Era socialistă, iulie-decembrie 1985 (Anul 65, nr. 13-24)

1985-07-10 / nr. 13

Congresul al IX-lea a descătuşat energiile creatoare, a înlăturat o serie de şabloane şi dogme şi a pus în faţa partidului nostru sarcina edificării socialismului cu poporul şi pentru popor, pornind de la condiţiile concrete din România, aplicînd principiile materialist-dialectice, ale socialismului ştiinţific, adevărurile general-valabile la realităţile României. Şi tocmai înlăturarea acestor dogme şi şabloane a descătuşat energiile poporului nostru şi a făcut să avem marile realizări de astăzi, care au ridicat ţara pe treptele superioare ale dezvoltării multilaterale în toate domeniile! NICOLAE CEAUŞESCU Strălucită contribuţie la îmbogăţirea grindirii revoluţionare contemporane DUMITRU GHIŞE ■L Nimic nu poate oglindi mai fidel energia şi orizontul, capacităţile şi forţa interioară, profilul spiritual al unui popor decît priceperea şi trăinicia cu care îşi plămădeşte un stil de viaţă propriu, încorporat în realizările sale, în economia, în politica, în arta şi cultura sa, în raporturile sale cu alte popoare, în grija şi seriozitatea cu care îşi pregăteşte viitorul, fără a-şi uita o clipă trecutul şi prezentul. Din acest unghi de vedere, în comparaţie cu trecutul său bimilenar, nimic nu poate pune mai bine în valoare virtuţile poporului nostru şi ale forţei lui conducătoare, partidul comunist, decît istoria noastră cea mai recentă. Acest segment de istorie contemporană revoluţionară este o ilustrare vie a posibilităţilor istorice constructive pe care naţiunea noastră şi le-a fructificat prin înfăptuirea, acum patru decenii, a revoluţiei de eliberare naţională şi socială, antifascistă şi antiimperialistă, revoluţie deschizătoare de eră nouă. Am fost martorii şi participanţii activi ai acestei epoci. Sub conducerea încercată a partidului, pe drumul revoluţiei, în toate domeniile vieţii economice, politice, social-culturale şi — în primul, ca şi în ultimul rînd — umane, au avut loc prefaceri uriaşe, transformări adînci şi înnoitoare, purtătoare ale dezvoltării şi progresului. într-o perioadă scurtă, poporul nostru a parcurs mai multe etape istorice — de la societatea burghezo-moşierească la societatea socialistă multilateral dezvoltată. Făcînd bilanţul activităţii partidului, a întregului popor pentru realizarea planului cincinal 1981—1985 şi adoptînd Directivele privind dezvoltarea economico-socială a României în cel de-al 8-lea cincinal, 1986—1990, precum şi orientările de perspectivă pînă în anul 2000, Congresul al Xlll-lea al P.C.R. ne-a înfăţişat nu numai tabloul marilor realizări obţinute pe calea edificării noii societăţi, ci a prefigurat, în linii clare şi certe, şi minunatele perspective ce se deschid în faţa întregii noastre naţiuni. Drumul străbătut n-a fost nici simplu, nici uşor. A fost nevoie de mari eforturi, de muncă şi luptă neprecupeţite, de dăruire şi abnegaţie revoluţionară, de un cîrmaci sigur şi neînfricat, care să conducă vasta bătălie de edificare a unei noi societăţi, societatea socialistă — forma cea mai înaltă de organizare raţională şi umană a vieţii noastre sociale, în acest proces istoric complex şi contradictoriu, cu dialectica lui imanentă, nu lipsită de contradicţii, Congresul al IX-lea al partidului, ale cărui lucrări s-au desfăşurat acum 20 de ani, a reprezentat un moment de răscruce. Tot ce s-a înfăptuit în acest răstimp istoric, de cînd în fruntea partidului se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu, poartă pecetea puternicei sale personalităţi, a gîndirii sale revoluţionare, cutezătoare, este legat indestructibil de activitatea sa neobosită, desfăşurată cu clarin