Familia, 1865 (Anul 1, nr. 1-21)

1865-11-25 / nr. 18

ra enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni. Ese in fiecare luna de trei ori adera in c. 15. si 25. după c. v. contienendu doua cele. Pretinm pentru Austrin pe Opt.—Dec...............................2 fi. — pe Opt.—Jun...............................6 fi. — cf. Pentru Itomanin pe Opt. —Marturi galbenii, unde sunt a se adresa manuscriptele si banii de prenumeratiune. Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile anonime nu se publica. Cancelari’a redactiunei Strat’a lui Leopoldu Nr. 18. cursu anualii. Unu nume forte cunoscutu publicului cultu alulumei civilisate; numele unei celebre dame, carea e unu fenomenu raru pe ceriulu culturei imbratiosiate de toate națiunile mai înaintate. O steaua stralucitóare, ce a resaritu din intunereculu orientului, ca respandindu lumina binefacatoare, se atraga atențiunea occidentelui. Dora d' Istria e numele literariu alu unei dame invetiate, si ce e mai de interesa pentru noi, aceasta doamna admirata de intreag’a lume civilisata e brav’a fiica a României. — Omagiulu distinsu, cu care e onorata aceasta dama strălucită, nu e DARA, numai o afecțiune de admirare cu carea suntemu îndatinaţi a intempina o, femeia culta, ci e o recunoscintia cu carea suntemu datori a stima pre cei mai celebri invetiati, pre cei mai străluciți geniii — câci domn’a Dora d’ Istria ocupa acea culme’nalta a sciintielor, unde numai geniii cei mai rari, talentele cele mai strălucite si zelul a celu mai inflacaratu pentru cultura pate se ajunga. In anii cei d’antâiu a domnirei regelui de Prussia Friderica Wilhelmu IV, in curtea domnitoare din Berlinu fu aretata o domnisiora frumóasa, cam de vre-o 35 Dora d’ Istria.