Flacăra Iaşului, iunie 1971 (Anul 27, nr. 7682-7707)

1971-06-10 / nr. 7690

ANUL XXVII. Nr. 7690 JOI 10 IONII 1971 30 SANI * PACINI Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ÎN DEZBATERE PUBLICĂ Proiectul de lege cu privire la organizarea şi conducerea unităţilor economice de stat Atribuţii precise care elimină interferenţele Consider că proiectul de lege cu privire la organizarea şi conducerea unităţilor economice de stat a reuşit să cuprindă în articolele sale activitatea complexă care se desfăşoară în întreprinderi şi combinate. Precizînd atribuţiile şi modul de organizare a unităţilor economice de stat, competenţele şi răspunderile organelor de conducere colectivă din întreprinderi şi centrale, precum şi rolul adunărilor generale ale salariaţilor, proiectul reuşeşte, în ansamblul său, să asigure cadrul legal pentru creşterea eficienţei economice. Pe lingă faptul că unifică o serie de decrete, hotărîri şi dispoziţiuni disparate, elaborate anterior meritul său e şi acela că reuşeşte să rezolve sau să clarifice unele probleme nesoluţionate satisfăcător pînâ acum. Referindu-mii la acele articole din proiect ce vizează unităţile cu profil de centrală (combinatele, in cazul unităţii din care fac parte), aş menţiona înainte de toate clarificările pe care le aduc cu privire la organizarea conducerii întreprinderii pe scheletul căreia s-a înfiinţat centrala sau combinatul, la interferenţele şi raporturile, in acest caz, dintre comitetul de direcţie şi consiliul de administraţie. Precizez acest fapt fiindcă noi ne-am lovit de unele dificultăţi, cu consecinţe asupra activităţii Fabricii de mobili Iaşi, pe scheletul căreia este organizat combinatul nostru de exploatare şi industrializare a lemnului. Un alt aspect pozitiv pe care dozase se Economist Vasile IORDACHE director economic al C.E.I.L. Iaşi (continuare In pag. a 3-a) Pe şantierul de extindere a Centralei electrice de termoficare din Iaşi se lucrează la montarea turboagregatului de 50 MW. In clişeu , echipa condusă de Stelian Damian, în timpul lucrului. Foto : G. PAGI La Comitetul judeţean de partid Miercuri la amiază, tovarăşul Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetuluijudeţean de partid, preşedintele Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste, a primit pe Lam Van Luu, ambasadorul Republicii Vietnamului de sud, Hoang Manh Tu, însărcinat cu afaceri ad-interim al R.D. Vietnam, ceilalţi membri ai ambasadei, care au participat la mitingul de solidaritate cu lupta poporului vietnamez, ce s-a ţinut ieri la Uzina mecanică „Nicolina" din Iaşi. Cu acest prilej a avut loc o convorbire cordială, frăţească. Au fost de faţă prof. dr. Constantin Corduneanu, vicepreşedinte al Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste şi prof. dr. docent Petre Jitariu, membru corespondent al Academiei Republicii Socialiste România, membru al Consiliului Național de solidaritate cu lupta poporului vietnamez. Au început Mie la o nouă secţie de producţie Zilele trecute, la întreprinderea de produse ceramice din Iaşi au început lucrările la o nouă secţie, In care se vor produce diverse sortimente de ţiglă. Secţia, care va avea o capacitate anuală totală de 36 milioane de bucăţi, va îi dată In exploatare In două etape In trimestrul al IV-lea al anului 1972 şi trimestrul al III- lea din 1973. Conform proiectului, întregul proces tehnologic va fi mecanizat şi automatizat, utilajele şi aparatele fiind concepute de specialiştii români. Lucrările la noua secţie sunt executate de două întreprinderi de construcţii din Iaşi (întreprinderea de construcţii—montaj nr. 4 şi întreprinderea nr. 14 instalaţii-montaje). Se apropie secerişul. Sunteţi gata cu pregătirile? S. M. A. Holboca: „Dacă nu ne sosesc reperele respective, şase combine nu vor putea lucra“* „Schimbul 2? Noi nu avem asigurat schimbul 1“ ■ „Nu, nu ne-am pus de acord cu C.A.P.-urile“ S.M.A. Popricani: m la centru: „Pe 15 iunie suntem gata” La secţii: „Pe puţin ne mai trebuie două săptămîni“ ■ „Cei de la Vinători? Stau destul de bine“ (Cei de la Vinători: „Cite nu ne trebuie. N-avem nici măcar oxigen") Chiar în marginea satului Holboca, aflat in apropierea staţiunii pentru mecanizarea agriculturii, am văzut un lan de orz cu o pronunţată nuanţă de galben. Semnul cel mai bun că peste puţină vreme, secerişul va trebui început şi că e timpul ca pregătirile pentru recoltare să fie încheiate. Tovarăşul ing. Cornel Rusu, directorul S.M.A.-ului Holboca, ne-a declarat că la 15 iunie mecanizatorii acestei staţiuni vor fi gata să pornească la asaltul griului cu toate combinele şi presele de balotat, cu o singură condiţie însă : „Dacă ne vor sosi şi cele 4 repere de care avem nevoie. Altfel, preciza dînsul, 6 din cele 58 de combine nu vor putea participa la stringerea recoltei". Aici, la S.M.A. Holboca, s-a prevăzut ca între 13—15 iunie să se facă (în cadrul secţiilor de mecanizare) proba combinelor cu boabe pentru a se lua încă de pe acum măsurile cuvenite în scopul asigurării etanşeităţii. Presele de balotat (pînă acum 13 din 17) au şi fost probate : „operaţiune obligatorie, după cum ne-a spus tov. ing. Rusu, pentru a se putea şti precis dacă respectivele utilaje au fost reparate într-adevăr, sau nu“. Aşadar putem spune că mecanizatorii de la S.M.A. Holboca au făcut şi fac tot ce depinde de ei pentru ca la 15 iunie să fia gata pentru recoltare cu toata combinele (echipate cu colectoare de ploavă), cu toate presele de balotat şi cu toate tractoarele. Pentru ca recoltatul, aratul şi semănatul culturilor duble să se facă la timp şi bine, forurile agricole superioare au stabilit ca pe , circa 50 la sută din tractoare să se asigure şi cel de al doilea schimb. Situaţia e îngrijorătoare la S.M.A. Holboca, unde, deocamdată, pe 11 tractoare nu este asigurat nici măcar un schimb. Conducerea I.M.A. trebuie să aibă în vedere această staţiune la apropiata repartizare a proaspeţilor absolvenţi mecanizatori. In continuare am poposit la SALA. Popricani. Şi aici ni s-a spus la fel (de către tovarăşul Gabriel Dumitriu, economistul şef al staţiunii) că pe 15 iunie totul va fi gata. Dată cu care şeful secţiei de mecanizare de la C.A.P. Popricani nu a fost de acord. .Pînă scana avem re- Gh. GHINDĂ 1 - IcOdUniăie In pag. * 3-«) In faţa acestei privelişti din ograda secţiei de mecanizare de la C.A.P. Vinători (comuna Popricani), eine-i poate crede pe cei din conducerea S.M.A. Popricani că la 15 iunie a.c. vor fi... gata pentru recoltare. Foto : AURIAN Proletari din toate ţările, uniti-va! Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimate tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, Stimaţi şi distinşi oaspeţi români, Dragi tovarăşi şi prieteni. In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene şi al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă întimpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită in ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei şi coeziunii dintre popoarele ţărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit. Poporul coreean şi poporul român sunt unite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie încă din trecut. (continuare în pag. a 41) aas aaa aaa ■ Comunicat comun româno-chinez In pagina a 4-a aaaa.a încheierea vizitei delegaţiei de partid şi guvernamentale române, conduse de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Republica Populară Chineză Semnarea comunicatului comun româno-chinez Miercuri dimineaţa, la reşedinţa oficială a delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarăşul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de faţă membrii delegaţiei române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri şi experţi. Erau prezenţi, din partea chineză, Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Wen-juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şeful Secţiei relaţii externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hai-fun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi tovarăşa Lim Cia-mei, soţia vicepremierului Li Sien-nien. După semnare, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu En-lai şi-au strîns cu căldură mîinile. (Agerpres) * Plecarea din Pekin PEKING. — Corespondentul Agerpres, Ion Gălăţeanu, transmite : Delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitaţia Comitetului Central Al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii PopulareChineze. Delegaţia a părăsit Pekinul, plecând spre Phenian. De la reşedinţa oficiala, delegaţia a fost însoţită de premierul Ciu En-lai, Kuan Iun-sen şi alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătoreşte. Sunt arborate drapelele de stat român şi chinez. Pe platoul central se află adunată o mulţime de locuitori ai Capitalei, veniţi să-şi ia rămas bun de la înalţii oaspeţi români. Se află, de asemenea, prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în capitala R.P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi Republic® Populare Chineze. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu premierul Oiu En-lai trec în revistă unităţile reprezentative ale trupei de terestre, marinei şi aviaţiei, miliţiei populare şi gărzilor roşii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenţi izbucnesc în urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român şi chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română şi chineză cuvintele : ,Călduroase urări de drum bun delegaţiei de partid şi guvernamentale române”. Grupuri de tineri şi tinere îmbrăcaţi în costume pitoreşti interpretează dansuri populare chinezeşti. •Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, Elena Ceauşescu, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi membri ai delegaţiei române îşi iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu En-lai. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu En-lai îşi string cu căldură mîinile, se îmbrăţişează. Apoi, secretarul general al Partidului Comunist Român şi preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România şi ceilalţi membri ai delegaţiei române îşi iau rămas bun de la Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P. C. Chinez, şeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-diae, membru al Biroului Politic, prim-secretar al Comitetului de partid al orasului Sanhai, Iao Wen-juan, membru al Biroului Politic, Ei Sien-nien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cien-in, membru al Biroului Politic, vicepreşedinte al Comisiei militare din cadrul C.C. al P. C. Chinez, Ie Ciun, membru al Biroului Politic, soţia vicepreşedintelui Lin Bias, U Fa-sien, Li Tsopen, Ciu Yi-tso, membri ai Biroului Politic, adjuncţi ai şefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Den-kuei, Li Te-sen, membri supleanţi ai Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P. C. Chinez, vicepreşedinte al Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanţilor Populari din întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C., şeful Secţiei relaţii externe a C.C. al P.S. Chinez, U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului municipal Pekin al P.C. Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Lim Cia-mei, soţia vicepremierului Bi Sien-nien, şi alte persoane oficiale. Au fost de faţă ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma, şi membrii Ambasadei. Delegaţia română a fost salutată cu aceleaşi sentimente de caldă prietenie manifestate de poporul chinez în tot timpul vizitei făcute de delegaţia de partid şi guvernamentală română în R. R. Chineză. via delegaţiei da partid şi guvernnlale mm, iduse de tovarăşul Nicolae Leaop, in A. P. C. coreeapă Sosirea la Phenian Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătoreşte, cu sentimente de caldă prietenie, delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegaţiei ţării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluţia ascendentă a relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă dintre cele două partide şi state frăţeşti, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român şi coreean. Ca „ reflectare a acestor sentimente, cuvintele ,prietenie“,coeziunea sunt înscrise sub imaginea a două mlini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean şi român. Asemene« panouri dominft traseul pe care înalţii oaspeţi «l(continuare In pag. 14-4) Cuvintarea de salut Cuvîntarea de răspuns a tovarăşului KIM IR SEN tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU 1 * » Stimate tovarăşe Kim Ir Sen, Stimată tovarăşă Kim Song B, Dragi tovarăşi şi prieteni. Sosit pe pămîntul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Prezidiului Adunării Populare Supreme şi guvernului ţării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărăşesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat şi a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vii mulţumiri Comitetului Central al Partidului Muncii şi Cabinetului de Miniştri, personal tovarăşului Kim Ir Sen, pentru invitaţia ca o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea frăţească. Suntem bucuroşi, dragi tovarăşi, că avem astfel posibilitatea de a lua contact nemijlocit cu munca şi preocupările entuziastului şi dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobîndite sub con-* ducerea gloriosului său partid, in frunte cu tovarăşul Kim I» Sen, sunt urmărite cu sinceră satisfacţie şi întrunesc o înaltă preţuire din partea întregului nostru popor. (continuare in pag. a »■«)