Evenimentul Zilei, iunie 2009 (Anul 18, nr. 5546-5574)

2009-06-11 / nr. 5555

,„.ro JÄ .zilei B Evenimentul Joi, 11 iunie 2009 I Nr. 5555 I 16 pagini I 1,2 lei I 536.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca Bilanțul lui Sorin Oprescu, la un an de mandat .EVZ Special. Abonament ia coșul cu bunătăți b b rute de timișoreni au renunțat la cumpărăturile din supermarket sau de la piață și primesc săptămânal, direct de la fermieri legume, ouă, lactate, carne și miere. Eveniment. 3 ORDONANȚĂ PENTRU LINIȘTEA GUVERNULUI Boc a dat o mică „lovitură de stat“ _____ nul Boc și-a „inventat“ paravanul legal pentru a ocoli parlamentul șa legifera, la nevoie, în locul acestuia Printr-o ordonanță de urgență, executivul a stabilit că, după adoptare, actele normative pot fi modificate sau abrogate și înainte de data intrării lor în vigoare. Practic, în acest fel guvernul poate bloca orice lege adoptată de parlament sau o poate modifica în forma în care este agreată la Palatul Victoria. Mai mult, contrar recomandărilor UE aceeași ordonanță scutește Cabinetul de probleme în momentul în care dorește să adopte rapid o lege folosind procedura asumării răspunderii. A fost eliminată obligativitatea ca proiectele să fie insolite de studii de impact. „Este o situație aberantă, care dă drumul legislației servite. Guvernul poate modific; tot ce nu-i convine, dacă sunt deranjate niște grupuri de interese“, susține Victor Alistar directorul Transparency Internationa România. „Dacă făceam lucrurile astea înainte de integrare, plângeam în hohote pentru criticile de la Bruxelles“, a comentat și directorul Institutului pentru Politici Publice Adrian Moraru. 2 Clarice Dinu politica, ; In acest număr, Vi n „Up“, animația 3D care a deschis anul acesta Festivalul de la Cannes, vine și pe marile ecrane din România . Peripețiile pitorescului cuplu State- Flacăra, alias Gheorghe Visu și Carmen Tănase, din telenovela „Regina“ se apropie de final. Ei vorbesc despre viata pe platoudespre viitorul LAî lungmetraj ~ J România Sorbona“ zile de filmare. .V, precum si J* J - Student la ¥ m&h&WËsLWi LIPSURI Grădinițe pline-ochi, copii rămași în grija bunicilor Andreea Archim andreea,archipa evz. S-au afișat rezultatele înscrierilor la grădinițe, au apărut și nemulțumirile. E drept că, în premieră în acest an, părinții nu au mai stat la cozi interminabile, întrucât regulamentul de înscriere a permis acceptarea tuturor cererilor și apoi s-a hotărât cine primește un loc și cine nu. Surprizele nu au lipsit însă, foarte mulți au constatat ieri că prichindeii lor nu au loc nici măcar în unitățile preșcolare de lângă casă. Actualitate. i NAU Etc : GOANĂ DUPĂ BANI Guvernul aduce noi impozite Ana Bata în loc să ajute populația și firmele să învingă criza economică, guvernu pregătește noi impozite. Potrivit Programului de Convergență 2008-2011, publicat ieri, în perioada următoare baza de impozitare va fi lărgită în domenii precum cel agricol și cel al mediului. Promisiunea privind neimpozitarea profitului reinvestit întârzie să fie îndeplinită îcomxf&M jToculj Audit scandal la tenis Expertiza efectuată la Federația Română de Tenis de către o firmă privata a relevat nereguli financiare grave în mandatul cuplului Ilic Năstase-Dumitru Hărădău Sport, IUENASTAS îți arată care sunt evenimentele zilei ce implicații au și cine sunt actorii lur a Este primul Fii martor la evenimentu în mișcar"' Vijelii și ploi în vest, caniculă în rest Furtunile vor pune stăpânire pe 18 județe din jumătatea de vest și din nordul României, zone pentru care s-a emis deja o avertizare cod galben. Restul țării va fi afectat de caniculă, maximele termice fiind cuprinse între 23 și 32 de grade Celsius. (Andreea Ciupercă) Actualitate,: Capitala, blocată de proteste și revendicări Crescătorii de bovine din România au demonstrat ieri în Capitală pentru un preț mai bun la lapte, în vreme ce protestele ceferiștilor pentru salariile neprimite pe luna mai s-au desfășurat în București și în Constanța. (Paul Barbu) Eveniment, Joburi în tipografii, la Bursa locurilor de muncă Tinerii s-au înghesuit la Bursa locurilor de muncă organizată ieri. Agent de vânzări, DTP-ist, legător, operator ștante și laborant sunt doar câteva dintre posturile scoase la concurs de 36 de producători de materiale, echipamente și utilaje din industria tipografică. (Mirabela Anghel) Actualitate: : Concluzia alegerilor H.-R. PATAPIEVICI: „Nu ar fi exclus ca la prezidențiale adversarii lui Băsescu să folosească mecanismul victimizării într-o schemă care să combine arestarea, care a funcționat în cazul lui Becali, cu candidatura împotriva partidului, care a funcționat în cazul Oprescu“. ocinii, 4 * Evenimentul contact Tel: 021-202,20.00 Fax: 021-202,20.01