Era socialistă, ianuarie-iunie 1981 (Anul 61, nr. 1-12)

1981-01-05 / nr. 1

60Щ Anul 1981, cincinalul în care intrăm vor aduce poporului român noi şi mari realizări în muncă şi în viaţă, vor spori tezaurul avuţiei naţionale, ridicînd pe o treaptă superioară nivelul de trai material şi spiritual al întregii naţiuni. Garanţia mersului nostru neabătut înainte o constituie eroica noastră clasă muncitoare — care îşi îndeplineşte cu cinste şi succes misiunea istorică în construcţia socialistă din România — , constituie minunatul nostru popor, făuritor entuziast al noii orînduiri. NICOLAE CEAUŞESCU Din mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor O nouă etapă în dezvoltarea economico-socială a patriei Anul 1981 marchează începutul unui nou cincinal cu semnificaţii deosebite în istoria patriei,întrucît la capătul acestuia România va păşi în rîndul ţărilor cu o dezvoltare economică medie. Va fi astfel parcursă o etapă de mare însemnătate pentru edificarea socialismului multilateral dezvoltat, pentru înflorirea tot mai puternică a forţelor creatoare ale naţiunii noastre socialiste. în înfăptuirea acestui ţel îndrăzneţ şi însufleţitor este angajat astăzi întregul popor, sînt puse în acţiune toate resursele materiale şi umane ale ţării. Stă mărturie şi întreaga construcţie a planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României, ca şi a bugetului de stat pe anul în curs. Concepute să asigure un bun demaraj pentru întregul cincinal, planul şi bugetul de stat pe acest an îndreaptă energiile celor ce muncesc, potenţialul productiv al societăţii spre menţinerea dinamismului economiei româneşti, ridicarea pe o treaptă calitativ superioară a activităţii în toate sectoarele organismului social, spre îmbunătăţirea traiului material şi spiritual al oamenilor, ţelul suprem al politicii partidului. Iar modul în care chiar din aceste zile s-a păşit la realizarea noului cincinal arată, prin puterea faptelor, că oamenii muncii români, maghiari, germani şi de altă naţionalitate, sub conducerea organizaţiilor de partid, sînt decişi să acţioneze cu toată răspunderea pentru îndeplinirea întocmai a prevederilor stabilite, asigurînd astfel înaintarea neabătută a României pe calea progresului şi civilizaţiei socialiste. ■ Opţiuni prioritare Avînd la bază realizările obţinute de poporul român în perioada 1976-1980 şi în concordanţă cu cerinţele şi obiectivele stabilite de Congresul al Xll-lea al partidului, planul înscrie creşterea în continuare a producţiei materiale, oglindită sintetic în sporirea venitului naţional cu 7% şi a produsului social cu 6,1%. Simpla alăturare a acestor doi indicatori relevă preocuparea constantă a partidului şi statului nostru de a construi o economie tot mai eficientă, de care depinde în cel mai înalt grad prosperitatea ţării şi a fiecărui membru al ei. Componentă esenţială a strategiei economice a partidului, politica de industrializare ocupă, ca şi pînă acum, un loc central în configuraţia planului. Cu un ritm de creştere a producţiei nete de 8,1% şi a producţiei-marfă şi globală de 7%, producţia industrială va însuma anul acesta peste 330 miliarde lei. Deşi mai ponderate, pentru a crea posibilitatea consolidării rezultatelor obţinute pe un front larg în deceniul trecut, aceste ritmuri asigură menţinerea României şi în 1981 printre ţările cu cea mai dinamică economie din lume. Examinarea indicatorilor care prefigurează tabloul industriei româneşti în acest prim an al celui de-al şaptelea cincinal pune în evidenţă, ca o orientare majoră, lărgirea prospecţiunilor geologice, dezvoltarea susţinută a industriei extractive, folosirea integrală a rezervelor naţionale TIRGUR I biiinaiaci judíjí.