Era socialistă, iulie-decembrie 1988 (Anul 68, nr. 13-24)

1988-07-10 / nr. 13

ce împlinesc 23 de ani de la Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, eveniment de însemnătate excepţională în viaţa partidului, a întregii noastre naţiuni, care a marcat o etapă nouă, logică în dezvoltarea societăţii româneşti pe trepte tot mai înalte, calitativ superioare, ale progresului şi civilizaţiei, ale construcţiei socialiste. Aniversarea acestui măreţ eveniment are loc în atmosfera de puternică angajare revoluţionară, patriotică a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii pentru dezbaterea largă şi transpunerea neabătută în viaţă a Tezelor din aprilie, precum şi a orientărilor şi indicaţiilor cuprinse în magistralele cuvintări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, în cadrul forurilor de partid şi ale democraţiei muncitoreşti revoluţionare, care, recent, au dezbătut şi adoptat în unanimitate hotărîri de o deosebită importanţă pentru dezvoltarea economico-socială a patriei, creşterea nivelului de trai material şi spiritual, a bunăstării întregului nostru popor, pentru realizarea exemplară a obiectivelor stabilite de Congresul al Xlll-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Viaţa, profundele transformări revoluţionare produse în ultimii 23 de ani în toate domeniile vieţii noastre sociale dezvăluie tot mai larg semnificaţiile majore ale Congresului al IX-lea al partidului, confirmă pe deplin şi validează integral legitimitatea istoricei alegeri a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, prin voinţa unanimă a comuniştilor, a întregului popor, ca secretar general al partidului, a învestirii sale în funcţiile supreme de partid şi de stat. În conştiinţa poporului nostru, marile înfăptuiri, fără precedent în istoria patriei, obţinute în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea, poartă pecetea inconfundabilă a personalităţii şi acţiunii revoluţionare ale secretarului general al partidului — eminent conducător politic, gînditor revoluţionar şi patriot înflăcărat, ctitor al României socialiste moderne, personalitate de frunte a lumii contemporane —, care a dat strălucire şi măreţie acestei perioade, denumită de întreaga naţiune, cu îndreptăţită mîndrie patriotică, „Epoca Nicolae Ceauşescu". Este unanim recunoscută contribuţia esenţială, hotărîtoare a secretarului general al partidului la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului, la înflorirea continuă a scumpei noastre patrii, liberă, suverană şi independentă, la creşterea prestigiului său internaţional, la cauza păcii, colaborării şi înţelegerii între toate naţiunile lumii, întreaga activitate teoretică şi practică desfăşurată de partidul nostru, de secretarul său general, în ultimii 23 de ani, reliefează o gîndire creatoare, profund ştiinţifică, ce a determinat deschideri teoretice de largă perspectivă, un puternic dinamism dezvoltării vieţii economice, sociale şi politice, vastei opere de edificare a noii orînduiri. Congresul al IX-lea a analizat multilateral, cu cutezanţă revoluţionară şi rigoare ştiinţifică, într-o viziune înnoitoare, marile probleme ale ţării, adoptînd hotărîri de importanţă deosebită, determinante pentru destinul socialist al patriei, pentru dezvoltarea sa liberă, demnă şi independentă, pentru ridicarea societăţii româneşti pe trepte calitativ superioare de progres şi civilizaţie. Este meritul nepieritor al secretarului general al partidului de a fi redat gîndirii marxiste din ţara noastră forţa ei creatoare, spiritul ei viu, dialectic, capacitatea de a fi o medotă de investigare ştiinţifică a realităţii obiective, în perioada care a trecut de la istoricul Congres din 1965, promovînd cu curaj noul, eliberîndu-se de orice dogme, aplicînd în mod creator adevărurile generale ale materialismului dialectic şi istoric la realităţile concrete ale ţării noastre — în condiţiile cînd, pe plan internaţional, se insista mult pentru a se menţine socialismul în anumite tipare învechite, care îl împiedicau să-şi pună în valoare forţa şi capacitatea sa de a revoluţiona societatea —, partidul nostru a fundamentat şi elaborat teze şi concepte, a adoptat hotărîri şi măsuri profund originale, de mare valoare, care au dinamizat puternic ampla activitate de edificare a noii orînduiri. Strategia pro- Congresul al IX-lea a marcat o nouă etapă în activitatea partidului nostru comunist, în întregul proces revoluţionar, a deschis calea gîndirii şi activităţii creatoare, a perfecţionării întregii munci de conducere şi făurire a noii orînduiri, a socialismului în România. NICOLAE CEAUŞESCU Eveniment de importanță hotărîtoare pentru destinul socialist al patriei