Era socialistă, ianuarie-iunie 1984 (Anul 64, nr. 1-12)

1984-01-10 / nr. 1

Să întîmpinăm a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare naţională şi socială şi cel de-al Xlll-lea Congres al partidului cu succese tot mai înseţinate în dezvoltarea economico-socială, în toate domeniile construcţiei socialiste! Să facem totul pentru a servi cauza generală a poporului, a bunăstării şi fericirii sale,,, a întăririi independenţei şi suveranităţii României! ţ1 NICOLAE CEAUŞESCU Fie ca anul 1984 să marcheze progrese importante în eforturile popoarelor pentru oprirea cursei înarmărilor, pentru înlăturarea rachetelor şi a oricăror arme nucleare din Europa, pentru triumful politicii de destindere şi colaborare, de securitate şi pace! Mesajul de Anul nou A ANGAJARE FERMĂ, έM DEPLINĂ UNITATE, PENTRU NOI ÎNFĂPTUIRI PE CALEA SOCIALISMULUI ! Mesajul de Anul nou adresat întregului nostru popor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a pus în evidenţă semnificaţia deosebită a celui de-al patrulea an al actualului cincinal în care am păşit, avînd un program de activitate temeinic fundamentat, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democraţiei socialiste, a maselor largi populare, şi care prevede o creştere importantă a producţiei industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieţii economice şi sociale, dezvoltarea puternică a bazei proprii de materii prime şi de energie. Anul 1984 este anul unor evenimente cu profunde semnificaţii în istoria poporului nostru: aniversarea a 40 de ani de la revoluţia de eliberare naţională şi socială, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi desfăşurarea lucrărilor celui de-al Xlll-lea Congres al partidului. Acestea sunt evenimente care, pe de o parte, simbolizează, ca un catarg peste timpuri, începutul unei ere noi pe pămîntul românesc, era revoluţiei socialiste, iar pe de altă parte continuarea pe un plan superior a marşului triumfal al întregului popor, condus de partid, spre culmile comunismului. Sînt evenimente scumpe tuturor cetăţenilor patriei, a căror încredere în linia politică a partidului s-a format pe temeiul unităţii dintre vorbă şi faptă, care însoţeşte şi caracterizează întreaga activitate a partidului nostru, materializarea idealurilor lor fiind cea mai grăitoare dovadă, devenită în mod firesc atît prilej de satisfacţie deplină cît şi imbold pentru noi înfăptuiri în amplul proces de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Din perspectiva acestor evenimente, anul 1984 instituie în toate planurile activităţii economice şi sociale o notă de exigenţă deosebită, cerută de înfăptuirea exemplară a obiectivelor ce revin acestui an din actualul cincinal privind trecerea la realizarea unei noi calităţi a muncii şi a vieţii, la un stadiu superior de dezvoltare a patriei noastre. Planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a ţării pe acest an şi programele adoptate în decembrie anul trecut de înaltele forumuri de stat şi de conducere democratică se disting, deopotrivă, prin realism şi caracter mobilizator, reflectînd rolul hotărîtor al tovarăşului Nicolae Ceauşescu în elaborarea şi înfăptuirea întregii politici a partidului şi statului nostru, în concentrarea tuturor eforturilor pentru dezvoltarea dinamică, intensivă a economiei naţionale. Ele ţin seama de puternicul potenţial economic de care dispunem, de cerinţele valorificării superioare a resurselor materiale şi umane, asigură creşterea mai susţinută a avuţiei naţionale, ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al poporului. Pentru înfăptuirea lor dispunem, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tot ceea ce este necesar. Acum hotărîtoare sînt munca, buna ei organizare şi desfăşurare la toate nivelurile, activitatea susţinută a organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, spiritul de înaltă răspundere cu care se cere să acţioneze toţi comuniştii, toţi oamenii muncii. In virtutea orientărilor şi sarcinilor stabilite de Congresul al Xll-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, planul de dezvoltare economico-socială pe acest an pune în faţa poporului nostru obiectivul creşterii rolului factorilor calitativi, al realizării unei reproducţii economice de tip intensiv. Indiferent în ce sector ar activa, pentru comunişti, pentru toţi oamenii muncii obiectivul central al preocupărilor lor trebuie să-l reprezinte, aşa cum sublinia secretarul general al partidului, creşterea puternică a productivităţii muncii, reducerea substanţială a consumurilor de materii prime şi de energie, mărirea gradului de valorificare a acestora, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei prin aplicarea celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii. Numai aşa se pot ma