice. Sunt convins că Romînia în viitor va deveni un stat de foarte mare importanță. Ceea ce am văzut în Romînia în privința economică îți reamintește America. Dacă ungurii au crezut că vom păți ceva, eu pot spune, că dacă cineva m’ar fi atins, ar fi curs singe. orga Consilii de miniștrii Dreyfus Bursa din străinătate Budapesta, 9 Iunie.—Gin Octombrie 7.81; secară Oct. 6.60; porumb Iunie 6.49; porumb August —.— Porumb Main 1907 5.74; ovăz Oct. 6.77; rapiță August 14.75; Viena, 8 Iunie — Act. cred. austr. 6.66; Act.cred. ang. 809.50; C f. austroung. 675.50; Alpino 577.25 ; Renta comp cor. 95.50 ; Lozuri turc. 159.25; Mărci a vista 117.45; mărci uit.—.—; Napoleon —.—; Noua rentă rusă —.—. Berii», 9 iunie — Renta austr. aur 100.75; Acț. cred. austr. 200.—; bancn. ri96.215.15; nou împr. rus 70.—; rents ung. aur 96.—; renta ung. cor. 45.60; c. f. austro-ung. 145.— Schimb Viena 85.10; Tendința calmă. Frankfurt. 9 iun.— Renta austr. ung. 100.30; renta ung. aur 95.95; Act. cred. austr. 214.85; c. f. austr. ung. 14;Schimb Londra 204.65; renta austr. cor. 99.90; renta ung. cor. 95.50; Schimb Viena 95.66; Schimb Paris 81.35; Alpine —.— Tendința calmă. Paris, 33 Mai — Renta austr. cor. 100.—; renta franc. 97.65; renta ital. 105.55; împr. rom. 96.55; Banque otom. 667.— schimb. Viena 103.62; piețe germane 122.66 ; eek Londra 251.65; renta ung. aur 96.85 ; renta span. externă 96 20; renta turcă unif. oblig. burg. 96, loturi turce 144, c. f. austr. —.— schimb Amsterdam 246.— schimb Elveția 1.60. Tendința slabă. “ “și țara Gireva brutarilor din Slatina — Orașul fără pline — CRAIOVA, 9 iunie.—Se anunță din Slatina că brutarii de acolo au declarat greva. Ajutorul de primar Patriciu și d. Dumitrescu au venit la Craiova pentru a comanda 5000 pîini zilnic, cari să fie trimise la Slatina spre a satisface nevoile populațiunei. Generalul Năsturel vă pleca mîine la Slatina pentru a pune manutanța la dispoziția comunei. Deraiere evitată Zam. 1 Reîntoarcerea liceenilor IAȘI, 9 Iunie.—Elevii liceului Național s’au întors astă seară la Iași. Ei au fost primiți în gară de multă lume. Ajungînd la liceu elevul Hubert arată succesul obținut în Capitală de elevii liceului datorită directorului Teodoreanu. Elevii s’au risipit in strigăte de„Trăiască directorul!“ Ban CRAIOVA, 9 Iunie. — Aflu din sorginte sigură că trenul accelerat No. 3, plecat Miercuri în ora 5 și 55 minute din București spre Vîrciorova, era să deraieze la 2 noaptea între stațiile Taima și Prunișor, din cauza ploii torențiale care stricase terasamentul liniei. Mulțumită mașinistului care a oprit locomotiva la timp, s-a evitat o mare nenorocire. Zam. Rescoperirea uunei crime vechi.—Puscăriaș ucis în teatre. — Proces amînat. ASARAT, 9 Iunie. — De către d. substitut de procuror Segărceanu s’a descoperit o crimă comisă acum 5 ani și rămasă ascunsa. Victima se numește Constantin Dima și a fost omorît de Trifan Dima din comuna Mîndrești. Erî s’a exhumat cadavrul, care fiind exa Duminică 11 iunie idOff minat de d. dr. Negrescu, medicul prin Sr.a constatat că craniul era fracturat ine bucăți in partea frontalului și parietalului din dreapta. Criminalul a fost arestat. Vestitul pușcăriaș Vasile Partenî ducîndu-se în comuna Cîmpineanca, a tras focuri de revolver în muncitorii car se aflau în comună. Fiind prins, a fost bătut îngrozitor și după cîteva ore a murit. D. Legăriceanu, substitut de procuror, a plecat în localitate. “ Procesul asasinatului preotului Mărculescu din Urechești ce urma să se judece Vineri și Sîmbătă de Curtea cu jurați a fost amînat din lipsa de martori pentru leziunea viitoare. Dezvelirea monumentului lui Traian la Severin SEVERIn, 9 iunie.La ora opt dimineața a sosit aci generalul Manu. D-sa a fost așteptat la gară de șefii autorităților militare și civile, deputați, senatori și de un numeros public. I s-a făcut o primire foarte simpatică. Ministrul a plecat dea dreptul la tabără spre a asista la manevră și a primi defilarea a 22 mii de soldați. A detunat la tabără și a inspectat și cîmpul de tir de la Beroșnița. La ora 6 s’a făcut dezvelirea monumentului lui Traian, opera sculptorului Franasovici. După slujba preoțească oficială în parcul Vladimirescu au vorbit primarul Constantinescu și a răspuns Franasovici. Cînd s’a pronunțat deviza „Ad. Astram“ s'a dezvelit monumentul în sunetele unui imn ocazional. Muzicele intonează „Trăiască Regele“ după ce mai întîiu ministrul a ținut o frumoasă cuvîntare. Afluența enormă. Timpul superb. Mintrul vizitează acum primăria, iar seara pleacă la București. Argus Calcar de tren Azi dimineață pe la orele 6, revizorul de linie al stației Crivina a găsit un mort pe linie, între stația Crivina și semnalul de distanță, Ploești. Acesta a anunțat îndată pe șeful stației Crivina care a sosit la fața locului însoțit de primarul respectiv și alți locuitori. S-a constatat că mortul are capul spart, o mînă ruptă și ambele picioare tăiate de tren. In buzunarul sau s’a găsit un ceas de aur, un portofel cu 18 lei 15 bani precum și mai multe aete din cari s’a aflat că ucisul se numește K. Herscu, domiciliat în București, calea Văcărești No. 138. Se presupune că acesta ar fi căzut din trenul de persoane No. .122 venit din Moldova și care a trecut prin stația Crivina la orele 9.20 min. noaptea. S’a anunțat imediat parchetul. Se crede că ar fi la mijloc și o crimă, deoarece s’a găsit puțin sînge in jurul său, ceea ce se întîmplă cam rar cînd un individ e călcat de tren. Știrile nopței Otrăvirea din strada Locotenentului. — Fata Constanța Tănase, in vîrst de 19 ani, prostituată, care în timpul din urmă locuia la cîrciumarul Gheorghe Stanescu din strada Locotenentului 3, a încercat să se sinucidă astă noapte, fiind spirt denaturat. Intr’o stare foarte gravă ea fu transportată la spitalul Caritas. Cauza acestei încercări de sinucidere e mizeria. Foarte subită.— D-ra Luiza Scholtz în vîrstă de 68 de ani, directoarea biroului de plasare Home internațional, a încetat orn subit din viață. Fiind supusă germană, consulatul german a dispus sechestrarea averei rămase. Dezertori arestați.Serviciul de siguranță a arestat erî pe dezertorii Iancu Ionescu din reg. Mihai Viteazu No. 6 și Ion Trișcă din reg. 18 infanterie. Ei vor fi înaintați azi comenduirea pieței. Arestarea unui găzduitor de hoții. Poliția a arestat ori pe individul Mihalache Voicu Roșu în vîrstă de 60 ani un vechin și cunoscut contrabandist și găzduitor de hoți. La el s’au găsit mai mulți cai furați. Nenorocirea, din str. Mihai-Vodă Vizitiul Gheorghe Ioan trecînd aseară pe strada Mihai-Vodă cu un camion, în dreptul maidanului Duca, caii speriindu-se, au răsturnat camionul și l-au trîntit cu capul de bordura trotuarului. Intr’o stare foarte gravă rănitul fu ridicat și transportat la spitalul Colțea. Scandal polițienesc. —Un fapt tast pentru poliția Capitalei. Azî noapte 2 sub-comisare din inspectoratul de alb fâcînd chef toată noaptea la o cafenea din calea Moșilor împreună cu 2 prostituate,s’au îmbătat și au provocat scandal, bătînd foarte rau pe bietele femei. D. inspector Predescu cercetează cazul, care a ajuns și la urechia d-lui prefect. E regretabil că se mai găsesc încă polițiști cu asemenea moravuri, — cari mai poartă și titlul de ofițeri al poliției judiciare !!... Spargerea din strada Avedic. — Era pe la orele 2 d. Ghiță Tudorache din str. Avedic 13, a primit vizita unei nepoate a sa anume Ținea Gheorghe la vîrstă de 18 ani din Ploești, Aseară d. Tudorache împreună cu soția a plecat în oraș lăsîndu-șî nepoțica acasă. Cum dînsul cam bănuia cinstea șipoțicăî, înainte de a pleca de acasă a avut grija de a încuia salonașul din fund în care avea bijuterii și bani într’o grifonieră. Pe la orele 12 cînd cei douî soți se întoarseră acasă, găsiră lacătul de la ușă sfărîmat și șifoneta spartă, din care dispăruse mai multe giuvaericale și bani în valoare de vre-o 8000 lei. CITIȚI: emoționanta povestire ISPSA ¥ A UMUUI 1EBIN în DUMINECA de mîine 11 Iunie Cereți mîine DUMINECĂ 1 BusssBtseita&smssmmxKBm GRATUIT prima fasace din Ap treiÂ.....A MAIE ROMAN POPULAIIE SENZAȚIE © «p HJU$1 JFA(SCICÖf1A fascicole In totul) mzi