Flacăra Iaşului, mai 1970 (Anul 26, nr. 7348-7372)

1970-05-03 / nr. 7348

ANDI XXTI, Nr. 7348 DUMINICI 3 MAI 1970 , PADINI 10 SANI Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P. C. R. şi al Consiliului popular judeţean v* SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI Adunarea festivă de la Iași Prezidiul adunării festive FO. G. paul 'Sărbătorirea ' zilei' de 1 Mai a constituit şi în acest an o mărturie elocventă a abnegaţiei cu care oamenii muncii traduc în viaţă amplul program de edificare socialistă a patriei stabilit de Congresul al X-lea al P.C.R. Ieşenii s-au prezentat la această sărbătoare cu un bogat tablou al înfăptuirilor anului 1969, cît , şi cu succese deosebite obţinute în primele patru luni din acest an. Conferirea „Ordinului Muncii" clasa 1 judeţului Iaşi, pentru realizările remarcabile obţinute anul trecut în Industrie, investiţii, construcţii şi al circulaţiei mărfurilor, a constituit un puternic imbold în muncă, un îndemn pentru a înfăptui şi în 1970 sarcinile măreţe ale actualului cincinal şi de a pregăti condiţii optime pentru perioada 1971 — 1975. Ieşenii se pregătiseră cum se cuvine pentru a sărbători ziua de 1 Mai. Piaţa Unirii, locul tradiţional al marilor manifestări, a fost împodobită festiv pentru mitingul şi demonstraţia oamenilor muncii. O ploaie rece şi abundentă a determinat Insă pe ieşeni să-şi îndrepte paşii, în dimineaţa zilei de 1 Mai, spre Casa de cultură a tineretului şi studenţilor. Aici a avut loc o mare adunare festivă. In sala de festivităţi se aflau membri ai Comitetelor judeţean şi municipal de partid, vicepreşedinţi şi membri ai Comitetelor executive ale Consiliilor populare judeţean şi municipal, membri ai biroului Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste, membri ai birourilor Consiliilor judeţean şi municipal al sindicatelor, reprezentanţi ai organizaţiilor de tineret, conducători ai instituţiilor de stat, vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti, reprezentanţi ai întreprinderilor şi instituţiilor ieşene, muncitori fruntaşi în producţie, academicieni şi alţi oameni de ştiinţă şi cultură, ofiţeri superiori, membri ai gărzilor patriotice. Ora 9,15. Salutaţi cu îndelungi aplauze şi urale, in prezidiul adunării festive au luat loc tovarăşii: Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului . Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Gheorghe Cilibiu, Petre Malomete, Alexandru Dumitrache, Victor Clima, secretari ai Comitetului ju-' deţean de partid, Gheorghe Brehuescu, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Baltagiu Balaş, Ion Creangă, Ilie Dodea, Lucian Hatmanu, D-tru Leonte, Vasile Lupuşoru, Ioan Manciuc, Cristofor Simionescu, Mihai Tiron, Florica Toma, membri ai biroului Comitetului judeţean de partid, Cristea Chelaru, Mihai Dumitriu, Dumitru Ionescu, Elena Jeanrenaud, Gheorghe Prisăcaru, Gabriela Simion, membri supleanţi ai biroului Comitetului judeţean de partid, acad. Vasile Mirza, prof. univ. dr. Constantin Corduneanu, loan Niculi, vechi militant al mişcării muncitoreşti, secretari ai Comitetului municipal de partid. Fanfara forţelor armate intonează imnul de stat al Republicii Socialiste România. Adunarea festivă este deschisă de către tov. loan Manciuc, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, preşedintele Consiliului popular municipal. Primit cu aplauze a luat cuvîntul tov. Petre Malomete, secretar al Comitetului judeţean de partid. In repetate rinduri cuvîntarea a fost subliniată de puternice aplauze. Participanţii la adunarea festivă şi-au reafirmat hotărirea de a înfăptui neabătut politica internă şi externă a partidului şi statului, de a face totul pentru a Înălţa pe noi culmi ale civilizaţiei şi progresului România socialistă. Ca o expresie a preţuirii de care se bucură partidul, conducerea sa, în sală au răsunat înflăcărate lozinci închinate partidului, secretarului său general— tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Intr-o atmosferă entuziastă, adunarea festivă de la Casa de cultura a tineretului şi studenţilor s-a încheiat cu un bogat program artistic. Cuvîntarea tovarăşului Petre Mahomete, secretar al Comitetului judeţean de partid Stimaţi tovarăşi, Oamenii muncii din municipiul şi judeţul Iaşi, alături de întregul popor român, împreună cu clasa muncitoare de pretutindeni, cu întreaga omenire progresistă, sărbătoresc astăzi măreaţa zi de 1 Mai, ziua frăţiei celor ce muncesc, a solidarităţii internaţionale a tuturor forţelor care luptă pentru o viaţă liberă şi demnă, pentru independenţă naţională, pentru socialism, democraţie şi pace. Cu prilejul acestei tradiţionale sărbători vă rog să-mi îngăduiţi ca, în numele Comitetului judeţean de partid şi al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, să vă transmit dumneavoastră, muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, tuturor oamenilor muncii din municipiul şi judeţul Iaşi, un fierbinte salut, sincere felicitări pentru realizările de seamă obţinute în dezvoltarea economică şi socialculturală a judeţului nostru şi urări de noi succese în activitatea ce o desfăşuraţi pentru înfăptuirea programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămîntul României. Sărbătorind ziua de 1 Mai în atmosfera de entuziasm şi efervescenţă creatoare generate de hotăririle Congresului al X-lea al P.C.R., poporul nostru se prezintă cu un bogat bilanţ de înfăptuiri în edificarea socialismului. Acest strălucit bilanţ al construcţiei economice şi sociale este rodul creaţiei conştiente a clasei noastre muncitoare, ţărănimii şi intelectualităţii, a maselor largi de cetăţeni fără deosebire de naţionalitate. El constituie o confirmare elocventă a uriaşei forţe transformatoare a politicii marxist-leninisti a partidului nostru, în care oamenii muncii văd întruchiparea fidelă a intereselor lor vitale, călăuza sigură pe drumul spre înflorirea multilaterală a patriei socialiste, libere şi independente. Infăptuirea consecventă a industrializării socialiste într-o concepţie unitară şi de lungă perspectivă, dezvoltarea intensă şi modernizarea agriculturii, creşterea eficienţei economice in toate sectoarele de activitate, sporirea venitului naţional şi pe această bază satisfacerea în condiţii tot mai bune a cerinţelor materiale şi spirituale ale poporului, reprezintă elemente fundamentale constante și definitorii ale întregii politici a (continuare In pag. a 3-al Aspect din sală în timpul adunării festive. Mmm n .*  ■ în dezbaterea unui Comi- ■ ■ tet special al O.N.U. ■ [n pagina a 4-a : ■ Proiect de declarație ■ ■ propus de România, I privind principiile și nor- ■ mele relațiilor internaționale ■ DECLARAŢIA GUVERNULUI REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA CU PRIVIRE LA SITUAŢIA DIN INDOCHINA » Guvernul Republicii Socialiste România a luat act cu adîncă îngrijorare de apariţia unor noi elemente de încordare in regiunea Asiei de sudest. Războiul din Vietnam, dus împotriva poporului vietnamez, nu a luat încă sfîrşit. In cambodgia a fost înfăptuită o lovitură de stat reacţionară. Trupe saiganeze, sprijinite de aviaţia Statelor Unite, au pătruns pe teritoriul acestei ţări. Populaţia civilă este supusă terorii şi masacrelor. In Laos se intensifică acţiunile militare americane împotriva forţele patriotice. Toate acestea creează noi pericole atît pentru situaţia din Asia de sud-est, cît şi pentru pacea lumii, aduc prejudicii popoarelor din această parte a lumii în lupta lor pentru apărarea libertăţii şi independenţei, pentru dezvoltarea economică şi socială de sine stătătoare. Republica Socialistă România urmăreşte cu simpatie şi se pronunţă neabătut în sprijinul luptei popoarelor pentru eliberarea de sub dominaţia imperialistă, pentru cucerirea şi apărarea independenţei naţionale, pentru afirmarea şi promovarea dreptului lor inalienabil şi imprescriptibil de a-şi hotărî singure soarta. Guvernul Republicii Socialiste România a luat cunoştinţă cu satisfacţie de întrunirea conferinţei la nivel înalt a popoarelor din Indochina, la care au participat: delegaţia poporului cambodgian, condusă de Norodom Sianuk, şeful statului Cambodgia, preşedintele Frontului Naţional Unit; delegaţia poporului laoţian, condusă de prinţul Sufanvong, preşedintele Frontului Patriotic din Laos; delegaţia poporului Republicii Vietnamului de sud, condusă de Nguyen Huu Tho, preşedintele Prezidiului C.C. al Frontului Naţional de Eliberare din Vietnamul de sud, preşedinte al Consiliului Consultativ al Republicii Vietnamului de sud, delegaţia poporului Republicii Democrate Vietnam, condusă de Fam Van Dong, şeful guvernului Republicii Democrate Vietnam. Guvernul român îşi exprimă solidaritatea cu, cauza dreaptă a acestor popoare, pentru apărarea libertăţii, Independenţei şi dreptului de a decide de soarta lor şi sprijină obiectivele luptei lor nobile, în conformitate cu principiile fundamentale ale acordurilor de la Geneva. Guvernul român salută Înţelegerea privind hotărîrea popoarelor respective de a colabora intre ele în apărarea libertăţii şi independenţei fiecărei ţări, pe baza respectului reciproc, in lupta împotriva agresiunii imperialiste. Manifestîndu-şi îngrijorarea faţă de pericolul pe care 11 reprezintă extinderea conflictelor militare în Indochina, guvernul şi poporul român declară încă o dată că trebuie să înceteze agresiunea Statelor Unite în Vietnam, să fie retrase trupele acestora şi ale aliaţilor lor din Vietnamul de sud, consideră necesar că trebuie să se pună capăt acţiunilor agresive contra popoarelor din această parte a lumii. Interesele păcii cer imperios să se respecte drepturile sacre ale popoarelor la libertate şi independenţă, impun ca popoarele vietnamez, laoţian şi cambodgian să fie lăsate să-şi hotărască singure, fără nici un amestec din afară, calea dezvoltării lor, să-şi construiască viitorul în conformitate cu interesele şi aspiraţiile lor. Guvernul şi poporul român îşi reafirmă deplina solidaritate şi întregul sprijin faţă de lupta dreaptă a popoarelor din Indochina pentru libertate, independenţă şi apărarea fiinţei lor naţionale, pentru cauza progresului şi păcii in lume. Cîteva minute după sosirea în staţia Iaşi, componentele echipei campioane naţionale la volei, Penicilina, zîmbesc fericite după lupta epuizantă din turneul final. Foto : aurian IN PAG. A II-A: RELATĂRI DE LA PRIMIREA CAMPIOANELOR LA GARA IAȘI. La cooperativa agricolă din Moşna S-a încheiat însămînţarea porumbului La cooperativa agricolă de producţie din Moşna lucrările din primăvara acestui an au cunoscut un ritm intens încă de la declanşarea campaniei. Pentru a recupera întirzierile cauzate de timpul nefavorabil consiliul de conducere şi cadrele de specialitate ale unităţii au acordat o deosebită atenţie folosirii din plin a zilelor bune de lucru. In acest scop cooperativa a asigurat mecanizatorilor secţiei I. M. A. Răducăneni, condusă de Ion Smoc, condiţii optime pentru ca toate agregatele să dea randamentul maxim. După realizarea integrală a planului la culturile din prima epocă, forţele secţiei au fost concentrate la semănatul porumbului pentru ca şi aceasta lucrare să poată fi executată in epoca optimă. „Ca urmare a măsurilor organizatorice luate - ne informator. Gh. Nica, secretarul comitetului comunal de partid — viteza de lucru prevăzută a fost zilnic realizată şi depăşită. Aşa se face că am reuşit să terminăm semănatul porumbului pe cele 484 hectare planificate incă de joi la amiază. Pentru acest frumos succes închinat zilei de 1 Mai merită evidenţiat întreg colectivul de mecanizatori. Cu cele mai bune rezultate în această campanie se pot lăuda tractoriştii Gh. Dima, Ion Damaschin şi M. Marchiş. Dintre brigăzile de cîmp trebuie citate îndeosebi cele conduse de Ion Sava şi V. Botezatu, care au încheiat primele pe cooperativă insăminţările". Se cuvine consemnată o notă bună şi pentru calitatea lucrărilor executate. In acest sens, tov. ing. Aurel Tonea, preşedintele cooperativei, nu are de spus la adresa mecanizatorilor decit cuvinte frumoase. Uzina de fibre sintetice Iaşi hotărîrea A DEVENIT FAPTĂ Operatorul Dan Cordobin, din secţia etirare a Uzinei de fibre sintetice Iaşi, ne declara in ajunul zilei de 1 Mai că tovarăşii săi de muncă sunt hotăriţi să obţină în zilele de 1 şi 2 mai succese deosebite în producţie. Din discuţia avută ieri cu ing. Paul Pătrăşcanu şi tehniciană Maria Dumitraşcu, dispecer de serviciu, am constatat că hotărîrea s-a materializat în importante cantităţi de fibre peste plan. Liniile 1 şi 4 de fabricaţie au prelucrat suplimentar în ziua de 1 Mai 300 kg. de fibre. Sunt o parte din realizările uzinei din aceste două zile in care s-a lucrat fără întrerupere şi la întreaga capacitate, realizări la care mai adăugăm obţinerea a 500 kg. metanol peste plan. _______________________--