Familia, 1865 (Anul 1, nr. 1-21)

1865-08-05 / nr. 7

Faia enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni. Ese in fiecare luna de trei ori adeca in 5. 15. si 25. după e. v. contienendu doue cele. In retinilri pentru Austria pe Jun.—Sept.............................211. — pe Jun. —Dec...............................3 fl. 50 cr. Pentru Romania Jun.—Dec. unu galbenu. Cancelari’« redactiunei Strat’a comitatului Nr. 8. unde sunt a se adresa manuscriptele si banii ji de prenumeratiune. /, Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile / anonime nu se publica. . anuale. Nr. *7. cursa Dara neci o natiune pe fati’a pamentului nu a fostu maltratata atâtu de crancenu si indelungatu de sarte ca natiunea nóastra. Trecutu-i lungu, e plinu de suferinde, teuipii de mărire ca si ai caderei ei sunt impresorati de o lunga durere, dar’ provedinti’a s’a ingrijitu, ca in tempurile cele mai critice se iu tramita genii mangaiatori, cari cu devotamentu santu au grabitu se aline durerile cumplite ale natiunei cu balzamulu mangaiarei. Se privimu viéti’a bărbaților noștri, cari cu energia si devotamentu s’au sacratu pentru desceptarea natiunei si aperarea drepturilor ei si vom vedéa, ca viéti’a lor e unu siru de suferinde, si toate aceste pentru ca s’au luptatu pentru victori’a adeverului, libertate, respandirea culturei, catra care fiecare om nu e detoriu a se apropia! Natiunea e detoriu a stima cu scumpetate fiii si fiicele-i ce au inaintatu sant’a causa comuna, si sé li dee sprigiana in lucrările lor. Unu astufelu de fiu devotatu patriei si natiunei eDlu Constantinu Rosetti, poem placutu, publicism mare, invapaiatu tribunu alu poporului. . . dar’ sé 13 Constantinu Rosetti.