Farmacia, 1968 (Anul 16, nr. 1-12)

1968-01-01 / nr. 1

--------IN ATENȚIA AUTORILOR: -------------------------------------- 1. Articolele se trimit în dublu exemplar, scrise la maşină la două rinduri, cu viza şi prin intermediul filialei sau subfilialei U.S.S.M., pe adresa : Uniunea Societăţilor de Ştiinţe Medicale, pentru Redacţia revistelor, str. Progresului nr. 8, raionul 16 Februarie, Bucureşti. 2. Se va menţiona data comunicării lucrării în şedinţa Secţiei de specialitate a U.S.S.M. Articolele vor purta în mod obligatoriu semnătura autorilor şi adresa lor exactă, pentru corespondenţă şi retribuţie. 3. După titlul articolului autorii vor indica : numele exact şi prenumele în întregime, titlurile universitare sau de reţea, institutul, spitalul sau unitatea unde a fost realizată lucrarea, precum şi numele conducătorului instituţiei. 4. Articolele nu vor depăşi : a) 2 pagini dactilografiate pentru recenzii, cronici, dări de seamă, note ; b) 4 pagini dactilografiate pentru probleme de tehnici şi inovaţii ; c) 4 pagini dactilografiate pentru fapte clinice ; d) 5 pagini dactilografiate pentru probleme de organizare, schimb de experienţă ; e) 8 pagini dactilografiate pentru lucrări originale, cercetări experimentale ; f) 12—14 pagini dactilografiate pentru referate generale. 5. Articolele originale vor fi însoțite de un rezumat de 10—20 rînduri dactilografiate, în vederea traducerii în limbile : rusă, franceză, engleză și germană. Rezumatul trebuie să cuprindă obligatoriu : — ipoteza de lucru și obiectivele lucrării ; — metodele (clinice, experimentale, statistice etc.) folosite în lucrare ; — rezultatele obţinute ; — concluziile autorului asupra temei prezentate în articol. 6. Materialul grafic va fi însoţit de un borderou explicativ. 7. Bibliografia citată în text se va anexa la articol și va fi redactată în modul următor : — pentru cărţi (tratate, manuale) se va trece : — numele autorului ; — iniţialele prenumelui ; — titlul cărţii, în limba originală, fără prescurtări ; — editura ; - localitatea ; — anul publicării. Exemplu : Balş, M. G. — Antibioticele, Editura medicală, Bucureşti, 1964. Pentru reviste sau alte periodice se va trece : a) numele autorilor ; b) iniţialele prenumelui ; c) titlul întreg al lucrării, în limba originală, fără prescurtări ; d) titlul revistei în prescurtare internaţională ; e) anul apariţiei ; f) numărul volumului (subliniat) ; g) numerele primelor şi ultimelor pagini separate printr-o liniuţă. Exemplu : Justin Besançon, L., Cornet, A., Remy, H. — Ornithose à manifestations pulmonaires et encéphaliques. Sem. Hôp. Paris, 1964 ; 3 ; 154—156. 8. Nu se acceptă lucrări care au mai fost tipărite sau trimise spre publicare altor reviste. 9. Articolele neacceptate pentru publicare nu se restituie autorilor. 10. Redacția va răspunde în timp util autorilor despre acceptarea, neacceptarea sau necesitatea modificării articolului. UNIUNEA SOCIETĂŢILOR DE ŞTIINŢE MEDICALE str. Progresului nr. 8, Raionul 16 Februarie, Bucureşti EDITURA MEDICALA