Făclia, aprilie-iunie 1971 (Anul 25, nr. 7585-7662)

1971-04-22 / 7603. szám

PAGINA 2 FACLIA întrecerea patriotică 77 HUEDINUL ÎȘI DEMONSTREAZĂ DIN NOU POSIBILITĂȚILE în cea de-a 50-a primăvară a partidului, întrecerea patriotică pentru mai buna gospodărire și înfrumusețarea comunelor, orașelor și municipiilor, organizată și îndrumată de comitetele executive ale consiliilor populare a dobîndit o amploare nemaiîntîlnită. Rezultatele preliminare ale acestei întreceri, adică îndeplinirea și depășirea angajamentelor asumate în cinstea zilei de 8 Mai, sînt impresionante. Să încercăm a demonstra afirmația cu succesele obținute în munca patriotică de cetățenii orașului Huedin, cunoscut din edițiile anterioare ale întrecerii ca un pretendent serios la unul din primele locuri ale clasificării județene anuale. înainte de a puncta concret aceste succese, se cuvine să vorbim despre munca organizatorică de masă desfășurată de consiliul popular. Interlocutor: tovarășul Teodor GABOR, secretarul comitetului executiv: — Când au fost stabilite obiectivele și angajamentele? — In sesiunea din ianuarie. — In ce mod ați acționat pentru înfăptuirea lor? — Comitetul executiv a întocmit în acest scop un plan de măsuri. Aducerea la îndeplinire a acestui plan de măsuri a intrat în competența tuturor membrilor comitetului executiv, fiecăruia stabilindui-se responsabilități precise. Au fost organizate apoi întîlniri ale deputaților cu alegătorii. In cadrul acestor întîlniri, în fiecare circumscripție electorală cetățenii au dezbătut sarcinile concrete ale muncii patriotice, exprimîndu-și, totodată, hotărîrea de a-și pune în valoare spiritul gospodăresc, de a întîmpina sărbătorirea semicentenarului partidului cu realizări deosebite, care să împrospăteze și să înfrumusețeze întreaga înfățișare a orașului. Au fost instruiți și președinții comitetelor de cetățeni. Comitetul executiv a discutat aceste probleme și cu tovarășii din conducerea întreprinderilor și instituțiilor, școlilor, organizațiilor de tineret, solicitînd sprijinul necesar. — O dată acțiunile organizate, cum s-a desfășurat munca și ce rezultate s-au obținut? — Aș dori, chiar de la început, să fac în mod special mențiunea că, la inițiativa președinților comitetelor de cetățeni, în toate circumscripțiile electorale, oamenii, bărbați și femei, tineri și vîrstnici au executat importante lucrări de curățire, reamenajare și întreținere a zonelor verzi, de desfundare a șanțurilor și rigolelor, de salubrizare a trotuarelor. Trebuie, de asemenea menționată în mod special și acțiunea uteciștilor, îndeosebi elevi, care au plantat 7.000 de puieți în pădurea comunală a orașului. — Vă rugăm să vă referiți la principalele lucrări edilitargospodărești executate în această perioadă. — In această ordine de idei, aș cita: construirea unui trotuar de 700 mp pe strada Fildului, reparația unor străzi totalized 48.000 mp, construirea unui drum nou de 1,5 km între Huedin și Cetatea Veche, repararea și întreținerea unor drumuri pe o lungime de 5 km, plantarea a 300 de arbori ornamentali, construirea a 0,6 km de dig pe malul Crișului, terminarea și darea în folosință a unei grădinițe de copii cu 50 de locuri în satul Bicălat, economisirea a 40.000 lei la lucrările de construire a podului de beton peste Criș din strada Vlădeasa și altele. — La cit se ridică valoarea acestor lucrări? — La 798.600 lei, ceea ce, preliminar, înseamnă depășirea substanțială a angajamentelor luate la nivelul orașului în cinstea zilei de 8 Mai. Precizez că valoarea totală a angajamentelor se ridică în cursul acestui an la 1.148.500 lei. — Doriți să reamintiți, pentru cititori, numele celor mai vrednici participanți la întrecerea patriotică? Merite deosebite în obținerea rezultatelor înfățișate au deputații Remus Morcan, Ioan Lungu, Petru Toșa, Margareta Vincze, Irina Naszódi, precum și președinții comitetelor de cetățeni Gheorghe Avram, Martin Csöregi, Ioan Ghenci, Andrei Lakatos, Pall V. Turos, Ludovic Bernath, Carol Fekete, Iosif Szentandresi și Gheorghe Popa. Aceștia sunt doar cîțiva dintre fruntași. Ei reprezintă marea masă a huedinenilor, a locuitorilor unui oraș care-și demonstrează din nou posibilitățile în domeniul bunei gospodăriri și înfrumusețări. Lucian SÂMBOAN cronica xnaraxi.ta. • In vederea Congresului național de psihiatrie, care va avea loc în acest an la Cluj, la Clinica neuro-psihiatrică din Cluj au început și se desfășoară importante lucrări de reparații și renovări ale pavilioanelor. • In acest an, pe teritoriul județului Cluj vor fi date în folosință alte șase cămine culturale: la Valea Drăganului, Cămăraș, Mărgău, Mociu, Dealul Boui și Băgaciu. Toate se află în stadiu de finisare. • Dispensarele medicale din Unguraș și Aghireș, care se construiesc din contribuția voluntară a cetățenilor, se află în stadiu de finisare, iar cel din Geaca este ridicat în roșu, > 0 Comitetul asociației locatarilor din imobilul de pe strada Universității nr. 8 " ne-a sesizat că Secția a II-a a I.L.L. a început lucrări de reparații, în această clădire, în iulie 1970 și le-a abandonat, neterminate, spre sfîrșitul lui februarie 1971. Din cauza instalațiilor sanitare prost și incomplet reparate, peste 30 de locatari au mult de suferit. D In urmă cu peste trei săptămîni, rețeaua electrică de pe Aleea Albac, folosită la lucrările de construcții, a fost demolată. De atunci, cablurile strînse de pe stîlpi stau pe această alee și se degradează. Grozavă grijă pentru avutul obștesc! B Mai mulți locatari din cartierul Gheorgheni (Cluj) ne-au sesizat că din lipsa unui dispecer, la capătul liniilor 22 și 24, autobuzele circulă după orarele pe care șoferii și le întocmesc singuri, aci pleacă două autobuze deodată, aci nu ai, în răstimp lung, nici un autobuz. Conducerea I.O.T.C. ar fi bine să studieze această situație. • Mihail Covaciu (Cluj, strada I. L. Caragiale nr. 5(7) și Szabó Orosz Iosif (Cluj, strada Jiului nr. 6) au fost amendați, de către organele de miliție, cu cîte 1.500 lei pentru acostare de persoane. 0 Vasile Corojan din Cluj, Valea Chintăului nr. 51, a fost prins furînd de la magazinul Șora cîteva sticle cu spirt. El urmează de acum să dea socoteală pentru „acțiunea“ degetelor sale lungi. • Fără nici o ocupație, hoinărind teleleu — Tănase prin Cluj, Emil Plotina din comuna Fildu s-a dedat și la scandal. In consecință, în prezent 1 se întocmesc acte de trimitere în judecată. ( Adesea, la magazinul „Napolacta“ din Piața Mihai Viteazul din Cluj vînd doar două salariate — una la lapte, a doua la brînzeturi, în vreme ce restul personalului stă la taifas prin unghere mai retrase. Pe semne că în această unitate au fost angajați și vînzători de prisos. • Mergînd în viteză și fiind neacoperite, camioanele care transportă grîu pentru măcinat la moara din spatele Fabricii de bere din Cluj fac adevărată risipă. Acolo, unde ele cotesc de pe strada Dragalina spre podul de peste Someș, poți strînge zilnic grîul cu fărașul. Oare cine plătește pierderile acestea zilnice? 0 La 4 aprilie a decedat, în timpul serviciului, Vasile Cuza de la Combinatul de sticlărie din Turda. Direcția județeană pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale ne-a comunicat că încă nu se cunosc cauzele decesului. I Petrindean Elvira, Cluj, str. Horia nr. 47—40 ap. 27. Din 27 ianuarie 1971, la caseria unității, se găsește suma pe care o reclamați. Cu un drum pînă acolo necazurile se încheie. B Locuitorilor cart. Donath, Cluj: Intrucît prin folosirea combinată a unor autobuze — ca 11, 22, 5, 12 și a troleibuzelor 25, 3 și 30 — legăturile spre cartier se realizează corespunzător nu este cazul să se creieze o nouă linie. Aceasta nu ar avea justificarea din punct de vedere economic și tehnic. ■ Mureșan Vasile, Dej, str. Crîngului nr. 8: Ați ajuns în situația respectivă întrucît ați refuzat să urmați cursurile ce asigură calificarea cerută de post. Un post de genul celui pe care-l solicitați nu vi se poate încredința, iar dv. știți foarte bine din ce motiv. Brădeanu Teodor, Dej, str. Gutinului nr. 31. Sperăm că sînteți mulțumit de operativitatea cu care au fost montate porțile la imobilul în care locuiți. ■ Unui grup, Pata: Schimbarea pe care o propuneți se poate face numai în eventualitatea că forul local — Consiliul popular comunal — se angajează să asigure condiții corespunzătoare de funcționare pentru ambele unități, iar Consiliul popular județean aprobă această schimbare de destinație.unui grup, E. M. Căpuș. Conform noilor prevederi, pentru profesiunile dv. nu se mai acordă concediu suplimentar. Smaranda Nicolae, Cluj, str. Șerpuitoare nr. 41. Administrația străzilor și parcurilor poate să vă pună la dispoziție balast, să asigure transportul acestuia și cilindrarea străzii. Imprăștierea balastului, nivelarea lui trebuie însă realizate de cetățeni, prin muncă patriotică. ■ Anonimă, Dej, str. Rozelor: Trotuarul a fost curățit și circulația se poate face în condiții corespunzătoare. ■ Unui grup de cetățeni, Dej, Dealul Florilor blocul R 2: Intîrzierea ceva nemulțumit s-a datorat efectuării unor remedieri. ■ Lenart Ștefan, Cluj: In problema despre care ne-ați scris vă rugăm să vă adresați organelor de miliție. ■ Anghelea C-tin, Cluj str. B. N. Antal nr. 15. Situația sa îmbunătățit și există, vă asigurăm, o stăruință permanentă pentru ca ea să fie fără reproș. ■ Locuitorilor de pe strada Oașului, Cluj. Ne aflăm într-o perioadă în care acțiunile de curățire și înfrumusețare a urbei noastre se află în toi. Nu putem crede că nu știți faptul că întreținerea rigolelor, a acostamentelor și părților carosabile sunt în seama fiecăruia dintre noi. ■ Molnar Andrei, Cluj, str. Scorțarilor: „Scurt-circuitul“ survenit pe firul răspunderii... a fost reparat. ■ Anonimă, Gherla: Vrem să venim în sprijinul dv., și din acest motiv vă cerem să precizați — fie unitatea la care vă referiți, fie numele și adresa dv. ■ Aștilean Elisabeta, Gherla: Glumele necumpănite se plătesc. Deci... m/msm msMcm POSTA REDACȚIEI Carnavalul florilor A sosit primăvara pe ogoare, în sufletul și-n privirile noastre. Primăvara aduce cu ea noi bucurii: reînvierea naturii, apariția florilor, încălzirea vremii, sosirea vacanței de primăvară a elevilor. In vacanța de primăvară, care abia s-a încheiat pionierii și școlarii municipiului Turda și-au programat multe multe activități, dar... nu este vorba de învățătură, ci de distracție. Drumețiile la Cheile Turzii, la mormîntul lui Mihai Viteazul, excursia la Ciucea , la castelul poetului Octavian Goga, vizite la muzee au atras numeroși elevi. Tot printre activitățile distractive a fost și „Carnavalul florilor“ care a avut loc la Casa pionierilor din orașul Turda. Carnavalul a adus pe scena Casei pionierilor o avalanșă de flori, zîne, gîze și alte „măști“ reușite, prospețime, gingășie, drăgălășenie. Au participat copii de diferite vîrste, chiar și promoția clasei întîi de șase ani, remarcați de juriul format din pionieri, foarte atenți și exigenți în notarea și clasarea participanților. In afara numărului „parada măștilor“ au fost la înălțime și alte puncte: „cea mai bună glumă“, „concursul geografilor“, „concursul de istețime“, „recitări“ și desigur, dansul. „Carnavalul florilor“ aflat în preajma marii sărbători a semicentenarului creării P.C.R., constituie un omagiu plin de prospețime și dragoste adus părintelui drag și iubit, Partidul Comunist Român. Speranța DRAGANESCU rati „TRIBUNA” nr. 16 (743) Pe prima pagină — Estetica industrială de ing. Soos Manea Carol. In paginile de critică, istoriografie, eseistică literară, cronica literară a lui Victor Felea la Clopotul nins de Vasile Nicolescu, Reflecții contemporane — Poezia criticilor de Ion Pop, Poeții români descoperă pe Baudelaire de Adrian Marino, Recenzii — Ucigașul și floarea de Toma George Maiorescu, Perpessicius — inedit, Un apel de AS Oprea, Peregrinul transilvan — Nicolae Iorga despre ardeleni, Aurul cenușiu de Mircea Malița de Al. Căprariu, Perfecțiunea formală și inexpresivitatea artistică de Mircea Braga, Glose despre inteligență de Mircea Malița, Revista revistelor străine — Archiv der Gegenwart de Ion Lungu. Cîteva pagini sînt rezervate esteticii industriale: semnează ing. Adrian Roșu, Iulian Crețu, ing. Szakács József, Daniel Popescu, dr. Edgar Krau, Vasile Lucaciu. In paginile de știință și universitară: Umanism și echitate socială de Călina Mare. Coordonate — „Taica“ Axente de Ștefan Pascu, Consultații — Necesitatea și limitele integrării în învățămîntul medical de Octavian Fodor. In paginile de artă și sport: Colaje — Catul Bogdan de Mircea Zaciu, Muzică — Stravinsky de Michaela Caranica Fulea, Plastică — Expoziția Janossy Ladislau de Negoiță Lăptoiu, Expoziția artiștilor amatori de Livia Drăgoi, Cronica dramatică — „Să nu-ți faci prăvălie cu scară“ de Dinu Săraru, „Destine", „Diluviul“ și „Fereastra de mărgean“ de Cornel Ungureanu, „Pleacă berzele“ de Al. Covaci, Film — „Bătălia pentru Alger" de Justin Ceuca, Pietonul în raliu de N. Prelipceanu. In paginile de beletristică: versuri de Victor Felea, Negoiță Irimie, Radu Cârneci, proză de C. Vișan și Leonida Neamțu. SIMPOZION In cadrul manifestărilor științifice consacrate semicentenarului partidului, zilele trecute a avut loc la Cluj simpozionul „Probleme de epidemiologie a bolilor cronice netransmisibile”. Este pentru prima oară cînd în orașul Cluj s-a organizat un simpozion, cu cinci comunicări, pe această importantă temă medicosocială. Manifestarea s-a bucurat de atenție și o largă participare a forurilor medicale clujene. Un film despre cea mai mare sărbătoare a fotbalului, care a fost urmărită pe micul ecran de 600.000.000 de îndrăgostiți ai jocului cu balonul rotund. Turneul final al campionatului mondial — Mexic’70. Realizat în culori la comanda F.I.F.A., de Morton Lewis și cei 25 de operatori care i-au stat la dispoziție, filmul prezintă un adevărat caleidoscop al celor mai spectaculoase meciuri în care alături de „marii“ — Brazilia, Italia, R.F.G., Anglia, U.R.S.S. — pot fi văzute și echipele Marocului, Israelului, Salvadorului, pentru care calificarea în turneul final al cupei „Jules Rimet“ a constituit un remarcabil succes. Spectatorii vor retrăi momentele emoționante ale unor MEXIC 70 — PRODUCȚIE MORTON M. LEWIS— meciuri de mare spectacol, în care rafinamentul tehnic al jucătorilor era dublat de o permanentă incertitudine asupra rezultatului final: R.F.G. — Italia, U.R.S.S. — Uruguay, Anglia — R.F.G. și altele. Cu viu interes vor fi urmărite, de asemenea, imaginile (din păcate prea puține) în care echipa țării noastre joacă împotriva redutabilelor teamuri ale Angliei și Braziliei. Adăugind la toate acestea faptul că „în distribuție“ apar „monștrii sacri“ ai fotbalului de astăzi — Pele, Bobby Charlton, Bobby Moore, Rivera, Uwe Seeler, Jairzinho, Müller etc. — se poate anticipa fără teama de a greși că filmul „Mexic ’70“ va interesa cele mai largi categorii de spectatori. Profesorul VICTOR MARIAN In ziua de 19 aprilie 1971 s-a stins din viață la Cluj prof. univ. emerit dr. doc. Victor Marian, fost timp de aproape 5 decenii îndrumătorul în tainele științelor fizice și matematice a zeci de promoții formate la Alma Mater Napocensis. Victor Marian s-a născut în com. Rediu din județul Alba, la 26 februarie 1896. Absolvind liceul la Blaj (1914), în același an s-a înscris la Universitatea din Budapesta. A trebuit să-și întrerupă studiile fiind chemat pe front. După război, între anii 1920—1923 și-a continuat studiile la Universitatea din Cluj, devenind chiar din timpul studiilor preparator la Institutul de fizică experimentală. Pleacă apoi la specializare în Franța, ca bursier, unde obține doctoratul în fizică la Universitatea din Strasbourg. Revenit în țară și-a desfășurat activitatea didactică și științifică în cadrul fostei Facultăți de științe și mai apoi în acela al Facultăților de Matematică și Fizică de la Universitatea clujeană. Cercetarea științifică și-a desfășurat-o în domeniul magnetismului în care a creat o ★ Corpul neînsuflețit al profesorului Victor Marian va fi depus la Casa Universitarilor în ziua de 22 aprilie 1971, ora 9, iar actuadevărata școală. Lucrările sale în acest domeniu sunt cunoscute în țară și peste hotare, fiind citate frecvent în tratatele de specialitate. Ca istoriograf al științelor matematice și fizice profesorul Victor Marian a dat la iveală numeroase documente vechi importante, a tradus și comentat din limba greacă „Elementele lui Euclid", din latinește: „Principiile lui Newton". A tradus și publicat „Dialogurile" lui Galileo Galilei și „Optica" lui Newton. Autor a peste 65 de lucrări științifice de matematică, fizică și istoria științelor, profesorul Victor Marian lasă în urmă o operă vastă. A format numeroase cadre de specialiști. Pentru merite deosebite în activitatea didactică și științifică a fost distins cu ordine și medalii și cu titlul de Profesor Emerit. Prin încetarea din viață a profesorului Victor Marian învățămîntul și cercetarea științifică din țara noastră incearcă o grea pierdere. RECTORATUL UNIVERSITAT» DIN CLUJ Facultățile de MATEMATICĂ și FIZICA narea de doliu se va ține in aceeași zi la orele 12,30, după care va urma înhumarea la Cimitirul central. Concert Conservatorul de muzică „G. Dima“ Cluj prezintă joi, 22 aprilie 1971, ora 20, un RECITAL dat de studenții lectorului univ. Nina Panieva Sebesi. In program: BACH — Partida nr. 3 în la minor Fantasie, Allemande, Courante, Sarabande, Burlesca, Scherzo, Gigue — prezentat de EDIT PALENCIAR, anul II; BACH — Preludiu și fugă pentru orgă în la minor, LACRAMIOARA COFARA — anul III; BACH — Concertul italian, Allegro moderato, Andante, Presto, prezentat de SOFIA KOVÁCS — anul II; BEETHOVEN — 32 Variații ANDREI MAXIM — anul III; BEETHOVEN — Sonata op. 110; CHOPIN — 12 Preludii MARTA ELEKES — anul V. ȘOSTAKOVICI — 7 Preludii op. 34 SOFIA KOVÁCS — anul II; PROKOFIEV — Sonată nr. 3 op. 28 EDIT PALENCSAR — anul II. MANIFESTĂRI CULTURALARTISTICE CASA MUNICIPALA DE CULTURA CLUJ • In cinstea aniversării semicentenarului P.C.R., Casa municipală de cultură și Biblioteca municipală Cluj, organizează vineri, 23 aprilie, ora 19 în sala din Piața Libertății nr. 24, montajul literar-muzical: „Omagiu partidului“. Formația de muzică populară a instituției va prezenta în continuare un spectacol artistic. Sîmbătă, 24 aprilie, ora 19, elevii Școlii populare de artă din Cluj, vor prezenta, în cadrul manifestărilor închinate semicentenarului P.C.R., un spectacol artistic, în sala Casei municipale de cultură din Piața Libertății nr. 24. Programul cuprinde muzică populară și ușoară, scenete, montaje muzical-literare și bucăți executate de cor. • Formația de muzică și dansuri populare, „Doina Clujului“ a instituției, va prezenta duminică, 25 aprilie un spectacol muzical-coregrafic pentru cooperatorii din comuna Gilău. Programul cuprinde melodii populare executate de orchestră și soliști, suite de dansuri, momente vesele. 9 Concurs de selecție. Comisia municipală de organizare a ediției a IV-a a festivalului de muzică ușoară „Tinerețe pe portativ Cluj 1971", anunță concurs de selecție pentru soliști vocali. Selecția va avea loc la Casa municipală de cultură din Piața Libertății nr. 24 în zilele de 25 aprilie ora 10— 13, 26 și 27 aprilie, orele 15— 19. FILIALELE CASEI MUNICIPALE DE CULTURA . Filiala Dîmbul Rotund a organizat marți, 20 aprilie, în cadrul clubului femeilor din cartier, simpozionul: „Lupta P.C.R. în perioada ilegalității împotriva exploatării și asupririi“. Au vorbit tovarășii prof. univ. Balogh Edgar, redactor șef adjunct al revistei Korunk și Gheorghe Timofi, pensionar, vechi membru de partid. In continuare, taraful și soliștii de muzică populară de la Uzina Tehnofrig au prezentat un program artistic, iar elevii de la Liceul nr. 14 au recitat poezii închinate partidului. Joi 22 aprilie, ora 18, filiala organizează pentru tineret o seara distractivă, iar duminică 25 aprilie, ora 11, gală de filme pentru elevii din cartier. • Filiala Mănăștur, organizează azi, joi 22 aprilie ora 10, filme de desene animate pentru copiii de la grădinițele din cartier. In cinstea semicentenarului P.C.R. filiala organizează vineri, 23 aprilie, ora 19, prezentarea de diapozitive color, din ciclul „România socialistă“, pe tema: „Drumul aluminiului românesc", iar duminică, 25 aprilie, ora 17, seară distractivă și de dans pentru tineret. La filiala Someșeni, a avut loc marți, 20 aprilie, simpozionul „Cincinalul 1971—75, nouă etapă în dezvoltarea Clujului“. Au vorbit profesorii Sîmpetrean Mircea și Cornel Furda. Duminică 25 aprilie, ora 19, filiala organizează montajul audiovizual „Slavă partidului". In continuare seară distractivă și de dans pentru tineret. • Filiala Iris, organizează, vineri 23 aprilie, ora 18,30 montajul audio-vizual „Omagiu partidului“, iar duminică, 25 aprilie, ora 11 program de filme pentru tineret. (i. m.) CASA DE EDUCAȚIE SANITARĂ CLUJ In ziua de joi, 22 aprilie 1971, ora 19, la Casa de Educație Sanitară Cluj, din strada 30 Decembrie nr. 6, se va ține o conferință în limba română cu titlul: „CUM PREVENIM ȘI CUM TRATĂM DURERILE DE CAP" Va vorbi tovarășul dr. Vaier MARCHIȘ, medic primar neurolog la Policlinica nr. 2 Cluj. Conferința va fi urmată de întrebări și discuții, film sanitar și documentar. Intrarea liberă. (1801) COMBINATUL DE PRODUSE DIN CERAMICĂ FINĂ PENTRU CONSTRUCȚII CLUJ Strada Beiușului nr. 1 primește cereri de înscriere pentru cursurile de calificare în următoarele meserii din domeniul ceramic: • Modelari în ipsos 0 Pregătire și preparare materii prime • Turnători de produse ceramice • Retușori produse ceramice • Presatori produse ceramice • Glazuratori produse ceramice • Arzători și conducători ai procesului de ardere 0 Sortatori produse ceramice CONDIȚII DE ADMITERE: ■ Bărbați și femei cu pregătire școlară de minimum 7 clase elementare. IB Vîrsta între 18-40 de ani. Se primesc cereri de la solicitanții cu domiciliul stabil în municipiul Cluj, cît și din orașele sau comunele învecinate, situate la o distanță maximă de 40 km de municipiul Cluj. Au prioritate, în ocuparea locurilor, solicitanții cu domiciliul stabil în municipiul Cluj. Școlarizarea se va organiza în perioada octombrie 1971 — martie 1972, în orașele București și Ploiești. Relații suplimentare, zilnic la sediul combinatului, între orele 10,30—15,00. (1802) I. C. S. METALO-CHIMICE CLUJ strada Dr. Petru Groza nr. 21 ANGAJEAZA: B MECANIC LOCOMOTIVA DIESEL, garaj depozite Someșeni (Să posede calificare de gradul III). Informații suplimentare se pot obține personal, între orele 7-15, la linia de de la biroul (1716) MICA PUBLICITATE H Autoturism Wartburg, în stare perfectă, de vînzare. Telefon: 16672, după-masă. B Vînd casă trei camere, două bucătării, două cămări, cu gaze și curent electric, curte cu construcții gospodărești, în comuna Mihai Viteazu 709, lîrgă moară. (1664) ■ Vînd apartament, 2 camere confort, grădină, strada Racoviță 31. Informații: Laurențiu, orele 17—19. (1796) H Vînd mașină Dacia 1100, la bord 20 000 km. Șonca T„ Șimleul Silvaniei, strada Carpați 2. (1797) B Vînd Wartburg 311, în stare bună. Telefon 149-62, între orele 17—18. (1820) . Cumpăr, de urgență motocicletă marcat 55-125 cmc, pentru piese de schimb. Gavriluț Alexandru, Aghireș (Fabrici), bloc 121, județul Cluj. (1823) ■I Caut femeie îngrijire copil mic pentru 8 ore. Telefon 7-29-45. (1821) B Student, meditez temeinic matematici pentru examen maturitate, admitere. Telefon 7 26-48. (1798) B S-au scurs doi ani de cumplită durere de cînd scumpul nostru soț și tată, Cuibus Vater, ne-a părăsit pentru totdeauna. Crenguță prea tînără tăiată din copacul idealurilor și bucuriilor noastre a frint în noi ceva ce nu vom putea uita niciodată. Soția și copilul (1795) B Cu adîncă durere anunțăm încetarea din viață, după o scurtă și grea suferință, a scumpei noastre soții, mamă, soră, soacră și bunică. ȚIPLEA ANA, născută ERCHEDI în vîrstă de 64 ani înhumarea va avea loc în ziua de 23 aprilie 1971, ora 14, în comuna Cojocna. (1825) * CALENDAR 22 APRILIE 1971 ROMANIA : 1897 — A murit scriitorul Ion Ghica (n. 1816); 1905 — A izbucnit greva generală a muncitorilor cizmari din București; 1909 — Greva muncitorilor de la minele de aur din Brad. GERMANIA: 1724 — S-a născut filozoful Immanuel Kant (m. 12 II. 1804); U. R.S.S.: 1870 — S-a născut V. I. Lenin (m. 21. I. 1924). INTERNAȚIONALE: 1971 — Tîrg internațional. Participă l. România (Hanovra: 22—30 IV). TV 18,00 — Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară; 18,30 — La volan — emisiune pentru conducătorii auto; 18,50 — Mult e dulce și frumoasă; 19,15 — Publicitate; 19,20 — 1001 de seri; 19,30 — Telejurnalul de seară; 20,00 — 50 de ani în 50 de evocări; 20,20— România în lume. — In circuitul economic și tehnico-științific mondial; 20,50 — Jocul salbelor. Cîntece și dansuri populare din zona de șes a Banatului în interpretarea artiștilor amatori din comuna Drăgoiești; 21,05 — Planeta se grăbește. Film documentar de montaj; 21,45 — Emisiune literară; 22,05 — Tele-divertisment. Selecțiuni din muzicalurile Romeo și Julieta de A. Giroveanu, Alcor și Mona de C. Dascălescu și Poveste din Cartierul de Vest de L. Bernstein; 22,50 — Telejurnalul de noapte. * RADIO Progamul studioului Cluj JOI, 22 aprilie, 17,45 — Deschiderea emisiunii. Actualitatea sonoră — știri, comentarii și interviuri la zi; 17,55 — Unda preferințelor — muzică ușoară cerută de ascultători; 18,25 — Radioanchetă cetățenească; Serviciile policlinicii — servirea pacienților și practica studențească. Realizator Traian Bradea; 18,40 — Moment folcloric cu orchestra populară a Filarmonicii de stat din Cluj; 18,50 — Convorbiri literare; 18,55 — Continuarea programului muzical. 19,05 — Teatru serial: „Șoseaua Nordului" de Eugen Barbu (partea a V-a). VINERI, 23 aprilie, 6,00 — Bună dimineața, oameni ai ogoarelor! — ediție specială pentru sate, prezentată de Ștefan Barna. OPERA Opera Română Cluj (19,30) AIDA. Abonamentul C. * FILME HAIDUCII LUI ȘAPTE. CAI, film românesc (8,30; 11; 13,30; 16; 18,30; 21) — Republica. LENIN ÎN POLONIA (ora 9); MEXIC 70 — Victoria. ÎNCEPUTUL, cinemascop (8,30; 10,30; 12,30; 14,30; 16,30; 18,30; 20.30) — Arta. IN GHIARELE INVIZIBILE ALE DR. MABULE — rulează la 23 August. FILME PENTRU COPII (ora 11); ULTIMA NOAPTE A COPILĂRIEI: cinemascop — Timpuri noi. CUBA *58 (ora 9); RĂZBUNAREA SFÂNTULUI (11; 15; 17; 19; 21) — Muncitoresc. STRĂINII: PRIMUL AN (ora 21) — Steaua roșie. MUZEE Muzeul de artă, Piața Libertății nr. 30, 11—18. Muzeul de istorie, strada Emil Isac nr. 2, 9—13 și 17—19,30. Muzeul memorial „Emil Isac” strada 1 Mai nr. 23, este închis pînă în ziua de 8 mai. Muzeul etnografic al Transilvaniei, strada 30 Decembrie nr. 21, este închis pentru lucrări de reorganizare. Muzeul zoologic, strada Clinicilor nr. 5—7, 9—13. Muzeul botanic și Grădina botanică ale Universității „Babeș-Bolyai“, strada Republicii nr. 42, zilnic între 9—20. Serele deschise zilnic între orele 9—13 și 15—19.