Drapelul Roşu, septembrie 1984 (Anul 40, nr. 12309-12334)

1984-09-15 / nr. 12321

Anul XLI Nr. 12.321 Simbăta 15 septembrie 1984 4 pagini, 50 bani intr-o atmosferă de vibrant patriotism, de deplina adeziune la hotărirea comuniștilor, a întregului popor, privind realegerea celui mai iubit fiu al natiunii noastre socialiste in funcția suprema de secretar general al partidului Cu prilejul vizitei de a lucra în județul Timiș tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și al deschiderii anului de învățământ 1984/1985, astăzi va avea loc in municipiul Timișoara o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct, in jurul orei 10.30. TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂȘA ELENA CEAUȘESCU, A CONTINUAT, IERI, VIZITA DE LUCRU ÎN JUDEȚUL TIMIȘ Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună tovarășa Elena Ceaușescu, a continuat, vineri,ziua de lucru în județul Timiș. Au participat tovarășii, Emil Bobu s, Silviu Curticeanu, Ion Ur- Nicu Ceaușescu. Reintîlnirea secretarului general al partidului cu colective muncitorești din acest județ s-a desfășurat în aceeași atmosferă entuziastă, de intensă bucurie și deplină satisfacție de a-l saluta. In mijlocul lor, pe conducătorul iubit și stimat, ctitorul României moderne, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a cărui vastă operă înnoitoare marchează cea mai fertilă epocă din istoria patriei. Frumosul oraș de pe Bega, îmbrăcat, în cinstea distinșilor oaspeți, în haine festive, cunoaște din primele ore ale dimineții freamătul marii sărbători. Mii și mii detăteni, tineri și vârstnici, bărbați, femei, pionieri și șoimi ai patriei, au format adevărate culoare vii pe străzile orașului. Ei purtau portrete ale tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu, drapele roșii și tricolore, pancarte cu urări la adresa partidului și statului, a secretarului general al partidului, președintele Republicii. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost intîmpinați, cu cele mai alese sentimente de dragoste și stimă, de profundă recunoștință de timișoreni, care știu că marile transformări revoluționare petrecute în toate domeniile sînt indisolubil legate de numele și activitatea secretarului general al partidului. Zecile de mii de cetățeni veniți la întîmpinare scandau cu însuflețire „Ceaușescu—P.C.R.!“, „Ceaușescu și poporul!“, „Ceaușescu reales, la al XIH-lea Congres!“, exprimînd, și în acest mod, deplina aprobare față de politica internă și externă a partidului și statului nostru. Intr-o puternică unitate de cuget și simțire, ei au dat glas, odată cu întreaga țară, dorinței fierbinți ca, la apropiatul forum al comuniștilor români, tovarășul Nicolae Ceaușescu, revoluționarul neobosit, să fie reales în suprema funcție de secretar general al partidului — chezășie sigură a edificării societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării ferme a României spre comunism. Dialogul de lucru al tovarășului Nicolae Ceaușescu cu colective de oameni ai muncii, cu reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, ai unor ministere și instituții centrale a avut in centru căile de dezvoltare, în continuare, a industriei timișene, măsurile ce se impun pentru ridicarea, pe noi trepte de eficiență și calitate, a întregii activități economice, astfel incit acest județ să își aducă o contribuție și mai importantă la dezvoltarea generală a țării. Primul obiectiv vizitat a fost Întreprinderea mecanică Timișoara, unitate reprezentativă a industriei noastre constructoare de mașini miniere. Datorită unei bogate experiențe acumulate, întreprinderea a devenit, din anul 1981, la indicația tovarășului Nicolae Ceaușescu, unitate coordonatoare pe țară în domeniul de utilaj minier de producție, suprafață și adîncime. La sosiire, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de Petre Preoteasa, ministrul industriei construcțiilor de mașini, de membri ai conducerii centralei industriale de resort și ai Consiliului oamenilor muncii din întreprindere. Erau de față Cornel Pacoste, prim-secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., Petru Moț, primarul municipiului Timișoara, alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. O formație alcătuită din părarea patriei a prezentat onorul. Tinere muncitoare au oferit distinșilor oaspeți buchete de flori. Prin intermediul unor machete și grafice, Nicolae Ceaușescu, tovarășul tovarășa Elena Ceaușescu su fost informați de directorul unității, Ioniță Bagiu, că întreprinderea, dispunînd de o dotare tehnică modernă, s-a dezvoltat continuu. Din datele prezentate au reținut atenția faptul că, în perioada 1965-1984 unitatea și-a sporit producția marfă de 9,9 ori, producția netă de 16,1 ori, iar productivitatea muncii a crescut de 4,75 ori. Aceste succese au fost obținute ca urmare a aplicării in producție a sarcinilor și indicațiilor date de secretarul general al partidului în timpul celor 11 vizite făcute în această unitate, tot attea prilejuri pentru stabilirea de măsuri concrete in veci, a creșterii și diversificării producției, îmbunătățirii indicilor de calitate, ționării organizării și perfecconducerii producției. Se vizitează secția de utilaje miniere unde se produc excavatoare pe șenile cu deplasament de peste 800 tone, combine de înaintare în subteran, de fiabilitate ridicați și mare robustețe, susțineri mecanizate pentru abataje și alte utilaje complexe bine cunoscute în marile exploatări miniere de pe întreg cuprinsul țării. Reține de asemenea atenția, între altele, linia completă pentru fabricarea cilindrilor mecanizați de susținere a abatajelor miniere. Aici se dau explicații in legătură cu extinderea unor procedee logice moderne, intre tehnocare sudura in mediu cu bioxid de carbon, protector creindu-se condiții pentru creșterea eficienței economice pe ansamblul întreprinderii. Alte realizări de prestigiu ale întreprinderii sunt prezentate secretarului general al partidului in secția de utilaj metalurgic unde se produc manipulatoare plexe de forjare, mașini compe scos și strivit cărbune in depozite, rulmenți grei — cu diametrul pînă la 6.006 milimetri — destinați platformelor de rotire la utilajele miniere. Secretarul general al partidului a apreciat preocupi(Conf.« pair. • ff-a> Primire călduroasă făcută înalților oaspeți de către constructorii de utilaj minier In fața unor ilustrative grafice, gazdele prezintă distinșilor oaspeți puternica dezvoltare pe care a cunoscut-o I.M. Timișoara, îndeosebi in ultimele două decenii. La LA.E.M., fiori, din inimă, pentru conducătorul iubit membri ai gărzilor patrioțiai partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru tovace și tineri din detașamentă șa Elena Ceaușescu. 1 tele de pregătire pentru a