Familia, 1866 (Anul 2, nr. 1-44)

1866-06-25 / nr. 18

ta enciclopedica, si beletristica cu ilustratiuni. MIGUEL CERVANTES. Celu mai mare poetu alu Spaniei, — nu e mirare daracâstepte cetati s’au luptatu pentru glori’a, câ M. Cervantes Saavedra s’a nascutu in sinulu lor, dar acumu după scrutările nenumerate nu incape nici o indoiéla, câ mai nainte a vediutu sereiea vietiei in Alcala de Henaras si fu botezatu 9 oct. 1547.— Părinții lui erau de o stare misera, dar înclinați de a întreprinde toate cele potintioase pentru ca fiiului lor, care dovedia o inclinatiune si chiamare mare spre servitie, se i-se deeocasiune ca se primesca cunoscintielesalutarie si nece-/ Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile l ^ anonime nu se publica. P'sarie. Iubirea lui de cetire era atâtu de mare, ca aduna papirele depe strada si le cetia cu ardoare. Fiindu de siepte ani, părinții lu duseră la Madrid, unde a invetiatu gramatica si sciintiele umaniere. Agerulu seu talentu si zelu invapaiatu curundu lu îndemnară spre producere, si a scrisu o multime de poesii, precumu si „Filena“ novela pastorala.In anulul 570 Cervantes cale tori spre Italia si se asiedia in Roma, unde era camerariulu cardinalului Aquaviva. In anulu urmatoriu sultanulu Selim II atacandu Venetia, Cervantes inca lua parte in lupt’a contra inami-36 PESTA 25 in n ii ? { \ i(7 julin) j* J \ 1866. } . Ese in fiecare septemana odata, adeca dominec’a ',gi contienendu done cole. I’reluiim pentru Austria pe Jul. Dec................................4 fl. — pe Jan.—Dec...............................8 fl. — cr. Pentru Romania pe Jul.—Dec. unu galbeni si diumetate. Nr. ie. Cancelari’« redactiunei pe Strat’a lui Leopoldu Nr. 18.Ori unde sunt a se adresa manuscriptele si banii ( de prenumeratiune. ) Miguel Cervantes II cursa anuala.