Familia, 1879 (Anul 15, nr. 1-99)

1879-11-25 / nr. 91

BUDAPESTA » 1 25Novembre st. v. üummeca 7 Decembre st. n. Va esî joi’a si.duminec’a. Redacțiunea: Strada arborelui verde nr. 12. II. 91. ANUL XV. Pretîul pe unu anu 10 li. Pe */s de anu 5 11.; pe de anu 2 fl. 70 cr. Pentru Români’a 2 galbeni. 1879. Barbu Strimbu in Evropa. — Romanu originalu cu ilustrațiuni. — (Urmare.) Eroul dilei fiindu Barbu, se ’ntelege de sine, cu dânsul plaţi si spesele acestei serbări. Dar până când ajunse la acestu punctu, densul uita nu numai studiile sale abia începute, dar încă și aceea deca este universitate seu ba, asia de multu n’a fost se asculte conferintî’a cutârui profesorii. De aci ’ncolo apoi studia si mai putînu. Cu atât mai multu petrecea înse prin cafenele, bererii, caféchantants si altele, unde tota compani’a lor se aduna regulatu, si unde, barbati si femei, toti erau per „tu“. Dar se părăsiau pe unu momentu pe Barbu, ca se-si poata petrece in línisce lun’a de miere, si se ne ’ntoarcemu la celelalte doue persoane de frunte ale istoriei noastre. John, după însurațiunea lui atât de reeșita, află cu cale a face o caletoria prin Germania, unde înse — nu ve temeti — nu-1 vom urmări. Motivul escursiunii sale, precum bine se poate cugetă, n’a fost numai d’a-si face nişte plăceri, căci pentru acele avea câmpu de ajunsu si la Paris, ci necesitatea împusa d’a nu se areta câtva timpu în acestu Babylon moderau, unde famili’a din Normandia, cu ajutorul poliţiei, putea se dea de el, si atunce era perduta. Rinaldo înse, necompromisu de fel, remase locului. El facea mici păcălituri, mai ales în socotelia provincialistilor si a străinilor, si se susţinea domnesce, fara ca se lucreze ceva. Dar în sfersitu lui si acesta parea lucru, si încă lucru greu. Decise dara se întreprindă vr’unu planu nou, din care se-si pota face parale, ca câtva timpu iarasi se pota trai comodu. Meditându în o cafenea asupra acestei probleme, frundiari unu dinaru, si acolo ceti următorul anunciu: „O dama tinera îsi cauta unu secretara, care se soia între altele si Rinaldo limb’a italiana. Concurenții au să-si trimita fotografi’a sub adresa „Secretara“ la administrațiunea acestui dinaru“. — Ieta ceea ce cautai! — esclama Rinaldo. Dam’a aceea, care se numesce tinera, de sigura va fi cam de etate, înse va ave parale multe. Dar în fine, ce-mi pasa, tinera seu betrâna, numai se fia avuta ! Numai decât se duse acasa, lua o fotografia a sa, scrise pe ea locuintî’a sa si unu nume falsu, si punându-o în o cuverta, o tramise în administrațiunea acelui dinaru. A trei’a di numai decât primi unu micu biletu conversă cu contessa, când de odaia apară unu husaru.