Drapelul Roşu, martie 1966 (Anul 22, nr. 6578-6604)

1966-03-01 / nr. 6578

p Sa Anul XXIII, nr. 6578 Marți, 1 martie 1966 4 pagini, 25 bani distincții acordate întreprinderilor fruntașe in întrecerea socialistă pe 1965 , U.C.M.R. și I.C.M.M.ft. fruntașe pe ramură a G.A.S. Dumbrava și S.M.T. Sînnicolau Mare, fruntașe pe regiune Agregate perfecționate Constructorii de mașini din Reșița au simțit din nou, ieri, marea bucurie a prețuirii muncii, într-un cadru festiv li s-a decernat pentu a doua oară consecutiv ,,Steagul roșu și diploma de întreprindere fruntașă pe ramură“ în întrecerea socialistă desfășurată pe țara în anul 1965. Această înaltă distincție vine să răsplătească hărnicia, elanul și pasiunea în muncă, realizările deosebite obținute de ei. în anul trecut planul producției globale al uzinei a fost depășit cu 78,5 milioane lei, planul producției marfă cu 28,8 milioane lei iar productivitatea muncii a crescut cu 5,87 la sută. Inginerul Iosif Opriș, director general al uzinei și alți constructori de mașini au vorbit cu legitimă mîndrie despre aceste realizări, rezultat al căutărilor neobosite pentru perfecționarea continuă a fabricației, însușirea de noi produse, creșterea nivelului de pregătire profesională al cadrelor, înmînînd înalta distincție, tovarășul Ion Preoteasa, secretar al Consiliului Central al Sindicatelor, precum și alți participanți la festivitate au urat muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor, noi succese în lupta pentru înfăptuirea mărețului program de dezvoltare economică a patriei, stabilit de Congresul al IX-lea al partidului, în cuvintele lor, tovarășii Ion Fila Damaschin, strungar la Fabrica de motoare Diesel, Francisc Király, maistru la turnătoria de oțel, inginer Pavel Daud, șef al secției mecanice mijlocie și ușoară, forjorul Ion Dam au arătat că înalta distincție care le-a fost acordată, constituie pentru constructorii de mașini reșițeni un puternic imbold pentru a obține noi pregătiri în vederea recensământului de la 15 martie în vederea efectuării în bune condițiuni a recensămîntului populației și clădirilor, de la 15 martie centrele de raion, orașe și 1966, în comune au loc instructaje ale membrilor comis""., constituite în acest scop. La instructaje iau parte circa 4.000 de persoane : cadre didactice, specialiști din instituțiile de stat, ingineri și tehnicieni. Instructajele au o durată de 3 zile, timp în care membrii comisiilor amintite primesc cunoștințe cu privire la modul în care se va desfășura recensămîntul, felul cum trebuie completate formularele și încadrate diferite cazuri speciale, și mărețe realizări, împreună cu întregul colectiv, ei își vor consacra toată puterea de muncă și priceperea pentru a menține titlul de întreprindere fruntașă și pentru a da viață mărețelor sarcini trasate de partid constructorilor de mașini reșițeni. Prețuirea muncii constructorilor Ieri, într-o atmosferă de puternic entuziasm, tovarășul Nicolae Moraru, membru al Prezidiului Consiliului Central al Sindicatelor a înmînat constructorilor de obiective industriale din Reșița „Steagul roșu și diploma de întreprindere fruntașă pe țară" în întrecerea socialistă pe 1965. La baza înaltei prețuiri a muncii stau realizări de o deosebită însemnătate între darea în folosință în termen care și înainte de termen a unor noi obiective industriale menite să mărească capacitățile de producție ale uzinelor reșițene, între altele, numai anul trecut, Reșița s-a îmbogățit cu o nouă linie tehnologică de aglomerare a minereurilor, un cuptor Martin cu capacitatea de 250 tone, un funicular de calcar, podul aerian de 500 m, un tunel de dezghețat minereuri și altele. Vorbind despre munca avîntată a constructorilor, inginerul Sigismund Horvath și alți muncitori și tehncieni constructori, au subliniat că succesul se datorește folosirii și promovării metodelor industriale de construcție, mai bunei organizări a muncii de pe urma cărora planul a fost simțitor depășit, productivitatea muncii crescut cu 5,2 la sută, s-au obțianut peste 5.000.000 lei economii la prețul de cost. Cu emoție și bucurie, constructorii au subliniat în cuvîntul lor că înalta distincție îi mobilizează și mai mult în lupta pentru transpunerea în viața a sarcinilor ce le revin din mărețul program stabilit de Congresul IX-lea al partidului. Atenția prinicipală va fi îndreptată spre scurtarea termenelor de execuție, îmbunătățirea calității, reducerea prețului de cost, de pe urma cărora în acest prim an al noului cincinal constructorii să obțină realizări și mai bune. Făuritori ai belșugului ogoarelor Dincolo de Arad la cîțiva kilometri pe șoseaua ce duce spre Nădlac, se afla gospodăria agricolă (Continuare în pagina a 111-a) Momente de adîncă emoție. Se înmînează steagul de întreprindere fruntașă pe ramură“. (Sus — colectivului de la I.C.M.M.R. ; dreapta — constructorilor de mașini reșițeni), (Foto : R. MORARU) à Să extindem soiurile și de mare productivitate a Directivele Congresului al IX- lea al partidului și hotărîrile plenarei C.C. al P.C.R. din 11 —12 noiembrie 1965, au trasat căile unui nou avînt al agriculturii noastre socialiste. La îndeplinirea sarcinilor puse în fața lucrătorilor de pe ogoare, de a spori producția vegetală și animală, un rol de seamă îl au specialiștii de la stațiunile experimentale agricole, îmbogățind experiența acumulată pînă acum, ei sînt chemați să-și sporească contribuția la dezvoltarea agriculturii în primul rînd prin crearea și introducerea în cultură a unor noi soiuri și hibrizi de plante de mare productivitate. Pentru a vedea care sunt principalele realizări obținute la Stațiunea experimentală agricolă Lovrin și ce și-au propus să rezolve cercetătorii de aici în activitatea lor viitoare, un colaborator al ziarului nostru a avut o convorbire cu tovarășul inginer Emil Vlaicu, directorul acestei stațiuni. — Care este rolul stațiunilor experimentale agricole în dezvoltarea agriculturii noastre ? — Pentru sporirea producției va trebui ca legătura dintre știință și practică să devină și mai organică, iar cercetările să aducă o contribuție mai consistentă la dezvoltarea și perfecționarea agrotehnicii, la ridicarea fertilității solurilor și crearea de noi hibrizi și soiuri de plante, la ameliorarea raselor de animale și la îmbunătățirea organizării producției agricole. Stațiunile experimentale agricole, în calitate de unități operative, fac legătura între Institutul Central de Cercetări Agricole și marile unități agricole socialiste, cu care colaborează nemijlocit. Această colaborare izvorăște din Convorbire cu tovarășul ing. Emil Vlaicu, directorul Stațiunii experimentate agricole Lovrin cerințele permanente ale unităților de producție și are ca scop ridicarea continuă a agriculturii noastre. — Activitatea stațiunii pe care o conduceți se înscrie, desigur, pe linia acestei preocupări. Colectivul de cercetători de la Stațiunea experimentală agricolă Lovrin s-a străduit și pînă acum să-și aducă contribuția la această măreață operă, obținînd în decursul anilor o serie de soiuri valoroase de plante care au influențat și influențează favorabil producția în gospodăriile agricole de stat și cooperativele agricole. Astfel, orzul de toamnă, „Cenad-345“, griul de toamnă „Cenad-512“, ovăzul „Cenad-309“, sfecla de zahăr „Lovrin-532“ etc., sunt soiuri care, prin valoarea lor, se folosesc astăzi într-o mare parte din regiunile țării. în ultimii ani, o dată cu dezvoltarea bazei materiale, s-au obținut noi soiuri și linii de grîu ca „Lovrin-I“ și „Lovrin-II“. De asemenea, s-au realizat hibrizii de porumb „H.D.-452“, „H.D.-454“, iar în colaborare cu Laboratorul central de ameliorare a porumbului, „H.S.L.-196“, care a fost raionat pentru zonele afectate de fenomenul șiștăvirii. La sfecla de zahăr, prin aplicarea unor metode moderne, s-au obținut soiurile poliploide „R. Poli- 7“ și „R. Poli-5“, ambele situîndu-se la nivelul celor mai productive din străinătate. Pentru extinderea lucrărilor de mecanizare și eliminarea lucrărilor de rărit manual, s-au creat două soiuri de sfeclă de zahăr monoger de biologic, de perspectivă, „Lovrin-102“ și „Lovrin-108“. Cu privește sfecla furajeră, specialiștii noștri au obținut soiurile poliploide „Lovrin-26“, 27 și 29, care, de asemenea, dau producții la nivelul celor mai productive din alte țări. La cînepă, s-a obținut „Fibra multa-151“, care eu hibrizii PRIMIREA DE CĂTRE TOVARĂȘUL ION GHEORGHE MAURER A MISIUNII INDUSTRIALE FRANCEZE Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Ion Gheorghe Maurer, a primit luni la amiază misiunea industrială franceză, în frunte cu Rene Georges Villiers, președintele Consiliului național al patronatului francez, care face o vizită îțara noastră. Din misiune fac parte reprezentanți ai cercurilor industriale și comerciale franceze. La întrevedere, care a decurs într-o atmosferă cordială, au participat Alexandru Bîrlădeanu, primvicepreședinte al Consiliului de Miniștri, Gheorghe Cioara, ministrul comerțului exterior, și Victor Ionescu, președintele Camerei de comerț. Au fost de față Jean Louis Pons, ambasadorul Franței la București, și membri ai ambasadei. Agerpres! linii Tiiilitimiiimi 0 Pentru calcinarea feroaliajelor, necesare elaborării oțelului la C. S. Reșița s-a dat în funcțiune un cuptor. Ideea de a construi un asemenea cuptor, aparține colectivului de ingineri de la oțelărie, în frunte cu Gheorghe Chițu, Kurt Gillich, Aurel Bragoe și alții.Virgil Talapan, corespondent). De la U.R.C.M. Banat suntem informați că la Arad, pe artera de intrare în oraș, dinspre Lipova, se construiește o stație modernă de servicii auto-moto, prevăzută cu instalații speciale de întreținere a mașinilor. Pe timpul cu mașina se află în atelier, șoferii și pasagerii vor avea la dispoziție un elegant bufet. Curs de inițiere în utilizarea industrială a calculatoarelor elctronice la Facultatea de electrotehnică din Timișoara, găzduiește un curs cu o durată de aproape două luni, frecventat de ingineri din Timișoara, Arad, Reșița și Craiova. Prelegerile programate îi va ajuta pe participanți să-și întregească cunoștințele despre utilizarea în producția industrială a calculatoarelor electronice Și Profitînd de zilele bune de lucru și de pămîntul zvîntat, cooperativele agricole de producție din regiune, au insămînțat în săptamina trecută peste 1 000 de hectare. Cele mai mari suprafețe au fost însămînțate în raioanele Deta, Timișoara și Arad, cu ovăz, mazăre și borreag. E9 Turneul orchestrei populare de stu. din Caransebeș a înglobat și satul Jdioara, unde în fața a peste 600 spectatori din satul gazdelor și din Crivina, Criciova, Cireșul-Vechi și Cireșul-Nou, formația a prezentat spectacolul coregrafic „Banatul”, mîndră floare (I. Turdeanu, corespondent). Biseară a sosit în Capitală echi pa de fotbal Espanol Barcelona, care miercuri la Brașov va întîlni în cel de-al treilea meci echipa Steagul Roșu în cadrul „Cupei orașelor tîrguri“. Pe standul de probă , primul motor pentru locomotiva Diesel-hidraulică de 1.250 CP La U. C. M. Reșița, a fost pus pe standul de probă primul motor pentru locomotiva Diesel-hidraulică, de 1.250 cai putere. în același timp, în hala de montaj al uzinei se asamblează cel de-al doilea motor de acest fel. Ca și fratele său mai mare (de 2.100 CP) noul motor a fost realizat de constructorii reșițeni la nivelul tehnicii mondiale. MĂrțișor.,, (Foto. G. PANTEA) (Continuare în pagina a II-a) Serile orașului... Sunt încă negre și golașe crengile arborilor, iar cocorii nu s-au întors din îndepărtata lor călătorie. Au înflorit în schimb ghioceii și primăvara se presimte. C0 de plăcute sunt de pe acum. serile din orașul nostru! Te plimbi pe străzi, rătăcești pe aleile parcurilor din orașul-grădină. Treci senin în ceasul amurgului pe lângă blocuri în culori pastelate, pe lîn- gă clădiri monumentale, voios că ai încheiat cu bine și cu spor încă o zi de muncă. Te pierzi în mulțime, învăluit de lumina albă, odihnitoare a neonului, pe străzile acestei Timișoare, care din anul 1884, se mîndrește a fi primul oraș din Europa iluminat electric. La ceasul de taină, cîntat de poeți, iubitorii artei penelului își părăsesc unul cîte unul șevaletele ; magazinele își trag obloanele, aătindu-se pentru odihna nocturnă, iar în urma ultimilor vizitatori, Muzeul regional al Banatului își închide poarta lui grea. Dar alte porți se deschid primitoare. Pășim pragul lor cu emoție și respect. Sîntem de toate profesiile, de toate vârstele și ne grăbim la întâlnirea tradițională cu frumosul, cu arta. La cele trei teatre ale orașului, la concertele de sîmbătă seara ale filarmonicii, sau la operă, pe scena căreia evoluează în ultima perioadă tot mai numeroși artiști, oaspeți străini. La ora tîrzie, cînd ieșim, ne întîmpină lumina de vis a tuburilor VAL. COCIȘIU (Continuare în pagina a III-a) TELEGRAME Comitetului Central al Partidului Popular Revoluționar Mongol Dragi tovarăși, Ulan Bator, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al comuniștilor români și al poporului nostru, vă trimitem dv. și prin dv. întregului partid și poporului mongol felicitări cordiale și un salut frățesc cu prilejul celei de-a 45-a aniversări a Partidului Popular Revoluționar Mongol și vă urăm noi succese în activitatea consacrată înfloririi Republicii Populare Mongole. Ne exprimăm convingerea că relațiile de prietenie frățească statornicite între partidele și țările noastre se vor dezvolta continuu, spre binele popoarelor român și mongol, al unității țărilor socialiste și mișcării comuniste internaționale, cauzei țării și socialismului în lume. COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Tovarășului Fam Van Dong Primul ministru al Republicii Democrate Vietnam Dragă tovarășe prim-ministru. Cu prilejul celei de-a 60-a aniversări a zilei naștere vă adresez cele mai sincere felicitări și o viață lungă. Vă doresc din toată inima succes deplin în activitatea dumneavoastră consacrată triumfului luptei drepte a poporului vietnamez pentru independența, suveranitatea, unitatea și integritatea teritorială a patriei Sale. ION GHEORGHE MAURER, Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România Hanoi dumneavoastră de țări de sănătate și É