Drapelul Roşu, septembrie 1979 (Anul 35, nr. 10758-10783)

1979-09-15 / nr. 10770

■ [UNK] ANUL XXXVI NR. 10.770 B SIMBĂTĂ, 15 SEPTEMBRIE 1979 ■ 8 PAGINI, 30 BANI V VIZITA DE LUCRU A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU ȘI A TOVARĂȘEI ELENA CEAUȘESCU IN JUDEȚUL TIMIȘ . Calde manifestări de dragoste și stimă tovarășului Nicolae Ceaușescu, expresii ale hotârîrii ferme a oamenilor muncii de pe meleagurile timișene - români, germani, maghiari, sîrbi, și de alte naționalități de a înfăptui, in strînsă unitate, politica partidului. O Analiză amplă a modului în care sînt îndeplinite obiectivele de importanță majoră pentru dezvoltarea județului, pentru sporirea contribuției sale la înflorirea economiei naționale în conformitate cu prevederile Congresului al Xl-lea al partidului, prețioase indicații privind creșterea eficienței economice in toate domeniile de activitate. Vizita s-a înscris ca un nou și semnificativ moment al dialogului permanent, direct și rodnic, pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu îl are cu făuritorii de bunuri materiale și spirituale, în probleme esențiale ale muncii și vieții lor, ale dezvoltării țării, ale construcției socialiste. In cadrul acestei întilniri de lucru, secretarul general al partidului a examinat și stabilit — împreună cu factori de răspundere din ministere economice, cu reprezentanții organelor locale de partid și de stat, cu muncitori, ingineri și tehnicieni, cu țărani cooperatori și specialiști din agricultură — căile și modalitățile cele mai eficiente de ridicare a activității economico-sociale din județ, la nivelul exigențelor sporite ale actualei etape de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Reîntîlnirea cu tovarășul Nicolae Ceaușescu a constituit pentru locuitorii Timișoarei un fericit prilej de a-i exprima încă o dată, simțămintele de fierbinte dragoste, stimă și recunoștință, pentru grija permanentă ce o poartă prosperității continuie a județului lor, pentru clarviziunea, dinamismul și pasiunea revoluționară cu care acționează în vederea progresului neîntrerupt al patriei, bunăstării și fericirii poporului nostru, creșterii prestigiului și rolului României socialiste în lume. Aceste sentimente profunde și-au găsit o pregnantă expresie chiar din primele clipe ale sosirii la Timișoara a secretarului general al partidului. ... Ora 9,30. Aeronava prezidențială aterizează pe aeroportul municipiului. La coborîrea din avion, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea de partid și de stat, sunt salutați cu căldură de tovarășul Petre Dănică, prim-secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., președintele Consiliului popular județean. O gardă, alcătuită din ostași ai forțelor noastre armate, membri ai gărzilor patriotice și ai formațiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, prezintă onorul. Este intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Grupuri de pionieri și șoimi ai patriei, de tineri și tinere, în frumoase costume naționale, oferă tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu buchete de flori. In întimpinare au venit mii de timișoreni care scandează cu însuflețire „Ceaușescu — P.C.R.“, „Ceaușescu și poporul“. Răsună vibrant cîntecul „Partidul, Ceaușescu, România“, trei nume atât de scumpe tuturor, trei nume cu valoare de simbol, cu profunde rezonanțe în sufletul și conștiința națiunii. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu părăsesc aeroportul, într-o mașină deschisă, îndreptîndu-se spre Timișoara. Aceeași ambianță caldă, sărbătorească o regăsim la intrarea în oraș. Aici, primul secretar al Comitetului municipal Timișoara al primarul municipiului, P.C.R., Radu Bălan adresează tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena în numele celor Ceaușescu, 300.000 de locuitori ai Timișoarei un călduros bun venit, rog să-mi permiteți — „Vă spus primarul Timișoarei — ca în numele Comitetului municipal de partid, al Consiliului popular și al tuturor locuitorilor municipiului Timișoara, cheia și placheta să vă ofer orașului, ca simbol al stimei și respectului, al dragostei nețărmurite pe care v-o purtăm. Să ne trăiți, ani mulți fericiți, mult stimate tovarăși de Nicolae Ceaușescu !“ Răspunzînd, tovarășul Nicolae Ceaușescu a spus: „Vă mulțumesc pentru urarea de bun venit și pentru primirea pe care ne-o fac comuniștii, toți oamenii muncii din Timișoara. (Continuare în pag. a II-a) Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a făcut, vineri, vizită de lucru în unități industriale și agricole din județul Timiș. Secretarul general al partidului a fost însoțit de tovarășa Elena Ceaușescu, de tovarășii Iosif Banc, Gheorghe Oprea, Mihai Gere, Ilie Rădulescu. La plecarea din București, pe aeroportul Otopeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de tovarășii Ilie Verdeț, Emil Bobu, Cornel Burtică, Virgil Cazacu, Gheorghe Cioară, Constantin Dăscălescu, Ion Dinca, Janos Fazekas, Ion Ioniță, Paul Niculescu, Gheorghe Pană, Ion Pățan, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ștefan Voitec, Ștefan Andrei, Nicolae Constantin, Miu Dobrescu, Ludovic Fazekas, Ion Iliescu, Vasile Pătlineț, Ion Ursu, Richard Winter, Dumitru Popa. Printre făuritorii electromotoarelor, a căror faimă a trecut demult hotarele patriei. Pretutindeni, pe tot parcursul vizitei, oamenii muncii timișeni au făcut o căldu- Secretarul general al partidului examinează programul de modernizare și dezvoltoasă primire oaspeților dragi, care ia continuarea I.M.f. ASTĂZI, LA POSTURILE DE RADIO ȘI TELEVIZIUNE Cu prilejul vizitei de lucru a tovarășului \ \ Nicolae Ceaușescu, secretarul general al \ Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, în județul Timiș, și al deschiderii anului școlar și universitar j \ 1979-1980, astăzi va avea loc în municipiul Timișoara o mare adunare populară. Posturile de radio și televiziune vor transmite direct această manifestare, în jurul orei 11,00.