Dimineaţa, noiembrie 1936 (Anul 32, nr. 10726-10755)

1936-11-01 / nr. 10726

Pagina J?-a  010 Programul pentru Sâmbătă 1875 m. RADIO-ROMANIA 150 kw. 160 kHz. 364,5 m. BUCUREȘTI 12 kw. 823 ' ' ORA liâ&NEȚU. • • •6.30—f.S0. .- '•6.30; Deschintrea emt&tiin!. —ainniastica ritmica. . — Radio jurnal. . + Concert pe dimineaţă . (discuri): Psiso npele și Vais .speniiiu de Lienssi., Cana vcasez cu tine'si .cutia,'cife *final.; — Staturi gospodărești 'și attaicaie. 7^30: închiderea snnsiânii. • 13.0a: Ora. Cota Dunarii. Culturale. Spori. 13.10: Concert fie- prânz.; LOrchestrâ Eaaio, dirij. de Tfl..Rogaisky: Muntele sfant, uvertura japoneza do Joshitomo; Fantezie din „Povestirile lui’ holimati” de+o.rieuhaeh; .Vais, yienez de B&apSR- kyr-'intermezZi âe iCooninann • pe •mo* tive de Strauss sir. .Zeller;: Pusînidulide Bohmâisiieh; Melodie de Ruismatenlu. lâ.10, ora..Mersul vremii. — Radio Jurnal. , 14.SC: Continuarea concertului: Potpuriu' din „Frederica'' de Lehar: Vals intermezzo de siede; Serenadă spaniolă de Michiel. 15.00: crimele ştiri. ORA STRAJERILOR 17: I. Povestiri. Se intere străjerii, scene radiofonice de Ion David, jucate de Asociaţia creştină a tinerilor de sub conducerea d-lui prof. C. Zasilnir. IX. Corul dirijat de prof. Radu Botez. ,111. Ştiri strajereşti.18.00: Concertul lantarei regimentului 7 dorobanţi „Prahova” din Ploeşti, condus de cpt. C. Teodosescu. Marşul reg. 7 dorobanţi, aranj. de cpt. C. Teodosescu; Dolores,vals de Waldteufel; Kamarinskaya, fantezie de Glinka; Pricesitta, tango de D. Petrovici; Când răsare luna, slow de Dendrino; Ländler din opereta „La calul bălan” de Benatzky; Fantezie din „Norma” de Bellini; Regăţean şi Ardelean, potpuriu naţional, arat. de cpt. C. Teodorescul Menuet de Beethoven. 18.00: Ora. Mersul vremii. Bursa cerealelor. Actualităţi. 19.15: Continuarea concertului: Potpuriu din „Voevodul ţiganilor” de Jos. Strauss. O clipă de iubire, tango de I. Lafazan. 19.30: Muzică de dans, jazzul „Alhambra-Melody, cond. de Ion Vasiles«■: (Refrene vocale- Agnia Bogoslava- Zifra, Marga şi Didona Rădulescu, Mya Roxan şi Titi Bali). Pacific Express, fox de Lazzerini; Fugi repede, fox de la IM'imi'IIW HillIlIMflIllililMlllllliMim » Ellington; Am un patefon, tango de M. Constantinescu; Kai acasă puișor. kHz. . tango de Ion Vasilescu; (parafrază de ::ui A.; Albint.; Mai ,dă-mi.-o halbă. .vals. de I V.amov; • Floarea albă, slow de G. Al- I i bin; . Darling, fox 'de Petre Rohea (ar. ' de Albin).. \. - - ' . UNIVERSITATEA RADIO 20.00:, Ziua economiei de prof. Gheorg Netta. 20.20: Continuarea muzicii de dans: Salica, păpuşică plange, tango ‘de Ion Vasilescu:-NU : te plimba,solo de Waller;-' Cum te chiama de G. Hawkins (solo saxofon: I. Stepcovschi; Yvonne, vai? de Gordon).Glasul, roţilor de tren, cântec românesc de Ion, Vasilescu (canto: Aglua Bogoslava-Zura): Prin inimă ,iţi „vorbesc, fox din filmul „Big Broadcast 1937”; Sărutare dulce', fox dinfilmul -,,Vâfeal;şampanieriţ Dă-mi o fotografie, tangode IonVasiltscu (parafează de A. Albin), p. 21:00: Poşta tehnică, de ing. Emil Pătrașcu. - -21.15: Concert de muzică distractivă; Orchestra, de salon Radio, dirij. de D. Teodoru; Șase-opt de Cimei; Vals de Wiga Gabriel; Paradă în grădina de copii da Bendix; Fox de Borchert; In noaptea aceasta, tango de Chavou; Seară de vară, vals de Waldteufel; Joc de copii de Garavagno; Intermezzo de Noack; Mars de Lorens; Muzică norvegiană de Ganne; Canzonetă de Schütt; Paso dobie de Winkler; Tango de Benatzky; Marş spaniol de Smatek; Vânzătorul de ceai chinez de Rust. 22.30: Radio jurnal. Sport. 22.45: Concert nocturn al Orchestrei Jean Sibiceanu, transmis de la restaurantul Răcani. 23.45: Jurnalul pentru străinătate in limba franceză și germană . 23.55: Ultimele știri. GUPUL DE NORD 369 m. MILANO 70 kw. 814 kHz. 21.30: Cronică turististică. 21.45: Dafii, poem pastoral In 3 acte. După operă: radio jurnal, muzică de dans. 470,2 In. PRAGA 120 kw. 638 kHz. 20.15: Muzica reg. 28 inf. 21: Inf. la următoarea emisiune. 21.05: Retrans. din sala Smetana, muzică cehoslovacă. 21.55: Conf. 22.10: Continuarea concertului. 23: Ora, inf. sport. 23.15: Plăci. 23.30: M. Ostrava, cabaret ceh. Programele complecte şi detailate de la toate posturile europene de radio pentru întreaga săptămână, sunt publicate in revista „Radio” 32 pag. 5 lei Programul pentru Duminică XS75 m. RADIO-ROMANIA 150 kw. 180 kHz. 364,5 m. BUCUREŞTI 12 kw. 823 kHz. ORA DIMINEŢII (7,30—8,30) 7,30: Deschiderea emisiunii. — Gimnastică ritmică. — Radio jurnal. ’— Concert de dimineaţă (discuri). Potpuriu de şlagăre de postal. Tu eşti stăpânul inimii mele, de Stolz şi Intrarea Lorilor de primăvară, de Rockert.'• ' - , . — Sfaturi gospodăreşti şi medicale. . 8.30: închiderea emisiunii.11.35: clopote. . 11.35: Predică de Pr Tonia ClUricUţa. 11.50: Muzică religioasă (discuri). Cuvinsese cu adevărat de Gesnokow (corul Bisericii Domniţa Bălaşa , dirij. de I. Chirescu). 11.55: Cronicavieţii religioase de Gh. Cionţ. 12.10; Concert religios. Corul Bisericii „Sf. Gheorghe Nou” cond. de Ştefan Mureşeanu; Sfinte Dumnezeule de Baston; Răspunsurile mari de Chirescu; Pre Tine Te lăudăm; Tatăl nostru de Chirescu; Suitu s’a Dumnezeu de Kiriac; (solo: d-ra Ancta Iliescu); Răspunsuri finale de Kiriac. 12.40; Ora. Cota Dunării. Culturale. Sport. 12.50; Concert de prânz. Orchestra Grigoraş .Dinicu: Arii naţionale; Aur şi argint, vals de Lehar; Requiemul dragostei, tango de Sentis; Menuet de Mozart (vioară; Gr. Dinicu); Arii naţionale; Fasse-pied de Henri Parsons’ Vals din „Clo-Clo” de Lehar; Niciodată nu te voiu uita, tango de Halm; Foxtrot de Streker; In axil de Hwanow; Idilă pasionată de Razigade; Arii naţionale. 14.10; Ora. Mersul vremii. Radio jurnal.14.30; Continuarea concertului; Romanţe şi arii naţionale; Ofranda- tango de Sentis; Cântec indian de Rimsky-Kovsakow (vioară: Gr. Dinicu); La fântâna cu găleata de Monţia; Arii naţionale. ORA SATULUI 15.00: Cunoştinţe folositoare de dr. Popa Păun. 15.15: Muzică populară Gheorghe Ferea-ttoscani (fluer); valsuri vechi moldoveneşti; Căsuţa noastră. 15.25—15.35: Transmisie din Bratislava. 15.35: Ion Dongorozi de vorbă cu sătenii. 15.50: Gazeta sătenilor de Alex. Lascarov Moldovanu. 16.05: Muzică populară-Taraful Ioniţă Bădiţă: Dragă-mi eşti, puicuţă dragă; Dă-i Doamne şi omului; Hora lui Fulea din Sibiu; Coborii din deal la vale; Geaba mai mă scol de noapte; Drumul dracului; Cine a fost stăpân pe Gorj; Foaie verde sălcioară; Sârbă din Piteşti. 16.50: Cronica vieţii economice şi arricole. 18.60—18.20: Omagiul poporului cehoslovac adresat M. S. Regelui Carol II. 10.00; Ora. Mersul vremii. Actualităţi.10.15—19.30. Reportaj: 19.30; Jazzul nactio vă pofteşte la dans; ’canto: Eugen Walton: Dansul fericirii, fox de cosiow;temelie sunt o enigmă, slow de Rotter; Cer senin, rumbă ae nara; in vion, vals de Eugen Horea; Băieţaşul tatii, fox de Simons;. Tangoul nosmit, de Elly Roman; Treeie să știi să dansezi; Vreau o fotografie, vais de Benes; Să rămânem pneeni, tango de Ely Roman- Cinie e acolo? fox de Lopez; Pierdut, siow de Mercer; Să-mi dai batista, tango da Coroiogos; Nimic nu-i albastru cu ochii tăi, tango de Spina; Am adormit gândind la tine, tango de • Dendrino; Aţi ascultat Jazzul Radio/ foxde: Elly Roman. • ■ 20.30: ORA NAŢII'ML 20.45: Teatru: „VIFORUL” de Barbu Delavrancea, drakă istorcă prelucrată pentru radio. ) . DISTRIBUŢIA: Ştefănică Vod? : ■ ' X. Gheorghiu 1.1103 Arbore ..... . . . .Dem- Psatta Vornicul Cărăbăţ At. Mitric Tugulea Moghilă C. Duţulescu Mogărdici , Ion Manu Logofătul Trotuşanu Gin Mazilu Comisul Toma Cătăleanu Coco Demetrescu Rivel-Vistiernicul Sima Teodor Scarlat Nichita Cătălin Toader Ungmur PârcălabuConarea •Doamna Tuna Oană Contele Jimski - Regia artistică , Regia tehnică, 22.05. Concert : „Cântul Nostru I. Frumuşani Ion. Gh. Dămian V. Grigorescu Al. Mitric . ..Gn. Atansiu Marta Mohor Eug. ZahariiSiviu Hodoş . V. Bumbeşti. . . Al. Latianu, coral al Asociaţiei cond. de Gh. Niculescu. Cerurile spun de Davidov. La gura sobei de Gh. Niculescu; Nani, nani de Popescu-Runcu (solo: N. Secăreanu); foaie verde fir de nalbă de Gividescu; • Cuculeţ drăguţul meu de Popescu-Brăneşti^ Lelişoară lele dragă Marţi seară s-a ţinut şedinţţa de breasla a tineretului grupat în cade stoenescii Tisami de Pinpsi-a sindicatului AFIPIA la sediul Runcu (solo. Const. Teodorian). Federaţiei din strada Lipscani nr. 26 22.30: Radio jurnal. Jidecenta a fost foarte populata. .22.40: .Rezultatele sportive de Virgil * A urmat apoi conferința unui coleg Economu, care a tratat despre „Rolul tineret 22.56: Concert de seară. Orchestra tulul in sindicat”. Intr’o desvoltată Radio dirij. de Th. Rogalsky, canto , expunere a arătat situaţia tineretud-ra Sofia Munteanu; Uvertură „Ro jui şi atitudinea pe care treble s’o samunda” de Scaubert; Două melodii I la de Brahms: a) In curtea bisericii; b) | p„ ,,vm3 „ Tot mai lin mi-e somnul (d-ra Sofia ^ formarea ,u' Munteanu); Valsurile iubirii, de secţii de declamaţii la care sau Brahms; Două melodii de Richard (diverşi tineri, cami odată pre- Strauss; a) Viziune prietenoasă; b) ţ gătiţi îşi vor da concursul la viitor-Cecilia (d-ra. Sofia Munteanu); Fantezie din „Burghezul gentilom” de Richard Strauss; Două cântece de Joseph Marx: a) Cântec japonez de ploaie; b) Eri mi-a adus trandafiri (d-ra Sofia Munteanu); Foaie de album de R. Wagner; Vals din „Cavalerul Rozul gentilom” de R. Strauss. Două cântece. 0,05: Ultimele știri. GRUPUL DE NORD 369 m. MILANO 70 kw. 814 20.30: Sport, plăci. 21.00: Ora, la jurnal. 21.30: Plăci. 21.40: Comedie Intr’un act. 22.10: Inf. Concert- In pauză conf. 23.30: Inf. 23.40: Muzică de dans 24: Radio jurnal. 470,2 m. PRAGA 120 kw. 638 kHz. 20.30: Brno. 21: Inf. la emisiunea următoare. 2 .05: Concert comemorativ. 23: Ora, inf. 23.20: Plăci. Programele complecte și detailate de la toate posturile europene de radio pentru întreagă săptămână, sunt publicate în revista „Radio” 32 pag. 5 lej. ksz. radio EXPOZIŢII palatul Ate- Joi şi Dumi-Pinacoteca statuau noului,' deschis 'Marţi, inca 10-12 şi 3-5. Pinacoteca Municipiului, Bulevardul Lascar Catargiu 21 Deschis Duminica şi sărbătorile de la 10—13 Expoziţia retrospectivă a pictorului Baltazar. Muzeul municipal, calea Victoriei 117. Deschis Duminica şi sărbătorile de la 10—13. Muzeul Militar (Parcul Carol). — Vizitarea: Marţi, şi Joi între orele 10—12 şi 14—16.30. Duminica şi sărbătorile legale 10—13 şi 14—16.30. Str. Gen. Budişteanu 26, colecţiile Al G. Cantacuzino, cărţi vechi, stampe, medalii, deschis Joi şi Duminică dela 2—4. Muzeul Simu, deschis Joi şi Duminică 10—1. Muzeul Toma Stelian, şoseaua Kîseleff deschis Marţi, Joi şi Duminică 10—12 şi 2 juni.—5. Muzeul Emindeni, str. Renaşterii 3. Deschis Joi şi Duminică dela 10—12 şi 2—4. Sărbători 9—1. Intrarea liberă. Muzeul Th. Aman. sr. C. A. Rosetti 9. Deschis Marţi, Igî şi Duminică dela 9—12 şi 3—5. Intrarea liberă. Muzeul Monumentelor Istorice str.G-ral Berthelot 28. Deschis zileic dela 111. Intrarea liberă. Muzeul Geologic. Şoseaua Klseleff 2 Deschis zilnic dela 9—12 Intrarea liberă. Muzeul de Istorie Naturală. Şoseaua Kiseleff 1. Deschis Joi dela 1—3. Duminica şi sârbători dela 10—4. Muzeul Naţional de Antichităţi str. Victor Emanuel 11. Deschis zilnic, intrarea liberă. Căminul Cărţii palatul Şuţu, expoziţia de miniaturi Claudia Bacalincov. Muzeul Numismatic (Academia Română), calea Victoriei 125. Deschis Marţi, Joi Sâmbătă dela 9—12. Luni Miercuri. Vineri dela 3—6 Muzeul Industrial al şcoalei politehnice, Parcul Carol, deschis Duminica şi sărbătorile, orele 4—9. Sala Mozart: Salonul de toamnă al asociaţiei artiştilor plastici expoziţia pictorului Vasile Petre. Sala Brezoianu 23: expoziţia de pictură Ioana Giossan. Expoziţia de pictură din Ţara Oaşul, A. Littecki şi L. Kraus, Ateneul Român, deschis 10 jum.27. Fântăriui IX: expoziţia de pictură sculptură şi gravură a soc. de surdo-muţi. Atelierul Paciurea (muzeul. Aman) expoziţia de sculptură Ion Popovici. Academiei 1: expoziţia de toamnă a Cercului artistic. Sala Mutualitatea (Spătarului) expoziţia pictorului Artur Mendel. De la tineretul funcţionarilor particulari (A.F.I.P.I.A.) rele festivaluri organizate de „Cercul tineretului“. Situaţia epidemiilor la Constanţa CONSTANŢA, 29. — In cursul lunii octombrie situaţia epidemiilor în judeţul nostru, a fost următoarea: scarlatina: 3 cazuri în comuna Valea Neagră, 6 cazuri la Oltina, 1 ■az în comuna Cotul Văii, 1 caz la Hârşova, 1 caz la Tekirghiol. Febră tifoidă: 10 cazuri în comuna Carol I, 1 caz in comuna General Scărișoreanu 1 caz, în comuna Baia 1 caz și în comuna Cogealac 1 caz. Pustulă malignă, 3 cazuri în comuna Topraisar și în comuna Târgșor 1 caz. nu veţi putea scrie sute de mi de scrisori dar veţi putea coresponda ce sute de mii de cititori PRIN mica publicitate a ziarului DIMINEAŢA şi veţi găsi tot ce căutaţi IN ACEIAŞI ZI DINSHEATA odiţia turco-iugoslava Comentarii iugoslave in legătură cu vizita d-lui Stoiadinoviei la Ankara BELGRAD, 30 (Rador). — Ziarele de aseară au avut şi ele numeroase coloane consacrate vizitei la Ankara a d-lui Stoiadinoviei, precum şi solemnităţile care au avut loc cu acest prilej. „Pravda” subliniază cordialitatea manifestaţiilor de amiciţie turcoiugoslave şi reproduce informaţiile privitoare la această vizită. „Samuprava” reproduce deasemenea discursurile şi declaraţiile de la Ankara, scoţând în relief sincera şi amicala colaborare dintre Turcia şi iugoslavia. Acelaş ziar publică şi un articol de fond în care subliniază relaţiile amicale dintre cele doua ţări, întemeiate pe o profundă afecţiune şi pe un mare respect re-ciproc. Călătoria primului ministru iugoslav, — spune ziarul — este în perfectă armonie cu politica de pace trasată de Regele Alexandru In timpul vizitei făcute de acesta în Turcia și a întrevederei pe care a avut-o cu Kemal Ataturak. D. Stoiadinovici se va folosi desigur de vizita sa la Ankara, pentru a examina cu oamenii de stat turci chestiunile care interesează cele două ţări prietene, printre care şi ches- tiunea raporturilor comerciale şi economice care poate face obiectul unor conversaţiimi şi al unor acorduri. Atât înţelegerea Balcanică cât şi Mica înţelegere, blocuri puternice, nu urmăresc niciun plan agresiv. Cum a fost timpul ori Buletinul institutului neiestologic Central Situaţia atmosferică în Europa, la orele 9. — Situaţia atmosferică se găseşte sub influenţa Maximului Barometric Atlantic, a Maximului Barometric Rusesc şi a Zonelor dedepresionare din central şi Nordul Europei. Ferturbaţiunile atmosferice deplasează in general de la W la N cu 700 km. în 12 ore. Temperatura in creştere variază intre —1 gr. şi 6 gr. în Rusia, 3 la 8 gr. în vest. Europa Centrală şi Sud — Estică şi 14 la 17 gr. în Basinul Mediteranian. Precipitaţiuni au căzut în cea mai mare parte a Continentului. In România la orele 8. — In ultimele 24 ore, cerul s’a acoperit treptat dela Apusul spre Răsăritul ţărei, iar în cursul după amiezei şi azi dimineaţă a început să plouă în jumătatea de Vest a ţărei. Vântul a suflat potrivit din sectorul Sud-Vestic, azi dimineaţă în N.-Vestul ţărei vântul bate de la NW. Temperatura in creştere variază între 2 gr. la Topliţa şi 15 gr. pe litoral. Temperatura maximă de eri a atins 19 gr. la Sulina şi 9 gr. la Topliţa, iar cea minimă de azi noapte a oscilat intre 11 gr. la Topliţa, 4 gr. în regiunea de munte şi a ţărei şi 14 la Balcic şi pe litoral. Presiunea atmosferică în scădere cu 5 la 10 mm., variază intre 753 mm. la T.Măgurele şi 760 mm. la Chişinău. La Bucureşti — Băneasa — Aeroport la orele 8. — Presiunea atmosferică 755 mm. Vântul de la ENE cu 2 mps. Cerul noros. Temperatura 10 gr. Umiditatea 80 la sută. Temperatura maximă de eri 17 gr., iar cea minimă de azi noapte 5 gr. Temperatura maximă pe sol eri. 26 gr. iar cea minima de azi noapte 3 gr. Azi la ora 13. — Temperatura pe sol 28 gr., in aer liber 19 gr., in apărâtor 19 gr. Timpul probabil la 29 Octombrie 1936. — Presiunea în creștere cu 4 la 7 mm. Cerul acoperit. Ploi generale. Vânt potrivit din sectorul Nord Estic, mai puternic în jumătatea de Sud-Est a ţarei şi pa litoral. Temperatura în scădere simţitoare. TRIBUNALELE MILITARE Ultraj cu lovire Secţia II-a a consiliului de războiu, mes în faţa instanţelor pentru c a judecat procesul de ultraifensa superiorului, al următorilor: loan Mihai, Ion- Din lectura ordonanţai definitive Aramăjanu şi Dumiru Vlad loan. Din dezbaterile oralereese că a Aceştia au fost trimişi in faţa acuzatul_ a împrumutat unui superior instanţelor pentru că fiind cu chef de a sau’ 0 suma bani, au avut un conflict cu un gardian public. In timpul certei s’au schimbat între acuzaţi şi reclamant lovituri şi insulte. D. av. Ioan Bianchi, in apărare, susţine situaţia de iresponsabilitate in care se aflau acuzaţii. Aceştia erau beţi şi nu şi-au putut da seama de faptele lor. Consiliul a adus un verdict de achitare. OFENSA SUPERIORULUI Consiliul de războiu a judecat procesul plutonierului Liliac Petretii La cererea superiorului el a dat acestuia o scrisoare prin cum confirma primirea sumei, deși in realitate nu o primise. Atunci când acuzatul a cerut restituirea sumei, el s'a trezit trimis în judecată pentru rte,ciu' de a și fi ofensat superiorul. D. av. Mihai Traian expune faptele și Împrejurările ce au dus la naşterea acestui proces. întrucât in instanţă, superiorul acuzatului, a recunoscut existenţa unei datorii faţă de plutonierul Li- •liac, apărătorul cere achitarea acestuia. Consiliul a achitat. Dimninîeă 5 Noembrie IC3S Sfita cita jurnal Incendiatoarea Citrai in ziare : „Şeful postului de jandarmi din Buzeşti (Satu-Mare) a înaintat parchetului pe femeia Ana Lipată, de 24ani pentru că a dat foc casei consătence sale Ioana Petriş”. Iată împrejurările care au dus-o pe Ana la această ispravă: Era cea mai frumoasă fată din sat, harnică, cu avere, şi l-a luat pe Ion Lopată din dragoste. Dar aceasta nu l-a impediat pe Ion să-şi înşele nevasta, încă din primele zile după nuntă cu Ioana Petruş. Mai întâi Ana, a vrut să-şi curme zilele. Apoi s-a răsgândit: Poate că tot va izbuti să readucă pe soţul necredincios la căminul conjugal. încercările i-au fost însă zadarnice şi atunci Ana, mai cununie decât multe oraşe lice, care in asemenea cazuri continuă să sufere martiriul vieţii in doi, ce n-a fost niciodată o tovărăşie de dragoste, umilind'-se faţă de bărbat, şi-a luat bocceaua şi a venit la Bucureşti unde s‘a băgat la stăpân. Soţul a trăit ca ibovnica, dar după tiu timp a survenit o ceartă şi Ioana l-a dat da asemeni răvaş de drum. Lăsăndu-se şi fără nevastă şi fără amantă, Ion s‘a gândit la recucerirea celei dintâi, pentru a stârni gelozia celei de a doua, pe care s-o câştige deasemeni cu această manevră, foarte bărbătească. A plecat deci la Bucureti, după Ana. La început aceasta a rezistat eric tentativelor de împăcare. Bănuia, se vede, femeia, cu al 6-lea simţ al îndrăgostiţilor, nesinceritatea jurămintele? Iui ! Ion. Abea după ce bărbatul şi-a luat şi el un serviciu la Bucureşti, după ce i-a venit in casă zi de zi, copleşind-o cu daruri, asigurând-o că a uitat complect de amantă, ca nu se gândeşte decât la ea şi la casa Iei, femea i-a dat ascultare şi ambii s-au înapoiat in sat. Pianul lui Ion a reuşit de minune. Ioana a reacţionat imediat aşa cum reacţionează o femee geloasă, lipsită de demnitate. Amanţii şi-au reînceput idila iar Ana, care se pretase în neştire la jocul diabolic, a rămas iarăşi izolată, cu sufletul sfâşiat. De astă dată nu s’a mai gândit nici la sinucidere, nici la împăcare, nici la plecare. Gândul ce-o stăpânea acum era acel de răzbunare. Prea o făcuseră să sufere cei doi, prea îşi bătuseră joc de dragostea ei încrezătoare ca orice sentiment curat şi cinstit şi profund. îşi făurise doar altă viaţă, călcându-şi pe suflet. Avusese acest curaj şi această mândrie de a-şi pălrăsi satul, neaiburite prietenii, ogorul părintesc, starea ei socială de gospodină, de a intra ca servitoare in oraşul străin, numai şi numai pentru salvgardarea demnităţii ei, de om şi femee. De câte ori, supa gătită de Ana, n‘a fost sărată de lacrimile ei când se gândea la Ion, care totuşi, ii rămăsese drag ? De câte ori, noaptea, în odăiţa ei dela mansardă, nu se închina in taină la icoană, rugând pe Sfânta născătoare sâ-i dea ajutor, căci se prăpădea de dorul lui şi de durere. De câte ori a fost oare gata să lase totul bălţă In Capitală, să-şi părăsească stăpânul şi să fugă înapoi ih sătul ei; la. bărbatul ei desculţă, ne jos, numai să-l vadă iarăşi,, să-l audă, iar glasul... S’a stăpânit Ana. A ştiut să pue frâu sentimentelor neînfrânate, opunându-Ie voinţa dârză. Şi astfel au trecut săptămânile; se liniştise, îşi venise in fire, se deprinsese cu noua viaţă. ’Şi atunci a apărut din nou ton în faţa ei, a momit-o, i-a sucit iarăşi capul şi incăodată l-a crezut. Care femee iubitoare ar fi procedat altfel în locul ei? Dar judecaţi umilinţa şi suferinţa nebună a Anei, când într’o noapte, urmărindu-și bărbatul, l-a văzut intrând in casă rivalei şi a zărit prin fereastră Perechea ospătându-se si glustulinduse. A aprins oare ea chibritul şi l-a aruncat ea cu degetele ei pe acoperişul do pa® al casei, ca Camera transformată în alcov? N’a fost oare o scântee a focului ce-o mistuia toată, foc aprins şi întreţinut cu atâta măcarie de Ion Lopată, scântee, care ţâşnindu-1 din inimă, a aprins casa rivalei? Intr'o clipă toată gospodăria era o văivătae de flăcări, din care amanţii s‘au putut salva, sărind pe fereastră desbrăcaţi, aşa cum ii apucase incendiul. Satul întreg a sărit în ajutor— dar focul n‘a putut fi stins. Casa a ars până in temelii, iar dacă cineva ar fi scormonit cu deamănuntul cenuşa, ar fi găsit într’insa şi scrumul unei dragoste prefăcute in ură. A doua zi dimineaţa Ana Lopată, după ce a privit toată noaptea spectacolul jerbelor de foc țâşnind spre cerul întânerat, la fel de inima ei, s’a prezentat la postul de jandarmi, recunoscându-şi fapta. E. MARGHITA A apărut Nr. 424 Editura „Adevărul” s.a. Revistă tipărită la heliogravară 5 Preţul unei ■■ttutnBFmHi mim cu următorul sumar* LEGEA RADIODIFUZIUNEI ,le-ar trebui să citească radioamatoiii sprfd nu deveni clinicăgeneraţi -1 interview cu d. V. lotrescu, subdirector- general al Soc. .. de Radiodifuziune Amatori, radiofonişti, la lucru . Marele concurs cu premii al revistei noastre Undele misterioase distrugătoare intre ştiinţă şi ocultism „Triumph-Triplex’* şi „Integral“ 3 excelente montije la sectorul alternativ şi continuu cu 1+1, 2+1 şi 3+1 lămpi Emisunea pe unde scurte generalităţi — Lupa pentru unde scurte — Unde dirijate — Gimnastica matinală la microfon PROVOSTICUR DE RECEPŢIE Programse complecte ale posturilor europene pe săptămâna 1—7 Noembrie. „OU" leu de sine, ______________ căci o gură îngrijită cu „ODOI" da o senzaţie de prospeţime. Un miros plăcut şi sănătos. „ODOL" împiedica procesele de fermentare şi de putrezire din gură, înlăturând astfel mirosul urât. „ODOL" înviorează şi împrospătează, păzindu-vă sănătatea. Apropiaţi-vă deci sufleteşte următorul dicton: Dinţii, gâtul, gura,în perfecta sănătate, când cu „O D O l" ie ai spălatei axD APA DE GURĂ PASTA DE DINJI — este semnul distinctiv al unui „ODOL“ perfecţionat, a carui eficacitate antiseptică a fost extrem de mult sporită. Cercetări bacteriolurgice şi clinice au dovedit ştiințificeşte superioara eficacitate bacterioioid.