Familia, 1866 (Anul 2, nr. 1-44)

1866-05-05 / nr. 13

ra enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni, unde sunt a se adresa manuscriptele si banii de prenumeratiune. Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile anonime nu se publica. i cursi anualii. PESTEA 5/17 main 1866. ."••WV'V'WV'W^N..' I v )t | Nr. 113.1 1 Ese in fiecare luna de trei ori adeea in 5 si 25, după c. v. contienendu doue cele. Pretinln pentru Austria ij pe Apr.—Sept...............................4 li. — 1 pe Opt.—Jun................................6 fl. — cr. Pentru Romania pe Jan.—Jun. unu galbenii. Cancelari'» redactiunei Strat’a lui Leopoldu Nr. 18. SHAKESPEARE. Despre artea teatrala din tempurile trecute a Angliei, si despre Shakespeare forte pucinu sce literatur’a nostra si publiculu românu. Nu e natiune pre fati’a pamentului, fie acea in ori ce gradu mai ’naltu sau mai dejosu alu cui turei, carea se nu-lu cunosca mai de aprope pre regele acestu uiaretiu a romanticismului; nu e pamentu, unde se nu fiestrabatutu radiele luminose ale acestui sere splendidu, care cu caldur’a sa a implutu lumea cunoscuta ; si nu e literatu, care se nu-si ie pelari’a depre capu, audiendu numele acestui omu mare, caruia asemine istoria universala a lumei pucini pote areta. Singuru sta Shakespeare in regiunea romanticismului, precum Homeru in regiunea clasicismului, de multi apropiatu, dar neci de multi ajunsu.Doi regi su acestia, a caroru imperatia e mai mare decâtu iraperati’aori cărui imperatu, pentruca loru se închina tote poporele din resaritu pana la apusu, si din nordu pana la media-nopte; geniului loru se închina tota lumea; si imperati’a lor e sigura, e stabila până la judetiulu ultimu. Dar se lasâmu vorbele entusiastice, se ducem mai bine ceva despre teatrulu Angliei de atunci, ca se putemu vorbi despre victica lui 26 William Shakespeare.