Era socialistă, ianuarie-iunie 1985 (Anul 65, nr. 1-12)

1985-01-10 / nr. 1

Să facem totul ca anul 1985 să asigure realizarea în cele mai bune condiţii a prevederilor cincinalului actual, să marcheze noi şi tot mai mari progrese în înfăptuirea Programului partidului, în ridicarea nivelului general de viaţă al poporului român, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste! NICOLAE CEAUŞESCU Din Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor Eforturi ample, creatoare ale întregului popor pentru înfăptuirea istoricelor hotărîri ale Congresului al XlII-lea al partidului încheiat cu legitimă mîndrie şi profundă satisfacţie anul 1984 — anul aniversării a patru decenii de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi al Congresului al XlII-lea al partidului —, an aureolat de mari izbînzi ale muncii poporului nostru pe tărîmul vieţii materiale şi spirituale, păşind cu speranţă şi încredere în 1985 — încărcat de noi şi îndrăzneţe proiecte de viitor, în Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au fost puse în evidenţă rezultatele remarcabile obţinute în anul care a trecut în dezvoltarea patriei noastre socialiste: creşterea cu circa 7% a producţiei industriale, realizarea celei mai mari producţii de cereale din istoria ţării — de peste o tonă pe locuitor—, intrarea în funcţiune a Canalului Dunăre—Marea Neagră, grandioasă realizare a geniului creator al minunatului nostru popor. Alături de aceste mari succese au fost evidenţiate progresele însemnate realizate în dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei şi culturii, în ridicarea nivelului de trai al întregului popor. Toate aceste strălucite înfăptuiri ilustrează, o dată mai mult, forţa economiei noastre naţionale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului român de a depăşi orice greutăţi şi de a asigura, sub conducerea partidului, mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării şi civilizaţiei. Succesele cu care am încheiat cel de-al patrulea an al actualului cincinal ilustrează, totodată, în mod convingător adevărul că factorul hotărîtor, determinant în mobilizarea energiilor noastre îl reprezintă unitatea de nezdruncinat dintre partid şi popor, unirea strînsă a clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, a întregului popor în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Unitatea indestructibilă a naţiunii noastre socialiste, puternica sa sudură morală constituie imboldul major al dăruirii cu care toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, acţionează, sub semnul suprem al dragostei pentru patria comună, pentru înfăptuirea obiectivelor trasate de partid, pentru ridicarea României socialiste pe noi trepte ale* progresului material şi spiritual. Poporul nostru a intrat în noul an cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe 1985 — ultimul an al actualului cincinal — şi de a asigura astfel realizarea în bune condiţii a întregului plan cincinal 1981—1985 şi, prin aceasta, crearea unei temelii trainice pentru transpunerea în viaţă a obiectivelor şi sarcinilor însufleţitoare stabilite de Congresul al XlII-lea al partidului în vederea continuării politicii de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a patriei spre comunism. Cu deplină şi îndreptăţită încredere în împlinirile luminoase ale României socialiste, în perspectivele ridicării patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a adresat întregului nostru popor, în Mesajul de Anul Nou, chemarea de a-şi spori continuu eforturile, de a-şi mobiliza întreaga energie creatoare pentru a îndeplini în mod exemplar sarcinile stabilite pentru anul 1985. Sintetizînd concepţia novatoare a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, principalele priorităţi ale planului pe anul 1985 sunt: accelerarea ritmurilor creşterii economice faţă de primii ani ai actualului cincinal; dezvoltarea şi modernizarea puternică a industriei, sporirea continuă a contribuţiei acesteia la creşterea venitului naţional, la progresul general al ţării; lărgirea bazei energetice şi de materii prime; creşterea susţinută a producţiei agricole; amplificarea în continuare a activităţii,în celelalte ramuri ale economiei; extinderea participării ţării noastre la diviziunea internaţională a