Drapelul Roşu, iulie 1969 (Anul 25, nr. 7612-7637)

1969-07-01 / nr. 7612

Anul XXVI, nr. 7.612 * Marți, 1 iulie 1969 * 4 pagini, 30 baiu DQUMNTELE PENTRU CEL DI-Al Ut» CMMESII PARTIDULUI IR DEZBATERE întrezărind viitorul, întregul popor participă la elaborarea noului program de înflorire a patriei Industria electrotehnică pe calea unei dezvoltări impetuoase Tezele C.C. al P.C.R. și proiectul de Directive pentru Congresul al X-lea al P.C.R. supuse la începutul acestei luni dezbaterii publice, au amplificat atmosfera de entuziasm creator, generată de întrecerea socialistă ce se desfășoară în întreprinderi și unitățile agricole. Citind aceste documente, am sentimentul că ele întruchipează într-un mod realist gîndurile noastre de viitor, atît în ca privește realizările fiecăruia dintre noi, la locul său de muncă, cit și continuarea dinamicii mereu ascendente a înfloririi patriei. Prin realizarea sarcinilor pre văzute în proiectul de Directive căpătăm imaginea României socialiste din deceniul următor, cu o industrie dezvoltată, o știință și cultură înfloritoare, o participare activă la schimbul de valori materiale și spirituale între națiuni. Astfel, producția industrială globală va avea o creștere medie anuală de 8,5—9,5 la sută. Ca și pînă acum, industria constructoare de mașini se va dezvolta intr-un ritm mai înalt 11,5 la sută, iar in cadrul acesteia, electrotehnica și electronica vor avea cele mai ridicate ritmuri de creștere anuală, și anume, 15—17 la sută. Dezvoltarea importantă pe care o vor cunoaște industriile electrotehnică și electronică este pe deplin justificată dacă ne gîndim că ele joacă un rol important în progresul tehnico-științific al altor ramuri, satisfăcînd cantitativ și calitativ exigențele consumatorilor de produse electrotehnice. Se vor crea în acest fel premisele fabricării unor produse cu un grad înaintat de finisare, cu caracteristici tehnico-economice superioare, asigurîndu-se competitivitatea lor pe piața externă. Pentru întreprinderea noastră, care face parte din ramura industriei electrotehnice, specializată în producția de corpuri de iluminat, rezultă sarcini mobilizatoare. Colectivul nostru se privește cu optimismul generat de realizările din acest cincinal. Intr-adevăr, în anii 1906—1968 ritmul mediu al creșterii producției globale a fost mai mare decît cel prevăzut de Congresul al IX-lea al P.C.R., iar în acest an vom da o producție globală cu 14 la sută mai mare decît în anul 1968. Paralel cu aceasta, o parte din produsele noastre — corpurile de iluminat fluorescent, corpurile de iluminat exterior cu vapori de mercur, bateriile etc. — au găsit o desfacere pe piața externă. Pentru îndeplinirea sarcinilor producției globale ce ne vor reveni, ne schițăm deja de pe acum, cîteva măsuri cu caracter general, urmind a le concretiza in anii viitori. Ne gîndim la experiența ce am cîștigat-o în folosirea rațională a spațiilor de producție ce le vom utiliza o dată cu terminarea obiectivelor în construcție și a celor ce se vor mai construi. Darea în folosință a acestor obiective creează premisele organizării unor fluxuri tehnologice raționale, eliminînd în mare parte transporturile interne. Ca și multe alte întreprinderi am simțit și noi în acest cincinal sprijinul statului, prin fondurile de investiții alocate, ceea ce a îmbogățit parcul de mașini al fabricii cu utilaje de performanțe ridicate, cum au fost, în special, la mașinile de presat mase plastice și instalația nouă de vopsire, cu efecte favorabile asupra productivității muncii reducerilor cheltuielilor materiaile de producție. Dar sarcina care rezultă din proiectul de Directive nu se reduce la o creștere cantitativă a producției industriei electrotehnice, ci mai ales, — la diversificarea producției, la crearea unor produse noi care să satisfacă o gamă largă de beneficiari, răspundă unor condiții de fundționare foarte diferite. Și in acest domeniu avem multe de făcut. Corpurile de iluminat fluorescent cu disperser de masă plastică, de pildă, se pot fabrica într-o mare varietate și vor umple un gol în seria de produse fabricate de noi, gol ce se face din ce în ce mai mult simțit în domeniul corpurilor de iluminat exterior cu vapori de mercur, va trebui să ne gîndim la îmbogățirea variantelor constructive pentru iluminatul marilor artere de circulație, al piețelor și spațiilor verzi, fațadelor de clădiri etc. Paralel cu aceasta, pentru constructorii de camioane, tractoare și autoturisme, locomotive electrice și Diesel electrice va trebui să ridicăm performanțele farurilor Ing. NICOLAE MÂRGAN inginer-șef adjunct de concepție întreprinderea Electrobanat (Continuare în pag. a II-a) ÎN INTERIOR Cum se explică „anemia“ unui șantier Adunarea cadrelor didactice cu prilejul „Zilei învățătorului“ Sport In funcțiune o nouă stație de 110 kV După cum ne informează ing. Ilie Zaberca, director general al I.K.E.T., în zona industrială a Timișoarei a intrat, duminică dimineață în funcțiune, cu două zile înainte de termen, o nouă stație de 110 kV. Racordată la rețeaua orașului printr-o serie de ieșiri in cablu, stația de transformare va contribui la creșterea siguranței în alimentarea consumatorilor cu energie electrică. Acesta este cel de al 30-lea obiectiv energetic din seria stațiilor de 35, 110 și 320 kV, puse sub tensiune în cadrul sistemului de transport a curentului electric din Banat. La construcția și punerea în funcțiune a noii stații de 110 kV s-au remarcat șefii de echipă Iosif Frank și Alexandru Papp, de la Trustul „Electromontaj“ - București, maistrul Mircea Puiu, electricianui Emilian Pîrvulescul și inginerul stagiar Ioan Cosma de la întreprinderea de electricitate Timișoara. Kft m Sesiunea Consiliului popular județean Timiș Duminică în Aula Universității din Timișoara a avut loc Sesiunea a II-a a Consiliului popular județean Timiș, convocată pentru a face bilanțul realizărilor obținute în prima parte a anului, a stadiului îndeplinirii angajamentelor luate în întrecerea patriotică în cinstea mărețelor evenimente pe care le întâmpină întregul nostru popor — Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român și a XXV-a aniversare a eliberării României de sub jugul fascist. La sesiune au participat ca invitați deputați ai circumscripțiilor electorale M.A.N., cadre cu munci de răspundere de la consiile populare județean, municipal, orășenești și comunale. La primul punct al ordinei da zi deputatul Vasile Daju, primvicepreședinte al Comitetului Executiv al Consiliului popular județean Timiș, a prezentat Raportul cu privire la modul de ■îndeplinire a angajamentelor luate în întâmpinarea Congresului al X-lea al partidului ,și a celei de-a XXV-a aniversări a eliberării României de sub jugul fascist. In continuare deputatul Pavel Maer, vicepreședinte al Comitetului Executiv al Consiliului popular județean a prezentat proiectul de hotărâre privind măsurile ce trebuie luate în perioada următoare pentru realizarea și depășirea angajamentelor după care, deputatul Rudolf Sandor, președintele Comisiei permanente industrie locală și gospodărire locală, a dat citire referatului privind avizarea proiectului de hotărîre. La punctul doi al ordinei de zi, deputatul Ioan Beligăr, secretarul Comitetului Executiv, al Consiliului popular județean, a prezentat proiectul de Hotărâre privind stabilirea și acționarea unor contravenții și expunerea de motive, deputatul Ștefan Pirvulescu, președintele Comisiei permanente juridico-administrativă, a prezentat apoi raportul la proiectul de hotărîre amintit. In cadrul dezbaterilor pe marginea materialelor prezentate, deputații care au luat cuvîntul au evidențiat realizările obținute pînă în prezent în cadrul întrecerii patriotice și , stadiul îndeplinirii sarcinilor din unitățile economice ale industriei locale și gospodărirei comunale, menționînd măsurile ce vor fi luate pentru înfăptuirea obiectivelor prevăzute și depășirea angajamentelor luate. Sesiunea a adoptat în unanimitate Hotărîrea nr. 5 a Consiliului popular județean Timiș privind stabilirea și sancționarea unor contravenții. In încheiere a luat cuvântul tovarășul MIHAI TELESCU, prinssecretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., președintele Comitetului Executiv al Consiliului popular județean, care a arătat că aplicând cu mai multă consecvență și hotărâre indicațiile Comitetului județean de partid, animați de dorința fierbinte, patriotică, de a ne situa pe locuri fruntașe în întrecerea ci, se desfășoară în toate sectoarele de activitate, comitetele executive ale consiliilor, populare, deputații, toți cetățenii județului, trebuie să militeze pentru aplicarea măsurilor privind îndeplinirea exemplară a angajajamentelor, neprecupețind nici un efort pentru îmbunătățirea stilului lor de muncă, pentru îndeplinirea sarcinilor ce ne revin din documentele de partid, pentru a întîmpina cu noi și importante succese, marile evenimente din august: Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român și aniversarea unui sfert de veac de la eliberarea patriei. ADUNARI ale ORGANIZAȚIILOR DE PARTID Comuna Brestovăț Zilele trecute comuniștii de pe raza comunei Brestovăț au dezbătut Tezele Comitetului Central al P.C.R. și proiectul de Directive pentru Congresul al X-lea al partidului. Dovedind o bună cunoaștere a documentelor, ei au dat o înaltă apreciere ideilor cuprinse în Teze și au subliniat că prevederile noului plan cincinal sunt pe deplin realizabile. Vorbitorii și-au analizat într-un profund spirit critic și autocritic munca desfășurată venind totodată cu prețioase propuneri pentru îmbunătățirea activității de viitor. — Organizația noastră — a spus Nicolae Ianoș, secretarul comitetului comunal de partid, numără în prezent 145 de membri de partid — români, slovaci, germani, sîrbi și maghiari, — constituind o puternică forță în mobilizarea maselor la înfăptuirea politicii partidului și statului nostru, întrucît principalul de apreciere a muncii noastre criteriu este rezultatul obținut în producție și consolidarea economică a cooperativelor agricole, am căutat să ne perfecționăm continuu stilul și metodele de muncă. S-a urmărit ca prin exemplul lor personal comuniștii să se situeze în frunte la toate activitățile. In acest sens ne angajăm ca sarcinile luate de către unitățile economice din comună în cinstea Congresului al X-lea al P.C.R. să fie realizate și chiar depășite. Despre eforturile depuse de către membrii cooperatori din C.A.P. Brestovuț a vorbit Iosif Hanusz președintele unității. El a arătat că indicatorii planului de producție vor fi depășiți, iar în cinstea Congresului vor preda în plus 15 animale îngrășate. Ilie Rusmir, inginerul agronom al cooperativei agricole din satul Lucareț, după ce a făcut o înaltă apreciere a documentelor puse în dezbatere, a relevat sprijinul permanent pe care cooperativa agricola l-a primit din partea statului . ..Față de anul trecut, pe ogoarele noastre lucrează un plus 4 tractoare și două combine ; de asemenea, am primit cu 8 vagoane mai multe îngrășăminte chimice. Cu o bază tehnico-materială în continuă dezvoltare vor spori substanțial și producțiile. Cooperatorii acordă grijă deosebită și dezvoltării sectorului zootehnic, care asigură peste 50 la sută din veniturile bănești. — Putem afirma cu toată certitudinea l- a arătat Ion Ciinni, directorul școlii din Brestovâț, că nicicînd in istoria poporului nostru problemele școlii nu s-au bucurat de ablta grijă și prețuire ca in anii construcției socialiste, că nicicind ele n-au ocupat un loc mai important in viața politică a țării ca în zilele noastre. Ca urmare a condițiilor create s-au obținut rezultate bune în procesul instructiv-educativ, s-a redus numărul de corigenți și repetenți. Absolvenții școlii s-au prezentat foarte bine la concursurile de admitere din licee. Colectivul de cadre didactice din comuna noastră a dezbătut Tezele și proiectul d Directive, primindu-le cu multă satisfacție, aprobind întrubotul documentele prezentate, poziția partidului nostru in problemele internaționale și sintem din toată inima alături de conducerea P.C.R. In cuvîntul lor, tovarășii Huțanu și Constantin Blidaru Pintilie s-au referit la realizările din cadrul comunei, obiectivele nou construite, arătînd că, pină la Congres, se vor da in folosință căminul cultural din Teș și noi porțiuni de trotuare. ». Comuniștii din comuna Brestovâț și-au exprimat deplina adeziune față (Continuare în pag. a II-a) Lucrările de înfrumusețare și bună gospodărire efectuate prin muncă voluntară în primele 6 luni ale anului, totalizează — pe întregul Județ Timiș — peste 46 milioane lei. In clișeu, elevii Școlii profesionale TICECOM surprinși în plină activitate pe br. Vasile Pârvan din Timișoara L HOTARÎREA Consiliului popular județean Timiș, privind stabilirea și sancționarea unor contravenții Consiliul popular al județului Timiș întrunit în cea de-a H-a sesiune . Avînd în vedere necesitatea îmbunătățirii permanente a esteticii localităților, a întreținerii și folosirii corespunzătoare a drumurilor și străzilor ; Avînd în vedere necesitatea protecției plantațiilor din parcuri și de pe căile de comunicație publice; Avînd în vedere necesitatea corectei aplicări a regimului prețurilor, precum și imbunătățirea comerțului practicat în piețe, tirguri și odoare ; Avînd în vedere necesitatea luării unor măsuri cu privire la apărarea fondului funciar ; Avînd în vedere prevederile art. 2 lit. b din Legea nr. 32/1968, privind stabilirea și sancționarea contravențiilor , în temeiul Legii nr. 57 1968, de organizare și funcționare a consiliilor populare. HOTĂRĂȘTE : Art. 1. — Proprietarii, locatarii și toți acei care dețin sub orice titlu clădiri și intravilane în localitățile din județul Timiș, au obligația : a) de a împrejmui cu gard latura de la stradă a imobilelor; b) de a se îngriji ca imobilele să fie întreținute estetic și în stare de curățenie ; c) de a întreține și curăța tr<ß tuareie din fața imobilelor, stropindu-le și măturîndu-le, iar iarna curățindu-le de zăpadă și presărind cenușă, rumeguș sau nisip pentru prevenirea accidentelor ; d) de a curăța buruienile de pe stradă, trotuare și de pe lângă gardurile caselor în care locuiesc și a intravilanelor pe care le dețin : e) de a întreține în bune condițiuni podețele și de a desfunda șanțurile din fața imobilelor, pentru ca apele să se poată scurge ; f) de a îngriji plantațiile din fața imobilelor și de a văzui pomii plantați in fața caselor sau intravilanelor, precum și de a lua măsuri de organizare și întreținere a spațiilor verzi și florale. Art. 2. — Nerespectarea obligațiilor instituite prin dispozițiile art. 1 lit. a—f, constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 100—500 lei. Art. 3. — Se interzice aruncarea hîrtiilor, cojilor de semințe, gunoaielor și apelor murdare pe drumuri, străzi, trotuare, parcuri sau locuri virane. De asemenea, se interzice evacuarea gunoaielor și a diferitelor reziduuri menajere sau industriale în alte locuri decît cele desemnate de către comitetele executive ale consiliilor populare respective. Art. 4. —• Se interzice staționarea mașinilor de orice fel și a utilajelor agricole, depozitarea materialelor, mărfurilor, ambalajelor sau altor obiecte, pe porțiunea de teren dintre trotuare și partea carosabilă a drumurilor publice, în parcuri, spații verzi sau piețe, fără autorizația prealabilă a comitetului executiv, al consiliului popular respectiv. Art. 5.1 — Animalele și păsările domestice nu vor fi lăsate de deținătorii lor să circule libere pe străzi și prin parcuri. Art. 6. — însoțitorii vehiculelor cu tracțiune animală pot hrăni animalele. In timpul staționării, numai, din saci sau din așternut, iar înainte de plecare sunt obligați să curețe și să ridice murdăria și resturile de hrană de pe teren. Art. 7. — Se interzice murdărirea prin orice mijloace a clădirilor, porților și gardurilor proprietate de stat, cooperatistă sau a cetățenilor. Art. 8. — Afișarea publicațiilor și a anunțurilor de orice fel se va face numai pe locurile anule stabilite de comitetul executiv al consiliului popular respectiv, iar ruperea și distrugerea acestora (Continuare în pag. a III-a) Activitatea practică și gîndirea social-politică pe noi trepte de afirmare . Sesiunea științifică a cadrelor didactice de la catedrele de științe sociale : La Universitatea din Timișoara s-au desfășurat duminică și luni lucrările sesiunii științifice a cadrelor didactice de la catedrele de marxismleninism din centrul nostru universitar și de la Școala de partid interjudețeană, organizată în cinstea Congresului al X-lea al P.C.R. și a celei de-a XXV-a aniversări a eliberării României de sub jugul fascist. In cuvântul de deschidere, tovarășul MIHAI TELESCU, prim-secretar al județean de partid, Comitetului președintele Consiliului popular județean, subliniind semnificația deosebită a celor două evenimente cărora le este consacrată sesiunea omagială a catedrelor de marxism-leninism, a adresat participanților — cadre de bază pe frontul muncii ideologice din județul Timiș — salutul Comitetului județean de partid și al Consiliului popular județean, felicitări pentru rezultatele obținute și urări de noi succese în munca de răspundere ce le-a fost încredințată de către partid. Arătînd sarcinile ce se desprind din Tezele Comitetului Central al P.C.R. și proiectul de Directive pentru lucrătorii * 1 din domeniul ideologic, tovarășul Mihai Telescu s-a referit la necesitatea aprofundării,, din punct de vedere teoretic * și practic, a tuturor problemelor legate de perfecționarea și vieții social-politice a țării, ’: contribuția pe care trebuie să și-o aducă catedrele de științe și sociale la elucidarea diferitelor probleme economice, filozofice și social-politice, la promovarea spiritului viu,i creator, propriu partidului nostru, la creșterea eficienței educative a predării științelor yi sociale. ni In cele două zile ale sesiu' .'j nu au fost prezentate comunicările: „Victoria insurecției zi din august 1941 — condiție ? fundamentală pentru redobîndirea independenței Romă” !! Ieri au început lucrările Sesiunii de comunicări științifice a cadrelor didactice de la Universitatea din Timișoara, consacrată sărbătoririi a 25 de ani de la eliberarea României de sub jugul fascist. Sesiunea se desfășoară pe secții și va dura două zile. In cadrul ei vor fi prezentate 237 de comunicări aparținînd cadrelor didactice de la facultățile de fizică, matematică-mecanică, filologie, studii economice,științele naturale, istorie-geografie, muzică, educație fizică. . (Continuare in vag. a II-a) .! Comunicări ale cadrelor didactice de la Universitate