Farmacia, 1958 (Anul 6, nr. 1-6)

1958-01-01 / nr. 1

FARMACI REVISTA A SOCIETĂŢII ŞTIINŢELOR MEDICALE Redacţia: Bucureşti, Str. Progresului nr. 8 — Telef. 4.10.82 ANUL VI IANUARIE 1 FEBRUARIE 1958 Bilanţul unui an de activitate a Institutului de cercetări farmaceutice şi controlul medicamentului Prof. P. Ionescu-Stoian Directorul Institutului de cercetări farmaceutice şi controlul medicamentelor Marile progrese realizate în ultimii ani în ţara noastră în domeniul medicamentului şi creşterea considerabilă a arsenalului terapeutic au impus necesitatea organizării unui control sistematic şi riguros asupra ■tuturor produselor şi substanţelor medicamentoase. Cu ani în urmă, controlul medicamentelor, cu excepţia serurilor şi vaccinurilor, se rezuma doar la o analiză chimică. De la realizarea arsenobenzolicelor, a sulfamidelor, antibioticelor, antihistaminicelor, curarizantelor de sinteză, a numeroaselor produse biologice, a excitanţilor şi tranchilizantelor, controlul complex (chimic, biologic şi bacteriologic) s-a impus din ce în ce mai mult. In majoritatea ţărilor, şi mai ales în cele cu o industrie farmaceutică dezvoltată, s-au organizat institute de stat care răspund de calitatea medicamentului. In acest sens, şi în ţara noastră conducerea Ministerului Sănătăţii, din grija de a asigura o cît mai bună asistenţă cu medicamente a populaţiei, a reorganizat în 1956 vechiul Institut de cercetări farmaceutice, transformîndu-1 în actualul Institut de cercetărifarmaceutice şi controlul medicamentului. In urma acestei reprofilări, Institutul, în afară de controlul calităţii medicamentelor, a primit ca sarcină principală şi problemele de cercetare în domeniul plantelor medicinale şi al tehnicii farmaceutice, precum şi cercetarea legată de controlul medicamentelor şi de organizarea farmaceutică. Pe lîngă activitatea de plan, Institutul colaborează strîns cu Direcţia generală farmaceutică şi constituie baza de învăţămînt pentru perfecţionarea şi specializarea farmaciştilor ; de asemenea sprijină Comitetul farmacopeei, Comisia medicamentului şi colaborează cu alte instituţii ca : Academia R.P.R., Institutul de cercetări agronomice, Centrocoop ; în ce priveşte Secţia de cercetări şi control fizico-chimic, aceasta are sarcina încă neoficializată de a da îndrumări laboratoarelor regionale pentru controlul medicamentului. 1