Dimineaţa, aprilie 1928 (Anul 24, nr. 7658-7683)

1928-04-01 / nr. 7658

Pagina 6-aM »a EA TADuminică I Aprins 1928 ! Fiece caracteristică a fost încercată printr’un serviciu efectiv De aceea milioanele de cumpărători de Chevrolet-uri ştiu, că obţin tot ce e mai bun. Timp de 17 ani Chevrolet-ul a fost perfecţionat în mod progresiv. Fiecare nou model a însemnat un progres faţă de cel precedent. Nu e piesă sau principiu, care să nu fi fost încercat şi verificat printr’un serviciu efectiv, pe drum. Cele peste 3.000.000 de persoane cari conduc azi Chevrolet-uri ştiu aceasta şi de aceea preferă Chevrolet-ul înnaintea oricărei alte maşini. Modelele Chevrolet sunt de la 155.000 lei până la 230.000 lei. Un produs al lut General Molan Se găseşte în permanenţă în România un stoc de Chevrolet-uri livrabile imediat Reprezentant exclusiv pentru România: LEONIDA & Co. S. A. CALEA VICTORIEI No. 53 - BUCUREŞTI Filiale şi Agenţii în toată România Sanatoriul Dr. Riemer Braşov PENTRU BOALE RE PLAMĂNI Altitudinea 830 m. suprafaţa mării înconjurat de păduri de brazi. Tratament modern. Pneumothorax artificial Roentgen, Raze ultraviolete, etc. Succes ca in sanatorii din străinătate. Pensiunea zilnic începând de la 250 Lei. cabisaza mmm mutisms in cap îşi CSU CE HEYRALUI MINISTERUL DE JUSTIŢIE COMISIUNEA DE NATURALIZĂRI Conform art. 23 din legea privitoare la dobândirea şi pierderea naţionalităţii române, se publică următoarea cerere de naturalizare, spre ştinţa acelora cari ar voi să facă vreo întâmpinare, potrivit dispoziţiunilor art. 23 din zisa lege. Dos. No. 1892 din 927 DOMNULE PREŞEDINTE, Subsemnatul Dragotin Dimitrie, de profesiune specialist in lemn, supus iugoslav domiciliat la fabrica de cherestea din comuna Homorod, judeţul Târnava Mare, respectuos vă rog să binevoiţi a-mi acorda cetăţenia română cu dispensă de stagiu fiind căsătorit cu o româncă. Cu deosebită stimă, Droffolin Dimitrie Cauta sent tânăr, prezentabil, activ bine retribuit (fix şi provizion). Adresa oferte înscrise detailate la ziar sub O. 220. ^ .tra ceas .., fill şi obiecte cele mai necesare îlffl Uli pentru 369 LEI «N®! Expecdiem ffSr® nici un acont IMEDIAT CE PRIMIM COMANDĂ I) 1 Ceas elegant fabricaţiune Elveţiană mers garantat 2) Un lanţ duble. 3) 1 p. bretele de gumă. 4) Un briceac rumos 5) Un foarfece de Manecure. 6) Una ţigaretă fină 1) Una tabachere elegantă. 8-9) 2 batiste de mână. 10) 1 batistă de mătase. II) Una pereche ciorapi. 12) 1 pereche butom de manşete. 13) Un ac de cravată şi alte 37 lucruri foarte dositoare personal şi pantru casă. Toate aceste SO obiecte numai pentru 369 Lei Scriţi imediat adresa Dv. şi vă expediem neîntârziat. Plătea la ppimistea pachetului prin poştă. Pentru porto-expediţie şi ambalat numai 35 Lei Fără Risc In caz de neconvenabilitate restituim imediat banii pentru pachetele înapoiate. Aviz : Deoarece am încheiat un contract însemnat cu cea mai importantă fabrică de ceasornice din ELVEŢIA, oferim azi o nouă reducere de preţuri. Adresaţi comenzile : woc. LABOMJ* Mofa Unirei O. IAŞI , sernele RICHARD RAUPIlCH Caperlitz Wernsdorf MAŞINI pentru CĂRĂMIDARIE Prese, Varfuri Concasoare prompt livrabile Ingineri specialişti la dispoziţie Reprezenta Generală Jacques PAUCKER Bucureşti Strada Smârdan No. 27 Citiţi „Dimineaţa Copiilor 66 LUAŢI idscrobi m. Sifon natural pentru lingerie m. Sifon nescrobit rezistent şi perfect la spălat metru! America superioară. m. Zefir garantat la spălat foarte recomandabil m. Pânză de cearceafuri de bună calitate m. Indian fin pentru rufărie la 90 cm. m. Sifon Alsacan superior, ere nescrobit și admirabil la spălat m. Indian superior lat 100 cm metru Creton cu desene colorate artistic ““ m. Renforce extr fm, lat 82 cm specialitatea casei m. lino alb lat 100 cm. foarte recomandabil p. trasorul m. Gradel prima calitate p. rufărie bărbătească. m. Fular francez extra fin, imprimat lat 100 cm. m. Opal şi Marchizet extra fin p. rufărie culori garantate la spălat Pânză de cearceafuri practică foarte rezistentă lăţime 160 cm. buc Prosoape pluşate cu bordură. m. Pânză de cearceafuri superioară lăţime 160 cm Pânză de cearceafuri superioară lăţime 200 cm. m. Pânză da cearceafuri superioară lăţime 220 c.m. m. Olandă veritabilă extrafină pentru lingerie lăţimea 90 c .m. m. Stofă de lână pură, fantezie foarte recomandabilă. m. Poplina de lână „Fresco1* prima calitate, specială pentru ] rochi de damă. m. Rasa de lâna pură calitate extra fină diferite culori. m. Poplină de lână pentru rochi calitate supenoară, specialitatea casei metrul Olandă veritabilă lăţime 200 cm. I ’ 1,1 Crepe de 1 PI 1all Chine englez, cal Lul UuU super, rezistent garantat a spălat Sifoane şi olănduri franceze engleze, belgiene, elveţiene în toate lăţimile Pânzărie, Mătăsuri, Ciorapi Secţiune specieie de Stofa engleze Stofe franceze Stofe moderne Dame şi Bărbaţi din fabricele cele nnsa renumite din Anglia şi Franţa. Vinde cel mai convenabil ORGHISAN Casă Fondată în anul 1878 O E P 02 I TAR UI SifoaneSos* SchroSi Expediemi în provincie prin poştă cu ramburs Strada PansearS 11 BUCUREŞTI 58 58 68 75 e6 85 Lei 100 Lei 120 Lei 140 Lei 140 Lei 150 Lei 240 Lei 250 Lei 285 Lei 325 Pugilismul amator tinde să ia în ţară o largă desvoltare. După înjghebarea în Capitală a unei mişcări pe fundamente menite a-i asigura un strălucit viitor prin organizarea de către F. S. G. R. a unor reuşite campionate regionale printr'o simplă formalitate s'a acordat campionilor bucureşteni şi titlurile naţionale. S-a înregistrat totuşi un eveniment îmbucurător: prezenţa pe ring a unor reprezentanţi de peste munţi, din regiunea Banatului. In adevăr, graţie străduinţelor unui pasionat puglisit Doerfler, la Timişoara, boxul a început să fie cultivat cu multă silinţă. Pentru a demonstra localnicilor că încercarea lor merită să fie încurajată, pentru a da roadele cuvenite, „Sporting Club” din Bucureşti, fidel programului său organizează la Timişoara primul match Interpraş de box care are loc în România, întâlnirea, nu se dispută pentru un titlu oficial ceea ce nu-i scade din importanţă. Exceptând dorinţa „Sportingului" de a difuza nobila artă şi de a fixa bazele unei filiale în localitate, gruparea bucureşteană intenţionează să strângă relaţiile cu cluburile ardelene şi să cimenteze legătura sufletească dintre sportsmanii din Transilvania cu cei din vechiul regat. In Doerfler, promotorul boxului bănăţean, a găsit un devotat şi desinteresat colaborator. Ambiţiosul prototip al gentleman-ului sportiv în dorinţa de a dovedi concetăţenilor săi că la Bucureşti, pentru campionatul naţional a înfruntat un adversar din cei mai periculoşi, pe semi-mijlocul Bujor Ionescu, a invitat pe acesta să-i acorde revanşa. Disputa va constitui întâlnirea vedetă a programului care se desfăşoară Duminică la Timişoara în sala festivă a „Cercului Militar“. In cadrul reuniunei se mai dispută următoarele matchuri: 2) Petsovski (C. A. T.) — Dumitrescu (Sporting). 3) Toth (U. D. Reşiţa — C. Constantinescu I (Sporting). 4) Geroly (Chinezul) — Schwarz Kadima). 5) Nitray (C. A. T.) — Martini (R. M. T. E.). 6) Mayer (C. A. T.) — Romanovski (Chinezul). Dacă B. Ionescu nu va fi disponibil, din motive de sănătate, va fi înlocuit cu G. Axioti, campion naţional la greutate uşoară. In atari condiţiuni sarcina lui Doerfler este mult mai dificilă. Axioti este superior lui B. Ionescu. Moldoveanu, care a învins de două ori categoric pe Ionescu a fost nevoit să cedeze in faţa combativităţii lui Axioti. Cum Ionescu a învins pe Doerfler, acesta va trebui după aparenţe să fie înfrânt de Axioti. „Sporting Club Român” va fi reprezentat de d. A. Vogel. INFORMAŢIUNI SPORTIVE Comisiunea pentru revizuirea statutelor F. S. S. R. s’a întrunit din nou Miercuri după dejun devizuind textul articolelor 17- 24. Comisiunea se va întruni din nou la sediul F. S. S. R., Duminică 1 Aprilie la orele 10 dimineața. # Din diverse regiuni sosesc la F. S. S. R. scrisori prin cari se pune întrebarea : când va avea loc adunarea generală ordinară sau dacă sa va avea loc la 8 Aprilie. Suntem în măsură să afirmăm că adunarea generală va avea loc la 8 Aprilie aşa cum de altfel au fost vestiice oficial toate organele I. S. S. R. şi cum s’a publicat şi prin ziare. * Sâmbătă are loc la Arad şedinţa comitetului central al arbitrilor de foot-ball din întreaga ţară. * Duminică 1 Aprilie, orele 11, se dă în faţa parcului F. S. S. R. plecarea în cross-ul rezervat juniorilor. Ciclismul îşi inaugurează activitatea în regiune Duminică 1 Aprilie pe şos. Kiseleff, când se va da plecarea la orele 8 dim. în cursa de 1.000 m. viteză-ȘTIRI DIN STRĂINĂTATE Faimosul campion american de tennis, W. Tilden, care se ocupă de aproape de pregătirea viitorilor reprezentanţi ai Statelor Unite la „cupa Davis“, jucând la Augusta (statul Georgia) două partide de antrenament, a fost învins de către Hennessey (6—8, 6—1, 2—6, 6—2, 6—1) și a învins cu mare greutate pe tânărul student Loth (6—8, 6—2, 6—1, 3—6, 7—6). întâlnirea de tennis de la Dulwich (Anglia) pe teren acoperit Intre amatorii și profesioniștii englezi s’a terminat cu 8 victorii contra 1 în favoarea amatorilor. Printre amatori figurau: Crole Rees Lachtford, H. G. Lee, C. G. Eames, J. S. Oliff, E. Avory. * La 4 iunie va avea loc la Stamford Bridge (Londra) campionatul lumei de box al categoriei „muscă“ între Izzy Schwartz, recunoscut drept campion al lumei de către Asociaţia Naţională de Box a Statelor Unite şi Johnny Hill, campionul Angliei. Echipele de atletism ale celebrelor universităţi engleze Oxford şi Cambridge s-au întâlnit pentru a 60-a oară. Match-ul a avut loc la Londra. Cambridge a învins cu 8 victorii contra 3, Oxford câştigând numai probele de săritură în înălţime, săritura la prăjină şi alergarea pe 3.000 metri. Match-ul de hockey între echipele reprezentative ale Angliei şi Irlandei care a avut loc la Belfast a fost o victorie (3—2) pentru irlandezi. Rezultatul final al Campionatului nu se va cunoaşte decât după match-ul care va opune la Birmingham echipele Scoţiei şi Angliei. * Se zice că viitorul adversar al lui Gene Tunney pentru campionatul lumei de box, toate categoriile, ar fi Tom Ileeney. Data probabilă: luna Iulie, dar până atunci multe se vor schimba şi presa americană va publica coloane cu fel de fel de noutăţi*, inventate. Parisul a învins echipa reprezentativă de foot-ball a Berlinului cu 4—1. * Cross-ul celor cinci naţiuni disputat la Glasgow între echipele Franţei, Angliei, Scoţiei, Ţarei Galilor şi Irlandei a revenit Franţei care a totalizat (34-4+8+9+10+110) 45 puncte faţă de 58, 104, 130 şi 179 (în Ordine). In clasamentul individual primul loc a revenit englezului Eckersly în 52 minute 34 sec. 6/10 (circa 14 klkm.) urmat de scoţianul Smith (52 minute 48 sec.) şi de francezul Seghir Beddari 53 minute și 02 sec. Kid Francis apreciatul pugilist francez, a învins la New-York pe Archie Bell, la puncte. In aceeași seară, compatriotul său, Andre Routis a dispus de Sammy Dorfmann, prin descalificarea acestuia pentru lovitură nepermisă. * Alphonso Brown, faimosul boxeur negru care a vizitat de curând ringurile din capitala Franţei şi*, cabareturile pariziene şi a părăsit „incognito“ Europa rupând contractele încheiate a repurtat la New- York o victorie la puncte asupra coming-man-ului Benny Schwarz. * Paulino, campion european de box al tuturor categorilor, aflător în ţara dolarilor, unde aeconomisit câteva zeci de milioane de lei în urma matchurilor susţinute va sosi în primele zilei ale lunei Aprilie în Europa. Nu este exclus ca încă în cursul acestei seziuni să se întâlnească cu Schmelling, campion european la semi-grea. * Franţa şi Belgia au terminat lai egalitate matchul de hockey susţinut la Paris (2—2). i ■ . ‘ I ■ i Finlandezii au învins pe Norvegieni în matchul de ski disputat la Helsinggfors. Proba a revenit lui Pentila (1.) care a parcurs traseul de 50 klm, în 4 ore. 23 minute 29 secunde urmat de compatriotii săi Lappelainen, Paananen și Raivio * Peter Hanna, campionul de box al Austriei a învins la Viena pe maghiarul Kurerstler prin K. O. 99Dimineaţa“ sportivă Un match de box Bucureşti-Timişoara Duminică, in capitala Banatului * * * * Muiga» g -mn—----- I, Jubileul de 10 ani a! statului leton RIGA. — Cu ocazia serbărilor jubiliare de 10 ani dela făurirea statului leton, cari vor avea loc între 11 și 18 Noembrie s’a instituit un comitet special având însărcinarea să elaboreze programul festiv. S’a luat deocamdată următoarele deriziuni: Serbările vor începe la 11 Noembrie cu o mare festivitate a ordinului „Ucigătorul Ursului“, destribuindu-se în acelaşi timp familiilor sărace ai căror membrii sunt purtători acestui ordin, ajutoarele necesare. In decursul săptămânei festive, se vor tine congrese şi întruniri. La Opera şi Teatrul Naţional vor avea loc reprezentaţii numai din operele compozitorilor şi scriitorilor letoni, iar muzeele vor organiza o mare expoziţie a artei letone. Deasemenea s’a discutat chestiunea editării unei serii de mărci jubiliare, cari vor purta ca efigie actul proclamărei independenţei a statului leton, şi vederi frumoase din ţara. La 17 Noembrie se va celebra în toate bisericile servicii divine în memoria celor căzuţi în luptele pentru independenţa Letoniei, apoi o şedinţă festivă a Camerei, o paradă a trupelor, şi o recepţie solemnă în palatul preşedinţia vor urma. Seara va avea loc la Teatrul Naţional o reprezentaţie de gală, la care vor participa toate persoanele aflate acum 10 ani, în momentul proclamărei independenţei statului leton, în acelaş local. -------------mjo» i «q»| Amânarea legăturii telefonice intre Berlin şi Moscova SOVIETELE FORMULASERĂ O PRETENŢIE PE CARE GERMANIA A RESPINS-O BERLIN. Legătura telefonică între Berlin şi Moscova trebuia să fie inaugurată zilele acestea, când, în ultimul moment, Sovietele au reclamat pentru delegaţia lor comercială la Berlin, privilegiul „comunicărilor oficiale“, rezervat de obceiu numai reprezentanţilor diplomatici. Germania refuzând, legătura telefonică nu va fi stabilită pentru moment.