Drapelul Roşu, septembrie 1989 (Anul 45, nr. 13858-13883)

1989-09-15 / nr. 13870

Anul XLVI, nr. 13.870 Vineri 15 septembrie 1989 4 pagini, 50 bani BIBLIOTECA JUDEA CARAL - SSVr.P.N .. 5 Ta Timișoara — zona Vasile Pârvan TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUSESCU 9 1 Împreună cu tovarășa Elena ceausescu efectuează o vizită de lucru în judetul Iași 9 *In lumina indicațiilor In aceeași ambianță imprimată de profundul caracter de lucru îmbinat cu atmosfera sărbătorească specifică întilnirilor cu oamenii muncii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, impreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, au continuat, joi, vizita în județul Iași Dialogul de lucru s-a desfășurat în mari unități economice din municipiul reședință de județ, unde au fost examinate, împreună cu muncitori și specialiști, cu cadre de conducere, aspecte esențiale ale activității productive, fiind stabilite, totodată, măsuri pentru îndeplinirea exemplară a planului pe acest an și pe întregul cincinal, a tuturor obiectivelor cuprinse în programul partidului, care urmează să-și găsească împlinirea în localitățile județului Iași. De asemenea, desfășurată în ajunul deschiderii noului an de învățămînt, vizita a prilejuit întîlnirea tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu cu profesorii, studenții și elevii din acest puternic centru universitar, cu îndelungate și valoroase tradiții, care a cunoscut, în anii socialismului, îndeosebi în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, o puternică înflorire. La vizită participă iarășii Emil iobu și SilviuțaCurticeanu. Pe străzile Iașiului, de la un an la altul mai frumos, cu o economie puternic dezvoltată și o cultură tot mai înfloritoare, mai impunător prin noile sale edificii, se aflau, în această dimineață însorită de septembrie, mii și i1 de oameni de toate vîrstele, care au ținut să salute, cu toată căldura inimii, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, pe tovarășa Elena Ceaușescu, să se exprime profunda lor stimă, prețuire și recunoștință pentru grija statornică ce o poartă dezvoltării municipiului și județului, țării întregi. Ei au scandat cu însuflețire numele patriei, al dului și al secretarului partisău general, au reafirmat dorința lor, care este dorința tuturor locuitorilor României socialiste : „Ceaușescu reales la al XIV-lea Congres". Cu aceste vibrante simțăminte au fost întimpinați tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu la sosirea într-una din marile citadele ale învățămîntului ieșean, ale școlii românești — Institutul Politehnic. Erau prezenți la acest moment de însemnătate deosebită cadrele didactice ale prestigioasei universități ieșene, ale celorlalte instituții de învățămînt superior, mi și mii de studenți și elevi. Au venit în întimpinare ministrul educației și învățămîntului, Ion Tenreanu, primul secretar al C.C al U.T.C., Ioan Toma, președintele Consiliului U.A.S.C.R., Matei Ani, președintele Consiliului Național al Organizației Pionierilor, Poliana Cristescu. ția Vizita a început la expoziorganizată cu prilejul noului an de învățămînt, unde rectorul Institutului Politehnic, Cameluța Beldie, a prezentat stadiul actual și o seamă de realizări ale școlii superioare ieșene. A fost relevat cu putere faptul că, beneficiind de sprijinul permanent și de orientările conducătorului partidului și statului nostru, școala românească a înregistrat realizări de seamă, în această luminoasă epocă, de mărețe înfăptuiri în toate sferele de activitate, au avut loc și în domeniul învățămîntului — așezat pe o temelie nouă, revoluționară — importante schimbări calitative, care au contribuit decisiv la adîncirea caracterului său democratic, la creșterea funcționalității și eficienței, la transformarea sa într-o adevărată forță de producție, cu un rol hotăritor în voltarea generală a țării dein etapa actuală și în perspectivă. Expoziția evidențiază, prin date semnificative, accesul larg și gratuit la învățătură al tuturor fiilor patriei. Vizitarea expoziției prilejuiește evidențierea unor date deosebit de elocvente. în mentul de față, în școli meși facultăți studiază 5.670.000 de copii și tineri, aproape un sfert din populația României. A fost generalizat învățămîntul de 10 ani și s-a dezvoltat învățămîntul liceal, sional, de maiștri și profesuperior, cu precădere cel industrial, agroindustrial și economic. în anul școlar 1989- 1990 se asigură cuprinderea în treapta a doua a învățămîntului liceal, curs de zi și seral, a tuturor absolvenților clasei a X-a. Se creează astfel Premisele generalizării învățămîntului de 12 ani, care va marca o etapă nouă, calitativ superioară, în activitatea de formare a unor cadre cu o înaltă pregătire profesională, tehnico-științifică, dar și politico-ideologică, cu un ridicat nivel de cultură generală. în expoziție este oglindită creșterea considerabilă a bazei materiale a învățămîntului, ca urmare a sporirii, an de an, a numărului sălilor de clasă, al laboratoarelor, amfiteatrelor, locurilor în internate și cămine. Prin revelatoare date și imagini, expoziția subliniază că importanța pe care parti" Continuare in pag. a 3-a) Astăzi, în jurul orei 10,00, posturile de radio și televiziune vor transmite direct, din municipiul Iași, adunarea populară prilejuită de deschiderea anului de învățămînt 1989-1990 și de vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, in județul Iași. ..ZILE HOTĂRÎTOARE ÎN DESFĂȘURAREA CAMPANIEI AGRICOLE DE TOAMNĂ! IN PAGINA A 2-A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU, ÎN PREGĂTIREA CONGRESULUI AL XIV-LEA Adunările generale și conferințele pentru dări de seamă și alegeri - moment cu profunde semnificații politice in viața organizațiilor de partid In atmosfera de amplă angajare patriotică, revoluționară în care comuniștii, toți oamenii muncii din județul Timiș acționează pentru a întimpina cu noi și importante succese în toate domeniile de activitate Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. începînd de astăzi vor avea loc, eșalonat, potrivit prevederilor Statutului partidului, adunările și conferințele pentru dări de seamă și alegeri în toate organizațiile locale ale partidului. în conformitate cu Hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. din 27-28 iunie a.c., dînd glas celor mai alese sentimente de aleasă recunoștință și profundă goste ale comuniștilor, draale tuturor oamenilor muncii din județul nostru, va fi supusă dezbaterii în adunările generale ale organizațiilor de bază din unitățile economico-sociale, în toate conferințele organizațiilor comunale, orășenești și municipale, precum și în Conferința organizației județene de partid, propunerea ca, la cel de-al XIV- lea Congres, în funcția supremă de secretar al partidului să fie general reales tovarășul Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit fiu al națiunii, genialul strateg al devenirii socialiste a patriei, eminent militant comunist și patriot, ctitorul României moderne, această opțiune constituind unanimă garanția cea mai sigură a înfăptuirii obiectivelor de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului în patria SOFRONIE FLOREA, secretar al Comitetului județean Timiș al Partidului Comunist Român (Continuare in pag. a 2-al Sub seimul marilor răspunderi in educarea patriotică, revoluționară a tinerei generații Un sfert din populația Republicii Socialiste România învață, astăzi, în școli și licee moderne, în institute de învățămînt superior, avînd create, prin grija partidului și statului, a ctitorului învățămîntului românesc modern, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele Republicii, cele mai bune condiții de învățătură, de pregătire temeinică pentru muncă și viață, de educație multilaterală. Ziua de 15 septembrie a devenit, în anii care au trecut de la Congresul al IX-lea al partidului, un eveniment de seamă din viața țării, ca semn al grijii și atenției deosebite de care se bucură, în patria noastră socialistă, tineretul, uriașă forță revoluționară, angajată cu elan și responsabilitate în materializarea mărețelor împliniri pentru om, durate in anii de glorie ai „Epocii Nicolae Ceaușescu". Peste 70 la sută din remarcabila bază didactică materială a școlii românești contemporane a fost creată în anii acestei epoci de înfăptuiri fără egal. Dotări la scara celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii, cadre didactice cu o înaltă ținută profesională, politică și umană, programe și moderne constituie manuale pentru un învățămînt premise profund democratic, de superioară calitate, un cadru larg al accesului egal la educație, la cultură. Aureolați de tezele, indicațiile și orientările secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de conducerea și îndrumarea tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, școala românească a acestor ani a devenit, în societatea noastră socialistă, o puternică citadelă a educației ți formării tinerei generații, a constructorilor de mîine ai socialismului și comunismului, prin integrarea strînsă cu cercetarea prin implicarea și producția, fermă in progresul multilateral al patriei, prin contribuția adusă la educarea în spirit revoluționar, patriotic a tinerei generații, crescută în spiritul dragostei și atașamentului fierbinte față de patrie, partid și popor. Noua etapă de economico-socială a dezvoltare patriei, aspirațiile și năzuințele spre noi cote ale progresului civilizației — care se contușizează pregnant, înălțător, în documentele programatice pentru cel de al XIV-lea Congres al Partidului Comunist Român, aflate în dezbaterea comuniștilor, a întregii țări — pun în fața organizațiilor de partid din învăță(Continuare In pag. a 2-al Astăzi începe anul școlar și universitar 1989-1990