Dobrogea Nouă, ianuarie 1973 (Anul 26, nr. 7580-7603)

1973-01-31 / nr. 7603

Pag. a 2-a După două luni de la Consfătuirea pe țară a cadrelor didactice care predau științele sociale în învățămîntul superior la Liceul „Mihail Eminescu“ din Constanța: PREOCUPĂRI, REZULTATE, PROIECTE’ pentru îmbunătățirea continuă a procesului instructiv-educativ Document-program de o deosebită însemnătate teoretică și practică, cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la încheierea lucrărilor Consfătuirii pe țară a cadrelor didactice care predau științele sociale a dinamizat activitatea organelor și organizațiilor de partid, a conducerii școlilor, a tuturor cadrelor didactice din județul nostru, pentru perfecționarea continuă a predării științelor sociale, a muncii de educare a elevilor în spiritul concepției partidului nostru despre lume și viață, al principiilor eticii și echității comuniste, perfecționării procesului instructiv-educativ din școli. Așa cum sublinia secretarul general al partidului „școlii îi revine o înaltă misiune de a sădi în conștiința generațiilor noi idealurile nobile ale socialismului și comunismului, înaltul spirit de responsabilitate față de interesele supreme ale societății, față de cauza fericirii poporului și a patriei noastre socialiste. Școala este chemată să plămădească trăsăturile politico-morale înaintate ale tineretului nostru, să modeleze fizionomia omului nou, constructor al socialismului și comunismului, cu un larg orizont de gîndire, cunoaștere și înțelegere, cu o bogată viață spirituală, cu etică superioară“. Ancheta noastră își propune să evidențieze modul cum se materializează aceste imperative majore în activitatea cadrelor didactice de la Liceul „Mihail Eminescu“ din Constanța ? La început, interlocutorul nostru, tovarășul Grigore MURGEANU, director adjunct al liceului, ne-a spus : în activitatea de predare a științelor sociale, în munca de educare a elevilor, pengă rezultatele obținute, mai avem încă multe de făcut. S’ornind de la această realitate, organizația de partid a inițiat studierea și dezbaterea amplă a cuvântării secretarului general cu toate cadrele didactice. Concluziile desprinse ne-au ajutat să îmbunătățim planul de muncă al organizației noastre de partid și pe această bază conducerea școlii, fiecare catedră și-a întocmit un program special privind îmbunătățirea muncii în aceste domenii. Roadele acestor preocupări au început deja să fie evidente. S-a îmbunătățit activitatea cabinetului de științe sociale, în prezent, aici, se asigură o mai bună documentare atît a cadrelor didactice cit și a elevilor. Secțiile de științe sociale încorporează și lămuresc evenimentele sociale actuale, explică pe larg sensul și semnificația documentelor de partid. S-a îmbunătățit activitatea de practică în producție a elevilor, atît în atelierele școlii cit și în întreprinderea care ne patronează. — Așa cum sublinia tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU în activitatea de predare și însușire a disciplinelor sociale, în conținutul cursurilor, în modul de tratare a problemelor există încă neajunsuri și deficiențe. Cum acționați pentru ca acestea să fie înlăturate ? întrebarea, adresată mai multor cadre didactice care predau științele sociale, a suscitat un interes deosebit. Răspunsurile interlocutorilor noștri sunt concludente. Constantin SUCEVEANU, profesor de istorie : Pornind de la aceste observații, catedra noastră de istorie a discutat și pus în practică problema îmbunătățirii metodelor de predare la această disciplină. Se știe că informația istorică nouă este tot mai bogată, că noi cercetări dau la iveală noi concluzii, care uneori reconsideră în mod structural pe cele vechi. De aici, necesitatea ca elevii să cunoască aceste fapte, să le analizeze și să înțeleagă în mod logic legile sociale și caracterul lor obiectiv, precum și rolul maselor și al personalităților în folosirea conștientă a acestor legi. In acest context, nouă, profesorilor de istorie ne revine sarcina de a face o selecție riguroasă a ceea ce este esențial și necesar și să eliminăm neesențialul. Consider că abuzul de date istorice și de evenimente care nu au o legătură între ele duce la supraîncărcarea elevilor, la scăparea din vedere a ceea ce este esențial. Catedra de istorie s-a orientat în această privință, așa cum am arătat mai sus, și se preocupă de continua restructurare a materiei, de introducerea noului, de ilustrarea legilor sociale prin evenimente concrete. Ștefania IOVA, profesor de filozofie . Acord o atenție deosebită lămuririi elevilor despre opoziția fundamentală dintre concepția materialistă și idealistă, dintre dialectică și metafizică. Explic elevilor în ce constă caracterul creator, partinic al marxismului, supunînd totodată criticii deschise diferitele concepții idealiste, metafizice. Pentru ca elevii să poată să înțeleagă o serie de definiții, categorii, care în manual sînt expuse in mod abstract, pornesc de la particular la general, de la exemple pe care elevii le pot înțelege, făcînd apel totodată la cunoștințele lor de la celelalte obiecte. Gheorghe ARGHIROPOL, profesor de limba română : Preocuparea mea esențială — concomitent cu efortul de a deveni eu însumi un alt om — așa cum cere partidul — este să fac din fiecare lecție, din fiecare scriitor, din fiecare discuție un mijloc de creștere a conștiinței socialiste și comuniste, să determina elevi o luare de atitudine nouă, să întăresc spiritul de abnegație, de dăruire pentru binele și fericirea poporului. Călăuzit de ideile partidului despre rolul primordial al școlii îmi dau seama că activitatea mea în datele ei fundamentale se schimbă. In predare ea implică o selectare riguroasă a acelor aspecte, a acelor fapte literare care ar putea contribui nu numai la instruirea, la creșterea bagajului de cunoștințe, ci mai ales la formarea unor deprinderi de muncă, la înrădăcinarea unor idei nobile și generoase, la creșterea spiritului de sacrificiu pentru binele comun. — Așa cum se subliniază în cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, multe cadre didactice nu au legături strînse cu activitatea practică, cu viața clocotitoare care se desfășoară în diferite compartimente ale vieții sociale. Cum vedeți rezolvarea acestei probleme la nivelul liceului dumneavoastră ? Rodica POPOVICI, profesor de geografie . Consider că participarea profesorilor de geografie la diferite acțiuni practice, cum ar fi studii geomorfologice cu largi aplicații practice : cercetări în cadrul ieșirilor pe teren, în vederea amplasării de lucrări hidrotehnice, irigații, drenări, scăderea nivelului prizei freatice, cercetări pedologice în vederea întocmirii hărții microraionării solurilor ; antrenarea profesorilor de geografie de către compartimentele de resort în vederea finalizării studiilor privind problemele urbanizării , organizarea unor colective care să studieze problema poluării litoralului românesc, organizarea Colectivelor de profesori în vederea alcătuirii de monografii pe localități și în final alcătuirea unei monografii complexe a județului Constanța constituie probleme majore ale legăturii mai strînse a profesorilor cu viața, cu activitatea practică, legături care vor duce la creșterea conținutului și eficienței predării geografiei elevilor de la liceu. GRIGORE MARGEANU director adjunct . In acest domeniu mai avem multe de făcut. Mă gîndesc, de pildă că ar fi bine ca profesorii de fizică, chimie, matematică, biologie să participe efectiv, alături de colectivele de muncă din întreprinderile industriale ale municipiului, la elaborarea și aplicarea unor noi procedee tehnologice de fabricație sau la realizarea unor utilaje și instalații noi, la mai buna organizare a producției și a muncii. In felul acesta lecțiile de la clasă s-ar îmbogăți cu elemente noi, concrete. Răspunzind la ancheta noastră tovarășii Ion LUNGU, profesor de istorie, Gheorghe CREȚU, profesor de economie politică, Elena UNTARU, profesor de chimie, Valeria ȚUȚUIAN, profesor de chimie, Constantin CHIRIAC, profesor de matematică, Ion VICTOI, profesor de matematică, Steliana APOSTOLESCU, profesor de geografie, V. MANDESCU, profesor de psihologie, au subliniat, în dialogul cu noi, necesitatea ca toate cadrele didactice să fie angajate în activitatea de formare multilaterală a elevilor, de educare a lor comunistă, de legarea mai strânsă a lecțiilor de activitatea practică și in acest sens necesitatea unor eforturi susținute pentru îmbunătățirea continuă a activității practice atît în atelierele liceului, în laboratoare, in munca patriotică pe ogoare și mai ales în întreprinderea care patronează liceul. Ancheta noastră, chiar și cu aceste puține exemple, evidențiază PREOCUPĂRILE, REZULTATELE, PROIECTELE organizației de partid, ale conducerii școlii, ale tuturor cadrelor didactice de la liceul „Mihail Eminescu“ din Constanța pentru perfecționarea predării științelor sociale, a muncii de educare comunistă a elevilor. In acest proces, în liceele și școlile județului iau naștere acțiuni și inițiative valoroase. De aceea, invităm cadrele didactice la un dialog fructuos, viu, dinamic, in coloane ale ziarului, dialog care să evidențieze eforturile ce se fac, măsurile întreprinse in școli pentru aplicarea în viață a indicațiilor cuprinse în cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la consfătuirea cadrelor didactice care predau științele sociale în învățămintul superior. MINDRA BADEA CURSURI DE PREGĂTIRE In toate centrele universitare le țării se desfășoară in prezentursuri de pregătire a candidațilorentru concursul de admitere învățământul superior din vara ajstui an. Cursurile, care se înscriu pe lisa măsurilor de îmbunătățire a icuipturii și conținutului învățămntului superior și, implicit, erfecționării sistemului de aduiare în facultăți, se află la a treia diție. Programul cursurilor, la ore participă elevi din ultimul an e liceu, cit și tineri din fabrici , uzine, cuprinde prelegeri de sineză, seminarii recapitulative, lurări practice efectuate în laboraoarele facultăților de profil. Pentru o cia mai bună pregătire cursanților, corpul profesoral de a catedrele de matematică, fizică , chimie a revizuit și completat - pentru reeditare — culegerile și boșurile de probleme elaborate pentru fiecare din aceste discipline. Ediția 1913 a cursurilor aduce o mutare pentru acei care doresc să revină subingineri : în marile inreprinderi, unde funcționează secii serale de specialitate, au fost iițiate asemenea forme de presă (Agerpres) în Întregul județ traficul rutier se desfășoară normal Ținînd cont de instabilitatea stării timpului, de pericolul apariției poleiului, înghețului și al zăpezii care ar circulația rutieră putea perturba pe drumurile județului, iar pe Dunăre pericolul unor blocaje de gheață. Comandamentul județean de deszăpezire s-a întrunit ieri după-amiază pentru a stabili o serie de noi măsuri, operative, care să asigure un trafic rutier normal, evitarea oricăror accidente generate de intemperii. Astfel, s-a stabilit ca în fiecare dimineață, începînd de la ora 4,00 pînă la 7,00, din oră în oră, să se comunice principalelor întreprinderi deținătoare de parcuri auto informări amănunțite asupra stării drumurilor din județ, să fie informate cu o zi înainte asupra prognozei stării timpului și pe această bază să fie informați și pregătiți conducătorii auto înainte de plecarea în cursă. S-a stabilit, de asemenea, ca întreprinderile deținătoare de parcuri auto să organizeze instructaje cu conducătorii auto, accentuîndu-se asupra măsurilor de precauție ce trebuie respectate în condițiile apariției poleiului sau gheții pe șosele, făcîndu-se cu acest prilej și o verificare amănunțită a mijloacelor cu care trebuie să fie dotate toate autovehiculele pentru a se putea acționa, în caz de nevoie, la înlăturarea gheții, poleiului sau zăpezii, în sarcina Direcției de drumuri și poduri și a Direcției județene de drumuri s-a stabilit obligativitatea asigurării unor servicii permanente, care să poată interveni operativ în caz de necesitate, cu toate mijloacele din dotare, pentru asigurarea folosirii normale a drumurilor și șoselelor. Au fost stabilite, de asemenea, măsuri pentru împiedicarea mării de blocaje de gheață iorpe Dunăre. Comandamentul județean luat în același timp hotărîrea de a a interzice cu desăvârșire accesul oricăror persoane pe podurile de gheață formate pe Dunăre, lacuri, ghioluri și bălți, pentru a se evita în felul acesta pericolul de înec prin ruperea gheții. S-a mai stabilit ca organele serviciului circulației să supravegheze cu mai multă atenție modul în care se desfășoară traficul rutier și să avertizeze conducătorii auto oricând în zona lor de patrulare apar situații care solicită atenție deosebită in conducerea autovehiculelor. Nou pentru filateliști Direcția județeană de poștă și telecomunicații Constanța ne-a furnizat o noutate. Este vorba de apariția a două emisiuni de timbre și anume : Medaliile olimpice 1972 și Reproduceri de artă ,Veneția“. Emisiunile se pot procura de la magazinul „Filatelia“ din Constanța, ouccese ale sportivilor elevi constănțeni Elevii școlii sportive nr. 1 din Constanța au susținut duminică o dublă întîlnire, de volei și baschet, băieți și fete, avînd ca parteneri de întrecere elevii școlii sportive din Rîmnicu Sărat și respectiv ai Liceului nr. 4 din Galați. La volei, echipa locală, băieți, a dispus de oaspeții din Rîmnicu Sărat cu 3—0 și cu același scor s-a încheiat și întilnirea dintre echipele de fete. S-au evidențiat Ion Ursu, Darie Mirza și respectiv Eugenia Milenco și Angela Marin. La baschet, echipa locală, băieți, a învins echipa liceului din Galați la scorul de 88—62 iar echipa de fete a dispus de oaspetele gălățene la scorul de 62—45. La aceste discipline s-au evidențiat Mirela Trică și Elena Popa. Din abundență , în stoc , 10.000 tone de lemne și 3.000 tone de cărbuni. Această cantitate existentă în depozitele întreprinderii județene pentru combustibil și materiale de construcții asigură, începînd de azi, consumul la nivelul județului pentru 40 de zile la lemne și 20 de zile la cărbuni. Așa cum sîntem informați, onorarea contractelor de către furnizorii din țară către întreprinderea județeană pentru combustibil Constanța a reintrat în normal. Așadar, fie iarna cu de grea, cetățenii localităților Constanța, Medgidia, Ostrov, Băneasa, Nicolae Bălcescu și celorlalte localități găsesc la „Combustibilul“... căldura necesară. a „Steaua litoralului“ Ieri, la căminul cultural din comuna Cogealac a avut loc faza de preselecție a concursului de muzică ușoară și populară „Steaua litoralului" (a III-a ediție), pentru candidații din centrele: Săcele, Istria, Mihai Viteazul, Corbu și Cogealac. Astăzi, aceeași fază a concursului va începe și la Casa de cultură a tineretului din Constanța, pentru participanții din localitățile Constanța, Ovidiu, Năvodari, Valul lui Traian, Murfatlar și Cumpăna. DOBROGEA NOUĂ nr. 7603 Gospodarii Preocupați pentru pregătirea în cele mai bune condiții a campaniei de însămințări de primăvară, cooperativele agricole de producție Canlia, Oltana, Lespezi, Șipote, Comana, Mereni, Biruința, Ciochlia de Sus și altele au adus din timp probele necesare la laboratorul de control al semințelor. Din păcate, însă, exemplul gospodarilor nu este urmat de celelalte C.A.P.-uri. Ca urmare, din 146 de C.A.P.-uri, au adus până acum probe la laboratorul sus-amintit numai 76. Cum justifică cele 70 de conduceri de C.A.P. care n-au trimis probe la laborator această atitudine ? E greu de presupus, deoarece slaba preocupare pentru calitatea semințelor încorporate în sol nu poate fi justificată, ci doar sancționată. Pentru aprovizionarea magazinelor sătești Ieri, din depozitele I.J.E COOP Constanța au fost expediate către magazinele cooperației de consum din județ mărfuri în valoare de peste două milioane lei. Este vorba de un bogat sortiment de mărfuri textile de sezon : țesături, de bumbac, tricotaje, articole de mercerie, de produse chimice, fierărie și electrice, precum și de cantități însemnate de produse alimentare printre care amintim : pește congelat oceanic, conserve de carne, pește și legume și brînză sortimente. Preocuparea pentru aprovizionarea ritmică a magazinelor sătești este ilustrată și prin faptul că zilnic 35 de mașini transportă mărfuri din Constanța spre magazinele din județ. De asemenea, 5 cisterne aprovizionează, zilnic, magazinele sătești cu circa 20 de tone de petrol. O preocupare lăudabilă pe care o dorim continuată cu permanență. Aprovizionarea cu lapte la domiciliu în cadrul măsurilor luate pentru îmbunătățirea servicii populației în unitățile comerciale, O.C.L. „ALIMENTARA" CONSTANȚA a luat inițiativa organizării aprovizionării cu lapte la domiciliu pentru abonați. După cum ne informează tovarășul Ion TRANDAFIR, directorul comercial al organizației amintite, cetățenii se vor adresa pentru înscrieri la unitățile „Alimentara“ din următoarele zone : la magazinul nr. 102 (complex „Brosăcai“) pentru cei ce locuiesc în ansamblul de locuințe Tomis Nord ; la magazinul nr. 84 (complex „Orizont“) — locuitorii din ansamblul de locuințe Tomis I; la magazinul nr. 81, din noul complex comercial deschis în piața de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu — cetățenii din cartierul Tomis III ; la magazinul nr. 92 (complex Flămânda) — locuitorii din ansamblul de locuințe Tomis I ; magazinul nr. 83 (complexul comercial) — cei ce locuiesc în ansamblul de blocuri de pe șoseaua Filimon Sîrbu , la magazinul nr. 100 (complex Abator) — locuitorii din zona de locuințe respectivă. Cetățenii pot obține relații suplimentare în legătură cu această operație de la magazinele unde se fac înscrierile. Valoarea firului de mătase... O îndeletnicire de tradiție a satelor dobrogene renaște în cooperativele agricole din județul nostru — sericicultura. Folosind plantațiile de duzi, cooperatorii din Corbu de Jos, cu sprijinul organizat al pionierilor și școlarilor, s-au angajat să livreze anul acesta 525 kg gogoși de mătase. Aici au fost luate totodată măsuri pentru plantarea de noi puieți de duzi pe marginea drumurilor, pe terenurile neutilizate pentru culturile agricole, în gospodăriile personale ale cooperatorilor. Cei mai pasionați sericiculturi sunt pretutindeni copiii. Contînd pe sprijinul lor, al cooperatoarelor vîrstnice, pensionare, dar cu multă experiență în creșterea viermilor de mătase, 91 cooperative agricole, printre care acelea din Adamclisi, Ostrov, Topalu, Straja, Dunăreni și multe altele, au contractat să livreze anul acesta industriei ușoare mai mult de 10 tone gogoși de mătase de calitate superioară de pe care vor obține peste 1 milion tei venituri. COLTUL FAPTULUI DIVERS Banii sunt la C.E.G., dar nu pe libret... La filiala C.E.C. din Constanța, b-dul Tomis nr. 79—89, în fiecare zi, sute de oameni vin să-și depună economiile bănești sau pentru a efectua alte operațiuni dintre cele specifice acestei instituții. Este de presupus că oamenii, venind aici, dau dovadă de un anumit spirit de prevedere și simț gospodăresc. Dar, tocmai de aceea apare mai de neînțeles un anumit fapt petrecut cu cîteva zile în urmă la această filială. Cineva, venind pentru efectuarea unei obișnuite operațiuni C.E.C., in loc să depună banii pe un tot atât de obișnuit libret de economii, a lăsat, într-o clipă de neatenție, să-i scape din buzunar banii pe care ii avea asupra sa. Păgubașul a avut totuși noroc : banii au fost găsiți de lucrătorii din cadrul filialei așa că sunt totuși la loc sigur, chiar dacă nu pe un libret, și ii așteaptă. Taxată corect Unul dintre autobuzele I.T.C. de pe traseul Constanța — Mangalia avea ca taxatoare pe Vicenta Iîoicenco care, fiindu-i, avea un obicei cel pulațin ciudat dar, care îi aducea in buzunar, cum s-a surat ulterior, un venit demonificat apreciabil la fiecare cursă : ea elibera bilete de călătorie in valoare de 2 lei dar pretindea de la călători suma de 7 lei cit este tariful legal. Sesizată de această „ciudățenie“, conducerea întreprinderii a efectuat un control inopinat și faptul de incorectitudine a fost confirmat. Așa că „ciudățenia“ n-a mai fost taxată ca ciudățenie, ci ca act de delapidare soldat, deocamdată, cu desfacerea contractului de muncă, ceea ce este foarte corect. Pe unde umbii, Mariana ? Mariana Lefter din satul Zorile, comuna Adamclisi, este căsătorită cu Gheorghe S. Badea și au o fetiță în vîrstă de opt luni. Viața familiei s-a desfășurat absolut normal pină în ziua de 23 decembrie 1972 cînd, fără vreun motiv temeinic, Mariana a dispărut de acasă părăsindu-și copilul și soțul. încercările acestuia de a-i da de urmă au fost infructuoase. Intre timp fetița s-a îmbolnăvit și a fost internată în spital. Pe unde umbli, Mariana ? Cine-i pune capacul? Mai mulți locatari din blocul A 4 din cartierul Filimon Sîrbu ne relatează faptul pe șoseaua Filimon Sîrbu, că în imediata vecinătate a blocului, există o gură de canalizare fără capac, căreia constructorii au omis să-i adauge acest „obiect" absolut indispensabil. Așa stînd lucrurile, respectiva gură de canal constituie un permanent pericol de accidentare pentru copii și chiar pentru persoanele adulte, mai ales că se află și în vecinătatea stației de imediata autobuz nr. 4. Locatarii, îngrijorați de această perspectivă, se întreabă și pe bună dreptate : cine oare trebuie să se îngrijească de punerea capacului cu pricina ? CINEMA CONSTANȚA MAREA EVADARE — 2 serii — „Republica“ (orele : 9 — 12,30 — 16 — 19,30); VARA BĂRBAȚILOR — „Popular" (orele : 9 — 11,15 — 13,30 — 16 — 18,15 — 20,30); CU MÎINILE CURATE — „Progresul" (orele : 9 — 11,15 — 13,30 — 16 — 18,15 — 20,30); MINA voN BARHELM — „23 August" (orele : 16 — 18 — 20); CAZUL C. L. — „Tineretului“ (orele: 16 — 18 — 20); WATERLOO — 2 serii — „Bulevard" (orele : 16 — 19). LITORAL A VENIT UN SOLDAT DE PE FRONT — „Farul" Mangalia ; CORNUL DE CAPRA — „Lumina" Techirghiol ; INTRAREA LIBERA LA OFICIUL STĂRII CIVILE — Eforie Sud ; FRAȚII SAROYAN — Eforie Nord. TELEVIZIUNE 9,00: Curs de limba engleză ; 9,30: de la Alfa la Omega — enciclopedie pentru elevi ; 10,00 : Telex ; 10,05: Mai aveți o întrebare ? „Mari proiecte ale omenirii“ (II); 10,45: La ordinea zilei. Azi în județul Dolj ; 11,00: Revista literară TV ; 12,00: Film serial. „Pe urmele lui Capita“ — producție a Televiziunii iugoslave — episodul I ; 13,00 : Telex tehnico-științific ; 13,20: Telejurnal ; 17,30: Curs de limba germană ; 18,00: Telex; 18,05: Tragerea Pronoexpres ; 18,15 : întrebări și răspunsuri pe temele: Specializarea și Exportul de capital policalificarea in lumea contemporană ; 18,40 : Reportaj cu prilejul aniversării corului „Doina“ realizat la Drobeta — Turnu Severin ; 19,00: Timp și anotimp în agricultură ; 19,20 : 1001 de seri ; 19,30: Telejurnal ; 20,00: Teleobiectiv ; 20,20: Telecinemateca . Ciclul Jean Gabin „Strada Preeriilor“ ; 21,50: Florica Bodeuț — Inedit... ; 22,00: 24 de ore. România în lume ; 22,40: Gala maeștrilor ; 23,00: Baschet masculin : Dinamo București — Ianis Varese in sferturile de finală ale „Cupei Campionilor Europeni“. TEATRUL DE DRAMA ȘI COMEDIE prezintă la sala teatrului, ora 19,30 : „Interesul general“. MUZEE PLANETARIUL (piața Soveja) deschis, zilnic, intre orele 8—20. Duminica, 8—16. MUZEUL DE ARTA din Constanța — Colecția de sculptură Ion Jalea și Arta populară * deschis, zilnic, intre orele 10—18. Luni, închis. EDIFICIUL ROMAN CU MOZAIC din Constanța, Piața Ovidiu nr. 1 — deschis, zilnic, între orele 10—18. Luni, Inchis. VREMEA Pentru următoarele 24 de ore, în Dobrogea, vreme rece, cu ce-rul mai mult acoperit. Vor cădea ninsori temporare. Vîntul va sufla potrivit, cu intensificări pină la zare, din nord și nord-est. Temperatura aerului, în ușoară scădere , minimele vor fi cuprinse între —5 și —2 grade, iar maximele între —2 și 0 grade. Marea, agitată. Pe alocuri, ceață seara și dimineața. 8