Făclia, ianuarie-martie 1977 (Anul 31, nr. 9365-9439)

1977-01-04 / 9365. szám

ANUL XXXIII — NR. 9365 MARȚI 4 IANUARIE 1977 J 4 PAGINI 30 BANI MESAJUL DE ANUL NOU ADRESAT ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAULESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem primul an al cincinalului 1980 cu remarcabile succese în realizarea hotărrilor Congresului al XI-lea, a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și inaintarea țării spre comunism. Producția industrială a continuat să se dezvolte într-un ritm înalt, crescînd cu 11,5 la sută față de anul anterior, iar in agricultură am realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării. Avem, de asemenea, înfăptuiri de seamă în domeniul construcțiilor, al transporturilor, al circulației mărfurilor, precum și în celelalte ramuri ale economiei naționale. Totodată, au cunoscut o puternică dezvoltare știința, invățămintul, cultura, întreaga viață spirituală a poporului. S-a asigurat înfăptuirea consecventă a prevederilor programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Toate aceste succese sunt rodul muncii entuziaste a clasei noastre muncitoare, a țărănimii și intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate. Ele demonstrează cu putere realismul și justețea hotărârilor Congresului al XI-lea, creșterea rolului partidului ca forță politică conducătoare în societatea noastră. Pentru mărețele victorii dobîndite în edificarea socialismului, adresei cele mai calde felicitări tuturor cetățenilor Republicii Socialiste R România, eroicului și talentatului nostru popor. Începem anul 1977 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale a țării, de a asigura, în continuare, progresul în ritm rapid al industriei și agriculturii, al întregii economii naționale. In centrul întregii activități va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic și calitativ al producției, creșterea puternică a eficienței economice. In acest scop este necesar ca toate organele și organizațiile de partid, toți oamenii muncii să acționeze cu înaltă răspundere și spirit de abnegație pentru înfăptuirea hotărîtă a măsurilor de reducere a consumurilor de materiale și materii prime, ieftinirea investițiilor și reducerea cheltuielilor de producție, pentru creșterea susținută a productivității muncii și organizarea pe baze științifice a producției și a muncii. Aplicarea în viață a acestor măsuri are un rol hotărîtor pentru realizarea cu succes a întregului cincinal, pentru înfăptuirea plenară a revoluției tehnico-științifice în țara noastră, pentru perfecționarea tuturor domeniilor de activitate, în conformitate cu hotăririle Congresului al XI-lea, în 1977 vom trece la înfăptuirea reducerii treptate a săptămînii de lucru, vom începe realizarea măsurilor de majorare a retribuției oamenilor muncii prevăzute pentru acest cincinal. In anul in care intrăm vom sărbători centenarul independenței — eveniment istoric de însemnătate hotărîtoare pentru progresul economico-social al țării, pentru afirmarea liberă și independentă a națiunii noastre — va avea loc primul festival al muncii și creației poporului nostru, „Cintarea României", se vor desfășura lucrările Congresului cooperativelor agricole de producție, Congresului consiliilor oamenilor muncii și ale Conferinței Naționale a partidului. Să întîmpinăm aceste evenimente și reuniuni cu noi succese în toate domeniile de activitate, în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea. Dragi tovarăși și prieteni, în anul 1976 au continuat să se accentueze profundele schimbări revoluționare, naționale și sociale ale lumii de azi, s-a afirmat cu tot mai multă putere voința popoarelor de a trăi libere și independente, s-au obținut noi succese în lupta lor pentru o politică nouă, de egalitate și respect între națiuni, de destindere, colaborare și pace, în spiritul orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea, țara noastră și-a lărgit și intensificat relațiile de colaborare și solidaritate cu toate țările socialiste, aducindu-și contribuția la întărirea unității și forței socialismului. De asemenea, România și-a întărit legăturile, pe multiple planuri, cu statele care pășesc pe calea dezvoltării libere, de sine stătătoare — o expresie elocventă constituind-o, în acest sens, intrarea sa în grupul țărilor în curs de dezvoltare și participarea, în calitate de invitată, la activitatea țărilor nealiniate. Acționînd in spiritul coexistenței pașnice, România și-a amplificat, totodată, raporturile cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială, aducîndu-și contribuția activă la afirmarea puternică în viața internațională a principiilor deplinei (Continuare in pag. a III-a) Vizita de lucru a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în municipiul Craiova Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a făcut, luni, 3 ianuarie, o vizită de lucru în municipiul Craiova. Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu a avut drept scop examinarea, la fața locului, împreună cu cadre de conducere din economie, cu reprezentanții organelor locale de partid și de stat, cu muncitori și specialiști, a unor probleme de deosebită însemnătate, atât pentru dezvoltarea Craiovei, a județului, cît și pentru progresul economico-social al întregii țări, pentru realizarea cu succes a planului pe 1977, a cincinalului revoluției tehnico-științifice. In centrul dialogului de lucru s-au aflat probleme privind realizarea în cele mai bune condiții a programului de investiții al județului și în primul rînd al municipiului Craiova, ridicarea nivelului tehnic și calitativ al producției, diversificarea acesteia, creșterea continuă a eficienței economice, diminuarea cheltuielilor de producție, scăderea consumurilor de materii prime și materiale. Au fost discutate, de asemenea, măsurile luate de organele locale de partid și de stat, de conducerile unităților economice în scopul asigurării unui bun demaraj al activității pe anul 1977 în toate domeniile. Primul obiectiv al vizitei a fost locul unde va fi amplasată întreprinderea de autoturisme de mic litraj, rod al colaborării româno-franceze. Aici, ministrul industriei construcțiilor de mașini prezintă variante de amplasare a noii unități ce se va construi în cooperare cu firma franceză „Citroen“. Tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă ca la amplasarea noii întreprinderi să se țină seama de posibilitățile de dezvoltare în perspectivă a acesteia, de folosirea rațională a terenului, de extinderea altor unități din zonă. De asemenea, cere proiectanților și constructorilor ca noul obiectiv să fie conceput potrivit unor soluții moderne, ușoare, ieftine, să se încadreze în măsurile stabilite de conducerea de partid și de stat privind diminuarea consumurilor de materiale, reducerea costului investițiilor. Secretarul general al partidului a cerut atît organelor centrale de resort, cît și organelor locale de partid și de stat să asigure o asemenea desfășurare a lucrărilor de construcție și montaj care să permită ca pînă la finele anului 1978 să fie realizate aici primele autoturisme de mic litraj. Vizita de lucru continuă la întreprinderea de tractoare și mașini agricole. Aici, directorul unității, Nicolae Ecobici, prezintă cea mai nouă realizare a specialiștilor — tractorul agricol articulat de 180 CP. Tovarășul Nicolae Ceaușescu se interesează de măsurile luate în întreprindere pentru folosirea rațională a metalului, recomandînd ca prin îmbunătățirea tehnologiilor de fabricație coeficientul de utilizare a metalului să depășească 85 la sută și, concomitent, să se continue acțiunea pentru reducerea greutății produselor, precum și de diminuare a importurilor, prin conceperea și realizarea de noi agregate și piese de schimb. La „Electroputere“ au fost studiate posibilitățile și măsurile ce se impun pentru ridicarea activității acestei importante unități industriale la nivelul cerințelor și exigențelor cincinalului revoluției tehnico-științifice, ale progresului neîntrerupt al economiei naționale. Apreciind cu bune realizările obținute de colectivul acestei mari unități, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a recomandat ca specialiștii și muncitorii de la „Electroputere“ să persevereze pe linia reducerii consumurilor de metal. Vizita de lucru continuă la întreprinderea de utilaj greu, unitate concepută la indicația secretarului general al partidului, unde se realizează în acest an un mare volum de investiții. Cea mai mare parte a impunătoarei construcții este ridicată. Au fost luate măsuri pentru desfășurarea în bune condiții a lucrărilor de montaj. Potrivit indicațiilor secretarului general al partidului, constructorii au avut în vedere folosirea unor soluții eficiente, realizarea de acoperișuri ușoare și ieftine. Tovarășul Nicolae Ceaușescu cere conducerii șantierului să fie aplicate în continuare măsuri eficiente care să asigure un ritm susținut al lucrărilor de montaj, în așa fel incit din acest an să fie realizate și primele produse ale întreprinderii. Secretarul general al partidului cere ca importantul spațiu construit aici să fie folosit cît mai eficient printr-o amplasare științifică a tuturor mașinilor și agregatelor. In același timp, a recomandat edililor orașului ca în apropierea unității să fie construite blocuri de locuințe și unități comerciale, pentru muncitorii și tehnicienii întreprinderii de utilaj greu. Ultimul obiectiv al vizitei de lucru l-a constituit stația-pilot pentru realizarea de apartamente din elemente spațiale prefabricate din beton, unitate a întreprinderii de specialitate din Craiova. Aici ministrul economiei forestiere și materialelor de construcții, specialiștii prezintă tovarășului Nicolae Ceaușescu un nou procedeu de construcție a locuințelor — aplicat pentru prima oară în țară — care asigură realizarea în întreprindere a unor apartamente finisate, prevăzute cu uși, ferestre, instalații sanitare, electrice etc., gata pentru a fi montate de constructori. Pretutindeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost întâmpinat cu simțăminte de profundă dragoste și stimă de oamenii muncii craioveni, care și-au exprimat bucuria și satisfacția de a-i asculta îndemnurile mobilizatoare, de a-i putea ura, la acest început de an, sănătate, multă putere de muncă și viață lungă, spre binele țării și fericirea întregului nostru popor. Ca în fiecare an, conform unei tradiții care are virsta noilor noastre orinduieli, oamenii muncii și tineretul s-au întîlnit în numeroase revelioane comune. Și este firesc ca cei care au muncit un an întreg împreună, imparțindu-și și satisfacțiile și dificultățile efortului de autodepașire, să fie tot împreuna în noaptea pragului dintre 1976 și 1977, să-și împărtășească bucuriile și gîndul înnoirii nu numai a calendarului, ci și a hotăririi de a râmîne tineri in gînd și in faptă, mai buni, mai drepți, mai harnici, mai deschiși noului. Cu ocazia acestor revelioane comune s-au făcut bilanțuri neoficiale, dar tot atit de mobilizatoare pentru toate colectivele de munca. Alături de intreaga țara, cei prezenți au ascultat, cu emoție și satisfacție, Mesajul adresat de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU întregului popor cu ocazia noului an, mesaj care a făcut o sinteză a succeselor primului an al cincinalului și a subliniat sarcinile esențiale, superioare in toate domeniile de activitate, ale anului 1977, anul unor viitoare importante realizări economico-sociale și a unor deosebite evenimente politice. Pentru cite s-au realizat și pentru viitoarele împliniri, oamenii muncii din județul nostru, luînd ca termen de comparație îndeplinirea producției globale a anului trecut cu 15 zile mai devreme, au ridicat paharele intr-o unanimă hotârîre de a lucra mai bine și mai mult in 1977, (in pag. a Il a relatări de la petrecerea revelionului). Revelionul tineretului a avut loc la Complexul studențesc La Cantina „Carbochim“, noul an l-a găsit pe lăcătușul Alexandru Apahidean de la „Unirea“ alături de tovarășii săi