Dimineaţa, noiembrie 1906 (Anul 3, nr. 984-1013)

1906-11-25 / nr. 1008

-4 AtftfL ÎÎI.—ÎYo. 1008. BANI TELEFON PUBLICITATEA! CONCEDATA EXCLUSIV AGENȚIEI DE PUBLICITATE CAROL SCHULDER & Go. BUCUREȘTI 18, Strada KarageorgevicJ, 18 Telefon 3/4 Pentru Capitală So. 14/10 Provincie și Străinătate 7to. 13/40 5 Rani in toată țara Sîmbătă 25 Noembrie 1906 DIRECTOR CONST.UINE ABONAMENTE cu premii Lei 20 • ■''V'*' »11 x Apare zilnic la ora A dimineața cu ultimele știri ale «oprel x dinronziție ziarului %țâm Sărindar II Ultima oră telegrafică LOMBRA, PARIS, BERUH, VIEH și BUDAPESTI Prin FIU SPECIAL steia corespondenții noștri dini Din Camera franceză  Discuția asupra interpelarea lui Juares.— Ratificarea actului de la Argesiras — Paris, 23 Decembrie. — Camera discută interpelarea d-lui James asupra politicei marocane. D. Jaurès critică modul grăbit și periculos în care guvernul abordează problema; dinsul prevede că acțiunea Franței și Spaniei nu se va mărgini la coastele marocane ci se va întinde în curînd în interiorul Marocului. Franța se expune la un conflict dacă puterile semnatare al actului de la Angesiras nu ar interpreta elansele actului ca dînsa. Intrigele marocane nu trebue să tulbure pacea. Niciodată mai mult decît azi lumea nu a avut trebuință de prudența tuturor. ” Ministrul Pichon zice că conferința a recunoscut o situațiuna privilegiată Franței și Spaniei cu privire la organizarea poliției. Dacă s-ar propaga anarhia, poliția nu ar mai putea fi organizată. Acordul franco-spaniol, stabilit conform actului de la Angesiras a fost notificat tuturor puterilor. Ministrul asigură că politica externă a Franței nu se va lăsa a fi tîrîtă în afară de căile prevăzute de actul de la Angesiras care recunoaște drepturi Franței și garantează pacea. (Aplauze prelungite pe toate băncile). D. Jaurès recunoaște că declarațiunile d-lul Pichon vor contribui să risipească neînțelegerile și îndoielile. Camera acceptă o ordine de zi propusă de deputatul Grosdidier prin care se exprimă încredere în guvern pentru a asigura îndeplinirea actului de la Angesiras cu drepturile care decurg dintr’însul și pentru a garanta siguranța naționalilor francezi cu 457 voturi contra 56. Actul de la Angesiras a fost în urmă ratificat cu unanimitate de 537 votanți. Berlin, 23 Noembrie.—Nota franco-spaniolă cu privire la chestia marocană a produs mulțumire generală, pentru faptul că stabilește că nici o putere nu va putea debarca trupe în Maroco, fără consimțămîntul tuturor puterilor. Este exclus deci ca Franța și Spania să întreprinză vreo acțiune cam ar fi în contrazicere cu cele stipulate în conferința din Algesiras sau ca cele două puteri să facă ceva, ce ar fi contra voinței celorlalte, în chestia legei reformei electorale Praga, 28 Noembrie.— „Narodny Listy“ comunică din sursă vieneză că, comisiunea pentru discuția reformei electorale va ține 3 ședințe și apoi va prezenta legea în Camera seniorilor, unde proectul de lege își are majoritatea asigurată Greta generală a personalului de la societatea de navigațiune italiană Roma, 23 Noembrie.Personalul societăței de navigațiune, care la începutul anului a fost satisfăcut de către guvern, a declarat din nou greva g lă. Vaporul „Lombardia", care era pe cale să plece la Buenos Aires ducînd cu sine 1500 de emigranți, a fost nevoit să se oprească la Genua. Alte trei vapoare cari aveau aceeași destinație, trebuiră să oprească la Neapole. Emigranții sunt foarte iritați. Personalul navigațiunei cere o sporire de salariu de 150 la sută. O medalie de aur în onoarea lui Marconi Veneția, 23 Noembrie. Astăzi s’a predat lui Marconi, în sala primăriei de aci și’n prezența autorităților, medalia de aur bătută de orașul Veneția, în onoarea celebrului inventator. Primarul orașului a ținut o cuvîntare, la care răspunzînd Marconi, a arătat ca prin munca lui țretește să ușureze legăturile telegrafice pe mare, ca odată într’un eventual războiu, cu ajutorul radiotelegrafiei Italia să poată primi veștile cu iuțeala fulgerului. Un ofițer trădător Londra, 23 Noembrie. — Astăzi a fost arestat un ofițer de marină, căruia îi s’au încredințat numeroase hârtii de mare valoare națională, precum și un proces verbal de marină. S’a constatat că ofițerul era hotărît să vîndă unei puteri străine acest proces verbal. După o rezistență înverșunata, ofițerul, care s’a apărat cu revolverul, a fost arestat. O cerință a d-nei Zo la Paris, 23 Noambrie.— Văduva lui Zola, care,precum se știe are un băiat și o fiică nelegitimă a adresat o potițiuna consiliului de stat, în care cere ca copiii ei să aibă dreptul să poarte prenumele de Zola. Băiatul, care e în vîrstă de 13 ani, se numește Emile Roverot, iar fetița de 16 ani Henriette Roverot. Zola, în testamentul sau nu a luat nici o dispoziție asupra soartei celor doi copii. Văduva lui însă a asigurat întreaga avere a lui Zola pentru acești copii. Actualmente dna Zola trăește numai din venitul romanelor marelui romancier. E foarte probabil ca consiliul de stat să satisfacă cerința ci nei Zola. Opoziția și noul împrumut sîrb Belgrad, 23 Noembrie.— Skupstina începe azi discuția asupra împrumutului. Dezbaterile vor fi foarte furtunoase, deoarece opoziția se pregătește să facă obstrucționism. Opoziția mai are de gînd ca în momentul cînd se va vota proectul, să părăsească Scupștina,ca să facă ca regele să nu sancționeze legea privitoare la împrumut. Opoziția crede că cu chipul acesta își va ajunge scopul, dat fiind că și regele e nemulțumit de regimul Bășici, ia jurai, cașului căpitanului din Köpenick Berlin, 23 Noembrie.—Cazul falsului căpitan din Köpenick, Voigt, continuă să pasioneze cercurile înalte. Pretutindeni sa vorbește de mijloacele de a se putea veni în ajutorul condamnaților pentru reabilitarea, lor in societate după terminarea pedepsei, asigurîndu-li-se în același timp mijloacele de trai, în special acelora cari în timpul închisoare! au avut purtări bune; împăratul și împărăteasa sa interesează de aproape de această chestiune. Doumer în audiență La prințul Berlin, 23 Noembrie. — După ziarul„Norddeutsche Algemeine Zeitung“ d. de Bulow a primit erî după prînz pe d. Doumer fostul președinte al Camerei deputaților din Franța. Puternic cutremur de pămînt Derbont Daghestan (Rusia de Caucazia), 23 Noembrie.—Eri seara la orele 10 s’a simțit un puternic cutremur de pămînt. Hotele remise lui Tschirsky Berlin, 23 Noembrie. — „Nordeutsche Algemeine Zeitung“ află că secretarul de stat Tschirsky a luat cu mulțumire cunoștință de notele identice remise era de către ambasadorii francez și spaniol cu privire la procedarea de comun acord a Franței și Spaniei în apele Marocului. Zvon de închidere a fostului administrator al Ceutei Paris, 23 Noembrie.— Circulă aci un zvon că d. Bernal, fost administrator al Ceutei, ar fi fost pus în prevenție din cauza abuzului de autoritate. Cazuri de ciumă pe un vapor Hamburg. 23 Noembrie. — Patru persoane din echipagiul unui vapor sosit din Laplata, au trebuit să fie internate la spital, din cauză că erau grav bolnave. Medicii au stabilit că pacienții prezintă simptome de ciumă. Autoritățile au luat cele mai serioase măsuri. Urmărirea și prinderea unui fest — 2 mai multe persoane rănite — Bran, 23 Noembrie.—In apropiere de orașul Bran a fost arestat un om elegant îmbrăcați care era urmărit pentru furt. Tînărul încercind să fugă și fiind urmărit, trase mai multe focuri de revolver. Cîteva persoane au fost rănite. Un țăran trăgînd un foc asupra fugarului l-a rănit la mina dreaptă. Hoțul a fost apoi arestat. Fină în prezent nu s’a putut stabili încă cine este el. Consuli de miniștrii spaniol. — Chestiunea Marocului Madrid, 23 Noembrie.—Consiliul de miniștrii, sub preșidenția regelui, s’a ocupat de chestiunea Marocului. Amiralul Mata a întreținut pe rege cu detalii tehnice cari au fost discutate cu amiralul francez Touchard relativ la eventualitatea unei debarcări. S-a convenit că trupele nu vor purta nici o insignă națională și că vor fi însoțite de poliția marocană, așa încît să se arate bine că unicul lor obiectiv e de a asigura ordinea. Conflict între Rusia și Japonia Petersburg, 23 Noembrie. — Se asigură că Japonia face reclamațiuni irealizabile cu privire la drepturile de pescuire, drumuri de fier, comerțul de transit și negațiunea pe Amur. Se consideră situațiunea dificilă. Se crede că o răpire a negocierilor este posibilă. Cercurile guvernului spera că complicațiunile ulterioare vor putea fi evitate. Acordul franco-spaniol în privința Marocului Colonia, 23 Noembrie.—„Gazeta de Colonia“ află din Berlin că ambasadorii Franței și Spaniei ori remis d lui Tschirsky note identice cu privire la acordul franco spaniol în privința Marocului. Presa italiană și declarațiunile baronului d’Aehrenthal Roma, 23 Noembrie. —Ziarul „Gorriere d’Italia“, într’un lung comentar ai ideeiarațiunilor baronului d’Aehrenthal arată o vie bucurie și zice că realitatea conduitei diplomatice a Italiei merită satisfacțiunea ce i-a dat d. d’Aehrenthal. Ziarul vede prin aceasta întărirea triplei alianța. Declarațiunile d-lui Aehrenthal în termeni foarte simpatici pentru Italia face ca raporturile italo-austriace sa fi intime și cordiale, ceea ce este de dorit. Nouile tușuri și arme în Ungaria Budapesta, 23 Noembrie. *— In comisiunea pentru armată a Degațiunei ungare ministrul de războiu a declarat că administrația* nea războiului a profitat de experiențele războiului ruso-japonez construind nouă tunuri de cîmp și de munte care să răspunză exigențelor artileriei moderne; arma actuală a infanteriei este excelentă, și ameliorațiuni încă i se vor aduce cu privire la forța de distrugere. Se studiază de asemenea introducerea unei arme cu încărcare automatică. Japonezii se întăresc în contra rușilor Londra. 23 Noembrie. Din Extremul Orient sosesc vești cu totul alarmante. Zilnic sosesc la Korea trupe japoneze cari sunt expediate în Mandciuria. In China și Japonia se vorbește în mod deschis că anul viitor japonezii uniți cu chinezii vor respinge pe ruși spre lacul Baical. Se zice că guvernul englez ar fi primit din Scut o telegramă în acest sens. Distrugerea unei stații de telegrafie fără fir Londra, 23 Noembrie. — In Argyliaini lingă Aearhaus o puternică furtună a distrus era turnul stației de telegrafie marconică, care fusese clădit de către o companie electrică americană pentru a stabili o legătură fără fir între America și Anglia. Turnul era fila oțel, avea o greutate de 20000 tone și o înălțime de 450 picioare. Din fericire nu s-auntîmplat accidente de persoane. Turfeirăriți din Tanger Paris, 23 Noembrie. — Din Tanger sosesc știri cu totul neliniștitoare și carculű proporții îngrijitoare. Ciocnirile singeroase nu mai au sfîrșit. Revoltații jefuesc satele și fură vitele. Situația în Maros Madrid, 23 Noembrie.—Din mai toate telegramele sosite din Tanger, reese că acolo ar domni perfectă liniște. In cercurile înalte se discută cu mirare proveniența știrilor neliniștitoare cari circulă prin străinătate. Presa marocană îndeamnă puterile să evită orice pas nechibzuit pentru că în cazul când trupele ar debarca în Maroc și ar trage primul foc nu s’ar mai putea retrage accentuînd în același timp că o întreprindere inamică în Maroco, este legată de mari sacrificii. Discursul lui Indrassy și memoriul deputaților naționaliști Budapesta, 23 Noembrie. — Camera deputaților are intențiunea da a afișa în întreaga țarăi discursul lui Andrazsy în chestia naționalităților, precum și următoarea propozițiime din discursul președintelui consiliului Weherle: „Renunțăm la iubirea naționalităților .” Drept răspuns deputații naționaliști au redactat un memoriu, pe care îl vor afișa și el odată cu discursul pe care l-a ținut deputatul Oufy din chestia lui Juriga. Micșorarea trupelor din Africa Berlin, 23 Noembrie. — Partidul central al Reichstagului, a propus ca trupele din Africa de sud-vest să fie micșorate deodată cu 2.500 persoane, Africa de S. V. avea până acum 10.000 soldați germani. Restituirea Nlutchwangului Peking, 23 Noembrie. — Nuntchwangul a fost fost Unit oficial Chinei Bulow de S. V. ru Camera ungară ©«zbaterea budgetului ministerului agriculturei Budapesta, 23 Noembrie.—Camera r continuat astăzi discuția asupra budgetului ministerului de agricultură. Deputatul naționalist dr. Aurel Novaczu a votat budgetul. Paul Lazar, ca membru al partidului independent, n’a puti^HL^tva budgetului, dar n’a putut «kt ® rWE de a polemiza cu discursul firostigitat da către ministrul de agrcustute Darányi la prezentarea budgetului. Intre altele deputatul Lazar, a cerut ca ministerul de agricultură să nu subvenționeze ziare politice. Deputatul naționalist dr. St. C. Pop a atras atențiunea ministrului Darangi asupra Situației, care domnește pe domeniul din Cîmpeni și asupra abuzurilor pe care autoritățile de acolo le comit asupra populației. Zoltán Barta se plînge de lipsa de lucrători în nordul Ungariei și cere ca ministrul să se ocupe cu chestia aceasta, venind în ajutorul agricultorilor. Deoarece mai sunt înscriși să vorbească încă 15 deputați, lucru care ar prelungi discuția, guvernul propune, ca ședințele viitoare să dureze mai mult ca de obicei. In același timp guvernul cere indeminsare pentru budget pe o lună de zile motivând această cerere cu obstrucția, pe care, spune guvernul, o vor face naționalitățile. Din Skupștina sârbească, — împrumutul pentru drumurile de fier și material de război Ii — Belgrad, 23 Noembrie. — Skupștina a discutat proectul împrumutului pentru drumurile de fier și pentru cumpărarea materialului derăzboi și. Ministrul de finanțe declară că pentru materialul de război ș sînt destinate 46 milioane de și exigențele armatei sînt mai mari. Greutatea păcei înarmate este așa de mare încît nu poate fi suportată de către o singură generațiune. Apoi din cauza construcțiunii defectoase a căilor ferate, Serbia a devenit vasala economică a monar biei vecine. In urma nouei situațiuni a raporturilor comerciale cu Austro-Ungaria cestiunea drumurilor de fier a devenit urgentă căci numai prin independența economică Serbia va parveni la independența politică. D. Drascovici, june radical, cere lămuriri mai amănunțite asupra întrebuințărea împrumutului. Primul ministru Pasici răspunde că în ce privește materialul de război și există un registru de care deputații pot lua cunoștință, dar publicațiunea registrului nu este oportună pentru ca vrăjmașii Serbiei să nu primească date asupra armărei Serbiei. După ce mai mulți datorî din opozițiune ataca cu violență refuzul guvernului de a da lămuriri, Pasicî declară că este gata să li se dea intr’o ședință secretă. Urmarea pe mîine. Evenimentele din Rusia Cu privire la afacerea Gurko Litva îl Petersburg, 23 Noembrie. S’a stabilit cu ajutorul ministrului de interne, Gurko, a dat firmei Litvall în loc de 800.000 de ruble, un milion 500.000 de ruble. De asemenea s’a constatat că Gurko a încheiat cu Litvall un contract foarte păgubitor guvernului. Firma Litvan putea la fiece nouă furnizare să comită cîte o nouă escrocherie. Gurko dînd judec țței pe calomniatorii lui Petersburg, 23 Noembrie.—Gurko ajutorul ministrului de interne, declară înscr’o scrisoare adresată ziarului „Novoje Wrernia“ că după sfîrșitul anchetei va intenta acțiune de calomnie autorilor știrilor date prin ziare asupra afacereidwall. Greva, din Odessa Odessa, 23 Noembrie.—Greva din port continuă deși guvernatorul general și autoritățile au luat cele mai severe măsuri și s’au adus din Sebastopol soldați și marinari pentru menținerea ordinei. Toate lucrările au fost întrerupte. Ele au avut loc ciocniri între lucrători și trupa în cartierul lucrătorilor. S’au făcut numeroase arestări. Acordarea nnui împrumut Zemstrourilor Petersburg, 23 Noembrie.— Consiliul de miniștrii a acordat, Zemstvourilor un împrumut de 3 milioane și jura, pentru acoperirea deficitului provocat de restanțele impositelor pentru Zemstvouri. Noul sentințe rusești Sevastopol, 23 Noembrie.— Tribunnalul a pronunțat următoarele sentințe asupra arestaților cu ocazia ultimei revolte . Kantalovicin a fost condamnat la moarte prin strangulare; Leon și Eftrisoiv la moarte prin împușcare; fiul comandantului de corp Voroniowin și «Iți doi soldați la munca silnicii pe Viață; jurnalistul Frenklin exilare» și alte 2 a persoane la muncă silnică pe diferite perioade de timp. Din 270 acuzați numai 38 au fost achitați. Banda neagră cetind eliberarea unui acuzat Odessa. 23 Noembrie.Tribunalul a judecat astăzi procesul unuia din conducătorii tulburărilor din Octombrie trecut. Membrii bandei negre s-au adunat în număr foarte mare, în fața tribunalului cerînd eliberarea acuzatului. Ei voiră să atace pe procuror, dar au fost împrăștiați de soldați. Telegrame din țară IAȘI, 23 Noembrie.— D-niu Lascar, primarul și Cananaa, prefectul poliției, au plecat aseară la București. — Aseară, d. Ion Niculescu, cunoscutul artist din București, a debutat la Teatrul Național din localitate în rolul lui Girodot din piesa Moștenitorii. Succesul d-lui Niculescu a fost desăvîrșit și în actul al 3-lea, publicul i-a adus adevărata ovațiuni. Nu mai puțin au contribuit și artiștii noștri la succesul serei, publicul răsplătind pe fiecare în parte cu lungi și zgomotoase aplauze. — Consiliul comunal a fost convocat pentru mîine seara Vineri. Se crede că va veni în dezbatere licitația pentru aducerea apei. — La 3 Decembrie, va avea loc în saloanele societăței Cultura, o serbare școlară, organizată de direcția școalelor, cu prilejul sărbătoarei izraelite Macabei. — D. Al. A. Bădărău, fruntașul conservator, sosește Duminică în localitate — Sîmbătă, se va reprezenta la Teatrul Național, comedia La Balamuc, care la prima reprezentație a obținut un succes considerabil. — Duminică la orele 2 are loc inaugurarea unei școli izraelite cu numele „D-r Rudolph Stern". D. d r Stern din București, va asista în această solemnitate. Starea d-șoarel Aglae Lăzărescu, care a încercat să-și pue capăt vieței, trăgîndu-șî un glonte de revolver in sînul drept, continuă a fi îngrijitoare. Azi d. profesor dr. Botez a procedat la extragerea glontelui. Operația a reușit. D ra Lăzărescu, spune că la acest act desperat a fost împinsă de un acces de melancolie. Banchet Dan PLOEȘTI, 23 Noembrie.—Astă seară a avut loc un banchet în sala „Grand Hotel“ dat d-lui G. Dobrescu, primarul orașului. Au participat d-ni: Luca Elefterescu, prefect, Bucur Spirescu, I. Lupulescu, V. Biluiurescu, G. Zamfirescu, G. Nicolau, Ionescu Lungu, G. Constentinscu, maior Solomonescu, N. Pîrvulescu, Stoloman Zamfirescu, locotetenent-colonel Paul P. Neguîescu, D. Maxim, G. Rădulescu, Tache Macovei, Nicolae Staneia Stănescu, N. Hristodorescu, I. Stănescu, Ștefan Păsculescu, etc. In tot timpul banchetului s’a toastat in sănătatea primarului Dobrescu și a partidului conservator. Prefectul Elefterescu față de simpatiile de cari se bucura primarul Dobrescu, a părăsit sala incognito însoțit de directorul său N. Stanciu Stănescu. După aceea a existat o deplină cordialitate.—Stavăr CRAIOVA, 23 Noembrie.—Azi a fost inaugurarea liniei speciale telefonice Turnu-Severin, București-Iași. Mulțumită amabilităței d-lui diriginte Dragomirescu care a lansat invitațiuni la multe persoane marcanta din oraș s’au efectuat convorbiri gratuite cu Iașii. Mă fac interpretul publicului pentru a aduce felicitări atașatului tehnic d. inginer Niculescu care a făcut instalațiile. — Comerciantul Ionescu, ducînduse la berăria Regală din Garea Unire in urma unei neînțelegeri cu Victor Vălciu, a fost bătut de către acesta, fapt pentru care a reclamat poliției și parchetului. Comitetul balului școalei izraelite a lansat invitațiuni tuturor enoriașilor comunității din localitate rugîndul să să binevoiască a da concursul lor pentru balul ce va avea loc în cursul lunei viitoare. — Revizoratul școlar a făcut cunoscut tuturor directorilor de școli din județ vă conform ordinului ministerului deci o permutare nu se mai poate face de la 1 Noembrie. De asemenea acei cari înplinesc anii de pensie sunt datori să-și regneze din vreme drepturile, pentru că catedrele ce ocupă se vor declara vacante. — Am vorbit la timp despre cnisele afacerei Rotenstrauch. D. Sebastian Sarghei, unul din principalii creditori păcăliți al dispărutului Rotenstrauch bănuind că fostul contabil al moarei, anume Iosif Gartenberg ar fi amestecat în operațiile necinstite ale lui Rotenstrauch a reclamat parchetului. In urma cercetărilor făcute de instrucție s-a constatat că Gartenberg este străin de operațiile de fals făptuite de falitul Rotenstrauch. Toate sumele încasate de acești funcționari în numele patronului s’au găsit trecute in registru. Așa că cablue tele I și II de instrucție au găsit că numai Rotenstrauch e falsificatorul polițelor. GALAȚI, 23 Noembrie. — La pescărie au sosit 32.958 kgr. pește proaspăt, 12851 kgr. sărat. Prețurile : crap 92, ciorto 68, ciortan 42, ciortănică 40, avat 30, știucă 40, babușcă 27, albitură 25, sărat: ciortocrap 102, ciortan 54, plătică 54, știucă 37, biban 12. Cotu Dunărei 234. — Tribunalul a respins cererea de eliberare pe cauțiune a fostului director al spitalului Elizabeta, G. Zanu. — Azi a fost înmormîntat ajutorul grefiei Rădescu. Carul funebru a fost urmat de procurorul general Tătaru, procurorul Ionescu, judecătorul Teodora și de toți funcționarii tribunalului. — Federația sionistă întrunită sub preșidenția d-lui Heinrich Rosenbaum a decis o conferință anuală sionistă ce se va ține la București dele 25—27 Decembrie. — S’a arestat femeia Elena Văduva din Vlădeni. Dîndu-se drept ghicitoare a escrocat numeroase sătence. — Un cîine turbat a mușcat pe copilul Gh. Raliade în piața Negri. — Au fost arestat St. Șerbanescu și Ion Giurgea pentru furt de haine. — încercare de furt s’a făcut la Alexandru Cantemir str. Olteniei. — Corpul didactic izdraelit organizează sub patronajul epitropiei o serbare la 17 Decembrie în folosul cantinei școlare.—Sylv. BRAILA, 23 Noembrie. — Piața animată. S’a vîndut grîu de 72 kgr. cu 12 lei, de 71 kgr. cu 11.45—11.50, de 73 cu 1150, de 73 jum. cu 12.25, de 74, 12 15—12.60, de 74 jum. cu »»ana®B®OT!*aaiSH*sr»i; frawsgrassHssssE» 12.55, de <6 cu 13, de 76 jum. ca 13.25, de 77 jum. cu 13.70, de 78 cu 13.75, de 78 kgr. 300 gr. cu 14.05. Ovă de 36 kgr. cu 11.25, de 40 jum. cu 11.50, de 42 cu 11.75. Orz de 52 kgr. cu 10.60, de 56 cu 10.50, de 57 cu 10.70 de 59 cu 10.90. Pomo 73 și jum. kgr. cu 8. de 76 cu B.-.0 8.75, de 74 cu 8.;0. porumb corcit de 75 și jum. cu 9.05, de 76 kgr. 200 gr. cu 9.15, de 76 cu 9.10; cincantin de 79 cu 950—9.90, de 80 cu 10. de 67 S» jam cu 10. 0, de 68 cu 10.80, de 70 cu 10.95, de 70 și ium. cu 11, de 7) cu lî.Oă. Fasole cu 19—20.50 lei. Sămînță de cînepă cu 20.75. Meiul 8.30. Au sosit în port astăzi 50.000 kgr. pește. S’a vîndut crapul cu 95—105 lei, ciortoci apul cu 70—85, ciortanul cu 35—50, ciortănica cu 32, șalăul cu 100—10, babugea cu 23—25, albitura cu 10—25. — O scenă nostimă s’a petrecut azi la ora 3 p. m. în gară în momentul plecărei trenului spre București. D. N. C., negustor în port, are pe lingă nevasta legitimă, și o amantă cu care împarte în taină orele sale libere. Mergînd la gară ca să-șî conducă amanta, care pleacă la București, a fost urmărit de nevastă și surprins în momentul cînd îmbrățișa cu efuziune pe scumpa inimei sale. O păruială, nu toată regula se încinse între cele două femei un geeam al vagonului a fost spart cu această ocaziune, și d. N. C. a avut și neplăcerea de a plăti suma de 6 lei, costul geamului. — Astăzi la ora 3 p. m. conservatorii guvernamentali s’au întrunit in localul primăriei. S’a discutat despre situația politică a grupării. — A fost prins și arestat Iancu Temelie, un cunoscut pungaș, care a comis diferite furturi și spargeri în județ. — Camera arbitrală a Bursei se va întruni Sîmbătă 25 p., urmind a judeca diferite litigii comerciale. — D-ra Elena Dimitrescu din str. Rahovei 64 a încercat să se sinucidă fiind o soluțiune de acid fenic. Cauza e dragostea. Știri politice Camera, în ședința sa de Luni, va vota fără discuție răspunsul la mesagiul tronului. Înainte de votare, d-niî Cantacuzino, Carp și I. Brătianu, vor declara că nu se face discuție la mesaj în semn de condescendență pentru rege care mi e încă pe deplin restabilit.* D. general Manu, ministru de războia, a lucrat erî cu regele. Suveranul a reînceput deci să lucreze și cu ceilalți miniștrii, de undei pe timpul cît a stat în pat, a lucrat numai cu d. Cantacuzino. * Azi d. a. se ține un nou consiliu de miniștrii. In cel ținut erî acasă la d. Cantacuzino s’a dat forma definitivă răspunsului ce Camera îl va da la mesagiul tronului.* Toate contestațiile făcute alegerilor comunale au fost respinse. In cursul săptămînei viitoare noile consilii comunale se vor întruni spre a se constitui. C. Dem ȘTIRILE NOPȚEI Diferite furturi.—La circumscripția a 4-a a fost adus, țăranul Variio Dumitrescu, din comuna Corneși (Ilfov) care aflîndu-se pe calea Văcăriști a furat unui alt țăran anume Dinu Roenaru din comuna Ulmi, o pereche de hățuri. — Individul Luca Gheorghe ta cate ea de 20 ani, servitor la moara d-lui I. Rădulescu comuna Epurești (Vlașca) a furat d-lui Vasile Rădulescu o bicicletă, după care ispravă a dispărut. — De către cine, nu se știe s’au furat servitorului Mihai Murat din serviciul doamnei Scurțeanu din Ploești, mai multe obiecte de îmbrăcăminte și suma da cine lei. — Cunoscutul pungaș Costică Anastasia, furînd un palton d-lui Al. Teodorescu, din strada Arionoae No. 54, a fost arestat de către circumscripția 26-a. — Individul Niță Dinu, de fel din Bughea (Muscel) lucrător la brutăria d-lui Mihalache Georgescu, din calea Moșilor No. 110, a furat colegului lui loan Deliu, un mintean și o zeghe. Circumscripția 37-a, e în căutarea hoțului. Abuz de Încredere.Din serviciul d-lui Const. Anastasiu, arendaș, în ruinnima Preajba, a dispărut servitor0 Ștefan Tudorache, în vîrstă ca de coani, căruia incredințîndui-se suma de 116 lei, a fugit cu banii, fără a se ști unde. S’au luat măsuri pentru prinderea necinstitului servitor. CITIT!I» FA«. III.a MHurra*jonpr Cereți Simiiiii si tutelor «vizatorilor și chioșcarilor prima faseissiii din CASETA CU CAP DE MORT care sa imparii CAMATUXI* tuturor cititorilor no&tri