Femeia, 1985 (Anul 38, nr. 1-12)

1985-01-01 / nr. 1

PORŢI LARG DESCHISE VIITORULUI „Să facem totul ca anul 1985 să asigure realizarea în cele mai bune condiţii a prevederilor cincinalului actual, să marcheze noi şi tot mai mari progrese în înfăptuirea Programului partidului, în ridicarea nivelului general de viaţă al poporului român, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste!" I NCOLAE CEAUŞESCU Păşim acum, ca de fiecare dată, în noul an, ca printr-o miraculoasă poartă a timpului. O poartă simbolică, spre care ne îndreptăm măsurîndu-ne împlinirile şi strîngînd speranţele buchet, dar şi cu conştiinţa unei hotărniciri unice de viaţă, care poate căpăta rezonanţa împlinirii unei grandioase năzuinţe umane. La nivel naţional, starea aceasta de spirit prinde, aşa cum se întîmplă acum, cînd întreaga ţară este o imensă inimă ce trăieşte în pulsul viu şi puternic al hotărîrilor marelui forum comunist. Congresul al Xlll-lea al partidului, dimensiuni de epopee. Am încheiat un an, ne-am pregătit să întîmpinăm, cu mindria de a ne exprima la altitudinea neîncetatei noastre deveniri comuniste, un nou an. Marea Adunare Naţională a dat putere de lege planului şi bugetului pe 1985, documente care în registrul lor economic şi social deţin o certă şi inconfundabilă motivare politică, anul în care intrăm fiind unul dintre cei mai importanţi ai cincinalului pe care-l încheiem. Noile prevederi se întemeiază pe tot ceea ce s-a înfăptuit pînă acum, dar şi pe tot ceea ce trebuie gîndit şi făcut în continuare, pentru ca la finele acestei perioade să se poată aborda, de pe poziţii sigure, îndeplinirea hotărîrilor istorice ale Congresului al Xlll-lea al partidului. La un volum de investiţii de peste 300 miliarde de lei, 1985 urmează să devină anul cu cea mai mare producţie industrială din istoria patriei, cu creşteri importante la toţi indicatorii, presupunînd, ca pe un imperativ al dezvoltării, ridicarea la cote net superioare a calităţii muncii şi vieţii. De la dezvoltarea extensivă la dezvoltarea intensivă, acesta este sensul plenar şi generos al unui prezent ce se manifestă în toate implicaţiile sale şi pe lungimea de undă a unui timp înnoitor. Simbioza deplină între obiectivele stabilite de partid, aprobate de forurile de stat şi ale democraţiei noastre socialiste, şi năzuinţele fundamentale ale naţiunii, stă la temelia unităţii de granit a întregului nostru popor în jurul partidului, al secretarului său general, genialul strateg al devenirii socialiste şi comuniste a României, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. 1985 este anul în care vom sărbători 20 de ani de la Congresul al IX-lea al P.C.R., cînd în fruntea partidului şi a destinelor naţionale a fost ales cel al cărui nume se confundă cu noua epocă de glorie a României socialiste. Păşim în noul an însufleţiţi de îndemnurile înflăcărate rostite de preşedintele republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Mesajul adresat naţiunii la graniţa de timp a Anului Nou. Am retrăit în acele clipe irepetabile secvenţe vii din cuprinsul anului 1984, anul celei de-a 40-a aniversări a libertăţii noastre şi al Congresului al Xlll-lea al partidului, mîndri de realizările importante obținute în toate domeniile de activitate, realizări ce se cer continuate pe un plan superior, în acest nou an, în fiecare din aceste secvențe, fie că este vorba de munca în industrie, în agricultură, în laboratoare de cercetare ştiinţifică, fie că se referă la activitatea de ridicare a conştiinţei socialiste, femeile au fost implicate direct, în calitatea noastră de constructori ai noii societăţi? înflăcăratul Mesaj al celui mai iubit fiu al poporului român ne cheama să împlinim prin noi şi importante succese realizările de pînă acum. Alături de întregul popor, femeile poartă în cugete şi în inimi hotărîrea nestrămutată de a răspunde cu fapte de muncă exemplare chemării tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a nu precupeţi nici un efort spre a contribui, la cel mai înalt nivel, la înflorirea patriei noastre slăvite, pentru îndeplinirea marilor obiective de viitor pe care le-a stabilit Congresul al Xlll-lea al partidului. Bărbaţii şi femeile acestor pămînturi au primit cu vibrantă emoţie, cu nestrămutată încredere în viitor, urările de bine ale preşedintelui republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, regăsind în conţinutul Mesajului propriile lor gînduri şi năzuinţe, hotărîrea de a acţiona cu fermitate revoluţionară pentru a ridica pe trepte tot mai înalte de progres şi civilizaţie patria, pentru realizarea unei lumi a păcii, raţiunii şi înţelegerii între popoare. Păşim în anul cel nou cu certitudinea viitorului comunist al României, căruia Congresul al Xlll-lea i-a deschis larg şi generos porţile. Femeile, a căror contribuţie şi al căror rol în toate domeniile vieţii materiale, spirituale şi politice au crescut şi cresc neîncetat, datorită politicii partidului, grijii deosebite pe care o manifestă faţă de afirmarea lor tot mai puternică tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, descifrează cu emoţie în aceste grandioase programe, care trasează liniile directoare ale dezvoltării ţării în viitorul cincinal şi orientările de perspectivă pîna la graniţa cu al treilea mileniu, însuşi viitorul lor şi al ţării in aceste momente, la hotar de timp, din inimile femeilor, ale întregului popor, pornesc urările cele mai calde şi mai frumoase, sentimentele de aleasă dragoste şi stimă către secretarul general al partidului, preşedintele republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, eroul de legendă al acestui neam, ctitorul celei mai încărcate de glorie epoci din existenţa noastră milenară. De la cuvintele calde, înălţătoare, rostite de colindătorii care au adresat urări după datina străbună, în faţa sediului Comitetului Central, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat, pînă la mesajele trimise de colectivele de muncă şi cuvintele de bine rostite în fiecare colectiv, în fiecare familie, toate au exprimat în limba dulce românească urările: „La mulţi ani cu sănătate, mult stimate şi iubite tovarăşe (Continuare in pag 16) femeia