Făclia, aprilie-iunie 1969 (Anul 23, nr. 6968-7044)

1969-04-01 / 6968. szám

PAGINA 2 FĂCLIA CONFERINȚA UNIUNII ASOCIAȚIILOR STUDENȚILOR DIN CENTRUL UNIVERSITAR CLUJ fUtmqre din pag. 1-a} Exprimindu-mi convingerea că tineretul studios din Centrul nostru universitar, organizațiile lui de tineret vor ști și de aici înainte să-și facă datoria așa cum se cuvine, permiteți-mi, dragi tovarăși, să urez succes deplin lucrărilor conferinței voastre, să vă felicit din toată inima pentru sirguința și pasiunea cu care învățați, pentru rezultatele bune pe care le-ați obținut la studii, să vă doresc și noi succese în desăvârșirea voastră ca intelectuali de nădejde ai patriei noastre socialiste. In continuarea lucrărilor Conferinței au fost alese noile organe de conducere a U.R.S. pe Centrul universitar și delegații la cea de-a ViI-a Conferință a U.R.S.R. Numeroși delegați și invitați au luat cuvîntul pe marginea documentelor prezentate. Asistenții universitari Mihai Bunduchi, Sever Pop, Ion Deleanu, studenții Ștefan Sipos, Kelemen Editha, Cornel Roman, Roman Mircea, Baba Ladislau, Viorel Pater, Paul Neg, Berindean Maricica, Ilie Voichițoiu, Lukács Irina, Aurelia Sălăjan au analizat cu multă pătrundere și simț critic și autocritic principalele aspecte ale activității Consiliului, au făcut sugestii valoroase pentru îmbunătățirea activității profesionale și cercetării științifice studențești. Combătînd unele atitudini reprobabile ale studenților față de studiu, insuficiența cursurilor și manualelor tipărite și a unor concepții referitoare la utilitatea acestora, vorbitorii au criticat și unele lipsuri și inconsecvențe în activitatea Ministerului Invățămîntului. Prof. univ. Ștefan Pascu, membru corespondent al Academiei, rectorul Universității „Babeș-Bolyai“, a transmis sentimentele de satisfacție ale corpului didactic universitar față de succesele profesionale ale studenților, față de interesul și participarea crescîndă a activității cercurilor științifice, recomandînd o și mai bună pregătire de specialitate, îmbogățirea culturii umaniste, cunoașterea celor mai valoroase creații artistice, încurajarea strădaniilor revuistice ale institutelor. Transmițînd un salut din partea Ministerului Invățămîntului către studenții clujeni, tovarășul Paisi Gheorghe a răspuns unor referiri la activitatea ministerului, arătînd că ministerul va fi în viitor mai preocupat de problemele Invățămîntului superior, de îmbunătățirile necesare. In încheierea discuțiilor, tovarășul Ion Iliescu a transmis Conferinței un călduros salut din partea Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist. Am cunoscut — a spus ministrul pentru problemele tineretului — mai multe generații de studenți clujeni, și, de fiecare dată, mi-a oferit o deosebită satisfacție întîlnirea cu cadrele noastre de bază din acest important centru universitar al țării. Această Conferință cred că s-a ridicat la nivelul răspunderilor ce îi revin ca forum reprezentativ al studențimii clujene. Ideile, propunerile care au fost avansate, programul de măsuri care a fost expus cred că vor constitui o bună bază pentru activitatea viitoare a Consiliului U.R.S. pe Centrul universitar. Pe baza măsurilor adoptate în anul precedent s-a așezat pe o bază mai bună activitatea organizațiilor U.T.C. și A.S., înlesnindu-se, printr-o mai precisă delimitare a sarcinilor, ca asociațiile, organizații reprezentative ale întregii mase de studenți, să se ocupe cu mai multă eficacitate de problemele sociale, profesionale, de activitatea științifică studențească. In același timp, însă, în activitatea noastră generală este greu să delimităm rigid atribuțiile și răspunderile, nu trebuie să privim sectar activitatea asociațiilor și activitatea U.T.C. In condițiile aplicării Legii învățămîntului și a Directivelor Comitetului Central cu privire la perfecționarea învățămîntului superior revin și organizațiilor U.T.C. și Asociațiilor studenților răspunderi importante, întreaga noastră activitate — a spus vorbitorul — este evaluată, în ultimă instanță, prin rezultatele pe care studențimea le obține in pregătirea de specialitate, în pregătirea generală pentru viață, pentru activitatea socială. Este o mîndrie a institutelor noastre de invățămînt superior, a corpului nostru didactic, dar și a organizațiilor de tineret, faptul că, an de an, detașamente tot mai numeroase de intelectuali, de cadre necesare tuturor sectoarelor vieții noastre sociale, sînt tot mai temeinic pregătite și angajate în efortul constructiv al întregii țări. Dar mai sunt și absolvenți slab pregătiți, ale căror lacune în însușirea materiei predate se resimt în activitatea de la locul de muncă. Trebuie să ne preocupăm permanent ca fiecare student, fiecare absolvent să fie un om cu înaltă răspundere socială, cu o înaltă răspundere față de acest popor, care face atîtea eforturi pentru pregătirea cadrelor necesare progresului nostru continuu. Referindu-se la necesitatea Îmbunătățirii pregătirii de specialitate, primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat valoarea socială a consolidării unei opinii studențești sănătoase, a unei atmosfere de seriozitate și emulație. In continuarea lucrărilor, Conferința a ales cei 33 de membri ai Consiliului U.R.S. pe Centrul universitar Cluj, 7 membri ai Comisiei de cenzori și 65 de delegați la Conferința națională a U.R.S.R. In prima lor ședință, cele două organe au ales ca președinte al Consiliului pe tovarășul Petru Brînzaș, vicepreședinte — Kelemen Editha, secretar — Viorel Stoian, casier — Gheorghe Medrea, șeful comisiei profesionale — Mihai Lungu, șeful comisiei sociale — Dan Vinți și președintele Comisiei de cenzori — Teodor Lile. Conferința a adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu în care se spune, printre altele: IUBITE TOVARĂȘE NICOLAE CEAUȘESCU, Cu sinceră și tînără emoție, noi, cei peste 12 000 de fii iubitori ai Almei Mater, români, maghiari, germani și de alte naționalități, înfrățiți în vechea cetate a Napocăi. Vă transmitem sentimentele curate de dragoste și stimă — Dumneavoastră, conducătorul iubit al partidului și poporului nostru. Adunați aici pentru a lua hotărîri majore și de înaltă responsabilitate privind activitatea noastră de pregătire ca viitori specialiști pe tărimul economiei, științei și culturii socialiste. Vă simțim alături cu sfatul și cu fapta, așa cum vă simțim zi de zi în băncile amfiteatrelor, în sălile de lectură ale bibliotecilor, în tot ce întreprindem pentru prezent și viitor. Pentru acest viitor ne angajăm cu toată responsabilitatea și energiile noastre să facem din organizațiile U.T.C. și Asociațiile studențești adevărate detașamente de muncă și luptă, cu o eficiență sporită in sprijinirea procesului de invățămînt, cu o prezență dinamică și complexă în viața universitară. Ne angajăm pentru o muncă intensă in scopul însușirii științei și culturii, în scopul formării noastre ca specialiști de înaltă pregătire științifică, înarmați cu învățătura marxist—leninistă, militanți activi pentru construirea socialismului și comunismului în țara noastră. In anul jubiliar al aniversării sfertului de veac de la Eliberarea patriei și în anul Congresului al X-lea al P.C.R., bilanțul cu care partidul se prezintă în fața ochilor noștri înmănunchiază toate condițiile minunate de studiu și de viață, create în anii socialismului, grija și solicitudinea pentru propășirea școlii și culturii românești. In conformitate cu necesitățile societății noastre, cu imperativele revoluției tehnico-științifice contemporane. Seara, după încheierea lucrărilor Conferinței, participanții au asistat la un frumos program artistic, prezentat de ansamblul folcloric și ansamblul de estradă ale Casei de cultură a studenților. Aspect din sală în timpul lucrărilor conferinței instantanee ale primăverii filmei .Rolls-Royce-ul galben“ (Cinematograful Republica, color, cinemascop, 2 ore) Un film, de fapt, trei povestiri cinematografice legate printr-un leit-motiv, de mare substanță psihologică. Rolls-Royce-ul aparține pe rînd soției unui marchiz, logodnicei unui gangster și unei miliardare americane. Peripețiile celor trei femei sunt legate de mașină, unde fiecare își consumă aventurile amoroase. Subiectul, ca atare, este banal, dar regizorul Anthony Asquith a reunit în generic cele mai răsunătoare nume ale cinematografiei mondiale: Hex Harrison, Jeanne Moreau, Edmond Purdom, Shirley MacLaine, George Scott, Alain Delon, Ingrid Bergman, Omar Sharif. Așadar, un film al vedetelor, uluitor de atrăgător. (ad. a.) AȘA SE FAC ECONOM« LA IIL.? De astă-toamnă urmăresc, aproape zi de zi, felul în care I.L. execută lucrările de reparații ale imobilului de pe strada Dragalina nr. 97. Lucrările acestea au început astfel: au venit tehnicieni ai I.L.L.-ului și au efectuat sondaje și măsurători; pe urmă au fost aduse la fața locului o parte din materiale; în cele din urmă și-au făcut apariția zidari, zugravi, tîmplari. Lucrarea a fost atacată in toamnă. Au fost efectuate reparații la acoperiș, la ferestre. In unele încăperi, parchetul a fost înlocuit. Au fost executate lucrări de înlocuire a tencuielii interioare și exterioare, au fost făcute zugrăveli noi. Mă rog, s-a făcut lucru bun, nimic de zis, chiar dacă s-a muncit intr-un ritm destul de lent. Dar abia au fost terminate — ori poate că nici n-au fost terminate în întregime — lucrările amintite, că de la I.L.L. au sosit alți lucrători ca să strice — este adevărat că numai în parte, dar destul de mult — ceea ce predecesorii lor au dres Bag seama, cînd s-a întocmit devizul, pentru repararea acestui imobil a fost omisă rețeaua electrică, aflată într-un grad destul de accentuat de uzură. Acest lucru a fost constatat, se vede, mai tîrziu. De aceea au fost efectuate spărturi acolo unde, cu puțin timp înainte, se terminaseră reparațiile. Desigur, s-ar putea invoca motivul că acei care au întocmit devizul de lucrări nu și-au putut da seama de starea conductorilor electrici pentru că aceștia erau în pereți. Bun, fie și așa. Dar atunci cînd tencuiala a fost dată jos de pe însemnate porțiuni pentru a fi înlocuită, n-a fost deloc greu să se stabilească starea reală a rețelei electrice și să se aducă completări devizului, înainte ca lucrările de tencuire și zugrăveală să fie gata. Dar nu s-a întîmplat așa. In consecință, se vor face acum, după repararea instalațiilor electrice, cheltuieli în plus de retencuire și rezugrăvire. Se vor folosi noi materiale, se vor plăti alte salarii pentru lipsa de chibzuință ori poate pentru superficialitatea de care au dat dovadă cei ce au întocmit și cei ce au avizat devizul. Așa stînd lucrurile — cînd se drămuiește cu grijă fiecare leu și fiecare kilogram de material, cînd se caută noi și noi căi de reducere a cheltuielilor — ne permitem să sugerăm ca vinovații să fie puși în situația de a plăti cheltuielile în plus din propriile lor buzunare. Logic, așa ar trebui să se întâmple. Petre CINDEA NOTĂ -1 I TV .7,30 — Telex TV. 17,33 — Pentru elevi: Consultații la limba română (clasa a XI-a). Tema: Direcții în dezvoltarea romanului din perioada interbelică. Prezintă prof. dr. Docent Al. Piru. 18,05 — Limba engleză. Lecția 52, 18,30. Pentru copiii „Telebotanicus". Plante de apă. 19,00 — Telejurnalul de seară. Buletinul meteorologic. 19,30 — Teleuniversitatea: „De la lunetă la radiotelescop“. 20,00 — Seară de teatru: „Hora domnițelor" de Radu Stanca. Transmisie de la Teatrul Național din Cluj. Regia: Ioan Taub. In pauze: Cronica muzicală, de Petre Codreanu. Calendar U.N.E.S.C.O.: Alecu Russo. 22,20 — Varietăți pe peliculă; 22,45 — Telejurnalul de noapte. 23,00 — închiderea emisiunii. RADIO Programul Studioului Cluj: Marți, 1 aprilie: 12,00 — Sumarul presei; 12,10 — Sonata în Mi minor de Veracini; 12,20 — Colocviu pedagogic: In discuție cîteva probleme legate de educația copiilor; 15,00 — Buletin de știri; *5,10 — Unda preferințelor. Muzică populară; 15,35 — Antena literar-artistică; 15,50 — Muzică ușoară. Miercuri, 2 aprilie; 6,15 — Bună dimineața. Program matinal cuprinzând: informații, muzică populară și ușoară, emisiunea pentru sate. TEATRU Teatrul Național (orele 16 și 19,30): HORA DOMNIȚELOR. CONCERTE Conservatorul de muzică „G. Dima", ora 20, în sala festivă. RECITAL DE SONATE BRAHMS. FILME ROLLS-ROYCE-UL GALBEN (8,30; 11; 13,30; 16; 18,30, 21) — Republica: RIO BRAVO, seriile I și II (9; 12; 15; 18: 21) — Victoria; VERA CRUZ, cinemascop — Tineretului; MARIANNA, AGENTUL 0555, cinemascop — 23 August; FETE ÎN UNIFORMA — Muncitoresc; LUSTRAGIUL (11; 15; 17; 1 *9; 21) — Steaua roșie; DOUA LOZURI, ora 11 — FILME PENTRU COPII ! (15; 16,30); PIRAMIDA ZEULUI SOARE (18, 20) — Timpuri noi. MUZEE Muzeul de artă, Piața Libertății nr. 30, 11—18. Muzeul de istorie, strada Emil Isac nr. 2, 9—14. Muzeul de istorie, Secția de istorie a farmaciei, Piața Libertății nr. 28, 9—14. Muzeul etnografic al Transilvaniei, str. 30 Decembrie nr. 21, *1—19. Muzeul botanic și Grădina botanică ale Universității „Babeș-Bolyai“, strada Republicii nr. 42, 9—17. Serele deschise zilnic, 9—13 și 13—17. Muzeul zoologic, str. Clinicilor nr. 5—7, 9—13. Muzeul memorial „Emil Isac“, str. * Mai nr. 23, 9—12 și 15—19. FARMACIE DE SERVICIU PE TIMPUL NOPȚII Farmacia nr. 1, Piața Libertății nr. 34, telefon 1-10-49. • Redacția nu răspunde pentru eventualele modificări survenite în program. A I m mm LA SESIZĂRI mim RNJ tețtit întrucât și anumite întreprinderi serviciile de resort nu dau lămuririle necesare In problema calcului diferenței de concediu, iar în altele s-au aplicat eronat dispozițiile In acest sens, creîndu-se situații neplăcute unor salariați, redăm răspunsul Direcției pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale a județului Cluj: „Potrivit pct. 29 din precizările Ministerului Muncii pentru aplicarea Legii nr. 26/1967 privind concediul de odihnă al angajaților, diferența de concediu, provenită prin trecerea de la calculul concediului de odihnă de la an de muncă la an calendaristic, se acordă numai în cazul desfacerii contractului de muncă". Sperăm că cei care ne-au scris se vor edifica asupra drepturilor ce le au. Tov. Eugen Ungur, directorul Administrației financiare județene Cluj, ne-a transmis următoarele precizări în problema indemnizației de stat pentru chirie: „In primul rînd beneficiarii acesteia trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: 1) Salariile să se încadreze în plafonul stabilit prin lege (adică pînă la 1000 lei). 2) Să aibă contract încheiat și viszat de spațiul locativ, anterior datei de 1 iulie 1968 (Se consideră contract legal încheiat contractul vizat la sectorul de gospodărie locativă și semnat de cel puțin una din părți — respectiv de chiriaș). Chiriașii care au încheiate contracte după data de 1 iulie 1968 nu mai beneficiază de indemnizația de stat. Subliniem că indemnizația nu se mai acordă nici pentru angajații din întreprinderile sau instituțiile în care s-au aplicat majorările de salarii prevăzute pentru anii 1968/1969. (Art. 1 din H.G.M. nr. 1304/ 1968). In cazurile hi care, în urma aplicării Legii nr. 10, chiria se plătește de către o altă persoană cu salariul mai mare, chiar dacă salariul acesteia se încadrează în plafonul de pînă la 1 000 lei, nu beneficiază de indemnizație, întrucît la data de 1 iulie 1968 nu era titulara contractului". «f. », * CLUJENII SUNT UZI SĂ CONTRIBUIE LA IMMULENIA ORAȘULUI (Urmată din pag. t a) imobile vor fi plantați circa 1000 de arbori ornamentali. — Ați subliniat mai înainte că vor fi efectuate multe lucrări gospodărești mai ales prin muncile patriotice ale cetățenilor. La ce anume lucrări sunt chemați clujenii să-și aducă contribuția? — La multe, la foarte multe, In primul rînd, ei sînt chemați să-și curețe interioarele și exterioarele clădirilor în care locuiesc, să-și curețe grădinile,, curțile, rigolele de scurgere a apelor din fața imobilelor. Apoi, cetățenii municipiului sunt chemați să sprijine acțiunea de curățire pe străzile care nu sunt contractate cu I.C.C. De mult sprijin din partea lor avem nevoie la reamenajarea, extinderea și întreținerea zonei verzi a Clujului. Cetățenii orașului vor fi chemați să sprijine eforturile Consiliului popular municipal și la o serie de lucrări ce vor fi executate din fonduri bugetare. Va fi în interesul nostru, al tuturor, să participăm la aceste acțiuni menite să facă Clujul cît mai frumos și mai aspectuos în primăvara acestui an. Prin tradiție, Clujul a fost considerat dintotdeauna un oraș frumos, curat, bine gospodărit). Cu sprijinul maselor de cetățeni vom face ca această tradiție să nu fie dezisă nici în acest an. — Ce căi vor fi folosite pentru imobilizarea clujenilor la acțiunile preconizate și cum vor fi sprijiniți cetățenii pentru ea eforturile lor să aibă maximă eficiență? — Una din aceste căi a și fost deschisă. Vă amintiți de angajamentele luate chiar prin presă de către unele comitete ale Asociației locatarilor de a-și aduce contribuția la înfrumusețarea și buna gospodărire a imobilelor și împrejurimilor lor. Prin urmare, ne vom folosi de comitetele Asociației locatarilor la mobilizarea cetățenilor. Dar ne vom folosi și de deputați, de activele noastre obștești și de comisiile de femei din cartiere. Pe de altă parte, în cursul Lunii curățeniei activele sanitare ale circumscripțiilor vor face multe deplasări pe teren. Cu acest prilej ele vor da îndrumări practice privind acțiunile de curățenie. Este de la sine înțeles că în urma acțiunilor de curățenie in imobile, curți, grădini, se vor aduna mari cantități de gunoaie, care vor trebui operativ transportate din oraș. In acest scop, I.C.C. și-a repartizat astfel parcul de camioane incit transportul acestora se face ritmic. In încheiere, deși prin răspunsurile date la întrebările puse n-am făcut decit o sumară trecere în revistă a ceea ce se va întreprinde în Cluj în cursul Lunii curățeniei, aș vrea să mai arăt că vom organiza și o întrecere între școli, dotată cu premii, pentru curățenia școlilor, a trotuarelor și a rigolelor din apropierea lor. Cu alte cuvinte, ne vom strădui să mobilizăm toate forțele de care dispune Clujul pentru ca acțiunile din cadrul Lunii curățeniei să se soldeze cu realizări substanțiale. à Senzațional • Senzațional ziua de aai, 1 aprilieV m «nuntă mai mu» decât bogată în evenimente senzaționale. Spicuim cu concursul lu Grigore Beuran, doar cîteva din știrile transmise de agențiile de preisil.K V. 0 iubitorii de fotbal vor putea viziona in nocturnă (condiție pusă de antrenorii echipei engleze) azi, 1 aprilie, orele 23, pe stadionul orașului, meciul Universitatea — selecționate Angliei. Menționăm că din formația engleză, printre alții, vor fi prezenți Bobi Charlton, fratele lui, Jaky, Bobi Moore, Stilley, iar în poartă Banks. In formația Universității vor juca și Ivansuc (relegitimat la Universitatea), Dumitrache, care din toamnă va juca la Cluj, Lucescu, numit recent asistent la catedra de engleză a Universității din Cluj. Biletele se găsesc la agenția Loto-pronosport din Piața Libertății. Preț unic, 25 lei. • Celebrul Roger Moore, alias Sfîntul, tot azi, 1 aprilie, orele 8,30, va da autografe pe poze mărime naturală numai studentelor integraliste (ultima sesiune) și care nu prea au note sub 10. Autografele vor fi semnate în incinta cofetăriei „Arizona“ (Tineretului, str. Universității); întrebat de un redactor de-al nostru de ce a preferat „incinta cofetăriei", el a răspuns textual în limba engleză: — Sper că în acest fel voi face ca și studentele integraliste (cu excepționale note) să frecventeze această cofetărie măcar o dată în viața lor. Prezentarea indexelor cu nota 10, obligatorie. • Celebra formație Beatles va da un concert extraordinar, tot azi, 1 aprilie, orele 20, la cabana Făget. Intrarea liberă. Consumul obligatoriu, contra-cost. Nu se admit decît auditorii veniți pe jos (fără autoturismele Întreprinderii). Curios, beatleșii noștri sînt tunși la zero. întrebați de un reporter de-al nostru de ce s-au tuns, au răspuns în limba engleză: — Pletoșii au inundat lumea. Nu mai e interesant să fii pletos. Noi sîntem întotdeauna originali. Nu uitați, pentru a audia concertul trebuie să mergeți pe jos. • Centrul de difuzare a cărții anunță că azi, 1 aprilie, e singura zi în care se mai pot cumpăra tomuri de poezii. Incepînd cu 2 aprilie, cărțile de poezie vor fi epuizate, se vor găsi, în schimb altele. • O vestită fabrică de țigarete anunță că azi, 1 aprilie, oferă gratuit tuturor elevelor și elevilor de liceu, care frecventează cofetăriile Safebar, Tineretului, Primăvara, ori un pachet de țigări Snagov și o brichetă. Condițiile participare: să poarte numi și să fie în timpul orelor IiggL Dwereoe-#ub masva"de vî<k "strecoară și alți nechemați, un juriu compus din directorii liceelor va supraveghea buna și dreapta distribuire a premiilor. • Cofetăria Sate bar anunță că azi, 1 aprilie, obișnuiții clienți fără profesie, care blochează mesele ziua întreagă, în jurul unei cafele, o vor primi (cafeaua) din partea personalului pe care de obicei îl molestează. Magazinul Electrice din str. 6 Martie anunță că nu se găsesc rezistențe pentru televizoare Dacia datorită faptului că, virgulă, costă, sub zece lei, și nu face să depui eforturi să te aprovizionezi cu astfel de mărunțișuri, deoarece planul valoric se îndeplinește prin vînzarea de televizoare. Recomandăm celor ce au nevoie de rezistență să-și cumpere mai bine un televizor nou. 0 La Galeria de artă (sala mare de expoziții, strada a martie) va putea fi văzut azi celebrul tablou „îngerul și puișorii" de Van Gogh. Cei ce îl vor identifica vor primi ca recompensă o pictură abstractă. Tot azi, pentru a-și face economii de baterii, amatorii de muzică ușoară, care o ascultă pe stradă la aparatele cu tranzistori, sunt avertizați să umble fără, deoarece municipalitatea s-a îngrijit ca azi să cînte pe străzi însăși Tom Jones, Rita Pavone, Luminița Dobrescu și alte celebrități ale genului. Pînă la închiderea ediției ziarului nu am aflat exact numele străzilor pe care va cînta fiecare din protagoniști. • Restaurantele Continental, București și Someșul anunță că numai azi, 1 aprilie, veți găsi în permanență păstrăvi de Răcătău cu lămîie, șalău meunier, cegă, morun (fără icre) și alte sortimente; 21 de preparate în aspic (cotlet de porc, creier, ficat etc.) ca să nu mai vorbim de cremvurști și zone. La dispoziția clienților vor sta 101 (una sută una) delicatesurî de să-ți lingi degetele. Vă urăm poftă bună. • I.O.T.G. anunță că azi (și în continuare) în stațiile de autobuze nu va mai fi aglomerație. Bărbații vor da prioritate femeilor la urcare și coborîre. Orarul va fi respectat ad-literam, adică, autobuzele vor merge ca ceasul (vedeți să nu întârziați!). Reclamații ulterioare mi se primesc.